Usterka poduszek powietrznych

bluetoth
Posty: 62
Rejestracja: 2007-01-25 16:30
Samochód: Probe 2.0, r. 94 x 2 szt
Lokalizacja: Kalisz

Usterka poduszek powietrznych

Post autor: bluetoth »

Witam,
Jakiś czas temu po wjechaniu w większą dziurę zaczęła mrugać kontrolka poduszki: 5 mrugnięć - przerwa - jedno mrugnięcie. Zdaje się że to kod 51, czyli: "wewnętrzny bezpiecznik Monitora Diagnostyki". Jeśli tak to gdzie tego szukać? chyba nie w puszcze z bezpiecznikami? Może ktoś wie?
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Na wstępie polecam się przywitać w odpowiednim do tego dziale.

PS. Zrób reset kompa.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
bluetoth
Posty: 62
Rejestracja: 2007-01-25 16:30
Samochód: Probe 2.0, r. 94 x 2 szt
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: bluetoth »

Zrobiłem w/g opisu na forum, tzn. odłączyłem akumulator, wcisnąłem pedał hamulca na dobre 30 sekund, i........... nadal dupa, kontrolka mruga tak jak poprzednio :(
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Usterka poduszek powietrznych

Post autor: Robert »

bluetoth pisze:"wewnętrzny bezpiecznik Monitora Diagnostyki". Jeśli tak to gdzie tego szukać? chyba nie w puszcze z bezpiecznikami? Może ktoś wie?
A w puszcze już szukałeś?

:arrow: http://www.performanceprobe.com/info/op ... fuses2.htm

3 bezpiecznik (4 licząc MAIN) pod maską
EGI INJ/ F/P INJ
30A
Air Bag Restraint System, Electronic Engine Control
Tylko ja nie mam dwójki, więc nie wiem, czy to o ten chodzi - w dodatku powinna nie działać elektronika silnika.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
bluetoth
Posty: 62
Rejestracja: 2007-01-25 16:30
Samochód: Probe 2.0, r. 94 x 2 szt
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: bluetoth »

Tak, bezpieczniki sprawdziłem w pierwszej kolejności. Dzwoniłem też do gościa który zajmuje się elektroniką samochodową i powiedział że ten wewnętrzny bezpiecznik to jest bezwładnościowy w postaci kulki która się przemieszcza i trzeba cały moduł wymienić za 250zł. Jeśli to prawda to może ktoś wie gdzie to kupić taniej? A może jest inne razwiązanie? W ogóle nie mam pojęcia gdzie szukać tego modułu, nie znam się po prostu zbytnio na autach, ot od 2 lat jeżdzę po prostu tym fordem i wymieniam olej :)

Poza tym jak go kupowałem to pukał jeden z popychaczy i wypada go jednak wymienić, lecz mechanik stwierdził że nie da się zlokalizować winowajcy a poza tym popychacze podobno są przewidziane na 150tys a autko ma już 142tys, więc zaleca wymianę wszystkich. Może ktoś ma komplet nowych, albo wie gdzie kupić za rozsądne pieniążki, bo cena w sklepie 95zł za sztukęx16szt to troszkę daje kasy.
Probe II, 2.0, 94r x 2szt :)
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Niestety nie bardzo wiem cokolwiek nt tego modułu. Co do popychaczy jest to urok tych silników(V6 też tak ma) i wcale bym się tym nie przejmował. Gdzie Twój mechanior wyczytał że popychacze wymienia się po 150 tyś. km?
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

C209 - moduł diagnostyczny poduszek powietrznych
:arrow: Obrazek

Tylko zanim zaczniesz grzebać - poszukaj na forum jak zrobić to bezpiecznie, żeby Ci poducha w twarz nie dała.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

Ronin pisze:Gdzie Twój mechanior wyczytał że popychacze wymienia się po 150 tyś. km?
Pewnie w poradniku "Jak wyciągnąć kasę od klienta" :lol: Mój ma ponad 200kkm i jakoś popychaczy nie słyszę. Może masz mało oleju?
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
bluetoth
Posty: 62
Rejestracja: 2007-01-25 16:30
Samochód: Probe 2.0, r. 94 x 2 szt
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: bluetoth »

tofil pisze:
Ronin pisze:Gdzie Twój mechanior wyczytał że popychacze wymienia się po 150 tyś. km?
Pewnie w poradniku "Jak wyciągnąć kasę od klienta" :lol: Mój ma ponad 200kkm i jakoś popychaczy nie słyszę. Może masz mało oleju?
Nie twierdzę że popychacze nie mogą i 300tyś wytrzymać, tylko że średni okres ich trwałości wynosi 150tyś (dużo zależy od dbałości o olej). Z ciekawości sprawdzałem w necie opisy fachowców dot. tego silnika i podają to samo. Zresztą nieważne, wkurza mnie ten klekot (nieraz ustaje, szczególnie świeżo po wymianie oleju), więc mam zamiar je wymienić. Pytałem tylko czy ktoś nie ma kompletu w dobrej cenie lub ma info gdzie kupić za rozsądną kasę.
W sklepie podano mi 95zł za Japoński i 48zł za podróbkę JC ale też sprzedawca odradził te drugie bo podobno potrafią zaraz po założeniu pukać.

