Błąd nr 16!!! Help ;(

Awatar użytkownika
DENAT
Posty: 206
Rejestracja: 2003-10-24 13:39
Galeria: viewtopic.php?t=13615
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Błąd nr 16!!! Help ;(

Post autor: DENAT »

Probek do 2 tyś obrotów świeci Check Engine. POwyżej 2 tys lampka gaśnie. SPrawdziłem kody błedów zapamiętał Błąd 16. :cry: .
Co o tym sądzicie? Jak mam to naprawić?
Błąd 16 = EGR Valve Position Sensor
Były: ELEONORA FORD Probe 2.2 GT '89 ELEONORA II FORD Probe 2.0 16v '96
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

hehe miałem w zimie :D zawór recyrkulacji spalin
Wymontować wyczyścić i po sprawie.
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
Kula
Posty: 138
Rejestracja: 2004-12-22 22:27
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubań

Post autor: Kula »

Mialem dokladnie ten sam objaw kiedy wydech byl nieszczelny. Sprawdz dokladnie czy nigdzie Ci nie puszcza spalin. U mnie byla zgnita rura miedzy dwoma tlumikami.
Czerwona jedynka GT 91'
Awatar użytkownika
DENAT
Posty: 206
Rejestracja: 2003-10-24 13:39
Galeria: viewtopic.php?t=13615
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: DENAT »

Tzn co wyczyścić, bo nie wiem nawet gdzie to jest? :cry:
Wydech jest ok. ROk temu cały wydech był wymieniany za wyjątkiem katalizatora!!!
Były: ELEONORA FORD Probe 2.2 GT '89 ELEONORA II FORD Probe 2.0 16v '96
Awatar użytkownika
Kula
Posty: 138
Rejestracja: 2004-12-22 22:27
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubań

Post autor: Kula »

Poszukaj bo na forum bylo cos na temat EGR. Nie wiem czy dobrze pamietam ale to chyba taka smieszna rurka laczaca oba kolektory. Ciezko bedzie ja wykrecic :(
Czerwona jedynka GT 91'
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

Zawór EGR jest przykręcony z lewej strony bloku (stojąs twarzą do silnika) między kolektorem ssącym a obudową paska rozrządu (mniej więcej) podłączony jest do niego wężyk gumowy, przechodzący w stalowy przykręcony zdaje sie do kolektora wydechowego (wężykj warto też wyczyścić, choć w moim przypadku wystarczyło czyszczenie samego zaworu)
Było o tym już na forum, całkiem spory wątek
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
DENAT
Posty: 206
Rejestracja: 2003-10-24 13:39
Galeria: viewtopic.php?t=13615
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: DENAT »

Dzięki już myślę że sobie poradzę!!! Jak coś będę jeszcze pytać.
Sorki szukałem na forum wcześniej ale nie tego co trzeba i spanikowałem dlatego tak szybko napisałem topic.
Dzisiaj naprawiłem już bład nr 9 i się trochę wkurzyłem jak mi 16 wyskoczyła. :twisted:
Były: ELEONORA FORD Probe 2.2 GT '89 ELEONORA II FORD Probe 2.0 16v '96
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

A mnie po wyczyszczeniu dalej wyskakuje ten błąd (po resecie kompa)
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

I bardzo dobrze. Błąd nr 16 można spokojnie olać (co ja czynię również). 8)
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Awatar użytkownika
DENAT
Posty: 206
Rejestracja: 2003-10-24 13:39
Galeria: viewtopic.php?t=13615
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: DENAT »

Tak tylko od tego może się lampka Check Engine spalić wkońcu i potem kipa. :cry:
Były: ELEONORA FORD Probe 2.2 GT '89 ELEONORA II FORD Probe 2.0 16v '96
Awatar użytkownika
DENAT
Posty: 206
Rejestracja: 2003-10-24 13:39
Galeria: viewtopic.php?t=13615
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: DENAT »

Sorki wiem :wink:
OK już znalazłem.
Po prostu nie wiedziałem co to kurna znaczy i spanikowałem. Sorki
Były: ELEONORA FORD Probe 2.2 GT '89 ELEONORA II FORD Probe 2.0 16v '96
marekgt3
Posty: 9
Rejestracja: 2005-08-13 20:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Berlin

Post autor: marekgt3 »

FC 16 to tez brak paliwa, wystarczy wlutowac chipa i po sprawie.

no i poza troszke wiekszym spalaniem same plusy:

1. przy wiekszym doladowaniu mapa jest zmodifikowana na tyle ze fc 16 nie ma bo dostaje wiecej wachy
2. wiecej wachy to lepsze chlodzenie w komorze spalania
3. dluzsza zywotnosc silnika
4. wieksza moc

koszt samego chipa to jakies 200 zl, czip jes pewniak sam go mam (na razie tylko czip i dysza) troszke roboty z wlutowaniem i dysza 0.8 mm zamiast oryginalu + powiekszony uklad wydechowy a pozatym....

15 psi i moc 170 kw przy 3750 u/min

mapa czipa jest tu:
http://www.probetech.de/phpBB/viewtopic ... r%FCfstand

gdzies jeszcze mialem zdjecia z pomiaru mocy jak znajde to wstawie.
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Nie wiem czy wymiana mapay to załatwienie tematu.
W probach GT '89 choć nie wiem jak byś się starał błąd EGR'a (16) nie wywali nawet przy całkowicie odłączonym oraz zaślepionym przewodzie.
U mnie wystarczyło zdjąć EGR dokładnie go przeczyścić i błąd znikł.
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

Panowie a co powicie na temat błedu nr 17 bo taki mi sie ostatnio pojawił ??

Sorki już wiem co to jest 17 to za bogada mieszanka , ale co z tym zrobić , pojawia mi sie to na benzynie . Zaznaczam że w tym wężu co idzie do kolektora ssącego mam włozony mixer i dziórka jest moze 3 cm .Może to jest przyczyna że silnik daje więcej paliwka żeby mieszanke wyrównać , co otym sądzicie
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

Masz gaz zwykły więc sonda jest podpięta do kompa gazu i to może być przyczyną tego błędu
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Ja bym sugerował nieprzyklejanie się do pierwszego tematu o kodach błędów, który się nawinie, ale raczej poszukanie słów opisujących błąd: rich, ego, bogata mieszanka i zadanie tego w jakimś bardziej pasującym wątku.

Przykładowo: :arrow: Błąd nr 17
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Jabcol
Posty: 71
Rejestracja: 2007-09-11 21:00
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: Jabcol »

tez mam problem z kodem 16!! tylko ze u mnie nie swieci sie kontrolka check engine! kontrolka jest sprawna poniewaz swieci sie na zaplonie! w takim wypadku tez musze czyscic??
Był blue126p jest ferrari dla ubogich 2.2GT 91r.
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Może stary błąd w pamięci został, a jak był to pewnie się odezwie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”