spięcie w instalacji

Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

spięcie w instalacji

Post autor: piotrek »

Pomóżcie zrobiło mi sie spięcie i nie działa mi prawie nic to znaczy panel wentylatora , komputer , w liczniku nie działa nic żaden wskażnik auto pali ale jak zostawie go zgaszonego na 10 minut pada akumulator . Działają tylko światła i szyby . Pomóżcie może ktoś też tak miał :cry:
Gość

Post autor: Gość »

A bezpieczniki sprawdzales? Moze wystarczy powymieniac, tylko nie zapomnij ze sa i pod maska i wewnatrz auta!
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

w tym problem że są dobre wszystkie bezpieczniki , jakby sie bezpieczniki spaliłyby to by mi akumulator nie padał na postoju . I jeszcze jedno działa mi cały cas od tej pory wentylator chłodnicy od strony silnika :(
Gość

Post autor: Gość »

Hmm, no to lipa :( Ciezko stwierdzic na 100% ale chyba bedziesz mial cos podobnego jak ja nie dawno - zwarcie w wiazce. U mnie sprawa sie miala tak, ze wiazka byla zle zamocowana nad chlodnica klimy i sie przetarly izolacje o rame poprzeczna. Bylo sporo dymu (jak to ze spalonej gumy - izolacji sie wydziela) i tez dzialaly swiatla a nie mialem zegarow, kompa, kokpitu. Nie poszedl Ci nigdzie dymek? Nic niegdzie nie czuc spalenizna? Ja musialem oczywiscie wyciagnac cala wiazke i ja zrekonstruowac. Elektryk mnie za to skasowal blisko 400,- !!!!!! Rozboj w bialy dzien! Jesli Ci rozladowuje aku to musisz miec gdzies caly czas zwarcie, a jak go podlaczasz to pewnie leca iskry wieksze niz zwykle?
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

ok jutro sprawdze tą wiązke może to bedzie akurat to , ale nic mi sie nie zajarało w każdym razie dym nie poszedł.
Awatar użytkownika
nikosnikos
Posty: 1022
Rejestracja: 2003-07-15 21:40
Galeria: viewtopic.php?t=5618
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: nikosnikos »

Z cala pewnoscia (no prawie :twisted: ) masz gdzies zwarcie. W zimie mialem cos podobnego - lampy nonstop sie otwieraly i zamykaly (caly czas - jechalem, a swiatla - gora-dol, gora-dol :lol: - fajnie to wygladalo :twisted: i tez mi chodzil jeden wentylator. Przyczyna - zwarcie w wiazce - 310 do tylu :evil: (w tym naprawa wlacznika swiatel- uszkodzenie, ktore sami zrobili zlodzieje :twisted: - i od tego czasu nonstop sie wali :evil: - co 3 miechy do naprawy - bede musial sie chyba zaopatrzyc w nowy :( )
Kiedyś był mój... :-(
Obrazek
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Miałem podobny problem.

Jak malowałem cały samochód to go rozebrałem na czynniki pierwsze i przeraziłem się jak wiele kabli było poprzytapianych. Ucieszyłęm się bo w końcu wiedziałem co jest przyczyną nie działających prawie wszystkich rzeczy w aucie :). Najlepiej to było by wyciągnąć fotele i dywany. Jest ta sporo kabli.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Gość

Post autor: Gość »

A nie prosciej miernik, i sprawdzac gdzie zwarcie?
Jak bedzie miedzy kablami w ramach jednej wiazki to wyjdzie szydlo z worka ktore to kable.. i od czego ;)
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

No ok ale miernikiem tylko będę wiedział że jest zwarcie. Miernik mi tego nie naprawi :wink: . I tak musiałem wyciągać ze środka wszystko bo kable się poprostu skleiły z innymi.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Gość

Post autor: Gość »