Mam też prośbę o kilka rad. Jak pisałem mam te auto ponad 2 lata i prócz jednej wymiany przednich klocków, filtrów i oleju do tej pory nic nie wymieniałem. Jenak teraz przyszedł czas na parę rzeczy.
1. Oponom zostało około 1mm do znacznika.
Kupić droższe takie jak mam teraz? http://www.opony24h.pl/?page=shop/flypa ... t_id=62409
czy tańsze nieznanej mi firmy? http://ssl.delti.com/cgi-bin/reifenbest ... 32&dsco=32
2. Na 10tyś muszę dolać z półtora litra oleju z powodu gumek na zaworach, i znowu mechanik odradza mi samą wymianę gumek, gdyż jak twierdzi to tylko pogorszy sprawę. Zaleca albo nic nie tykać, albo regenerację głowicy (minimum wymiana prowadnic+gumek).
Podobno prowadnice zaworów są mosiężne i po 100, 120tyś kwalifikują się do wymiany.

P.S. Niestety męczyłem się z tym drugim linkiem, ale nie da się (chodzi o opony Goodride za 172zł)
Ostatnio zmieniony 2007-01-28 17:12 przez bluetoth, łącznie zmieniany 1 raz.
Probe II, 2.0, 94r x 2szt :)
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: Usterka poduszek powietrznych

Post autor: Scyzor »

Mam takie pytanko.
Kupiłem dwóję od Mikiego. Stan w sumie ideał.
Ale uprzedził mnie, że z poduszkami nie wiadomo, bo chyba kompa wymieniał kiedyś czy jakoś tak ale kontrolka nadal miga.
W sumie to nie miga bo albo się przepaliła albo ją wyciągnął. Przy następnej flaszce dopytam się :mrgreen:
Chodzi o co innego: ciągnąć pod nogami pasażera przewód do CB zauważyłem że jednej z dwóch wtyczek, nie pamiętam już czy pomarańczowej czy niebieskiej brakuje. Czyli wiadomo ta poduszka nie odpali.
I teraz: zakładając, że kierowcy jest sprawna i reszta też - czy wobec braku przewodu dla SRS pasażera - poduszka kierowcy odpali w razie W :?:

Pytam, bo ktoś mi kiedyś mówił, że poduszki odpalą (o ile będą na tyle sprawne) nawet jeśli wyświetla się jakaś usterka.
Obrazek
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Usterka poduszek powietrznych

Post autor: duracell »

Moduł poduszek (niebieski), do niego dochodzą 2 wtyczki - szara i czarna.
Może lepiej zacznij od tej flaszki to pozwoli Ci lepiej wysłowić Twój problem bo póki co to wiadomo że:
Stan w sumie ideał, jak to zaznaczasz w każdym poście :D
Obie poduszki są spięte tak jakby razem i dodatkowo musi być jeszcze sprawny safety sensor żeby to działało prawidłowo.
Poduszki odpalą jeśli problem jest z np. którymś czujników, ale nie odpalą jeśli problem jest po stronie wykonawczej - czyli obwód poduszek + safety. W takim wypadku następuje trwała dezaktywacja modułu poduszek przez przepalenie bezpiecznika wewnętrznego.
Wypij flaszkę, sprawdź jakie błędy wywala komp od poduszek i będziemy kminić bo póki co wiadomo że : Stan w sumie ideał. :)
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: Usterka poduszek powietrznych

Post autor: Scyzor »

Ot nie kumaty a złośliwy :twisted:
No wiec wysławiam się: czy zakładając, że reszta układu SRS jest sprawna - wypięcie jednej z wtyczek dla pasażera dezaktywuje poduszkę kierowcy.
Prościej nie umiem :roll:
Obrazek
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Usterka poduszek powietrznych

Post autor: KrecioPL »

Scyzor - gratuluje, "że stan w sumie ideał", na tym forum myślę że każdy ma w takim samym :D

Co do tematu: wątpię aby ktokolwiek odpowiedział Ci na to pytanie.
Jest jedna metoda aby to sprawdzić - przeprowadź testy! Umieścimy później rozwiązanie tej zagwozdki w dziale FAQ.

