250KM w 2,2GT???

Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

250KM w 2,2GT???

Post autor: daniel »

jak osiągnąć zakładaną moc około 250KM z 2,2GT???
wiem że na forum dużo było jak podnieść moc w probku, ale czy sama zwężka, chip do 16psi, zmienione mapy paliwa, stożek i przelotowy wydech wystarczą żeby osiągnąć taką moc??
pytam bo nigdzie na forum nie można znaleźć jednoznacznej wypowiedzi co dokładnie należy zrobić by taką moc osiągnąć.....fakt jest mówione o tym że niemcy pompują 16 psi i mają 250KM ale czy to faktycznie prawda??? idzie tyle osiągnąć przy takich "drobnych" modyfikacjach.........jeśli ktoś by miał chęci to prosił bym o wypisanie co dokładnie należy zmodyfikować by taką mocą nasze probki dysponowały
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Nie wydaje mi się. Kalii miał komplet + jeszcze więcej ;-) modyfikacji u siebie i osiągnął bodajże 230 koni... jakoś tak - jak dobrze pamiętam.
Jak chcesz się bawić w solidne moce to polecam zmienić silnik na FE3. Łatwiej i bezpieczniej z niego wycisnąć więcej koni.

Pzdr.

Poleciał edit: usunąłem powtórzenie z tekstu :P
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

230KM to też niezły wynik 8)
ja z nicierpliwością czekam aż Drzymek na hamownie sie wybierze bo On chyba tez ma te wszystkie modyfikacje, a skoro nie idzie wycisnąć tych 250km to czemu niemcy twierdzą że im sie udaje :wink:
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

daniel pisze:230KM to też niezły wynik 8)
ja z nicierpliwością czekam aż Drzymek na hamownie sie wybierze bo On chyba tez ma te wszystkie modyfikacje, a skoro nie idzie wycisnąć tych 250km to czemu niemcy twierdzą że im sie udaje :wink:
jak by to było takie proste to chyba każdy miał by te 250 km :lol:
....
Obrazek
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

:? to co oni za modyfikacje robią że taką moc maja :?:
:lol: a może to tylko bajko-pisarze 8)
eehhh...trzeba czekać aż Drzymek sie na rolki karnie 8) :D
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
Ostry
Posty: 148
Rejestracja: 2004-10-23 16:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Grudziądz Olsztyn Paris

Post autor: Ostry »

zeby wyjsc duzo z moca to trzeba by bylo zrobic
wieksze turbo
fmic z calym nowym orurowaniem od turbiny przez fmic do przepustnicy
wydech -2.5 cala by wystarczylo
wydajniejsza pompa paliwa -nie wiem jak z wtryskami,ile seryjne wytrzymaja
i napisac nowy program-nie wiem czy ktos by sie podjal na seryjnym kompie i dlatego bylo by trzeba zainwestowac np. w smt6
teraz pytanie ile wytrzyma silnik bo juz swoje lata maja za soba wiec moga dojsc kute tloki i korby
wiec lista troche dluga i kosztowna dlatego rzadko ktos sie bawi w grube mody w samochodzie ktoego wartosc nie przekracza 8tys

pozdrawiam
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Wszystko (i więcej) chyba było już na forum, tylko trzeba odrobinę poszukać. Więc nie dziwcie się, że ktoś, kto poświęcał czas, kasę, zapał w modyfikacje, potem to opisywał, często z fotorelacją nie będzie Wam tu podawał całości na tacy, skoro Wy nie pofatygowaliście się poszukać.

Odwieczny problem forum - przyjdzie "nowy" i chce to, to i to. Sorry. :-#
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

" Robert " spox nie denerwuj Sie tak.....szczerze mówiąc to przeglądnąłem chyba wszystkie możliwe wątki na ten temat ale chodziło mi o proste zamieszczenie w jednym miejscu wszystkich modyfikacji potrzebnych do osiągnięcia tych 250KM, ale jak widać osiągnięcie tej mocy nie jest wcale takie proste i można powiedzieć że w zasadzie częsciową odpowiedź na swoje pytanie otrzymałem za co wielkie dzięki :wink:
a co do czytania tematów to wierz mi czytam :wink: na forum jestem praktycznie codziennie i staram sie być na bieżąco, ale czasami w "starych" tematach nie ma odpowiedzi na niektóre pytania, nie chciałem żeby ktoś mi tu jakąś jak to powiedziałeś "fotorelacje" robił ale tylko którtko odpowiedział na moje pytanie:)
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

Daniel, mówiąc krótko i na temat to z tym twoim szukaniem nieco na bakier chyba jesteś.. :)

Ale nie bedę fuzel, dam ci "przepis" :)




First Generation 2.2L Turbo

The 2.2L turbocharged engine is held back by a restrictive intake and a very conservative turbo setup. The turbo will boost to 7.3 psi and overboost to 9.3 during certain conditions at 3000 rpm. Increasing the boost as a starting point will make noticeable improvements, but will be overshadowed by the intake system and fuel system minimizing the effects. Starting out by opening up the intake will make an immediate improvement. When the intake is completely upgraded and unrestricted, as well as equal exhaust improvements, the fuel system can be tuned to achieve optimal power and well as adding the capability to tune the fuel as additional upgrades are added. This will maximize the impact of each additional performance upgrade as well as make the addition of a boost controller more rewarding.


