Trip Minder (TRIP Computer) upgrade

Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

Robercie wielkie dzieki za informacie . Sam rozumiesz jak cos mam to pasuje zeby dzialalo i wiedziec jak to dziala .
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
Flyke
Posty: 712
Rejestracja: 2006-10-18 22:00
Galeria: viewtopic.php?t=10424
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Flyke »

chlopaki tak sie zastanawiam , bo mam komputer od probasa z tripem czyli jesli przelozyl bym kompy to nei musial bym nic lutowac ? dobrze rozumiem ??

EDIT : Witam chlopaki , a wiec tak bo przyznam ze nie dokonca rozumiem ta instrukcje:P a wiec tak : mam wyswietlacz wiazke ta od wyswietlacza klawiaturki itp zakonczona niebieska wtyczka i teraz tak jesli to podepne to jak i gdzie sie podpiac zeby pokazywalo mi wskazania ze zbiornika itp ,,,poprostu co dalej mam zrobic zeby mi wsio chodzilo mam rozebrane wnetrze wiec bardzo licze na szybka pomoc z waszej strony dzieki i pozdro
24v wykorzystane az do granic - BYłOOOOOOOOOOOOO
e46 z ....:) - JEsttttttttttt
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Proponuje skrabnac PW lub mailika do Mr. Cynk powinien miec wiedze w tym temacie bo sam do swojego GT to zakladal.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

nic nie skrobnąć tylko przyjrzeć się uważnie temu co masz w ręku i przeczytać ze zrozumieniem to co napisałem.


to jest tak banalnie opisane, że prościej nie umiem :D:D:D


a fotek i rysunków robić nie mam zamiaru bo wstawiałem to dwa lata temu więc litości :)


może ktoś porobiłby fotki i wstawiłoby się do mojego opisu jeszcze.


kostki są tak rozpisane że ich nie potrzebujesz, wystarczy ci trochę kabla i lutownica i zgodnie z instrukcją możesz sobie stworzyć tę wiązkę sam.... w godzinę, z lutownica w ręku masz to zrobione.

Jeśli ktoś ma kłopoty z tym to zapraszam do mnie :)
pogadamy i zrobię to za was.... "orły" :twisted:
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

i zrobię to za was.... "orły"
chcialoby sie powiedziec "orly sokoly" :D
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Flyke
Posty: 712
Rejestracja: 2006-10-18 22:00
Galeria: viewtopic.php?t=10424
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Flyke »

witam :) zrobilem wszystko wedlug instrukcji poza odczytem z baku i teraz tak : trip swieci itp itd ale nie pokazuje zadnych pomiarow do tego wariuje np pokaze 3 i tyle sie swieci na kazdej opcji , a jesli nie 3 to sa ----- caly czas , sprawdzilem podlaczenie jest ok . Cos zepsulem ?:P
24v wykorzystane az do granic - BYłOOOOOOOOOOOOO
e46 z ....:) - JEsttttttttttt
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Ale jeździłeś już - nie robisz tego w garażu? :wink:
Bo ---- pokazują np. wszystkie średnie i szacunki gdy nie mają danych.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Flyke
Posty: 712
Rejestracja: 2006-10-18 22:00
Galeria: viewtopic.php?t=10424
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Flyke »

wiem , jezdzilem ,,, jedyne co pokazuje to -30 stopni :P bo nie mam termometru a i pokazuje jeszcze czas podrozy
24v wykorzystane az do granic - BYłOOOOOOOOOOOOO
e46 z ....:) - JEsttttttttttt
edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg »

flyke pisze:wiem , jezdzilem ,,, jedyne co pokazuje to -30 stopni :P bo nie mam termometru a i pokazuje jeszcze czas podrozy
Mam podobnie, zrobiłem wszystko według schematów naszej serwisówki, później sprawdziłem z serwisówką haynes czy jakoś tak, a na koniec porównałem z instrukcją cynkiego. Wszystko jest dobrze podłączone, wszystko się zgadza.
I działa tylko termometr...
Zmieniam sobie opcje na klawiaturze i wszędzie ---- więc nie wiem co jest...
Probe I 2.2 GT '91
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