Ale miernik ci pokaze miedzy czym a czym jest zwarcie... i na jakiej wiazce. A to juz daje ci lokalizacje konkretnej wiazki - miejsce gdzie ona idzie, i nie musisz pruc wszystkiego.
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Co racja to racja :D :wink:
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

To jest jeszcze dziwne że auto stało na w garażu i powyjechaniu z niego zgasiłem go i już po tym jak przekręciłem stacyjke to chodził cały czas wentylator i niedziałała prawie cała elektryka. Najbardziej dziwne jest to że pada akumulator po 10 minutach
Gość

Post autor: Gość »

Sprawdziłem miernikiem akumulator sie nierozładowuje na postoju lecz wentylator który chodzi po przekręceniu stacyjki pożera cały prąd i zanim go odpale akumulator pada
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

sory to ja zapomniałem sie zalogować :oops:
Gość

Post autor: Gość »

Odlacz ten wentylator, przekrec stacyjke i szukaj miernikiem po wiazkach kabli. To ze na postoju Ci sie akumulator nie rozladowuje, to wynika z tego, ze zwarcie w instalacji jest gdzies na kablach ktora zalaczane sa przez wlaczenie stacyjki. I nie swiadczy to o tym, ze to wentylator pozera caly prad... Moze taka glupia zwara sie zrobila, ze kabelki od wentylatora smaza sie z innymi... i stad chodzi od razu wentylator....
Gość

Post autor: Gość »

podaj rok i model

pracujacy wentylator oznacza zazwyczaj zwarcie na czujnikach temperatury
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

sprawdziłem wszystko nie działa tempomat,wskażniki licznika , wentylator chłodnicy działa po włączeniu stacyjki nie działa jeszcze klima i wentylator czy to może być komputer ?.
Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gacek Wrocław »

to co nie dziala jest pod bezpieczikiem "meter"....
ale słuchaj podaj wreszcie jakie masz auto!!!!
czy to naprawde takie trudne??? :evil:
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

sory podaje probe 2,2gt 89 rok
już wiem gdzie mam spięcie pod puszką bezpieczników w kabinie . Jestem w trakcie naprawy dam znać jak zrobie.
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

w puszce bezpieczników są takie blaszki na których miałem spięcie jak pukłem w bezpieczniki zaczeło działać , a rozebrałem prawie całą deske w środku daleko szukałem blisko znalazłem :lol: :lol: :lol:
Awatar użytkownika
pichow
Posty: 55
Rejestracja: 2008-12-01 21:46
Samochód: Ford Probe '91 2.2 GT
Lokalizacja: Poznan

Re: spięcie w instalacji

Post autor: pichow »

Witam,
mam gdzies pobor pradu, lub zwarcie, bo akumulator ledwo zipie rano.
Akumulator nowy z grudnia, a ja musze do kogos rano sie podpiac kablami bo nie ma sily udpalic.
Objawy:
-mruganie calego oswietlenia
-3 razy jak na razie kontrolka od ladowania spdala do poziomu napiecia akumulatora (brak ladowania)

Jak sie do tego zabrac?
Bezpieczniki sprawdzalem i sa cale.
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: spięcie w instalacji

Post autor: Robert »

Wyjmij na stałe bezpiecznik RETRA - zakładam, że silniczka w lampie nie naprawiłeś, skoro o tym nigdzie nie wspomniałeś.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
pichow
Posty: 55
Rejestracja: 2008-12-01 21:46
Samochód: Ford Probe '91 2.2 GT
Lokalizacja: Poznan

Re: spięcie w instalacji

Post autor: pichow »

zapomniałem dodać,
ten bezpiecznik jest wyciągnięty i lampy są obecnie na stale otwarte i czekają na Shadowa

Czy jest jakiś pobór prądu, gdy samochód sobie stoi?
I ile powinien wynosić normalnie?
dodam, ze mam alarm z pilotem (i chyba jest coś kopnięty, bo czasem "dzyndzelki" wariują po otwarciu i przekręceniu kluczyka - raz się nawet sam zamknął na "chodzie" z kluczykami w środku i otworzył po jakiś 30 minutach :shock: )

Dziś zajadę na sprawdzenie akusa, może on jest kopnięty.

