Katalizator poszedł precz, ale co dalej?

Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Ja to powiem tak wywalenie sprawnego katalizatora nie tylko nie da wam nic tona dodatek odejmie wam odpwoiednia ilosc mocy
Tak jak napisal Darel (notabene tak to ja podawalem ten link gdzies go jeszcze mam tam jest caly wyklad na natemat teorji wydechu jak sie go liczy czemu tak wytlumaczone sa zjawiaska falowe w wydechu wytlumaczone sa pojecia typu pojemnosc ukladu wydechowego przeplyw turbulentny spalin zjawiska falowe skad sie biora i czym sa itp. itd
Reasumujac kata wywalamy tylko wtedy gdy
-nasz jest zapchany (poczujemy ropznice mocy bo jak spaliny nie maja gdzie uciekac to nam sie silnik dusi)
-mamy strumienice dedykowana do naszego autka z zaznaczeniem ze ma ona zastapic katalizator
-wymieniamy katalizator na pelnometaliczny sportowy odpwoiednik o podobnej pojemnosci ale zwiekszonym przeplywie (robi takie firma lindo gobex)
A tych co im sie autko lepiej wkreca itp zapraszam na hamownie i na pomiar i gwarantuje ze z pomiaru wyjdzie ze wstawienie rury zamiast katalizatora tylko pogarsza osiagi auta
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
Kamil_01
Posty: 493
Rejestracja: 2005-12-30 00:34
Galeria: viewtopic.php?t=9319
Lokalizacja: Górzyca Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Kamil_01 »

Dzisiaj jade pospawać jak mi dalej kody będą wywalać to wstawiam kata od zukdrawska :?
..::Ford Probe 2,5 V6 GT USA; rok 1993::..
....:::::::::::PROBE RULEZ:::::::::::....
Człowiek, który się nie myli, drzewo, które się nie pali - nie istnieją.

Obrazek
Awatar użytkownika
TYKWA
Posty: 1296
Rejestracja: 2005-04-03 18:31
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=6180
Lokalizacja: polska

Post autor: TYKWA »

Quaki pisze: A tych co im sie autko lepiej wkreca itp zapraszam na hamownie i na pomiar i gwarantuje ze z pomiaru wyjdzie ze wstawienie rury zamiast katalizatora tylko pogarsza osiagi auta
Pozdrawiam
No ok Quaki, czytalem ten artykul juz dawno , jak go wstawiles i dlatego mialem takie opory z wywaleniem kata, zrobilem to dopiero po pótora roku jezdzenia Probemprzy okazji wywalenia dziurawego tlumika srodkowego.

Hamownie to i tak zalicze, ale skoro rozpędzam sie szybciej na pewnym okreslonym odcinku drogi jak przed wymianą, no to jak to ocenic?

Jak bede teraz w Bydzi to moze uda mi się sprawdzic raz jeszcze G-Techem , dzięki Chlopakom z MazdaSpeed , bedzie to pomiar w miare dokladny , bo powtarzalny w tych samych warunkach. Poprzednio najlepszy pomiar to 7,55 wiec raczej trzymający serię, nie mozna tu mówic o zapchanym kacie,

Jedno jest teraz pewne, ze w tych warunkach osiągam wyzszą prędkosc na testowym odcinku drogi i nie zapala sie Check Engine
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 :-(Obrazek
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Tylko w Polsce i tylko u nas w klubie spadają osiągi po wycięciu kata :) Za granicą czytałem, że jest wzrost ale nie opłaca się ciąć bo u nich za jaja ze spalinami są bardzo wysokie mandaty.

Pzdr.

Ps. Warto dodać chyba. W Stanach tam gdzie można jeździć bez kata chłopaki do Probów wstawiają test pipe'y - chyba nie jest to przypadek. Taki test pipe to nawet tani nie jest :)
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Kamil_01
Posty: 493
Rejestracja: 2005-12-30 00:34
Galeria: viewtopic.php?t=9319
Lokalizacja: Górzyca Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Kamil_01 »

HEHE :infinity: Państwo cudów :infinity: 8-| :-$
..::Ford Probe 2,5 V6 GT USA; rok 1993::..
....:::::::::::PROBE RULEZ:::::::::::....
Człowiek, który się nie myli, drzewo, które się nie pali - nie istnieją.

