Montaż kompresora do 1 gen .

Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Montaż kompresora do 1 gen .

Post autor: davidlive »

Panowie ostatnio sie zastanawiałem nad pojęciami turba i turbiny.
I wiem już że turbo to doładowanie (niech bezie że to jest kompresor ) na pasek a turbina to napędzana jest na spaliny .
W naszych probkach tj w 1 gen mamy tubrine , myślałęm co by sie działo gdyby nasze autka turbo dołądować czyli dać jeszcze turbo (kompresor )to wtedy cisnienie by bylo od startu czyli od 750 obr.
Nie wiem czy ktoś otym myslał ale ciekawe bu to było ile by można koni w ten sposób uzyskać i co trzeba by było przerobić ???
Ostatnio zmieniony 2007-02-28 10:28 przez davidlive, łącznie zmieniany 2 razy.
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

ale zamotales :) :shock:
To napedzane paskiem nie nazywa sie turbo, tylko kompresor :)
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

O tym co piszesz masz takie pojęcie jak ja o balecie. Zastanów się co napisałeś. Masło też bywa maślane. Turbo to turbo, a to co miałeś na myśli myśląc, że to nie turbo, to kompresor. Więc następnym razem nie myl pojęć. :roll: :P
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

Koledzy ja tak slyszalem. poprawie posta bo może faktycznie motke troszke zrobilem .
Z tego co wiem to turbo to co innego niz turbina .
Niech bedzie po waszemu ze to kompresor , ale tubro a turbian ato na pewno inna rzecz.
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

Przepraszam ale dowaliłem moj błąd nie przeczytale tego co trzeba sorki :oops: :oops: :oops: :oops: Ale ze mnie idiota hehe
Ale nie zmienia to faktu że można by sie pobawic w montowanie kompresora , np zeby turbo dziore zlikwodować.
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

podziel to sobie troche inaczej
1. turbo, turbina, turbawka, suszarka - czy jakie tam inne nazwy słyszałeś( jest napędzana poprzez spaliny wydostające sie z silnika ) np. w Probe
2. kompresor ( jest napędzany mechanicznie, np. poprzez pasek ) np. VW Corrado

jak masz możliwiść zobacz co te 2 autka mają pod maska i dowiesz Sie w czym jest różnica :wink:

pozdr.


ps. co do turbo dziury, to np. szybciej włancza sie turbina jadąc po góre ( silnik pracuje pod większym obciążeniem :wink: ) - to tak z moich
obserwacji 8)
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

To może ja jako jedyny odpowiem na pytanie kolegi. To co piszesz nie ma żadnego sensu. Dokładając kompresor zwiększyłbyś tylko ciśnienie doładowania co możesz również wykonać przez podkręcenie turbiny. Jedynym twoim ograniczeniem w tym momencie jest wytrzymałość silnika. Poczytaj troche forum kilka silników się już w tym klubie przekręciło. Jeśli wzmocnisz silnik i ogólnie pobawisz się w poważny tuning za duże pieniądze to wystarczy, że włożysz większą turbinkę :)
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Basf wieksza turbawka = wieksza turbodziura a davidlive jesli dobrze zrozumialem (bylo ciezko :D) chodzi o zmniejszenie tego efektu.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

na to też jest sposób, elektryczne doładowanie, dzieki czemu korzystamy z niego już od najniższych obrotów, ale główną wadą jest słaba wydajność
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

daniel wlasnie piszesz o kompresorze, kompresor moze byc napedzany np. elektycznie badz poprzez pasek klinowy. 8)
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

wingerman pisze:daniel wlasnie piszesz o kompresorze, kompresor moze byc napedzany np. elektycznie badz poprzez pasek klinowy. 8)

a tak..cholera po tym co napisał davidline to mi sie już zaczyna pi....lic

ale co do turbo - dziury, to jak juz gdzieś na forum było napisane, mniejsze turbo będzie działać od niższych obrotów bo ilość spalin potrzebna to jego napędzenia jest mniejsza wiec....."d..line" miałby mniejsza turbo dziure
Ostatnio zmieniony 2007-02-28 00:08 przez daniel, łącznie zmieniany 1 raz.
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
Anyszes
Posty: 630
Rejestracja: 2005-04-11 19:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Police

Post autor: Anyszes »

tak czytma i sobie mysle z kad jest nazwa kompresor ... Kompresor - sprężarka czyli cos co spreza .... czyli to co jest w probie to co jest w coreado i to na prad to wszystko sa kompresory ... tylko roznego typu ...