A mi moze ktoś powiedzieć jak uruchomić ten termometr ?? Podłączyłem go ale nie wiem czy pod dobre kabelki i mi cały czas pokazuje -30* reszta działa :?
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
joktryb
Posty: 31
Rejestracja: 2012-02-02 15:18
Samochód: 1991 2.2GT

Re: Trip Minder upgrade

Post autor: joktryb »

Widzę, że temat od dawna nie poruszany bo z resztą prawie całkowicie wyczerpany. Ale mam dwa pytania:

Chciałem zapytać czy trip computer z '89 LX będzie pasował do '91 GT? Chodzi mi o to, czy wszystkie kable we wtyczkach wyświetlacza i klawiatury są tak samo położone jak opisał to Mr. Cynk.

Zbieram właśnie graty do tego upgrade'a i nie wiem czy kupować te z 89 roku.
Wiem, że nie ma znaczenia czy komp jest z LX czy GT, najwyżej będę miał 8 ozdobnych guziczków, które będą robić "pik" :D
Ale nie jestem pewien czy między rocznikami są kompatybilne. Bo naprzykład vechicle maintenance monitor(czyli to co informuje np o przepalonej żarówce) jest inny dla 89 i inny dla 90-92

No i drugie: czy można jakoś samemu z podzespołów zmontować czujnik temperatury? Czy ktoś ze szczęśliwych posiadaczy mógłby ewentualnie podać jego parametry (opór, itd) Dzięki z góry!
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Trip Minder upgrade

Post autor: OLEY »

joktryb pisze:Chciałem zapytać czy trip computer z '89 LX będzie pasował do '91 GT? Chodzi mi o to, czy wszystkie kable we wtyczkach wyświetlacza i klawiatury są tak samo położone jak opisał to Mr. Cynk.
Pierwsze pytanie:
LX - 2.2, czy LX 3.0V6?
Drugie pytanie:
Czy trip pochodzi z auta z licznikiem digital?
Trzecie pytanie:
joktryb pisze:Wiem, że nie ma znaczenia czy komp jest z LX czy GT,
Oj, jesteś tego pewien?
joktryb pisze:No i drugie: czy można jakoś samemu z podzespołów zmontować czujnik temperatury? Czy ktoś ze szczęśliwych posiadaczy mógłby ewentualnie podać jego parametry (opór, itd) Dzięki z góry!
Rozumiem, że mówisz o czujniku temperatury zewnętrznej wyświetlanej na monitorze?

Umówmy się, że jak złożysz Tripa i będzie działał, to dam Ci oryginalny. OK? :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1787
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Galeria: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Re: Trip Minder upgrade

Post autor: Eli »

OLEY pisze: Pierwsze pytanie:
LX - 2.2, czy LX 3.0V6?
'89- to tylko 2.2
OLEY pisze:Drugie pytanie:
Czy trip pochodzi z auta z licznikiem digital?
Jeśli tak, to będzie miał te (chyba) osiem wyżej wspomnianych guzików do obsługi deski
OLEY pisze:Trzecie pytanie:
joktryb pisze:Wiem, że nie ma znaczenia czy komp jest z LX czy GT,
Oj, jesteś tego pewien?
One na 99% różnią się obsługą deski digital, której w GT nie było w żadnej wersji i tylko tym.
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Trip Minder upgrade

Post autor: OLEY »

Eli pisze:
OLEY pisze: Pierwsze pytanie:
LX - 2.2, czy LX 3.0V6?
'89- to tylko 2.2
A nieprawda! Bo mój biały jest '89, a jednak jest Vulcanem. :D Co prawda z VIN-u wynika rok '90, ale co wynika z Vinu,
a co jest napisane w dowodzie, a do tego co jest napisane na oryginalnej naklejce na słupku drzwi kierowcy, to trzy różne
sprawy... :D Stąd moje pytanie. Wszystko zależy na co spojrzał zainteresowany. :wink:
Eli pisze:
OLEY pisze: Trzecie pytanie:
joktryb pisze: Wiem, że nie ma znaczenia czy komp jest z LX czy GT,
Oj, jesteś tego pewien?
One na 99% różnią się obsługą deski digital, której w GT nie było w żadnej wersji i tylko tym.
I regulowane amortyzatory też obsługują? I ABS? I wiele innych, że tak powiem, gieteowskich spraw?

