Remont zawieszenia GT

Awatar użytkownika
philipe
Posty: 174
Rejestracja: 2004-05-31 10:43
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

musze wiedziec do 15:00

Post autor: philipe »

Czy sworznie wachaczy do jedynki 2.2 gt 89r. pasują od mazdy 626?
Obrazek Obrazek Obrazek
89r. 2.2 GT (I) USA
Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gacek Wrocław »

jasne ze tak
ja jutro wymieniam za 100zl za jeden z robocizna
Awatar użytkownika
philipe
Posty: 174
Rejestracja: 2004-05-31 10:43
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: philipe »

dzieki że mnie upewniłeś bo zamówiłem je na dzisiaj ale nie byłem do tego przekonany - teraz jestem :D
Obrazek Obrazek Obrazek
89r. 2.2 GT (I) USA
Awatar użytkownika
Wojtecki
Posty: 925
Rejestracja: 2003-11-24 02:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Wojtecki »

hm... sprawdz jednak czy przypadkiem nie masz swoznia z wachaczem jako calosci... bo w niektorych wersjach swoznie sa niewymienialne (trza kupowac caly wachacz) :-(
byl czarny 2,2 GT i... ktos go powyginal :-)
jest Jeep XJ 96', MT/R 31", snorkel, lift 3'i ciagle rosnie :-)
w powijakach T/A 5,7V8 ;-)
www.non-stop.waw.pl
Awatar użytkownika
philipe
Posty: 174
Rejestracja: 2004-05-31 10:43
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: philipe »

:shock: :shock: :shock: to by nie było miłe :shock: :shock: :shock:
bede musiał spojrzec :cry:
Obrazek Obrazek Obrazek
89r. 2.2 GT (I) USA
Awatar użytkownika
Wojtecki
Posty: 925
Rejestracja: 2003-11-24 02:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Wojtecki »

masz wiecej o tym... mozna wymienic sam swozen sle trzeba go jakos szczegolnie obspawac: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... ht=wachacz
byl czarny 2,2 GT i... ktos go powyginal :-)
jest Jeep XJ 96', MT/R 31", snorkel, lift 3'i ciagle rosnie :-)
w powijakach T/A 5,7V8 ;-)
www.non-stop.waw.pl
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Remont zawieszenia GT

Post autor: Drzymek »

Szukałem ale znalazłem tylko połowiczne odpowiedzi, a chciałbym zebrać wszystko do jednego tematu i żeby wszystko było jasne.

Otóż, jak w temacie: chcę zrobić kompletny remont zawieszenia.
Żeby nic nie pukało, nie stukało, nie było luzów, itp. Powiedzcie jakie części należy wymienić, te które się najczęściej zużywają po przebiegu 150000km i na naszych dziurawych drogach. Chodzi o te wszystkie gumeczki, łączniki itp. bo wiadomo że amory (jak są zużyte), lub sprężyny jak są ubite.
Pytanie dotyczy przedniego i tylnego zawieszenia.
I jakich firm polecacie poszczególne elementy?

Chodzi o to żeby to było takie kompendium wiedzy, jeśli chodzi o temat remontu zawieszenia.

Pozdrawiam!!!
Ostatnio zmieniony 2006-04-10 09:29 przez Drzymek, łącznie zmieniany 1 raz.
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Przód:
- tuleje wahaczy
- łączniki metalowo-gumowe stabilizatora
- końcówki drążków kierowniczych

Tył:
- tuleje wahacza wzdłużnego
- tuleje wahacza poprzecznego (po 2 wahacze na stronę)
- łączniki metalowo-gumowe stabilizatora

Oraz dodatkowo to co wykażą szarpaki np. z przodu mogą być wywalone sworznie wahacza.
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Bardzo często kucają magle w jedynkach. Wszystko zrobisz a nadal puka 8)
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

Sqad pisze:Bardzo często kucają magle w jedynkach. Wszystko zrobisz a nadal puka 8)
no właśnie- wszystko wymienione z przodu a nadal puka po dziurach :evil: maglownica :?:
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

no jak wymieniłeś wszystko to trzeba magiel sprawdzić. Jedno jest pewne na naszych drogach najczęściej siada przednie zawieszenie. A w szczególności: tuleje wahaczy, sworznie wahaczy i końcówki drążków.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

