Amortyzatory 2.2 GT
- davidlive
- Posty: 2849
- Rejestracja: 2006-07-30 13:29
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=10466
- Lokalizacja: Polaniec
- Kontakt:
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Pociekły xD
Witam, skoro juz tu pisze to mam problem dotyczacy amorkow w ProbeGt 92'
i powiem ze tył poplynal i siada mi przod... jestem nowym uzytkownikiem tego pieknego (lecz drogiego) cacka i potrzebuje porady!! nie mam bladego pojecia jakie kupic zaminnik! potrzebny mi przod i tyl na raz wiec jak mozecie pomozcie... Plizzz!
i powiem ze tył poplynal i siada mi przod... jestem nowym uzytkownikiem tego pieknego (lecz drogiego) cacka i potrzebuje porady!! nie mam bladego pojecia jakie kupic zaminnik! potrzebny mi przod i tyl na raz wiec jak mozecie pomozcie... Plizzz!
Ford Probe GT2,2 92'
- daniel
- Posty: 947
- Rejestracja: 2006-07-27 20:23
- Galeria: viewtopic.php?t=9642
- Lokalizacja: Rumia
Re: Pociekły xD
wszystko masz na forum... zamienniki zwykłe ( jakieś badziewiaste ale zawsze coś juz praktycznie od 70zl. za sztuke nówki ) a najlepiej kupić dobrze urzywki z regulacja
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor
jest - SUBARU IMPREZA
- MERCEDES CLK compressor
jest - SUBARU IMPREZA
to całe mierzenie sprawności amortyzatorów ,to ściema.żeby było wiarygodne to trzeba mieć zawieszenie w stanie idealnym ,opony rozmiar fabryczny,ciśnienie prawidłowe, a i tak nie uzyska się 100% sprawności na teście
2.2 GT czerwony
Lepiej nie pisać nic i wydać się głupim niż napisać cokolwiek i rozwiać wszelkie wątpliwości.
Lepiej nie pisać nic i wydać się głupim niż napisać cokolwiek i rozwiać wszelkie wątpliwości.
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Gdyby kogoś interesował szczegółowy techniczny opis tej "ściemy" (zwanej na przekór stu1pakowi metodą EUSAMA), to zapraszam do lektury zgłoszenia patentowego:[url=http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/amortyzatory.html] mototechnika.republika.pl[/url] [i](pominąłem w cytacie opis badania metodą BOGE)[/i] pisze:Badanie amortyzatorów
1. Badanie organoleptyczne.
Badanie organoleptyczne polega na wizualnym sprawdzeniu amortyzatorów. Zakres tego badania określa Załącznik 1 do Rozporządzenia 917 Dziennika Ustaw Nr 81 z dnia 13 października 1999r. Obejmuje on:
sprawdzenie czy nie występują luzy w miejscach mocowania amortyzatorów
sprawdzenie czy nie ma uszkodzeń mechanicznych typu zgięć lub pęknięć obudowy
sprawdzenie czy nie występują wycieki z amortyzatorów
Taki zakres badania obowiązuje diagnostę na Stacji Kontroli Pojazdów (SKP). Warto zaznaczyć, że tylko taki. Jak dotychczas nie ma bowiem obowiązku sprawdzania sprawności amortyzatorów metodami przyrządowymi przy przeglądzie okresowym. Czy to dobrze czy źle - zdania na ten temat są podzielone. Działanie amortyzatorów można we własnym zakresie sprawdzić poprzez gwałtowny, mocny nacisk na błotnik pojazdu. Gdy uzyskamy maksymalne ugięcie należy obciążenie nagle zdjąć. Jeżeli badany amortyzator jest sprawny to nadwozie powinno wrócić do pozycji początkowej po 1 lub 2-óch wahnięciach. Metoda ta jest orientacyjna i pozwala wykryć tylko znaczne niesprawności.
...
3. Badanie amortyzatorów metodą Eusama jest tą właśnie metodą, która jest wykorzystywana najczęściej w Stacji Kontroli Pojazdów. Kryterium decydującym o sprawności amortyzatora jest w tej metodzie wskaźnik EUSAMA (WE) określony następującą zależnością:
WE = (minimalny nacisk dynamiczny na podłoże) / (statyczny nacisk opony na podłoże) x 100%
Statyczny nacisk opony na podłoże jest to nacisk jaki wywiera opona na płytę najazdową przed rozpoczęciem badania. Minimalny nacisk dynamiczny na podłoże mierzony jest w trakcie badania. Im jest on mniejszy tym koło gorzej przylega do jezdni w warunkach rzeczywistej eksploatacji.