Chyba, że mówimy o innym kompie i nie zrozumiałem...
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1787
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Galeria: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Re: Trip Minder upgrade

Post autor: Eli »

Ok, teraz rozumiem dlaczego pytasz o pojemność :wink:
Zawieszenie jest na osobnym kompie, nie wiem jak Abs, ale co do tego ma trip?
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Trip Minder upgrade

Post autor: OLEY »

OK. Zawieszenie jest na osobnym kompie, ABS również. Oba często uzależnione są od prędkości. Prędkość zaś (w skrócie), dawka paliwa,
doładowanie itp. są uzależnione od CPU. Uważasz, że każdy z tych komputerków sam sobie rzepkę skrobie?

Sygnał z "licznika" biegnie do wszystkich. I co? Ten sobie, ten sobie, a ten sobie?

Nie uważacie, że to musi być jakoś zintegrowane?


Nie wiem, może się nie znam (na pewno się nie znam, bo nie sprawdzałem), ale dla mnie, biorąc nawet na logikę, wydaje się,
że komputer od GL-a nie jest już (od razu) zakodowany na przełożenie do GT (i odwrotnie).

Czy ("nielegalne" :wink: - dodatkowe) wpięcie się w wiązki nie spowoduje cyrku w kompie głównym?
Eli pisze:ale co do tego ma trip?
Hmm, no a czy trip nie zbiera informacji z głównego komputera? (choćby chwilowe spalanie)...
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1787
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Galeria: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Re: Trip Minder upgrade

Post autor: Eli »

Brzmi rozsądnie, możesz mieć rację :wink:
joktryb
Posty: 31
Rejestracja: 2012-02-02 15:18
Samochód: 1991 2.2GT

Re: Trip Minder upgrade

Post autor: joktryb »

[quote=Umówmy się, że jak złożysz Tripa i będzie działał, to dam Ci oryginalny. OK? :wink:[/quote]

Dobra, zgoda :) Jak wszystko złożę do kupy to przypomnę się o ten czujnik zew. temperatury.

A czy ktoś coś wie o tym okablowaniu tripa i wyświetlacza, czy się różni miedzy rocznikami?
Awatar użytkownika
askot
Posty: 67
Rejestracja: 2009-02-27 20:26
Samochód: ford probe 2,2 GT 1989r
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Trip Minder upgrade

Post autor: askot »

Wieczorem postaram się przysłać różnice w okablowaniu. W 1989r występują różnice w okablowaniu wyświetlacza i między 1989 a 1990 też są różnice. Ja swój trip zamontowałem dwa lata temu i jest dobrze. Brak mi niestety czujnika temp.
Pozdrawiam askot.
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Trip Minder upgrade

Post autor: Bogdan9999 »

A może ktoś chce kupić wyświetlacz do tripa nówkę ? Jak coś mogę sprowadzić cena 1470 zł.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Trip Minder upgrade

Post autor: OLEY »

#-o
Bodzio, chyba zapomniałeś wstawić przecinka po czwórce... :mrgreen:

A na poważnie - cena z kosmosu...
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Trip Minder upgrade

Post autor: Bogdan9999 »

Ba sam chciałbym aby cena była na poziomie 140 zł ale ja jej nie ustalam :( :(
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
micek
Posty: 265
Rejestracja: 2008-05-09 22:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Starogard Gd.

Re: Trip Minder upgrade

Post autor: micek »

Podepnę się tutaj ...
Dlaczego wyświetlacze od tripa "wylewają".
Z braku napięcia? Od temperatury? Czy jest inny powód?
PROBE I, 2,2 GT, 92 r.
gg 16101475
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Trip Minder upgrade

Post autor: Bogdan9999 »

Starość.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1787
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Galeria: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Re: Trip Minder upgrade

Post autor: Eli »

-- oryginalny post 2012-08-13 08:27 --

Wylewają bo są za miękką pleksą i ludzie czyszcząc wnętrze je miażdżą...

-- dodano 2012-08-13 08:27 --

Wylewają bo są za miękką pleksą i ludzie czyszcząc wnętrze je miażdżą...
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”