kod błędu 12 - Throttle Position (TP) Sensor

Awatar użytkownika
Jacuś
Posty: 90
Rejestracja: 2005-04-01 14:20
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

kod błędu 12 - Throttle Position (TP) Sensor

Post autor: Jacuś »

Witam

Słuchajcie mam pewien problem. Od czasu do czasu w czasie jazdy zaświeca mi sie kontrolka CHECK ENGiNE. SPrawdziłem to i odczytałem że to jest kod 12

Mam teraz do Was pytanko a nawet trzy:

- Gdzie to jest ?
- Co to robi ?
- Jak to naprawić ?

W tej chwili mam niski poziom płynu chłodniczego, na biegu zamierzam coś z tym zrobić, dlatego mam jeszcze jedno pytanko, czy to ma może jakiś wpływ na tą niemiłą kontrolkę "CHECK ENGiNE"
Awatar użytkownika
raven
Posty: 643
Rejestracja: 2004-11-12 10:22
Galeria: viewtopic.php?t=5775
Lokalizacja: Okonek

Post autor: raven »

czujnik położenia przepustnicy (chyba :) )
raczej tak. to jest przy przepustnicy taki czarny cos i z tego wychodzi kabel do BAC-a (w środku 3 żyły są) a jak to naprawić to nie wiem :]
moze kabel przerwany poprostu a moze sie czujnik popsuł i trzeba nowy.
a z obrotami masz wsio ok?
a nie gasnie?
a idzie jak przecinak? :)
a nie pali ci 100/100?
a nie wyswietla kodu bledu ze mieszanka "to rich"? albo "to uboga" ?
a na początek sprawdz kabelki.
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
Awatar użytkownika
MISIEK
Posty: 813
Rejestracja: 2004-02-09 01:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: MISIEK »

villani pisze: a nie wyswietla kodu bledu ze mieszanka "to rich"? albo "to uboga" ?.

blagam... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

nie lepiej napisac
zbyt bogata - zbyt uboga ?
Awatar użytkownika
raven
Posty: 643
Rejestracja: 2004-11-12 10:22
Galeria: viewtopic.php?t=5775
Lokalizacja: Okonek

Post autor: raven »

nielepiej Misiek. :twisted: lepiej napisac "tu uboga" :wink:
pozdro
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
Awatar użytkownika
Jacuś
Posty: 90
Rejestracja: 2005-04-01 14:20
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jacuś »

Uzupełnienie pierwszej wypowiedzi: kontrolka "CHECK ENGiNE" w czasie jazdy zapala mi się na nie dłużej niż 3 sec.

- Kabelka poszukam, mam nadzieje ze znajde.
- Dwa razy mi zgasł bez wyjaśnionych przyczyn, czyli NIE POWINIEN, a mam go 10 dni i zrobiłem jakies 150-200 km
- jeśli chodzi o obroty to fakt zaczął nierówno pracować, zarówno na swoich minimalnych obrotach jak równiez gdy go wezme na wieksze obroty przykładowo 2000 ob. - pracuje nierówno. Myślałem ze chodzi o świece, i miałem w planach je wymienic by sie upewnic czy to o nie chodzi
- żadnych innych kodów nie wyświetla tylko ten jeden
- jesli chodzi o wieksze obroty i o przyspieszenie to pracuje dobrze silnik chodzi płynnie. Jak jadę na pierwszym biegu na mniejszych obrotach ale równo to wtedy przerywa.

Dzieki za pierwsze wskazówki Villani
Awatar użytkownika
raven
Posty: 643
Rejestracja: 2004-11-12 10:22
Galeria: viewtopic.php?t=5775
Lokalizacja: Okonek

Post autor: raven »

Obrazek

tu masz foto gdzie ten czujnik jest i gdzie kabel.
i jeszcze pokaz moich umiejetnosci rysowania w paincie.

sprawdz ten kabelkez najpierw, potem czujnik
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
Awatar użytkownika
Jacuś
Posty: 90
Rejestracja: 2005-04-01 14:20
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jacuś »

ok dzięki sprawdze to
zobaczymy
Gość

Post autor: Gość »

Jacuś pisze: - Kabelka poszukam, mam nadzieje ze znajde.
Ale ja wiem gdzie jest :D
Jacuś pisze:- Dwa razy mi zgasł bez wyjaśnionych przyczyn, czyli NIE POWINIEN, a mam go 10 dni i zrobiłem jakies 150-200 km
A byłeś na regulacji gazu, wymieniłeś filterek od gazu
Jacuś pisze:- jeśli chodzi o obroty to fakt zaczął nierówno pracować, zarówno na swoich minimalnych obrotach jak równiez gdy go wezme na wieksze obroty przykładowo 2000 ob. - pracuje nierówno. Myślałem ze chodzi o świece, i miałem w planach je wymienic by sie upewnic czy to o nie chodzi
Ewidentnie przerywa na świecach, a obroty tłumaczyłem ci dzisiaj o co chodzi z obrotomierzem, sam silnik równo pracuje a obroty skaczą na obrotomierzu.
Poza tym nadal kłaniają się świece i filterek i regulacja gazu.
Jacuś pisze:- żadnych innych kodów nie wyświetla tylko ten jeden
Pewnie że nie wyświetla bo reszta jest ok.
Awatar użytkownika
Jacuś
Posty: 90
Rejestracja: 2005-04-01 14:20
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jacuś »

