2.2l instalacja turbo..

morrison
Posty: 22
Rejestracja: 2007-03-15 21:00

2.2l instalacja turbo..

Post autor: morrison »

witam mam mazda 626 2.2l 12v identyczna jak w fordzie probe..niedawno kupilem wszystkie graty (nio prawie wszystkie) do turbo(IHI ,IC,kolektor,przewody powietrza itd) niby wszystko pasuje..ale wiem ze w silnikach z turbinka tloki maja wglebienia..itd
i tu moje pytanie-montowal juz ktos turbo w takim silniku?co trzeba jeszcze zmienic?czy ECU bedzie pasowal od probe? czy pompa paliwowa da rade?
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

Kolego widze że jesteś nowy , wiec tylko podpowiem żebyś użył opcji SzukajSzukaj .
Jeśli nie chcesz żeby ci sie od razu zebrało to lepiej odśwież jakis starszy temat niż zakładać nowy .
Sam dostałem parę razy opieprz.
O tym co pytasz było chyba 20 % tego forum wiec życzę miłej lektury .
Ostatnio zmieniony 2007-03-16 13:02 przez davidlive, łącznie zmieniany 1 raz.
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
morrison
Posty: 22
Rejestracja: 2007-03-15 21:00

Post autor: morrison »

dzieki za rade..ale przegladalem szukajka i nic nie znalazlem..jasli gdzies jest taki temat to niech mi go ktos wskaże..a jesli nie ma to mozna nawijac w tym poscie zgodnie z tematyka...

pozdrawiam....
Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Galeria: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur »

silnik 2,2 turbo ma chyba wzmacniane korbowody i inne podzespoly - poza tym o ile sie orientuje to ma wieksze wtryski i, nna przeplywke i ECU chyba tez ale nie jestem pewien , poza tym jest tez odprężony - też nawet jak wsadzisz ta turbinke to dlugo ci nie pochodzi bo na pewno nie wytrzymaja podzespoly a nawet to nie wytrzyma skrzynia biegów i sprzęgło ;) - też jedynym celem takiego czegos jest udowodnienie ze potrafisz ... ;) bo kombinowania bedzie naprawdę wiele a efekt moze byc marny - też ja bym porostu kupil jakis silniczek 2,2 turbo wraz ze skrzynia i go wrzucil - ale to juz twoj wybór .. jakby co zycze powodzenia i aj znac o efektach twojej pracy - pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2007-03-18 23:06 przez kicur, łącznie zmieniany 1 raz.
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Czym sie różni twój silnik od TURBO ?? :)
A wiec tak.
- Tłoki
- wałek rozrządu (ale nie jestem pewien)
- aparat zapłonowy
- ecu
- wtryski
- regulator ciśnienia paliwa
- kolektor ssąc z podciśnieniem o wydechowym nie wspomne
i masę różnych pierdółek.
Tak jak pisał kolega lepiej kup probka i zrób swap taniej ci wyjdzie. Pozdro
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

Bodzio ale glowiczka i wałki to samo.
morrison
Posty: 22
Rejestracja: 2007-03-15 21:00

Post autor: morrison »

walek?a niby czym i po co?przeciez kontrola zaworow jest identyczna tzn ze krzywki sa takie same!tloki to wiem-maj wytloczenia na srodku dla zwiekszenia komory spalania!aparat zaplonowy-chyba nie!?z tego co sie orientuje to wtryski powinny dac rade...ecu wymiana..kolektory ssac i wydechowy mam i przekladak nie stanowi problemu..
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Zapytaj dokładnie Maciuchę od przekładał silnik z 2.2 l na 2.2 turbo to najwięcej moze napisac co zmieniał. Pozdro
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

morrison pisze:z tego co sie orientuje to wtryski powinny dac rade...
:arrow: Wydajność wtrysków:
  • 140 cc/min - 3.0l V6
  • 220 cc/min - 2.2l
  • 330 cc/min - 2.2l turbo
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
morrison
Posty: 22
Rejestracja: 2007-03-15 21:00

Post autor: morrison »

chyba jednak wtryski nei dadza rady:)hihi
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

a nie lepiej sprzedać tą madzie i kupić Probe?? bedziesz miał ładniejszy wygląd a i zaoszczedzisz kupe kasy - to taka opcja jakbys nie byl bardzo przywiazany do swojego autka :wink:
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

aparat zapłonowy na pewno inny
piszesz że kolektor ssący masz a masz wszystkie pierdoły do podciśnienia
przepustnica też jest inna niż w gl
zostaje tylko zmienić instalacje elektryczną chyba że masz fachmena
i jak masz ecu z 89 to życze powodzenia bo jest inny niż w 91
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