Obrazek
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Może to trochę rozwieję dziwne teorie o spadku mocy:
A test pipe is a piece of pipe that replaces the cat, E-testing is any of the testing some states require for your car to be legal.
Back to the exhaust, the cat is a huge restricion so if you replace it with a test pipe it lets the exhaust flow more.

(ciach)

Designed to significantly improve exhaust flow by replacing the factory catalytic converter.
Increase air flow and performance (add HP)
Direct bolt-on without modification
Z tego co czytałem, nikt się nie stawia tej teorii za granicą. Jedyną przeszkodą jest prawo w niektórych Stanach gdzie test pipe jest nielegalny i wtedy montują sobie high flow caty.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

RX z calym szacunkiem przeczytaj to co piszesz :) test pipe nie jest tani czemu niby nie jest tani skoro wg. ciebie to kawalek rury.
Test pipe nie jest przypadkowym kawalkiem rury tylko odpowiednio dobranym kawalkiem rury i to nie tylko odpwoiednio przycietym ale o odpwoiedniej srednicy itp (a dobor polega wlasnie na tym zeby nie zmieniac pojemnosci ukladu) ja nie twierdze ze jak wyjmiesz kata i wstawisz cos co jest dobrze dobrane nie bedzie lepiej natomiast jestem zdecydowanie przekonany ze jak wspawasz kawalek rury o tej samej srednicy co normalny wydech i tak przyciety zeby pasowal zamiast kata to nie uzyskasz zwiekeszenia parametrow
Co zreszta potwierdza tutaj przytoczony fragment
"Designed to significantly improve exhaust flow by replacing the factory catalytic converter"
Slowo designed jest tutaj kluczowe jak dla mnie
Pozdrawiam
ps. zreszta jak ktos chce niech wyciaga ja wyrzuce kata dopiero gdy moj silnik bedzie doladowany
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Quaki pisze:RX z calym szacunkiem przeczytaj to co piszesz :) test pipe nie jest tani czemu niby nie jest tani skoro wg. ciebie to kawalek rury.
Nie jest tani do kupienia jako gotowy mod. Tzn nie kosztuje 5 zł bo jest
robiony przez renomowane firmy tuningowe.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Kamil_01
Posty: 493
Rejestracja: 2005-12-30 00:34
Galeria: viewtopic.php?t=9319
Lokalizacja: Górzyca Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Kamil_01 »

Pospawałem zresetowałem i dalej się świeci "check" :cry: czekam na kata od Żuka jak on nie pomoże, to jade do Gorzowa do Lindo Gobex i kupuje zamiennik dedykowany kat właśnie do forda probe za jedyne 275 zł :) chociaż z ceny jestem zadowolony :wink:
..::Ford Probe 2,5 V6 GT USA; rok 1993::..
....:::::::::::PROBE RULEZ:::::::::::....
Człowiek, który się nie myli, drzewo, które się nie pali - nie istnieją.

Obrazek
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

A jakie kody wywala check? :|

Co do test pipe - to nie jest jakiś komos, to jest prosta rura o tej samej średnicy co reszta rurek montowana w miejsce kata co dowodzi ten tekst ze strony producenta:

The Invidia test pipe / straight pipe is designed to remove your existing catalytic converter to enhance exhaust air flow (a test pipe is also referred to as a Cat Delete for this reason). The Invidia test pipe / straight pipe bolts right on to your stock header and exhaust without any modification. The Invidia test pipe provides increased amount of air flow through exhaust pipes to prevent any exhaust bottleneck. The Invidia test pipe / straight pipe is constructed of 100% polished stainless steel with a welded O2 bung for the stock O2 sensor.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

RX ja jakos nie widze zeby tam pisalo ze ona jest tej samej srednicy zreszta moja rada jest taka wziac autko bez jakichklowiek przerobek calkoiwta serjezmierzyc na hamowni wywalic kata wstawic rure zmierzyc raz jeszcze i wtedy dopiero wyjdzie kto ma racje
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