Ze względu na zasadę działania, sprężarki dzielą się na:

sprężarki objętościowe:
tłokowe,
membranowe,
rotacyjne:
śrubowe,
z wirującymi tłokami (Rootsa),
z pierścieniem wodnym,
łopatkowe,

Sprężarki przepływowe:
promieniowe,
osiowe,
osiowo-promieniowe.

Turbina (z łac. turbo, burza, trąba powietrzna) – silnik przepływowy wykorzystujący bezpośrednio entalpię, energię kinetyczną lub potencjalną przepływającego czynnika do wytwarzania energii mechanicznej i mocy mechanicznej. Elementem wirnika oddziałującym z czynikiem są w specjalny sposób kształtowane łopatki.

Budowa:
Podstawowym elementem każdej turbiny jest łopatka, która jest przymocowana do piasty, tarczy lub bębna. Łopatki są przymocowane na całym obwodzie bębna lub tarczy, tworząc tak zwany wieniec łopatkowy lub palisadę łopatkową. Piasta, bęben bądź tarcza jest osadzona na wale; czasem są one wykonane jako jeden element. Wał razem z piastą / tarczą / bębnem i wieńcem łopatkowym stanowią wirnik turbiny, na którym generowany jest moment obrotowy w wyniku przepływu gazu bądź cieczy.
Ostatnio zmieniony 2007-02-28 00:13 przez Anyszes, łącznie zmieniany 1 raz.
UNITE AND WIN
Obrazek
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

hehe, aleś Anyszes pojechał z wiedzą :wink:
ps. już mi sie nie chce szukać zeszytu ze szkoły ale wszystko to co wymieniłeś ja mam szczegółowo opisane zasada działania itp. 8)
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Anyszes nie wniosles nic nowego do dyskusji poza trudnym do przeczytania poczatkiem postu. :roll:

wingerman kilka postow wyzej
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

winger a nie lepiej to zakończyć i uświadomić davidowi że.
turbo to jedno
sprężarka( kompresor ) to drugie

połączyć te 2 rzeczy?? - raczej nie ma sęsu ( nie wiadomo wogle czy by sie dało)

chce większe turbo, niech Sie liczy z tym że odczuje większą moc przy wyższych obrotach
chce mniejszą turbo - dziure, niech zostawi tą sprężarke co ma i tym sie zadowoli, ewentualnie wstawi zwężke i cieszy sie doładowaniem w większym zakresie obrotów niż w przypadku dużej sprężarki


i to chyba na tyle w tym temacie davidline o to pytał i ma odpowiedź...a jak chce wiedzieć dokładniej to na forum już troche informacji na ten temat sie przewinęło :wink:
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

Panowie poprawie moją wypowiedz bo faktycznie zamotałem troszke :x :x
Ale sam fakt zamontowania kompresora jest ciekawy .
Napisałem o tym turbo i turbinie ponieważ tak mi kolega gadał niby syn mechanika jednak zna sie mniej niż ja .
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Panowie otoz pomysl kolegi davivlive wcale nie jest tak niedorzeczny jakby sie komus wydawalo czemu?
Otoz polaczenie kompresora i turbosprezaki jest bardzo madrym pomyslem gdyz w takim ukladzie mam tak:
-dobieramy kompresor ze sprzeglem elektro(wraz z kuleczkiem) tak aby doladowanie osiagnac na przyklad przy 1300obr/min a wiec mamy mocny dol
-dobieramy tak turbosprzearke ze pompuje ona od miejsca gdzie kompresor ma swoje max obroty (w momencie max obrotow kompresora wylacza sie go poprzez speglo elektromagnetyczne)
Niestety rozwiaqzanie takie ma swoje wady
1.TRAKCJA
2.problemy techniczne w odpwoiednim doborze wszytskich komponentow (tutaj wszytsko trzeba wyliczyc nie da sie dobrac na oko a dane od producentow sa slabe niestety my nie mozemy liczyc na wspolprace inzynierow z firm garret czy eaton na ktora moga liczyc wielkie koncerny)
3.problem ciezaru takiego autka (niby nie wiele ale zawsze)
4no i oczywiscie wspomniany juz problem wytrzymalosci bebechow autka niestety przy takim setupie trzeba sie liczyc z bardzo duzymi silami dzialajacym na silnik juz od samego dolu wiec nie ma mowy o pol srodkach caly silnik musialby byc wzmocniony a to juz duze bańki nawet bardzo duze
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