Stage 1 145hp Stock
Stage 2 152hp Spark Plugs, Ignition Wires, Coil, Ignition System
Stage 3 175hp K&N Filter, Air Ram/Cold Air Intake, Cat-Back Exhaust, Ported & ceramic coated exhaust manifold, Underdrive Pulley
Stage 4 210hp Downpipe, Catalytic Converter, Fuel Pump, Fuel Regulator, Fuel Injectors, Fuel Management Computer, Camshaft, Throttle Body, Intercooler Pipes
Stage 5 260hp Turbo Upgrade, Boost Controller, Cylinder Overbore, Custom Computer Program, Ported Intake Manifold


i smacznego, jeśli wykonasz wszystkie poziomy, punkt po punkcie to możesz liczyć na swoje 250 koni ale:

Po jaką holerkę ci ta moc na przedniej osi????? :D:D:D:D
ja mam stockowo plus parę koników i przy oponach 245/35/17 do trzeciego biegu często mam uślizgi kół (jakiś piach na drodze, mokro itp...)

sądzę, że przy takich mocach potrzeba obowiązkowo całkowicie zmodyfikowanych hamulców, nenagannego stanu zawieszenia i pewnie drugiego zbiornika paliwa. :)
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

dzieki cynki;) cholera to kiedyś już też widziałem ale 2-gi raz znaleźć nie mogłem :? i to chyba nie po naszemu :wink:
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
Ostry
Posty: 148
Rejestracja: 2004-10-23 16:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Grudziądz Olsztyn Paris

Post autor: Ostry »

Mr. Cynk pisze: ja mam stockowo plus parę koników i przy oponach 245/35/17 do trzeciego biegu często mam uślizgi kół (jakiś piach na drodze, mokro itp...)

chyba masz troche wiecej niz pare :wink:
a jak wychodzi sie z moca w przednim napedzie przydala by sie szpera,
a to koszt gdzies w granicach 4-5tys zl
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Widziałem szperę za 8.5 tysiąca kiedyś :O Czysta okazja normalnie :-)

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

daniel pisze:dzieki cynki;) cholera to kiedyś już też widziałem ale 2-gi raz znaleźć nie mogłem :? i to chyba nie po naszemu :wink:
Pierwszy zewnętrzny odsyłacz w :arrow: FAQu - pod latarnią zawsze najciemniej.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Panowie, na rolki pojadę - obiecuję

A co do Waszych rozważań, to mówię stanowczo że nie potrzebuję już więcej mocy w aucie. Te modyfikacje które teraz mam, dały Probkowi tak zaj******* buta, że ostatnio jadąc z 2 kolegami (waga około 80kg każdy z nich) to przy każdej próbie przyspieszenia na 2 biegu samochód momentalnie tracił przyczepność i mieliło kołami (bez wciskania sprzęgła), przy 3 biegu już można było przyspieszać normalnie a asfalt był suchutki a opona 235 8) :twisted:

Tak więc moc jest bardzo duża, a w serduszku mam nadzieję na 200koni na wykresie :roll:
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
archeolog
Posty: 276
Rejestracja: 2009-02-08 14:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: 250KM w 2,2GT???

Post autor: archeolog »

Ja na fabryce z bardzo zdrowym turbo na 195 sam w aucie zrywam na zmianie 2 na 3 myślę ze jak założę coś szerszego i wymienię amortyzatorki bedzie git a w zapasie jeszcze zwężka :twisted: :twisted: :twisted:
Obrazek
===GT 2.2 I Gen. "prawie" :)93r===
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Re: 250KM w 2,2GT???

Post autor: Lisiu »

Seryjnie w GT powinny być opony 205/60/15;]
Za wąskie, nie pierwszej młodości opony dają właśnie takie efekt braku przyczepności 8)
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: 250KM w 2,2GT???

Post autor: Prezes »

Lisiu napisał(a):
Seryjnie w GT powinny być opony 205/60/15;]
Lisiu ma rację :) Ja w moim przy seryjnym silniku jak depnę na dwójcę i załączy się turbo to potrafi czasem zrywac przyczepnośc (większa kałuża, wyboje, oszroniona droga) co czasem może byc niebezpieczne.
A co do podniesienia mocy w 2.2 gt to wczoraj czytałem jak się pewien spec na forum wypowiadał ( nie pamiętam jakim), że tuning do 200KM zamyka się w granicach symbolicznej złótówki, wystarczy tylko dyszę od kuchenki wsadzic 0,65mm. do wężyka od turbo i juz!. Dla mnie to mógłby pisac ksiązki dla dzieci albo tuningowac piekarniki :twisted: Albo mój kumpel, który mówi, że strumiennica w golifie jego kumpla daje 15koni więcej. No imponujący wynik normalnie! Też tak chcę!.. :twisted:
Każdy silnik w czasie swojej eksploatacji traci swą moc fabryczną, więc ja przy moim przebiegu (236tyś.) i przeróbce wydechu wole życ w świadomości, że rzeczywiście mam te 147kucy niż łudzic się że może już mi tam pod 160 podchodzi.. :roll: :lol:
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
Awatar użytkownika
archeolog
Posty: 276
Rejestracja: 2009-02-08 14:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: 250KM w 2,2GT???

