Strona 1 z 1

Pasy bezpieczeństwa

: 2004-06-06 21:29
autor: AXEL
Na jakiej zasadzie działają pasy w I?Wiem,że załączają się przy hamowaniu,ale czy załączą się podczas udeżenia bez hamowania?

: 2004-06-07 22:18
autor: AXEL
Naprawdę nikt nie wie?

: 2004-06-07 22:56
autor: wingerman
Pewnie tak, jak w wiekszosci sadze ze jest kulka ktora wypada z łoża blokujac pas.

: 2004-06-07 23:04
autor: AXEL
Tyle,że cały bajer polega na tym,że nawet gdy je szarpiemy,to nie zaskakują tak jak zwykłe bezwładnościówki,a przy ostrym hamowaniu same trzymają.To właśnie mnie zastanawia.

: 2004-06-07 23:30
autor: Raf
zasadniczo podczas uderzenia (przodem w przeszkodę) sytuacja wygląda podobnie jak podczas hamowania, tylko że przyspieszenie jest wielokrotnie większe. Myślę że nie masz się o co martwić, niemniej moje (II gen.) blokują się też podczas szarpnięcia, ciekawe jak to wygląda u innych w I gen.?

: 2004-06-07 23:37
autor: Gacek Wrocław
zaskakują podczas szarpnięcia - sprubuj jedną ręką lekko napiąć a drugą nie szarp tylko uderz szybkim ruchem - u mnie zaskakują.

Rozbierałem kiedyś taki mechanizm w innym aucie i była tam taka mała rolka stalowa która podczas hamowania przemieszczała się o pare mm i powodowała blokowanie mechanizmu

: 2004-06-08 02:45
autor: MiH
moje ('93) nawet gdy mocno szarpie na postoju nie zaskakują, podczas ruchu przy hamowaniu - zapomnij o zapinaniu pasa. To samo się tyczy uderzenia autem - pas może się poluzowac o 2-3 cm po czym zablokuje się. Co do uderzenia bez hamowania - walnąłem ostatnio malacza bez hamowania - w sumie pas nie był potrzebny - malacz poleeeeeeciał a ja nic nie poczułem :lol: :lol: :lol:

: 2004-06-08 08:53
autor: wingerman
MiH w twoim przypadku to duza bezwladnosc jest i faktycznie mozesz nie poczuc. :wink:

: 2004-06-08 09:40
autor: flanker
W I gen jest kulka, ktora pod wpływem przeciążenia blokuje mechanizm, który blokuje pas... Niestety mechanizm się wyciera i czasem pas działa bardziej niż powinien :) Ja tak miałem i blokował się z byle powodu... Jeżeli wszystko jest O.K. to pas zablokuje się przy silnym przeciążeniu... Niezawsze szarpiąc dasz radę... Spróbuj gwałtownie zachamować... Wtedy zadziałą :)

: 2004-06-08 10:01
autor: Mr. Cynk
.

: 2004-06-12 16:10
autor: Tomi
w GT z normalnymi pasami - nie automatami - sa rolki - jak wspominal kolega z wrocka - przy szarpnieciu sie, suna kilka mm i blokuja mechanizm (btw u mnie normalnie "lapia.."). Co do samego mechanizmu to nie polecam rozbierac.. mamy 50% ze po zlozeniu zadzialaja jak powinny - ja juz probowalem, po czym jechalem szybciutko do Jazdy po nowe...
pozdro

: 2004-06-14 00:11
autor: mikolaj
w moim przypadku blokuja sie przy mocniejszym szarpnieciu reka, ale raz mialem przypadek kiedy zablokowaly mi sie przy otwartych drzwiach (automatyczne)
zgadnijcie co sie stalo :-)
dla ulatwienia dodam ze prowadnice juz wyprostowalem:-)

: 2004-06-14 00:15
autor: nikosnikos
A u mnie zablokowaly moze sie z 10 razy przez rok uzytkowania - i to za kazdym razem bez powodu - tak po prostu w pewnym momencie blokada :D Nie wiem jaka jest regula i obawiam sie w wtedy kiedy beda potrzebne to nie zdadza egzaminu :twisted: