Sonda lambda

Awatar użytkownika
SebaD
Posty: 24
Rejestracja: 2007-11-14 20:55
Samochód: Nissan 300ZX Z31 '88 Turbo TTop
Lokalizacja: Olesno

Post autor: SebaD »

Dobrze gada! Polać Mu!
był: Probe II GT 2.5 V6 USA '94
Awatar użytkownika
Bluesmen
Posty: 45
Rejestracja: 2007-12-29 08:34
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Bluesmen »

Siemka

Mam pytanie. Czy niesprawna sonda lambda (lub dwie) mają wpływ na osiągi samochodu ??? Pozdro
2,5 V6 II 96r. Czarne GT
Awatar użytkownika
Pilich
Posty: 31
Rejestracja: 2006-01-14 21:26
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Pilich »

Ma... i to znaczny :)
Był Probe 2.2GT '91r.
Probe 2.5 V6 '96r. + LPG kameleon
Jest:
Probe 2.5 V6 '96r. RED
Awatar użytkownika
mario88
Posty: 152
Rejestracja: 2007-11-14 11:57
Samochód: Ford Probe 2.5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=12865
Lokalizacja: Świecie

Post autor: mario88 »

witajcie znów... Ostatnio sobie zdiagnozowałem kompa i wyszło ze mam sondy uwalone... Nie zastanawiając się polazłem do autka i patrzałem jakie są kolorki przewodów w sondzie i były 4, dwa białe czarny i siwy...
No to se mówię druga sonda pewnie też takie ma... Kupiłem dwie nowe sondy 4 przewodowe dziś pojechałem do mechanika wymienił pierwszą, wszystko ok, ale gdy spojrzał ga drugą okazało się ze jest trzy przewodowa 2 białe i czarny i teraz mam zonka... Czy mogę po prostu nie podłączać szarego przewodu do kostki i go zaizolowac?? czy nic się z tym nie da zrobić i wywaliłem kaskę w błoto i będę musiał kupić nową trzy przewodową??
FORD PROBE 2.5 V6 24V
Audi A6 Avant Quattro 2.5 V6 TDi S-line
Audi A3 1.9 Tdi 130ps
Pontiac Firebird 91 5.7 V8
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Post autor: sawmaster »

2 sondy każda 4 przewodowa 2 białe szary i czarny kabel
Awatar użytkownika
mario88
Posty: 152
Rejestracja: 2007-11-14 11:57
Samochód: Ford Probe 2.5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=12865
Lokalizacja: Świecie

Post autor: mario88 »

sawmaster pisze:2 sondy każda 4 przewodowa 2 białe szary i czarny kabel
Ja o tym wiem, byłem przekonany ze u mnie tez tak jest dlatego kupiłem dwie sondy 4 przewodowe ale dziś przy wymianie wyszło ze mam z przodu 4 przewodową a pod silnikiem 3 przewodową i nie wiem co z tym mam zrobić!! Pozatym kostka jest też na trzy przewody, bo jeden jest zaślepiony!! I jest masakra bo nie wiem o co kaman...!! Z przodu pod wlotem do powietrza jest pierwsza sonda i ta jest rzeczywiście 4 przewodowa, ale ta druga jest 3 przewodowa... to chyba nie jest normalne ??
FORD PROBE 2.5 V6 24V
Audi A6 Avant Quattro 2.5 V6 TDi S-line
Audi A3 1.9 Tdi 130ps
Pontiac Firebird 91 5.7 V8
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

mario88 pisze:kolorki przewodów w sondzie i były 4, dwa białe czarny i siwy...
...
okazało się ze jest trzy przewodowa 2 białe i czarny i teraz mam zonka... Czy mogę po prostu nie podłączać szarego przewodu do kostki i go zaizolowac??
Czarny - masa
Białe - podgrzewanie
Szary - sygnał
mario88 pisze:kostka jest też na trzy przewody, bo jeden jest zaślepiony!!
...
to chyba nie jest normalne ??
Brak sondy w ogóle (skoro przewód sygnałowy jest niepodłączony) wygląda na przyczynę błędu:
mario88 pisze:Ostatnio sobie zdiagnozowałem kompa i wyszło ze mam sondy uwalone...
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
mario88
Posty: 152
Rejestracja: 2007-11-14 11:57
Samochód: Ford Probe 2.5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=12865
Lokalizacja: Świecie

Post autor: mario88 »

Wymieniłem samą przednią i auto chodzi o niebo lepiej ale ta z tyłu mnie teraz męczy... Czyli tak jakby tej sondy nie było tak>??> Ale w kostce nie ma nawet pinu zeby było podłączenie na 4 kabelki i dlatego były podłączone białem i czarny jeden... czyli muszę szukać sondy z całą kostką... no to sie wrypałem:( poprzedni właściciel nie wiem co miał koorfa w głowie za przeproszeniem...
FORD PROBE 2.5 V6 24V
Audi A6 Avant Quattro 2.5 V6 TDi S-line
Audi A3 1.9 Tdi 130ps
Pontiac Firebird 91 5.7 V8
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Sondy są identyczne: Możesz białych nie podłączać (ponoć), możesz masę olać - będzie brało z wydechu (z silnika, z drugiej sondy, skądkolwiek), ale bez podłączenia szarego sonda jest tylko zaślepką dziury w rurze: Choć w jednym z tematów pojawiła się niepotwierdzona plotka, że czarny jest sygnałowy - ale wszyscy inni pisali wcześniej i później, że szary:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
mario88
Posty: 152
Rejestracja: 2007-11-14 11:57
Samochód: Ford Probe 2.5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=12865
Lokalizacja: Świecie

Post autor: mario88 »

bardzo dziekuję za odpowiedź, czyli ja nic z tym nie zrobię i potrzebuje całej sondy z wtyczką na 4 kabelki... no nic bede musiał szukać dziś patrzałem i z błędów 15.17.23.24 został mi tylko 23 czyli ze tamta sonda nie ma sygnału widocznie... ale dziwi mnie ze we wtyczce jest zaślepione, nie wiem po co w takim razie ktoś by odwalał takie dzieło... no ale nic bardzo dziekuje za pomoc:)
FORD PROBE 2.5 V6 24V
Audi A6 Avant Quattro 2.5 V6 TDi S-line
Audi A3 1.9 Tdi 130ps
Pontiac Firebird 91 5.7 V8
Awatar użytkownika
pawelc
Posty: 115
Rejestracja: 2006-04-26 15:30
Samochód: mazda mx-6 ,2,5v6,92r x2
Lokalizacja: Drawno zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: pawelc »

czarny sygnałowy
szary masa
dwa białe grzałka
tak jest w ntk/ngk i z większością sond czarny-sygnał!!!
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Rzeczywiście - zewnętrzne źródła potwierdzają czarny sygnał. NGK ma czasem niebieski.

Tu są numery katalogowe i dyskusja 4 czy 3 przewody:Niestety zadaje to kłam temu, do czego dawałem odsyłacz (że są identyczne).


Przy okazji - gdybyś (mario88) w stopce podał rocznik i wersję...
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
mario88
Posty: 152
Rejestracja: 2007-11-14 11:57
Samochód: Ford Probe 2.5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=12865
Lokalizacja: Świecie

Post autor: mario88 »

pawelc pisze:czarny sygnałowy
szary masa
dwa białe grzałka
tak jest w ntk/ngk i z większością sond czarny-sygnał!!!
Witam bardzo dziękuję za odpowiedź. Dziś szukałem w instrukcji sond i to co wyżej zostało napisane jest prawdą.
Sondy Ntk/ngk które kupiłem mają:
2x białe grzałka
czarny sygnał
szary masa
czyli wynika z tego ze nie musze podłączać masy do tej kostki czyli szarego a reszte czyli białe i czarny w kostke tak jak było i wszystko będzie działało?? sonda będzie sprawna tak?? przepraszam ze tak wypytuje ale jestem laikiem w tych sprawach i nie chce czegoś zmajstrować..:)
Ps: podpis w stopce sie znajdzie:) Przepraszam
FORD PROBE 2.5 V6 24V
Audi A6 Avant Quattro 2.5 V6 TDi S-line
Audi A3 1.9 Tdi 130ps
Pontiac Firebird 91 5.7 V8
chajs
Posty: 73
Rejestracja: 2006-10-25 21:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Z Nad Sniardw

Post autor: chajs »

Mozesz zrobic tak jak mowisz. A szary jak sie uprzesz to podlacz byle gdzie aby byl zmasowany. Choc sonda powinna barac mase z silnika.
Probe 2.5V6 94r USA MTX LPG SKÓRA KLIMA
Awatar użytkownika
mario88
Posty: 152
Rejestracja: 2007-11-14 11:57
Samochód: Ford Probe 2.5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=12865
Lokalizacja: Świecie

Post autor: mario88 »