No i święta prawda! :-)

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

Ale na pewno jest to zbliżona średnica w każdym razie nie może być większa bo wtedy będzie spadek ciśnienia spalin tak jak było to u mnie jeszcze na atmosferze.
Moje odczucia były takie że autko lepiej się wkręcało nie był to niewiadomo jaki przyrost ale dynamika napewno się zmienia na +.Ale km spadły ku mojemu ździwieniu natomiast nm wzrosły i wykres był płynny czyli prosta linia. Wychodzi na to że 70mmktóre miałem ja bo akurat miałem taką ruekę było błędem ale zastosowanie np.60mm powinno być odpowiednikiem owego pipe-a.[ swoją drogą warto by sparwdzić]
Awatar użytkownika
Kamil_01
Posty: 493
Rejestracja: 2005-12-30 00:34
Galeria: viewtopic.php?t=9319
Lokalizacja: Górzyca Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Kamil_01 »

Kamil_01 pisze:wyskoczyły kody 15 i 23
ale niby, komus tam wyskoczyły te same kody, włożył strumiennice i było ok, może ktoś mi to wytłumaczyć :?: A nie chce wstawiać strumiennicy :cry: wole wydać 300 zł i mieć kata nówke.
..::Ford Probe 2,5 V6 GT USA; rok 1993::..
....:::::::::::PROBE RULEZ:::::::::::....
Człowiek, który się nie myli, drzewo, które się nie pali - nie istnieją.

Obrazek
Awatar użytkownika
Zolak
Posty: 512
Rejestracja: 2006-01-07 20:46
Samochód: FP "97 GT
Galeria: viewtopic.php?t=8715
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zolak »

Cze
Tak sie sklada ze niedlugo bede mial do wymiany katalizator, tlumik srodkowy i pewnie siatke.

Tlumik srodkowy wstawiam oryginal , siatke rowniez (tzn zamienniki)

Ale co z katalizatorem? Nie chce zadnej strumiennicy bo sprawa nie jest wyjasniona czy to na + czy na -
Co myslicie o zameinnikach/uniwersalnych katalizatorach z allegro?? np takim??
http://www.allegro.pl/item339956267_kat ... _inne.html

Jesli nie to , to co w takim razie polecacie???

Pozdro
Były :
2.0 SE "96 JJ FIOLETT
2.5 GT "96 JJ FIOLETT + SS ; PodłokietniK ; Spojler ; Remus ; CAI ; 18" ;]
2.5 GT" 96 EZ RED
2.5 GT "95 HL
2.5 GT "97 JJ FIOLETT MEDICI
2.0 "95 LB
Są :
2.5 GT "97 JJ FIOLETT + CAI ; Przelot + Remus ; Spojler ; Dystans ; SS ; Vogtland -35mm ; 18"
2.5 GT "95 KS
2.5 GT "94 LB
2.5 GT "94 HL
andrew
Posty: 187
Rejestracja: 2007-07-09 11:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: andrew »

Mam wywalony katalizator i wstawioną strumienicę. Raz, że samochód ma lżejszy wydech, dwa, że będzie odrobinę mniej palił. Nie ma co się bać. Jedynie z przeglądem będzie słabo, ponieważ wtedy są przekroczone normy.
Andrew
Ford Probe II 2,5V6 Kanada '93r.
Ford Mondeo MK3 ST220 3,0V6 '02r
Chrysler Concorde Limited 3,5V6 '02r.
Awatar użytkownika
Zolak
Posty: 512
Rejestracja: 2006-01-07 20:46
Samochód: FP "97 GT
Galeria: viewtopic.php?t=8715
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zolak »

Podobno jak sie ma dobre/w miare nowe tlumiki ( a takie bede mial) to nic nie pokaze :D

Jeśli pchac strumiennice to zaufac tym "znachorom" z allegro i wsadzic co mi wsyla czy wrzucic powiedzmy 60mm ??