Jak sie domyślam to żebyś na tym troszkę pobrykał , to czeka cie zmiana tarczy sprzęgłowej , przegubów , no i bedziesz musiał pomyśleć nad ulepszeniem hamulców.
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Ogólnie, moim zdaniem, to gra nie warta świeczki, no chyba, że traktujesz to jako hobby. A hobby potrafi być drogie. :D :wink:
Suma jaką wydasz na wszystkie modernizacje, może w dzisiejszej dobie przypominać cenę średniej kondycji jedynki GT.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
morrison
Posty: 22
Rejestracja: 2007-03-15 21:00

Post autor: morrison »

mam nadzieje ze nikomu sie nie naraze jak powiem ze wole moja madzie niz probka:)hihi ale nie znaczy ze mam cos do forda:) moja madzie juz troszke przeszla i wyglada teraz tak..http://www.moman.pl/autaklientow/mazda626coupe.htm
ale to chwilowy wyglad..bo niedlugo pojdzie w glebe na 30/30 felka 17" nowy przedni zderzak,nowe lampy na tyl..xenony na przodek..zmienione progi i tylni zderzak nio i chce miec mocniejszy silnik:)dlatego chce turbinke:)nio jest jeszcze opcja na 2,5 V6 ale wolalbym turbinke i zaworek upustowy zzzz pieknym dzwiekiem pssssyyyt po wcisnieciu sprzegla:)
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

no trzeba przyznać że bryka super , powaga , jeśli do niego chcesz wsadzać to myślę że warto . tylko mogłeś sie zastanowić i zamiast kupować cześci kupić cały silnik ze skrzynią .Gdybyś dobrze poszukał to za 1500 byś żyletkę znalazł .
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Hehe, na pewno się nie narazisz, przynajmniej mi. :D
Madzia to śliczne autko i do tego, jakby nie było, siostra probka.
morrison pisze: opcja na 2,5 V6 ale wolalbym turbinke i zaworek upustowy zzzz pieknym dzwiekiem pssssyyyt po wcisnieciu sprzegla
Muszę powiedzieć, że trafny wybór. :1111_ok:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
morrison
Posty: 22
Rejestracja: 2007-03-15 21:00

Post autor: morrison »

pisalem do Maciuchy na gg ale sie nie odezwal:(:(jednak zalatwiam sobie silnik uturbiony bedzie mniej zachodu...:)ale nadal chcialbym wiedziec co musze zmienic?napewno ecu i sprzeglo...poloski powinny dac rade a jak nie to mam od 2l 16v te napewno dadza rade o ile sie wogule czyms roznia:)
Ostatnio zmieniony 2007-03-18 22:14 przez morrison, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Kiedy pisałeś? Bogdan Ci to podsunął wczoraj - zauważ, że mamy weekend i niektórzy mają wolne od kompa. W dodatku przyłóż się odrobinę do pisowni... :x
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Sprzęgło to ci kolego wyrobi ale od mazdy 3.0 V6 ;) Pozdro
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Morrison, skąd pochodzisz?
Daleko masz do Szczecina?
Tutaj stoi (dokładnie jakieś 80 kilometrów od Szczecina) rozbita
jedynka GT.

:arrow: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=10027

Nie wiem ile kolo krzyknął by za cały silnik, bo na początku jak tam jeździłem, to brał małe pieniądze, ale chyba wyczuł interes nosem,
bo od Maciuchy za turbinę krzyknął aż 500 złotych. No i niestety
zrezygnowaliśmy z wyjazdu. :cry:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
morrison
Posty: 22
Rejestracja: 2007-03-15 21:00

Post autor: morrison »

...wielkopolska a dokladnie okolice leszna!..nio wiem spierdxxxx sprawe bo jak bralem turbo od kolesia to moglem caly silnik zabrac ale wtedy myslalem ze poprostu "przykrece" dmuchawke i po temacie :)hihi ja za turbo IHI,intecooler, kolektor wydechowy,wszystkie przewody,rury od filtra do turbo i do kolektora+ sonda+mocowanie dalem 700zl:)to chyba nei jest zly interes co chlopaki??
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Haha nie biorąc pod uwagę to że klubowy kolega kupił 1 GT z elektryką za 1450 zł ;) :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
morrison
Posty: 22
Rejestracja: 2007-03-15 21:00

Post autor: morrison »

nio to fakt:)hihi ale na czesciach zawsze sie jest w plecy...gadalem niedawno z kumplem ktory smiga po niemcach i mowil mi ze caly silniczek moze mi za 500zl zalatwic:):)
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

No to ja bym się nawet nie zastanawiał :D
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”