wyciągniecie alternatora

Gość

pomocy jak wycjagnac alternator

Post autor: Gość »

witam wlasnie wyciagam alternator tzn juz go rorkrecilem
i pytanie jak go wycjagnac a dokladnie co oprocz alternatora trzeba rozkrecic ?
wg instrukcji po zdjeciu oslony bocznej powinien zajsc do strony koła
ale tam jest za malo miejsca co robic

probe I GT
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

hehe....
stary ja to przerabialem na i to na ulicy.
musisz zdjac (jesli ją masz bo mogl ktos ją juz zdejmowac i nie założyć:) ) blaszana oslone rury wydechowej (znajduje sie ona za silnikiem na rurze) potem juz tylko musisz go tak wyprowadzic i tamtedy wyjąć.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Gość

Post autor: Gość »

czyli wychodzi dołem
a czy odkrecałes filtr oleju ?
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Nie nic nie odkrecapem poza ta blaszana oslona.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Gość

Post autor: Gość »

niestety nie dało rady jade do warsztatu
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Hmmm....

ciekawe mnie sie udalo, moze masz jakis inny model alternatora.
Coz ile mogle to pomoglem :?
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
JAZDA-PRZEMO
Posty: 140
Rejestracja: 2003-03-21 13:46
Samochód: Kiera/ silnik /4 kola /Jazda
Lokalizacja: Czestochowa/Berlin

ODP

Post autor: JAZDA-PRZEMO »

jesli posiadasz jeszcze te instrukcie do 1 daj znac bardzo prosze
JAZDA NA MAXA IM BACK
Awatar użytkownika
Witek.w-wa
Posty: 272
Rejestracja: 2003-12-09 13:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Witek.w-wa »

Wg instukcji amerykanskiej to tak jak muwisz trzeba zjac kolo i niestety nie tylko .... straszna robota.
Wiec albo jak mowi Wingerman tak zdejmowalem za 1 razem ale trudno wychodzi no i trzeba miec kanal.

@ metoda lepsza przy wylaczonym samochodzie odkrecic zbiornicze plynu chamulcowego z calym ustrojstwem, filtr benzyny ale wszystko ostroznie i tamtendy wyjdzie bez trudu


Co Padlo ???? w nim
2.2L, 89 LX (253A)USA automat,digital,
trip computer, welur -regatta blue- 8)
Awatar użytkownika
Witek.w-wa
Posty: 272
Rejestracja: 2003-12-09 13:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Witek.w-wa »

sorry za ortografie ale pisze nie patrzac na ekran
2.2L, 89 LX (253A)USA automat,digital,
trip computer, welur -regatta blue- 8)
lolek

alternator

Post autor: lolek »

przerabiałem tydzień temu:
oryginalna instrukcja mówi że aby wyjąć alternator należy rozpiąć zawieszenie i wyjąć półoś
a można inaczej
1. rozpiąć plastikowe rury łączące filtr powietrza z aparaturą wtryskową
2. wymontować filtr powietrza
3.odkręcić linkę prędkościomierza
4. od spodu (kanał lub leżąc) odkręcić alternator i odpiąć przewody (wcześniej zdjąć klemę z akumul), po odkręceniu wszystkich śrub z mocowań alternatora należy go wysunąć (mieści się) ostrożnei w stronę rozmontowanego filtra powietrza
5 przy składaniu postępować odwrotnie nie zapominając o lince prędkościomierza
czas wymiany 1,5 godziny powodzenia
lolek

jw

Post autor: lolek »

P.S. nie jestem gość tylko użytkownik Probe 90 jest zdjęcie biały, ale od jakiegoś czasu nie mogę się zalogować

2008.10.27 - skleiłem z wątkiem poniżej
Robert
mario6264
Posty: 74
Rejestracja: 2005-09-14 16:26
Samochód: ford probe I 2.2 gt 91 r
Lokalizacja: Jasło

wyciągniecie alternatora

Post autor: mario6264 »

Witam .Wczoraj próbowałem wyciągnąć alternator ale za bardzo nie chce wyjść ani góra ani dołem . Może ktoś z was miał taki problem i mi podpowie . Mariusz
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Prośba: wpisz w stopce swój model.
______
U mnie elektryk demontował półośkę (i tako rzecze ciotka S).
Podobno można prościej przez odkręcenie podpory silnika - może ktoś się wypowie?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
mario6264
Posty: 74
Rejestracja: 2005-09-14 16:26
Samochód: ford probe I 2.2 gt 91 r
Lokalizacja: Jasło

Post autor: mario6264 »

mój model to 1 gt
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Wiem, prosiłem o wpisanie na stałe w Twojej stopce, to będzie w przyszłości prościej Ci odpowiadać bez przeszukiwania wszystkich Twoich postów.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
raven
Posty: 643
Rejestracja: 2004-11-12 10:22
Galeria: viewtopic.php?t=5775
Lokalizacja: Okonek

