Kłopoty z EGR -> czyżby słaba strona jedynek?

Awatar użytkownika
Kondzio
Posty: 246
Rejestracja: 2006-04-08 18:59
Car: brak
Lokalizacja: Żarnów(łódzkie)

Post autor: Kondzio »

Bogdan9999 pisze:To na bank ERG jeśli rozuszałeś ten zaworek tak że leciutko chodzi to możesz mieć problem z podciśnieniem albo ostatecznie elektryka.
no wlasnie nic nie rozruszalem tylko przeczyscilem,
tam wewnatrz ta srubke mam rozruszac czy co :roll:
a jesli to nie to :roll:
z elektryka, czyli pozostaje mi podjechac do warszatu bo sam to chyba usterki nie znajde :roll:
PROBE 2.2 TURBO GT (91) USA
Obrazek

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4162
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Słuchaj w takim razie kolego same przeczyszczenie nic ci nie da wiem bo sam sie tak z tym bawiłem musisz wziąć nasmarować olejkiem i rozruszać ten tłoczek wciskaj go śrubokrętem i tak pare razy z oliwka aż zacznie leciuteńko chodzić i będzie git. pozdro

Obrazek
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

Awatar użytkownika
Kondzio
Posty: 246
Rejestracja: 2006-04-08 18:59
Car: brak
Lokalizacja: Żarnów(łódzkie)

Post autor: Kondzio »

dzieki bodzio :)
jutro to zlukam ponownie:)
dzis pol dnia przsiedzialem nad tymi bączkami(klaskon) plus te kody błędów i dalej sie pali :cry:
dobrze ze jest to forum, bo dzieki Wam moge sam sobie podlubac w probku a jak na 20 latka nie mam az tak duzego pojecia o mechanice :roll:
a niektorzy jak czytam posty to "złota rączka"
PROBE 2.2 TURBO GT (91) USA
Obrazek

Awatar użytkownika
radek1
Posty: 119
Rejestracja: 2006-07-31 16:16
Gallery: viewtopic.php?t=10146
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: radek1 »

To jest chyba jednak dolegliwość jedynek,mój EGR też kiedyś się zaciął.Należy bardzo dokładnie wyczyścić ja do tego użyłem benzyny chociaż to drogi gips!,i podobnie jak Drzymek ssałem dotąd aż tłoczek lekko chodził.I po problemie już dwa lata się nie zawiesza,odpukać.
Radek

Awatar użytkownika
Kondzio
Posty: 246
Rejestracja: 2006-04-08 18:59
Car: brak
Lokalizacja: Żarnów(łódzkie)

Post autor: Kondzio »

radek1 pisze:To jest chyba jednak dolegliwość jedynek,mój EGR też kiedyś się zaciął.Należy bardzo dokładnie wyczyścić ja do tego użyłem benzyny chociaż to drogi gips!,i podobnie jak Drzymek ssałem dotąd aż tłoczek lekko chodził.I po problemie już dwa lata się nie zawiesza,odpukać.
to jutro tak zrobie jak mowicie...
jak dzis go odkrecilem to caly byl jakby w sadzach :roll:
wyczyscilem z tego pozniej pojechalem WD40 i zakrecilem a nie wiedzialem ze trza to rozruszac
:? ale jutro sie zabieram znow do tego,
egzaminy czekaja a ja w probasku sie dlube :)
PROBE 2.2 TURBO GT (91) USA
Obrazek

Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Car: Probe GT 92
Gallery: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

KoNdRoN pisze: to jutro tak zrobie jak mowicie...
jak dzis go odkrecilem to caly byl jakby w sadzach :roll:
wyczyscilem z tego pozniej pojechalem WD40 i zakrecilem a nie wiedzialem ze trza to rozruszac
:? ale jutro sie zabieram znow do tego,
Samo zalanie WD40 nic nie da. Musisz go rozruszać (kilka namiętnych pocałunków z języczkiem załatwi sprawę). Dopiero potem zalewaj WD40 i całuj :D
KoNdRoN pisze:egzaminy czekaja a ja w probasku sie dlube :)
Nie przejmuj się. Ja też mam 20 lat, też mam egzaminy i też zamiast się uczyć to poprawiam dolot i eliminuję wszystkie stukania +mycie i odkurzanie :D
BEAUTY...POWER...SOUL...