Post autor: archeolog »

Lisiu pisze:Seryjnie w GT powinny być opony 205/60/15;]
Za wąskie, nie pierwszej młodości opony dają właśnie takie efekt braku przyczepności 8)
A na fabryczne fele 225 wejdzie :?: :?:
Obrazek
===GT 2.2 I Gen. "prawie" :)93r===
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: 250KM w 2,2GT???

Post autor: OLEY »

archeolog pisze:A na fabryczne fele 225 wejdzie :?: :?:
[o]A może tak "wykopiesz" jakiś temat o oponach (a jest ich sporo) i tam się dowiesz,
nawet bez zadawania pytania? :D :wink:[/o]
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: 250KM w 2,2GT???

Post autor: Prezes »

Wejdzie tylko czytałem że to niezbyt dobry pomysł bo z trakcją jest do bani i zużycie opon może się zwiększyc od 10 do 15%. :(
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: 250KM w 2,2GT???

Post autor: OLEY »

I co?
Macie zamiar zacząć filozofować w temacie: "250KM z 2.2GT?" o sensie przekładania opon na szersze? :evil:
To już nie ma odpowiedniejszych tematów? :twisted:
Czy może chcecie uzyskać taką moc po założeniu szerszych opon?

Sami sobie robicie syf!
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: 250KM w 2,2GT???

Post autor: Prezes »

Oley spoko już się zamykamy.. :D
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Re: 250KM w 2,2GT???

Post autor: daniel »

Prezes1986 pisze:
Lisiu napisał(a):
Seryjnie w GT powinny być opony 205/60/15;]
Lisiu ma rację :) Ja w moim przy seryjnym silniku jak depnę na dwójcę i załączy się turbo to potrafi czasem zrywac przyczepnośc (większa kałuża, wyboje, oszroniona droga) co czasem może byc niebezpieczne.
A co do podniesienia mocy w 2.2 gt to wczoraj czytałem jak się pewien spec na forum wypowiadał ( nie pamiętam jakim), że tuning do 200KM zamyka się w granicach symbolicznej złótówki, wystarczy tylko dyszę od kuchenki wsadzic 0,65mm. do wężyka od turbo i juz!. Dla mnie to mógłby pisac ksiązki dla dzieci albo tuningowac piekarniki :twisted: Albo mój kumpel, który mówi, że strumiennica w golifie jego kumpla daje 15koni więcej. No imponujący wynik normalnie! Też tak chcę!.. :twisted:
Każdy silnik w czasie swojej eksploatacji traci swą moc fabryczną, więc ja przy moim przebiegu (236tyś.) i przeróbce wydechu wole życ w świadomości, że rzeczywiście mam te 147kucy niż łudzic się że może już mi tam pod 160 podchodzi.. :roll: :lol:

200KM w 2,2 turbo to żaden problem...troche chęci, kasy i zobaczyłbyś jak Probe potrafi sie zbierać...mój już latał całkiem ładnie..
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: 250KM w 2,2GT???

Post autor: Prezes »

Nie mówię że nie tylko najpierw trzeba dobrze silnik do porządku doprowadzic żeby przy pierwszej przygazuwie sie nie rozleciał :)
Muszę trochę sary nazbierac i biorę się za poważniejsze mody.. 8)
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
Awatar użytkownika
archeolog
Posty: 276
Rejestracja: 2009-02-08 14:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: 250KM w 2,2GT???

Post autor: archeolog »

OLEY pisze:I co?
Macie zamiar zacząć filozofować w temacie: "250KM z 2.2GT?" o sensie przekładania opon na szersze? :evil:
To już nie ma odpowiedniejszych tematów? :twisted:
Czy może chcecie uzyskać taką moc po założeniu szerszych opon?

Sami sobie robicie syf!
Soryy ale tak na logike to ktoś by mi odpowiedział jednym prostym trzy literowym słowem czy można czy nie i już a tutaj kolega oley robi awanturkę która to zasyfia forum .... i marnuje jakże cenne miejsce na serwerze . Chyba lepiej i łatwiej będzie jeśli takie informacje będą na forum w kilku topikach pod różnymi kontextami i opisywane przez różnych ludzi Bo na każde pytanie jest KILKA MOŻLIWYCH ODPOWEIDZI .Pomija że co jak co ale pytanie było całkiem do tematu bo opony są najważniejszym ostatnim elementem układu przeniesienia napędu a co za tym idzie MOCY o której tutaj sie rozchodzi :roll: :roll: :roll:
Obrazek
===GT 2.2 I Gen. "prawie" :)93r===
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”