Co wy wiecie o turbodoładowaniu.... (B. Linda)
bo uturbić to trzeba umić.... (C. Pazura)


teraz ode mnie :D


pierwsza sprawa to fakt że kiedy założymy turbosprężarę napędzaną spalinami to mamy prawie efekt czegoś z niczego, mpodkreślam prawie.
W każdym innym przypadku (supercharger, turbocharger....) aby otrzymać jakąś moc musimy w ten proces poświęcić pewną moc silnika. Albo bedzie to pasek i napędzanie paskiem albo będzie to alternator i jego obciążenie turbawką elektryczną.

druga sprawa -> Quaki, wydaje mi się że moment przejścia ze sprężarki na pasku ze sprzęgiełkiem na sprężanie sprężarą spalinową może owocować problemami nie do przejścia i szarpaniem na tym etapie.
inaczej osiągasz przełomowe powiedzmy 1300 obrotów powoli napędzając auto na jedynce a inaczej depcząc te auto mocno na powiedzmy 3 biegu. mam wrażenie że ciśnienia początkowe na 1300 obrotów w turbinie spalinowej będą na tyle różne, że może być to nie do wyregulowania.
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

Opcja fajna praktykowana w stanach ale nie sądzę żeby ktoś to zestroił u nas nie ma szans.Poza tym w Polsce nie spotkałem się z takim rozwiązaniem no chyba że Quaki coś wymodzi ale jak na razie nie może skończyć od 2 lat kompresora. :wink:
A tak na poważnie to Gt I ma spory potencjał i nie sądzę żeby taki pomysł miał rację bytu.Do F2 można zamontować spore turbo i nie będzie turbo dziury wystarczy dobry kolektor wydechowy przecież to czterocylindrowa jednostka a nie np.V8mka.
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Cynki to jest do zrobienia bez problemu pamietaj ze zarowno turbina jak i kompresor dzialaja wraz z silnikiem nonstop z tym ze kolko na kom presorze mozna tak dobrac ze obroty na silniku beda wywolywaly obroty kompresora x3 na przyklad czyli masz 800obrotow silnika a 2400Obrotow kompresora z tym ze wtedy potzrebne jest odlaczenie kompresora przy obrotach pwoiedzmy 4tys obrotow silnika gdyz krecenie go powyzej pewneij wartosci moze sie skonczyc malym bum też kompresor sobie pompuje naprzyklad wraz z turbina (ktora zaczyna pompowanie od 3,5tys obrotow ) do 4 tys wtedy sie odlacza a turbina pompuje dalej az do pwoiedzmy 7 tys obrotow
Tyle teorja i jak kalii pwoiedzial opcja stosowana w USA dla wielkich silnikow
Co do tego czy ja bede cos takiego modzil na pewno nie z uwagi na ogromne koszta takiej operacji i byly nie bylo duze zawansowanie techniczne (dalo by sie to zrobic ale jak juz cos takiego robic to solidnie a do ego trzeba by wagon pieniedzy)
Pozdrawiam
ps. faktycznie kompresora nie skonczylem mea culpa ale sie poprawie ;)
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

moim zdaniem taniej i prościej byłoby na te niższe obroty przypiąć jakieś rozsądne dawkowanie NO2.

nie drążę tematu głębiej bo być może jest to osiągalne lecz w moich oczach zyski i koszty nie korelują tutaj korzystnie. :)


ale to tylko moje zdanie.
:)
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

ale przecierz juz robia seryjnie samochody podwojnie doladowane:] np jakiegos tam golfa 1,4 co ma i kompresor i turbine :P
Obrazek
Awatar użytkownika
MISIEK
Posty: 813
Rejestracja: 2004-02-09 01:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: MISIEK »

wingerman pisze:Anyszes nie wniosles nic nowego do dyskusji poza trudnym do przeczytania poczatkiem postu. :roll:

wingerman kilka postow wyzej
Jednak wniosl sporo kopiujac wiedze z wikipedii

nawet poprawil to co Ty napisales :))

moze latwiej bylo napisac to w ten posob:

Kompresor/sprezarka - urzadzenie kompresujace/spreza (np powietrze) :)

Turbina (turbo sprezarka) to tez kompresor ale napedzany turbinka :D
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Dobra Panowie przestancie sie z chlopaka nabijac zapytal juz wie :)
Co do tego Polo to tak jak najbardziej VW poczynilo cos takiego i ma to miec 200kM ale tutaj male ale VW jako koncern moze sobie zarzyczyc pasujace im dokladnie turbine i kompresor a my no coz mozemy wybierac tylko ze tego co jest na rynku a zeby przerobki nie przekroczyly wartosci autka to jeszcze najczesciej wybieramy z uzywek wiec oczym mowa ;)
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”