Awatar użytkownika
Kondzio
Posty: 246
Rejestracja: 2006-04-08 18:59
Car: brak
Lokalizacja: Żarnów(łódzkie)

Post autor: Kondzio »

normalnie dostaje szału, od rana siedze w garazu i ni ciula
rozkrecilem go ponownie, jak zwykle caly w sadzach wyczyscilem pozniej zalalem rozpuszczalnikiem znowu przeczyscilem zalalem olejem zeby to rozruszac i tak mahalem ale nie chcial mi ulegac wogole :wink:
tak z pol godziny go ruszalem i nie wiem czy lekko chodzil raczej na pewno nie, zakrecilem go spowrotem uruchamiam auto i cholerne check engine dalej sie pali :evil:
nie wiem czy sie poddac czy co :?
PROBE 2.2 TURBO GT (91) USA
Obrazek

Awatar użytkownika
Kondzio
Posty: 246
Rejestracja: 2006-04-08 18:59
Car: brak
Lokalizacja: Żarnów(łódzkie)

Post autor: Kondzio »

wracam z garazu poraz enty, juz sobie powiedzialem ze tam nie pojde a tu pach :wink: ten EGR nie daje mi spokoju rozkrecilem i jazda najpier WD40 rozruch i nic zalalem olejem to i dalej nic, ciezko chodzi jak sam skurczybyk, mozliwe ze sie skonczyla zywotnosc tej pompki :roll: bo ona ledwo co jak palcami ja pcham chodzi a co tu mowic o dmuchaniu :roll:
moze jest reaktywacja jest juz niemozliwa nie mam pojecia :roll:
PROBE 2.2 TURBO GT (91) USA
Obrazek

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4162
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Hehe no palcami a nie płucami :D hehe jak nalałeś oliwki to powinno pomóc ;) Załóż i sprawdź czy mas wszystko dobrze podpięte i jak tak to powinno być wszystko ok. Pozdro
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

Awatar użytkownika
Kondzio
Posty: 246
Rejestracja: 2006-04-08 18:59
Car: brak
Lokalizacja: Żarnów(łódzkie)

Post autor: Kondzio »

jak to Marcinkiewicz mowi :lol:
yes yes yes :wink: zrobilem to juz zadne check engine nie swieci sie, miejmy nadzieje ze przez to spalanie sie zmniejszy :)
to jest pierwszy pozytyw a drugi ze juz sie umowilem na srode na 8 na zagazowanie probka, bedzie to sekwencja 8)
a oto moje usta po poradach drzymka, niestety same dmuchanie nie wystarczylo :lol: :wink:
Obrazek
PROBE 2.2 TURBO GT (91) USA
Obrazek

Awatar użytkownika
Afrael
Posty: 229
Rejestracja: 2006-05-07 14:40
Car: brak
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Afrael »

KoNdRoN: Drzymek mówił o dmuchaniu a nie całowaniu. ^^ :D

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4162
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

KoNdRoN pisze:
a oto moje usta po poradach drzymka, niestety same dmuchanie nie wystarczylo :lol: :wink:

Dmuchać to możesz ale co innego i w innych okolicznościach :lol: :lol: :lol: :lol:

A ile dajesz za sekwencje ?? :?
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

Awatar użytkownika
Kondzio
Posty: 246
Rejestracja: 2006-04-08 18:59
Car: brak
Lokalizacja: Żarnów(łódzkie)

Post autor: Kondzio »

Bogdan9999 pisze: A ile dajesz za sekwencje ?? :?
...no właśnie na to wskazuje że cena jest całkiem przystępna ostatecznie 2.200 z butlą 65 l
zakladam u sprawdzonego goscia, poleconego przez znajomych :)
a jeszcze pytanko faktycznie teraz bo zlikwidowaniu tego błedu EGR 16 probek bedzie mniej spalal :roll:
PROBE 2.2 TURBO GT (91) USA
Obrazek

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4162
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Nie wydaje mi sie. pozdro
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Car: Probe GT 92
Gallery: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Teoretycznie powinien mniej spalać, bo nie spalona mieszana z powrotem wracać będzie do kolektora ssącego. Ale w praktyce tego nie odczujesz (przynajmniej ja nie odczułem).
BEAUTY...POWER...SOUL...

edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg »

Witam,

Ostatnio i u mnie pojawił się problem.
Wywala mi check engine, sprawdziłem kody na krótko i wychodzi mi że to EGR.
No więc usiadłem poczytałem na naszym forum, znalazłem ten temat,
rozkręciłem EGR, wyczyściłem, całowałem się z nim i teraz chodzi lekko.
Chyba lekko bo ustami to trzeba troche sie na zasysać żeby zrobił pełny ruch do góry, ale wydaje mi się że to tylko sprężynka stawia opór.