Dziękuje, sonde dziś podłączyłem, ale nie wiem właśnie gdzie podłączyć i jak podłączyć te masę...:( Nie znam sie na tym mechanik zaizolował bo tez nie wiedział, no i po kodach pokazuje mi teraz zamiast 23 to 24 błąd...
No nie wiem co jest z tym autem już normalnie...:( szukam teraz sondy z wtyczką na 4 przewody moze to coś da, aczkolwiek nie mam zadnej nadzieii już:( Wywaliłem dziś kata bo była przytkany myslałem ze to coś pomoze, ale nic auto dalej szarpie przy równej jeździe, jak gwałtownie dodaje gazu to pyrka, na luzie słychać na wydechu jakby miał przepięcia... Nie wiem... Świece, sondy wymienione kat wywalony, dalej nie wiem co... jeszcze popróbuje z tą sondą... Jeszcze mi powiedzcie jak mam podłączyc tę masę i gdzie??
FORD PROBE 2.5 V6 24V
Audi A6 Avant Quattro 2.5 V6 TDi S-line
Audi A3 1.9 Tdi 130ps
Pontiac Firebird 91 5.7 V8
Awatar użytkownika
mm26
Posty: 89
Rejestracja: 2007-07-27 15:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: mm26 »

Tak dla wiadomości to za sondę Boscha chcą 332 pln a za Ngk 550 PLN. Ktoś napisał że jego mechanior powiedział 1000 za 2. To nie sen, ten ktoś miał racje. Więc nie wiem co koledzy żeście montowali w waszych autkach jeżeli za 2 dawaliście 100 pln.

Dowiedziałem się od mechanika - elektryka że te sondy nie są identyczne lecz różnią sie (nie tylko długością)!! Czy to prawda?
Red FORD USA
PROBE II (ECP)
2.5 V6 24V
Kod silnika KL
Awatar użytkownika
mm26
Posty: 89
Rejestracja: 2007-07-27 15:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: mm26 »

Która sonda ma dłuższy przewód. Ta przed czy ta za katalizatorem? Pozdro!!
Red FORD USA
PROBE II (ECP)
2.5 V6 24V
Kod silnika KL
Awatar użytkownika
Ambrozy
Posty: 294
Rejestracja: 2008-01-04 22:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Małkinia Górna

Post autor: Ambrozy »

Hmm.U mnie obie są przed katalizatorem 8)
Pzdr.
P.
93'EuroProbe 2 i 1/2
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero »

Mam taka prozbe do jakiegos moda :D czy moze ktos zrobic porzadek w tematach z sadami???polaczyc to w jeden temat czy cosik podobnego???
Bo pol godziny wertuje te tematy zeby dowiedziec sie ktory kabel jest sygnalowy w sondzie 3 kabelkowej :D wreszcie znalazlem i jest to czarny :d


PS.ale nadal nie wiem wreszcie ile kabli maja sondy orginalne :D
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Awatar użytkownika
pawelc
Posty: 115
Rejestracja: 2006-04-26 15:30
Samochód: mazda mx-6 ,2,5v6,92r x2
Lokalizacja: Drawno zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: pawelc »

sondy oryginalnie są i 3-przewodowe i 4-przewodowe w maździe w zależności od rocznika -starsze są 4 ,nowsze 3 -przewodowe ,czteroprzewodowej nie montowałbym zamiast trójki a na odwrót można bez problemu -oczywiście czarny sygnał
mlody1921
Posty: 90
Rejestracja: 2008-08-10 11:27
Galeria: viewtopic.php?t=14779

Jak podpiąć sonde lambde ??

Post autor: mlody1921 »

Witam ostatnio zauważyłem ze mam kable od sondy wyrwane i pytanie jak to teraz połączyć

sond ma 4 kable 2x czarny, 1xniebieski, 1xbiały

a instalacja ma kolorów jak tęcza
ŁUKASZ V6
Posty: 30
Rejestracja: 2008-07-05 10:14

Re: Sonda lambda

Post autor: ŁUKASZ V6 »

Nie znalazłem odpowiedzi - na jaki klucz idą te sondy w Probe 2???
Awatar użytkownika
Furious
Posty: 168
Rejestracja: 2008-06-01 14:30
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=13950
Lokalizacja: Pabianice/Łask

Re: Sonda lambda

Post autor: Furious »

22 - przynajmniej taki idzie na NTK/NGK innych nie wykręcałem.
PS. Trudno pokombinować z przymierzeniem klucza?
Czarny Ford Probe (USA) II 2.5L V6 93r
Jeżeli nie podoba ci się mój styl jazdy - zejdź z chodnika
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Re: Sonda lambda

Post autor: Ero »

zawsze 22. to jest taki standard :d fiaty maja na 19 :D
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
ŁUKASZ V6
Posty: 30
Rejestracja: 2008-07-05 10:14

Re: Sonda lambda

Post autor: ŁUKASZ V6 »

Może i nie trudno pokombinować ale wymaga to demontażu przedniej części dolotu, ponieważ nie mam jeszcze sondy to nie chciałem tego robić, a skoro wy już wymieniaiście... Dzięki i pozdro
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”