Pamiętaj, zapnij pasy, zamknij oczy i wal śmiało.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: Usterka poduszek powietrznych

Post autor: Scyzor »

KrecioPL pisze:Scyzor - gratuluje, "że stan w sumie ideał",
Ok, więc wymieniam usterki (o których wiedziałem):
- przedmiotowe poduszki
- brak zapalniczki i popielniczki
- "cykający" jeden wtrysk LPG
- poluźniona listwa z przyciskami ogrzewania szyby itp.
- brak zbieżności tyłu jak sądzę - niedługo jadę zrobić
- wyblakły lakier na paru elementach
- świece i olej do wymiany (olej Miki dał, plus kpl. kół z zimówkami i jeszcze parę klamotów w tym sporo do SRS właśnie).

Koniec.

Na dniach walczyłem bo zapowietrzył się układ chodzenia ale już zrobiłem dzięki "białej strzałce Duracella" :mrgreen:
Popuściła uszczelka nad klawiaturą co jutro naprawię. Ale to są rzeczy nie do przewidzenia w 21-letnim aucie prawda :?: :wink:

Przebieg 185 tysi (nie cofany co czuć po silniku).
I co :?: 8) -o-|
KrecioPL pisze:Jest jedna metoda aby to sprawdzić - przeprowadź testy!
Niekoniecznie. Ktoś mógł już taki test przeprowadzić niechcący ;)

Pewnie wiosną wymienię żarówkę od poduszek i wczołgam się do kompa SRS z miernikiem, żeby sprawdzić jaki błąd jest.
Ale to dopiero wiosną :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Usterka poduszek powietrznych

Post autor: duracell »

KrecioPL pisze: Jest jedna metoda aby to sprawdzić - przeprowadź testy! Umieścimy później rozwiązanie tej zagwozdki w dziale FAQ.
On wolałby żeby jeden z nas to zrobił :D
Scyzor pisze: jeszcze parę klamotów w tym sporo do SRS właśnie
No bo pewnie poprzednik już coś działał w tym temacie ale bez sukcesów.
Pierwsze primo to trzeba znać błędy a że błędów nie znamy to czekamy do wiosny :)
Póki co wiem tylko że: Stan w sumie ideał.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: Usterka poduszek powietrznych

Post autor: Scyzor »

..
Ostatnio zmieniony 2016-11-18 16:23 przez Scyzor, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: Usterka poduszek powietrznych

Post autor: Scyzor »

duracell pisze:No bo pewnie poprzednik już coś działał w tym temacie ale bez sukcesów.
Miki mówił, że on działał ale nie zdziałał. Szczegółów nie pamiętam.
Pierwsze primo to trzeba znać błędy a że błędów nie znamy to czekamy do wiosny :)
duracell pisze:Póki co wiem tylko że: Stan w sumie ideał.
No jeśli ta lista wyżej to zły stan... :roll:
Oczywiście mówię o mechanicznym - lakier to inna sprawa. Zrobi się :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Usterka poduszek powietrznych

Post autor: duracell »

Scyzor pisze: No jeśli ta lista wyżej to zły stan... :roll:
A kto mówi że zły ? Auto jak auto, ma swoje plusy i minusy.
Co to za żołnierz który nie ma blizn? :mrgreen:
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: Usterka poduszek powietrznych

Post autor: Scyzor »

No dobra... to wymień usterki Probasa którego kupiłeś w Bydgoszczu dla młodego ;) I ile dałeś bo nie pamiętam. A ja Ci powiem czy dałem mniej czy więcej. Tylko tyle bo nie jestem upoważniony przez Mikiego żeby podawać kwotę ile ja dałem ;) Wchodzisz :?:
Idź na całość :!: :lol:
Obrazek
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Usterka poduszek powietrznych

Post autor: duracell »

Dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają a tym bardziej publicznie :)
Włożyłem 2 x więcej niż zapłaciłem, lista usterek- nierealna do ustalenia tak na szybko, łatwiej byłoby napisać co było dobre :)
Natomiast w styczniu lub lutym miną 3 lata i realia też były trochę inne, przez 3 miesiące poszukiwań nie było nic lepszego niż to co w Bydgoszczu. Co z tego że szukałem coś w okolicach 6 tysi skoro w tej cenie była pustka.
Natomiast licytacja kto ile dał i kto lepiej wyszedł trochę bez sensu.
Jest jeszcze jedna kwestia, ta wartość dodana, którą mało kto docenia to to że miałem okazję poznać Probe z dosłownie każdej strony.

Uprasza się administraturę o wywalenie powyższych postów bo nic nie wnoszą w temacie prócz "stan w sumie ideał" :)
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: Usterka poduszek powietrznych

Post autor: Scyzor »

Dopiero co znalazłem tego posta... :shock:
A co mi tu każesz moje posty wyrzucać ha :?: -o-|

Ano widzisz... czyli władowałeś sporo. 8)
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”