Wymuszenie w tej metodzie ma częstotliwość początkową 25 Hz i skok 6 mm. Urządzenie pomiarowe podaje wyliczoną już wartość wskaźnika Eusama w [%]. I tak gdy wynosi on:
0 - 20% - mamy niedostateczną skuteczność tłumienia. Amortyzator do wymiany.
21 - 40% - mamy średnią skuteczność tłumienia
41 - 60% - mamy dobrą skuteczność tłumienia
powyżej 60% - mamy bardzo dobrą skuteczność tłumienia.
Wartość wskaźnika nigdy nie osiąga wartości zbliżonych do 100% gdyż oznaczało by to zamocowanie w pojeździe elementu sztywnego zamiast amortyzatora. W praktyce wartości zbliżone do 80% oznaczają amortyzatory nowe. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że występują tutaj wyjątki, np. amortyzatory tylnej osi nowego Daewoo Matiz mają WE = ok. 30%. Czyżby oznaczało to, że fabrycznie nowe elementy zawieszenia nie spełniają wymagań i nadają się już praktycznie do wymiany? Nic bardziej mylnego. We wszystkich małych samochodach osobowych z przednim napędem wynik będzie podobny. Dlatego wymienione wyżej kryteria są obniżane w stosunku do tylnej osi tych pojazdów. Różnica pomiędzy wskaźnikami Eusama dla prawego i lewego koła tej samej osi nie może przekraczać 20%.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
Robert chodzi mi o to , że diagności interpretują to dla własnej korzyści,:tu pan ma amorki niezbyt dobre, możemy panu wymienić tu na miejscu, będzie pan miał jak znalazł:....i nie podyskutujesz bo nie podbiją.Nie neguję prawidłowo wykonanego badania , przez fachowca
2.2 GT czerwony
Lepiej nie pisać nic i wydać się głupim niż napisać cokolwiek i rozwiać wszelkie wątpliwości.
Lepiej nie pisać nic i wydać się głupim niż napisać cokolwiek i rozwiać wszelkie wątpliwości.
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Niestety - jeśli nie podoba się badanie "na oko" (wg punktu 1) to trzeba zapłacić za pełne i wtedy mogą Ci cmoknąć, jeśli spełniasz opisane kryteria, to muszą podbić.
Ale nie spotkałem się z tak niechętnym podejściem.
Ale nie spotkałem się z tak niechętnym podejściem.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
Panowie odświeżam temat. W dniu dzisiejszym byłem w pewnym zakładzie gdzie starszy Pan od 40 lat regeneruje amortyzatory. Ten zakład polecił mi kolega który regeneruje tam amorki do swoich sportowych wyczynów. Zawiozłem tam amorki od mojej Madzi 929 bo nikt nie chce mi takich przywieźć. Rozmawiałem z Panem i dostałem informację że może bez problemów zregenerować elektrycznie regulowane amorki. Konstrukcje Japońskie zna. A polecam ten zakład bo amorki mojego kumpla nawet i 3 lata chodzą bez problemów.
Zakład Mechaniki Pojazdowej
Naprawa Amortyzatorów
inż.Wojciech Guzik
Kraków, al.Bora Komorowskiego 17 (wjazd od tyłu, ul.Lublańska)
tel: 0-12 421-15-94
kom. 694-231-615
Zakład Mechaniki Pojazdowej
Naprawa Amortyzatorów
inż.Wojciech Guzik
Kraków, al.Bora Komorowskiego 17 (wjazd od tyłu, ul.Lublańska)
tel: 0-12 421-15-94
kom. 694-231-615
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
- pytlar
- Posty: 954
- Rejestracja: 2006-06-05 11:04
- Galeria: viewtopic.php?t=8824
- Lokalizacja: Prabuty
- Bogdan9999
- Posty: 4250
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
Nie ale w granicach 200zł. Przynajmniej tak mi się wydaje. Telefon jest więc trzeba zadzwonić. Można przywieźć nawet całą kolumnę. zaznaczy i rozbierze sam. W 929 mam bardzo nietypowe amortyzatory i 200zł płacę za sztukę.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Posty: 234
- Rejestracja: 2008-09-30 16:24
- Galeria: viewtopic.php?t=18656
Re: Amortyzatory 2.2 GT
A ma ktoś może namiary na kogoś, kto regeneruje w okolicach woj. Pomorskiego ?
I jeszcze jedno pytanie. Na zakręcie lubi mi sobie od niedawna prawy tylni amorek walnąć, coś więcej może z tego wyniknąć?
I jeszcze jedno pytanie. Na zakręcie lubi mi sobie od niedawna prawy tylni amorek walnąć, coś więcej może z tego wyniknąć?
Ford Probe I 92' 2.2GT Człuchów/Piła