ZENiTH pisze:. A w szczególności: tuleje wahaczy, sworznie wahaczy i końcówki drążków.
no właśnie to wszystko jest nowe+ łączniki stabilizatora i jak jade po dziurach to slychać takie głuche pukanie
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

A gumy mocujące stabilizator do grodzi są dobre?? one też lubią pukać a tego z reguły się nie wymienia bo się zapomina.
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

takie uwagi przed zakupem :)
- tuleje wahaczy
nie polecam żadnego JC, ale zaryzykowałem 4max i dupa. O ile się nie rozlatują tak jak JC o tyle guma jest za miękka i po hmm 1,5 miecha (może z 500 - 700 km już wahacz chodzi w przód i w tył.
łączniki metalowo-gumowe stabilizatora
proponuje wziąć gumę i iść do sklepu z częściami do niemców. Przednie pasują od Golfa, tylko nie wiem którego :) tylne jeszcze lepiej bo można dobrać od malucha od mocowania amortyzatora, co dziwne też są wytrzymałe :D wytrzymały już 15 tysi i dalej są super jedne i drugie
Nad swożniem wahacza polecanym przez niektórych f-my 555 bym się zastanowił, bo mój ma około 10 tys km i już jest dość luźny, bez tragedii ale myślę że drugiej 10 nie wytrzyma.
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

ja sobie dorobiłem wszystkie gumy wahacza z gumowej masy przemysłowej taka twarda że wiertłem się wierci.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

dorób mi :P hehe ile chcesz ??
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

była okazja i dorobiłem sobie cały komplecik wymieniłem nie dawno i mam spokój może udałoby się za jakiś czas dorobić jeszcze jeden komplecik
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

czekam z niecierpliwością :)
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Gość

Post autor: Gość »

To ja sie pisze na drugi komplet :D BTW wczoraj w mazdzie wlasnie stwierdzili chlopaki, ze gumy to juz dostaly troche w d#$% na to ja wielkie :shock: jak to przeciez niespelna rok temu byly wymieniane wszystkie!!! Pokazali uzebienie usmiechajac sie szczerze i mowia, ze jak przyjedzie niemiec z 130000km na liczniku i podniosa autko, to wszystko w oryginale jeszcze - 0 wymian, ale u nas... co rok komplecik trzeba szykowac :twisted:
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

To jak byście dorabiali, to ja też się piszę!

A ile wniosłaby wymiana tych wszystkich pierdółek które piszecie, na nowe?
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

Sqad pisze:A gumy mocujące stabilizator do grodzi są dobre?? one też lubią pukać a tego z reguły się nie wymienia bo się zapomina.
ja nie mogę sobie z tym poradzić :evil:
w ciągu 1,5miesiąca już 2 komplet,teraz się będe przymierzał do magla....podpbno trudny orzeszek
Obrazek
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

No dobra to ile chłopaki za komplet gum ?? Bo u nie to wszystkie słychać luzy na wszystkim. :(
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Panowie zobaczę co da się zrobić. Może akurat jakąś większą partię. Jedna prośba aby ktoś podał wymiary oryginalnych gum: tulei wahacza oraz gum dystansujących wahacz w łożu uchwytu wahacza. NIe obiecuję ale zobaczymy.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Gość

Post autor: Gość »

Ok, jesli bedziesz mial mozliwosc zrobienia tych gum, to daj znac, to postaram sie zdobyc te wymiary, bo naprawde juz mam (i nie tylko ja) dosyc tych gum :!: @#$%*&^# polskie drogi :evil:
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

male pytanko.chcialbym kupnac sobie tuleje wachacza ale cos ich nie widac w sklepowym katalogu.sa wszystkie elementy zawiechy ale akurat tuleje samotnie nie wystepuja (tylko odrazu z calym wachaczem) i mowie o JC.z tego co widze to ktos kupowal z JC wiec jak?kazac szukac glebiej?

pozatym chcialem to zmienic bo o ile guma jest w miare (choc roznie to bywa,moze wygladac ok a byc do d..y) to sruba ma spory luz w tej metalowej tulei,i deczko mnie denerwuje te pukanko.
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”