Pozdro
Były :
2.0 SE "96 JJ FIOLETT
2.5 GT "96 JJ FIOLETT + SS ; PodłokietniK ; Spojler ; Remus ; CAI ; 18" ;]
2.5 GT" 96 EZ RED
2.5 GT "95 HL
2.5 GT "97 JJ FIOLETT MEDICI
2.0 "95 LB
Są :
2.5 GT "97 JJ FIOLETT + CAI ; Przelot + Remus ; Spojler ; Dystans ; SS ; Vogtland -35mm ; 18"
2.5 GT "95 KS
2.5 GT "94 LB
2.5 GT "94 HL
andrew
Posty: 187
Rejestracja: 2007-07-09 11:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: andrew »

Podobno jak sie ma dobre/w miare nowe tlumiki ( a takie bede mial) to nic nie pokaze
Raczej nie. Bo tłumik to tłumik.

Ja nie pamiętam jaką mam. Jak pojechałem zrobić tłumik, to wywalili mi kat. (zużyty był) i sami dobrali w warsztacie. Strumienica ma w środku odpowiednio ułożone wypustki, które nadają dodatkowy wir spalinom, aby szybciej zostały wypchnięte.
Andrew
Ford Probe II 2,5V6 Kanada '93r.
Ford Mondeo MK3 ST220 3,0V6 '02r
Chrysler Concorde Limited 3,5V6 '02r.
Awatar użytkownika
sziaba
Posty: 168
Rejestracja: 2008-04-23 20:29
Samochód: Skoda Octavia Scout
Galeria: viewtopic.php?t=13751
Lokalizacja: Szczecinek

Pozdrawiam Zolak

Post autor: sziaba »

Jestem tu nowy.Pozdrawiam.
Jestem bylym mechanikiem-testerem firmy TRW- i z tad kilka moich doswiadczen :twisted:
Odnosnie wydechu w probku V6;
Moje pierwsze doswiadczenie....... wyciecie Kat i wstawienie rury 55mm....
efektem byl dosc fajny dzwiek , lepsze wejscie na obroty :wink: .......... minusy to wzrost zuzycia paliwa wachajacy sie pomiedzy 0,3-0,6l na 100km (potwierdzone testami fachowa aparatura i testami ok. 2000km ) i przy jezdzie na wyzszych obrotach :twisted: powyzej 30min wysoka temperatura podlogi srodkowego tunelu (latem to troche wkurzajace :) )

Drugie doswiadczenie polegalo na dolozeniu filtra stozkowego K&N....
efekt -spadek zuzycia paliwa o 0,5l na 100km i super dzwiek jednostki :twisted:
minusem pozostala temp. podlogi mimo dodatkowej izolacji (test ok.1000km)

Trzecie doswiadczenie to wyciecie kompletnego wydechu i wlasnoreczne wykonanie wydechu z kwasowki 60mm i koncowego tlumika przelotowego firmy jacki sport :!:
Efekt powalajacy dzwiek !!! Powiem wam ze robil wrazenie na ludziach (pozytywnie szokujace :twisted: ) Dostalem kilka propozycji od przypadkowych kierowcow innych aut na zrobienie wydechu.....
pozostalem jednak wierny probaskom :D ...... powalajace wejscie silnika na obroty wrecz niewiarygodne jak na silnik V6
Ale............ byly minusy i to spore ! Glowne to ; znaczny wzrost poboru paliwa :? i co gorsze skoki temperatury silnika - wysokie ! :evil: A dzwiek ponizej 2000 obr. byl niedozniesienia
Test ok. 300km

Doswiadczenie czwarte tlumik koncowy Remus dedykowany (po drobnych przerubkach na 60mm) strumiennica (po dokonaniu pomiarow przelotu i oporu spalin w ukladzie dolot-wylot) Efekt - spadek zuzycia paliwa ,fajny dzwiek i temperatura silnika ok.
Minusy koszty materialow ........ test ok 2500km

Ostatnie doswiadczenie z wydechem to zamiana kolektorow na sportowe ... efekt dzwiek silnika-fajny :twisted: ALE ! ogolnie to byla porazka bo wzroslo zuzycie paliwa i spadla moc w zakresie do 7000 obr. (potwierdzone na hamowni) dopiero od 7000 w zwyz byl przyrost mocy...... sprawa gustu . Ja wlozylem orginalne na ich miejsce i tak zostanie :) (koledzy zostawili ale z innego powodu) ........dodatkowym problemem byl znaczny wzrost temp. powietrza w komorze silnika.
Test ok300 km