Dalej, zainstalowałem EGR. Zresetowłem kompa, na początku nic się nie paliło, ale przejechałem się troche, zgasiłem, później odpalam za jakiś czas i co? znów CHECK ENGINE!

Teraz zastanawiam się czy:
1. Niedostatecznie wyczyściłem EGRa (Jak lekko ma to chodzić?)
2. To coś innego niż EGR?
3. Dobrze czytam kody błędu?
I tutaj podaję link do filmiku zrobionego telefonem:


KOD 16?


Może to jeszcze coś innego? Macie pomysły?

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2007-12-27 17:31 przez edi_pg, łącznie zmieniany 3 razy.
Probe I 2.2 GT '91

Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Car: Probe GT 92
Gallery: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Może się znowu przyciął, lub zasyfił. Spróbuj jeszcze raz czy lekko chodzi, a jeżeli to nie pomoże to nie wiem. U mnie to właśnie był problem.
Pozdro!
BEAUTY...POWER...SOUL...

edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg »

Zakładając że jednak jest dobry,
to co to może być innego?

Czy na pewno dobrze odczytałem kod?
I czy kod 16 oznacza tylko i wyłącznie EGR czy jest jeszcze cos z tym związane co może to powodować?
Bogdan9999 pisze:Sprawdziłem podciśnienie wtyczkę z przewodami i dalej nic.
W jaki sposób sprawdziłeś podciśnienie?

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2007-12-27 17:25 przez edi_pg, łącznie zmieniany 1 raz.
Probe I 2.2 GT '91

Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2846
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Car: brak
Gallery: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

Kurde panwie mam dla was zadanie , odpowiedzcie sobie na jedno ... ważne pytanie życiowe.

PO CO WAM TEN EGR!?!?

Bo ja nie czaje po co sie tak z tym mordować skoro nic pożytecznego to nie daje , a tylko kłopoty sprawia , zaslepić i po kłopocie .


pozdro
BYŁ - PROBE 2.2GT 90'(najlepiej wyposażony
probek w klubie)
Jest AUDI a4 b7 1.8TQ 350ps

edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg »

Mi nie o EGR chodzi tylko o kontrolkę która mi się świeci i nie daje spać po nocach :D

PS. Zajrzyjcie do linka który podałem wyżej i powiedzcie czy na pewno dobrze odczytałem kod. To na pewno 16?
Probe I 2.2 GT '91

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Car: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

edi_pg pisze:PS. Zajrzyjcie do linka który podałem wyżej i powiedzcie czy na pewno dobrze odczytałem kod. To na pewno 16?
Moim zdaniem dobrze. Też bym go tak odczytał.

A powiedz mi jeszcze, czy tak Ci się zapala podczas jazdy, a może zaraz po przekręceniu stacyjki?
Czy po prostu zapala Ci się na stałe kontrolka?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]

edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg »

Kontrolka zapala mi się jakieś 2-3 sek. po odpaleniu silnika i tak sobie świeci. Raz tylko w czasie jazdy zgasła na kilka sekund ale później znowu swoje i tak się już pali i pali. Nie zależy od obrotów czy temperatury.

Pozdrawiam
Probe I 2.2 GT '91

Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2846
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Car: brak
Gallery: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

wywal żarówkę :lol: :lol: :lol:

a tak poważnie to sprawdz jeszcze tą 2 czy tam 3 (nia pamiętam) pinową wtyczkę, i zobacz czy nigdzie kabelek żaden sie nie uksył czy cuś.


p.
BYŁ - PROBE 2.2GT 90'(najlepiej wyposażony
probek w klubie)
Jest AUDI a4 b7 1.8TQ 350ps

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Car: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

davidlive pisze:i zobacz czy nigdzie kabelek żaden sie nie uksył...
Co zrobił? :D :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]

edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg »

Ja tu otwieram stronę, patrze że OLEY odpisał,
więc z nadzieją na rozwiązanie problemu szybko otwieram temat.

A tu co? :shock: :(
Probe I 2.2 GT '91

ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”