----------------
Akus kiepski z 480A uderzenia zostało 350-370 po 2 miesiącach.
Mam tez pobór prądu, gdy wszystko jest wyłączone - 0,07 A
Spada do 0,03-0,04 jak wyciągnę bezpiecznik BTN
Tak samo spada jak wyciągnę HEAD
Jak wyciągnę oba to pobór spada do 0,01 A

EDIT:
----------------
Jest nowy akus, tamten poszedł na reklamacje.
Z ciekawości sprawdziłem ładowanie.
Zaraz jak go odpalę ma ~17.1 V a obroty około 1k
Po załączeniu wszystkiego ładowanie wynosi ~14.1
Jak się silnik trochę rozgrzeje, to ładowanie wchodzi w normę, jednak załączenie świateł i ogrzewanie tylnej szyby zbija wskazówkę ładowania w dol o jedna literkę.
Z takim wielkim ładowaniem, to ja chyba każdy akumulator wykończę :?
Regulator? Alternator?
-----------------
EDIT

Zamówiony "nowy" alternator od Shadowa
Awatar użytkownika
K4mil
Posty: 357
Rejestracja: 2008-12-13 11:10
Samochód: 1.8 mk3 VW Golf
Galeria: viewtopic.php?t=15213
Lokalizacja: Legnica/Głogów

Re: spięcie w instalacji

Post autor: K4mil »

pichow pisze:
EDIT:
----------------
Jest nowy akus, tamten poszedł na reklamacje.
Z ciekawości sprawdziłem ładowanie.
Zaraz jak go odpalę ma ~17.1 V a obroty około 1k
Po załączeniu wszystkiego ładowanie wynosi ~14.1
Jak się silnik trochę rozgrzeje, to ładowanie wchodzi w normę, jednak załączenie świateł i ogrzewanie tylnej szyby zbija wskazówkę ładowania w dol o jedna literkę.
Z takim wielkim ładowaniem, to ja chyba każdy akumulator wykończę :?
Regulator? Alternator?
-----------------

To akurat jest normalne kolego jak włączysz ogrzewanie szyby to ładowanie spada, spojrzę u siebie dzisiaj o ile mi spada wskazówka jak załączam ogrzewanie szyby i ci napiszę
Był 2.2L Turbo 91' RED, 2.2L Turbo 91' BLACK
Jest niestety 1.8L Golf mk3 RED
Ale będzie 2.5L v6 II Mam nadzieję że RED :wink:
Awatar użytkownika
pichow
Posty: 55
Rejestracja: 2008-12-01 21:46
Samochód: Ford Probe '91 2.2 GT
Lokalizacja: Poznan

Re: spięcie w instalacji

Post autor: pichow »

Po wymianie alternatora wskazówka porusza się w zakresie polowy literki i zbija obroty.
Przed wymiana podchodziła pod dolna cześć "N" a ładowanie wynosiło ponad 17V na mierniku cyfrowym.
Po załączeniu odbiorników wskazówka spadała delikatnie poniżej "O", a ładowanie było już poniżej 13V. Czyli dobra literka niżej. Kwestia zakresu błędu miernika w probku.

Sprawdziłem na bezpiecznikach w środku, jakie są pobory.
Z początku dostałem na głowę, bo wyszło mi prawie 0.2A na ROOM :shock:
Później mnie olśniło, ze bagażnik otwarty oraz drzwi :oops:
Stanęło na tym, ze na ROOM mam 0.02A, a na DOR LOCK 0.01A.
No i gdzieś na przednich lampach 0.04A.
Co do poboru na DOR LOCK to możliwe, ze mój skubany alarm coś knoci. Podejrzewam, ze mam układ na układzie zamontowany :?
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”