Post autor: raven »

trzeba od dolu wyjac go.
wykrecic, przecisnac najnizej jak sie da a potem na hama wyciagac, tudziez drewnianym drągiem odginac to co przeszkadza :twisted: wyjdzie :wink:

edit: wcale nie trzeba odkrecac wydechu,
mozna tez manewrowac i wyjac go po zdemontowaniu dolotu bokiem.
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

NO! z kolektorem ssącym jest więcej zabawy :!:
Jak masz katalizator to będzie CI ciężko go wyjąć bez rozpinania wydechu,chyba że troszkę obudowę kata zagniesz.
Odkręć łapę od silnika przy przegubie i wtedy wyjdzie Ci bez problemu,
Pozdrawiam
Obrazek
Awatar użytkownika
MARCO
Posty: 76
Rejestracja: 2005-03-15 13:39
Samochód: brak
Lokalizacja: Wolin

Post autor: MARCO »

Wyjdzie górą bez problemu, trzeba odkręcic zawór recyrkulacji spalin i odpowiednio manewrować alternatorem. Nie tak dawno sam to robiłem :D
PROBE GT TURBO prawie MUSTANG COBRA

Moc jest Bogiem,prędkość nałogiem,maszyna moją miłością,turbo koniecznością !!!
Awatar użytkownika
Wuax
Posty: 384
Rejestracja: 2005-09-02 19:11
Samochód: brak
Lokalizacja: Marki

Post autor: Wuax »

Robert pisze:Wiem, prosiłem o wpisanie na stałe w Twojej stopce, to będzie w przyszłości prościej Ci odpowiadać bez przeszukiwania wszystkich Twoich postów.
A tłumacząc na ludzki:
-Na górze strony, pod napisem Ford Prob Klub Polska naciskasz Profil, jak ci się wyświetli, w rubryczce przy "Podpis:
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 512 znaków" wypełniasz jakim probkiem posuwasz. Możesz też dodać coś od siebie :)
Poniżej masz "panel kontrolny emblematów, możesz wrzucić jakiś identyfikator. Poza tym może wypełnisz coś o sobie?
Było by znacznie milej konwersować :wink:
Black Probe 2.5v6 93r. TURBO Powered by Obrazek
mario6264
Posty: 74
Rejestracja: 2005-09-14 16:26
Samochód: ford probe I 2.2 gt 91 r
Lokalizacja: Jasło

Post autor: mario6264 »

Dzięki za pomoc wyszedł dołem gorzej będzie chyba z włożeniem go z powrotem ale metodą prób i błędów człowiek się uczy. Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc i wybaczcie mi ze się nie przedstawiłem wcześniej ale spróbuje to naprawić .
mario6264
Posty: 74
Rejestracja: 2005-09-14 16:26
Samochód: ford probe I 2.2 gt 91 r
Lokalizacja: Jasło

Post autor: mario6264 »

Informacja o wyciągnięciu alternatora.Sprawa jest prosta wyciągamy dołem odkręcamy tylko osłonę nad katalizatorem i opuszczamy rurę od kolektora.Następnie obracamy alternator kołem w dół i przeciskamy go w miejscu gdzie znajduje się uchwyt od osłony i gotowe .Dotyczy wersji gt z alternatorem mitsubishi. Nie wiem jak jest w innych modelach .Metoda wypróbowana trzykrotnie. Alternator przechodzi luzno bez niepotrzebnego odkręcania półośki lub wydzierania na siłę jak tam inni proponowali .Dzięki wszystkim za pomoc częściowo się przydała.
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

mario6264 pisze:Informacja o wyciągnięciu alternatora...Nie wiem jak jest w innych modelach...
We wszystkich modelach I gen. alternator jest produkcji Mitsubishi. W 3.0 V6 może być podejście z innej strony.
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Awatar użytkownika
kicker
Posty: 238
Rejestracja: 2007-05-28 20:37
Samochód: White GT 91
Galeria: viewtopic.php?t=19596
Lokalizacja: Gorlice, Nowy Sącz

Re: wyciągniecie alternatora

Post autor: kicker »

Jeśli chodzi o wyciąganie alternatora z GT to nie trzeba tu żadnych magii jak to wynika z postów powyżej. Wychodzi bez problemu od góry, jedynie trzeba zdemontować pochłaniacz par paliwa (40 sekund).
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: wyciągniecie alternatora

Post autor: Maxxum »

kicker pisze:Jeśli chodzi o wyciąganie alternatora z GT to nie trzeba tu żadnych magii jak to wynika z postów powyżej. Wychodzi bez problemu od góry, jedynie trzeba zdemontować pochłaniacz par paliwa (40 sekund).
Tylko zauważ, że Ty nie masz klimy a więc i rurek idących górą, które jednak przeszkadzają w wyjęciu alternatora... :wink:
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
kicker
Posty: 238
Rejestracja: 2007-05-28 20:37
Samochód: White GT 91
Galeria: viewtopic.php?t=19596
Lokalizacja: Gorlice, Nowy Sącz

Re: wyciągniecie alternatora

Post autor: kicker »

łoo panie, szach mat :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”