Pasy bezpieczeństwa

Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Car: brak
Lokalizacja: Narew

Pasy bezpieczeństwa

Post autor: AXEL » 2004-06-06 21:29

Na jakiej zasadzie działają pasy w I?Wiem,że załączają się przy hamowaniu,ale czy załączą się podczas udeżenia bez hamowania?
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!

Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Car: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL » 2004-06-07 22:18

Naprawdę nikt nie wie?
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!

Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2876
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Car: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman » 2004-06-07 22:56

Pewnie tak, jak w wiekszosci sadze ze jest kulka ktora wypada z łoża blokujac pas.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6

Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Car: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL » 2004-06-07 23:04

Tyle,że cały bajer polega na tym,że nawet gdy je szarpiemy,to nie zaskakują tak jak zwykłe bezwładnościówki,a przy ostrym hamowaniu same trzymają.To właśnie mnie zastanawia.
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!

Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Gallery: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf » 2004-06-07 23:30

zasadniczo podczas uderzenia (przodem w przeszkodę) sytuacja wygląda podobnie jak podczas hamowania, tylko że przyspieszenie jest wielokrotnie większe. Myślę że nie masz się o co martwić, niemniej moje (II gen.) blokują się też podczas szarpnięcia, ciekawe jak to wygląda u innych w I gen.?
Pozdrawiam, Rafał.

Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Car: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gacek Wrocław » 2004-06-07 23:37

zaskakują podczas szarpnięcia - sprubuj jedną ręką lekko napiąć a drugą nie szarp tylko uderz szybkim ruchem - u mnie zaskakują.

Rozbierałem kiedyś taki mechanizm w innym aucie i była tam taka mała rolka stalowa która podczas hamowania przemieszczała się o pare mm i powodowała blokowanie mechanizmu

Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Car: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH » 2004-06-08 02:45

moje ('93) nawet gdy mocno szarpie na postoju nie zaskakują, podczas ruchu przy hamowaniu - zapomnij o zapinaniu pasa. To samo się tyczy uderzenia autem - pas może się poluzowac o 2-3 cm po czym zablokuje się. Co do uderzenia bez hamowania - walnąłem ostatnio malacza bez hamowania - w sumie pas nie był potrzebny - malacz poleeeeeeciał a ja nic nie poczułem :lol: :lol: :lol:
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)

Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2876
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Car: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman » 2004-06-08 08:53

MiH w twoim przypadku to duza bezwladnosc jest i faktycznie mozesz nie poczuc. :wink:
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6

Awatar użytkownika
flanker
Posty: 350
Rejestracja: 2002-10-21 08:21
Car: brak
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: flanker » 2004-06-08 09:40

W I gen jest kulka, ktora pod wpływem przeciążenia blokuje mechanizm, który blokuje pas... Niestety mechanizm się wyciera i czasem pas działa bardziej niż powinien :) Ja tak miałem i blokował się z byle powodu... Jeżeli wszystko jest O.K. to pas zablokuje się przy silnym przeciążeniu... Niezawsze szarpiąc dasz radę... Spróbuj gwałtownie zachamować... Wtedy zadziałą :)
Ford Scorpio 2.0 DOHC 90' automat+skóra

Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Car: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk » 2004-06-08 10:01

.
Ostatnio zmieniony 2009-06-19 01:46 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Tomi
Posty: 285
Rejestracja: 2004-02-19 14:24
Car: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: Tomi » 2004-06-12 16:10

w GT z normalnymi pasami - nie automatami - sa rolki - jak wspominal kolega z wrocka - przy szarpnieciu sie, suna kilka mm i blokuja mechanizm (btw u mnie normalnie "lapia.."). Co do samego mechanizmu to nie polecam rozbierac.. mamy 50% ze po zlozeniu zadzialaja jak powinny - ja juz probowalem, po czym jechalem szybciutko do Jazdy po nowe...
pozdro
PROBE 2,2 GT '91 /lekko dlubniety/

mikolaj
Posty: 339
Rejestracja: 2004-03-17 10:38
Car: brak
Lokalizacja: Kowale

Post autor: mikolaj » 2004-06-14 00:11

w moim przypadku blokuja sie przy mocniejszym szarpnieciu reka, ale raz mialem przypadek kiedy zablokowaly mi sie przy otwartych drzwiach (automatyczne)
zgadnijcie co sie stalo :-)
dla ulatwienia dodam ze prowadnice juz wyprostowalem:-)
91 2.2 GT
męzczyzna zrobi wszystko żeby przespać się z kobietą! kobieta zrobi wszystko żeby dostac nowe buty

Awatar użytkownika
nikosnikos
Posty: 1022
Rejestracja: 2003-07-15 21:40
Gallery: viewtopic.php?t=5618
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: nikosnikos » 2004-06-14 00:15

A u mnie zablokowaly moze sie z 10 razy przez rok uzytkowania - i to za kazdym razem bez powodu - tak po prostu w pewnym momencie blokada :D Nie wiem jaka jest regula i obawiam sie w wtedy kiedy beda potrzebne to nie zdadza egzaminu :twisted:
Kiedyś był mój... :-(
Obrazek
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630

ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”