Zaczne po kolei, widze ze jest 150 rzeczy ktre trzeba uwzględnić.
Zaczne moze pokolei. najpierw wizualnie sprawdze kabel, czujnik, później wymienie filtr ,swiece na końcu zajme sie regulacją.
nie zawsze silnik pracuje równo na niskich obrotech SQAD wskazówka wariuje ale silnik czsami też ma swoje widzi misie . . .
Gość

Post autor: Gość »

Gdyby pracował w rytm wskazówki to by dawno poduch pod silnikiem nie miał, albo mógł się z łapy urwać.
I nie pisz mnie z dużych liter no chyba że na nie krzyczysz :twisted:
Awatar użytkownika
raven
Posty: 643
Rejestracja: 2004-11-12 10:22
Galeria: viewtopic.php?t=5775
Lokalizacja: Okonek

Post autor: raven »

Jacuś pisze: obrotech SQAD wskazówka
Sqad duzymi literami pisany to jakis inny sqad. nie pasuje za bardzo nie?
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

A może tak jak czasami w dwójkach wymaga tylko regulacji TPS, a potem obroty.
Czasami potrafi on się przestawić i źle odczytuje położenie przepustnicy co powoduje podniesienie obrotów, potem jego spadek i tak na okrągło.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
Alexs
Posty: 262
Rejestracja: 2005-03-20 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Alexs »

a jak Ci obroty falują to sprawdz poziom płynu chłodniczego bo coś tam słyszłam, ze ucieka, jak masz nawet nie wielki ubytek to tak się dzieje,uzupełniaj i w chłodnicy i w wyrównawczym do poziomu full
pozdro
I like Mx-3

Mazda Dexelia 10W 40 Semi Synthetic
Awatar użytkownika
oszolom
Posty: 89
Rejestracja: 2007-10-29 11:42
Samochód: PROBE KITT USA 91' 2.2t
Galeria: viewtopic.php?t=13342
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: kod błędu 12 - Throttle Position (TP) Sensor

Post autor: oszolom »

Moi drodzy kazali pytać tu...Od Jakiegoś czasu auto zaczęło mi świrować na ssaniu 2000 rpm potem falowanie 1800-2000rpm...w następnej kolejności 1500 i falowanie 1500-1700rpm potem 1100 i w końcu 750rpm i gdy już rozgrzanym autkiem polansuje się trochę 8) ...to obroty jałowego biegu potrafią zejść na 500 rpm...oczywiście to nie koniec gdy w czasie jazdy wciskam GAZ opór to na wyższych obrotach włącza się ulubieniec publiczności tzn...CHECK ENGINE lecz jak ledwo odpuszczę pedał to GAŚNIE a przy tym wszystkim Pali 20 l czasami ponad (zalewam za 50pln to prawie 12 litrów a robię na tym około 55 kilosów oczywiście nie szaleje i zmiana każdego biegu nie przekracza 2000rpm...zauważyłem że korek u góry chłodnicy puszcza mi płyn i myślałem że te obroty i falowania są od tego, w każdym razie korek kupiony nowy i wymieniony ...obroty przestały falować ale dalej na wejściu 2000rpm tylko teraz łagodne zejścia 1500-1100-1000-750-500rpm i czasami gaśnie...sprawdziłem kody błędów i wyszło mi 12 i 16.

16 to pikuś ale 12 wymienić owszem ale jak ustawić na tych sankach...

Mam nadzieje że ktoś wie jak sprawnie przeprowadzić regulacje zwłaszcza iż skok w lewo lub prawo na tym czujniku jest nie wielki... :|

-- dodano 2010-02-15 19:16 --

Widzę pomoc z każdej strony :slon:
2.2 12V 90' I Gen ...rodzynek jest u BUSTERA
ALE Jest nowy RMD...RED-MANUAL-DEMON
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: kod błędu 12 - Throttle Position (TP) Sensor

Post autor: Bogdan9999 »

No panowie je tez bym się chęcią dowiedział jak się go ustawia ten czujnik bo żebym tego nie wiedział to ujmuje mi :( Bo wiem jak sie to robi nawet w 3000GT a żeby w probe nie wiedział to smutne :(
Tu apel do Roberta chyba człowieka który ma najlepiej prześwietlona serwisówkę aby siew tym temacie wypowiedział :) Więc prosimy :)
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: kod błędu 12 - Throttle Position (TP) Sensor

Post autor: Robert »

«1992 Probe Table of Contents»
  • «Group 03: ENGINE»
    • «Section 03-04B: Fuel Charging and Controls -- 2.2L Turbo»
      • «ADJUSTMENTS»
        • Throttle Position Sensor (TPS)
Wersja "Non-Turbo" różni się dopisanym dodatkowym zalecanym modelem woltomierza Rotundy, czyli praktycznie niczym.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”