Podsumowujac ........... testy te wykonywalm na moim probku i jednoczesnie na dwoch innych probkachV6

Jeszcze raz pozdrawiam wszystkich
I zawsze chetnie pomoge jezeli bedzie to w mojej mocy
Sorry za pisownie ale to stary komp z DDRu:)
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Hey,

Ciekawe doświadczenia.. mówisz, że moc spadła na hamowni po kolektorach? A ile to było koników? I jak do 7000 spadek a potem wzrost, jak niektórzy mają tam odcięcie?

5,
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
TYKWA
Posty: 1296
Rejestracja: 2005-04-03 18:31
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=6180
Lokalizacja: polska

Post autor: TYKWA »

RX moze z tym wzrostem to tak samo jak na moim wykresie , tez pozornie wzrost w najwyzszym przedziale obr. tyle ze mikroskopijny


sziaba , napisz jakie to byly moce i jaka zwyzka mocy w tym najwyzszym przedziale ?
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 :-(Obrazek
Awatar użytkownika
sziaba
Posty: 168
Rejestracja: 2008-04-23 20:29
Samochód: Skoda Octavia Scout
Galeria: viewtopic.php?t=13751
Lokalizacja: Szczecinek

Moc

Post autor: sziaba »

Pozdrawiam wszystkich :)
W przedziale od 6700obr. w zwyz moc skalowana byla na 187km ale :!: najgorszy przedzial po tej przerubce byl pomiedzy 3900 do 5100 obr. bo tam byl spadek mocy o ok. 5% przy mocno rozgrzanych kolektorach :twisted: jak to zazwyczaj bywa...
Postaram sie o wygrzebanie wykresu , ale szanse sa nikle bo jestem swiezo po przeprowadzce z niemiec :?
Byl sobie Probe 2,5 V6 24v
Była sobie Mazda MX-5 NC
Jest Skoda Octavia Scout
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Post autor: sawmaster »

dziś zabrałem się za wstawianie zamiast kata test pipe :) no i odkręciłem go i zaglądam do środka a tam ku mojemu ździwieniu pełno drutów z pecionki, nawet nasrodku był taki kawał 5cmx5cm pełno tych drutów z plecionki, teraz jak wstawiłem test pipe to autko już nie zamula tak na wysokich obrotach, ciągnie dobrze :twisted:
pytanie do Was, skąd ta plecionka? niby ona jest tylko na zewnątrz takiej rurki pręgowanej, jak tam się do tłumika dostała ? :?
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya »

sawmaster pisze: pytanie do Was, skąd ta plecionka? niby ona jest tylko na zewnątrz takiej rurki pręgowanej, jak tam się do tłumika dostała ? :?
hmm,sypie ci się plecionka (od wewnątrz) i masz dziurę w tej rurce karbowanej :roll:
czas i temperatura robi swoje ale teraz masz na + ,bo wszystko ci wydmucha przez wydech :wink:

Pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Post autor: sawmaster »

kurcze muszę aż wywalić 150zl na tą rurę z plecionką :( no chyba że da się kupić oddzielnie i wspawać :D

<b title="Zapraszam do lektury. Robert">Chcesz dopisać coś pod własnym postem? Przeczytaj :arrow: Kilka porad dla nowego użytkownika !
Robert
</b>

<p disabled="on">cyt ze strony tuningbaja :
,,Innym rozwiązaniem, jest zastoswanie w miejsce katalizatora komory rezonasowej,która umieszczona w odpowiednim miejscu ukladu wydechowego ( harmoniczna) wywołuje zjawisko odbicia fali i tym samych nie ma utraty momentu w dolnych zakresach prędkości obrotowych silnika.
Pocieszającym jest fakt ,że coraz więcej naszych i nie tylko naszych klientów rozumie to zagadnienie i nie pozbywa się katalizatorów, a mamy również przypadki ponownego ich montażu w układach wydechowych.''

co to jest komora rezonansowa i gdzie ją dostać :?:
</p>
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”