Nie chcę się tutaj wymądrzać, ale ostatnio zauważyłem spory problem dotyczący I generacji.
Mianowicie, większość kłopotów ze skrzynią biegów dotyczy mechanizmu różnicowego. W ostatnich tygodniach przerobiłem dwie skrzynie, które miały takie uszkodzenie, trzecia pewnie lata z podobnym uszkodzeniem po wyspach i jak mniemam nalezy sie z tym liczyć poważnie zwłaszcza przy takich mocach jakie tutaj zapewne będą osiągane.
Moja propozycja to rekonesans czy przypadkiem jakas skrzynia nie podeszłaby nam jako zamiennik, już wyjaśniam o co chodzi:
tuning przeważnie dotyczy tylko jednej cześci auta - silnika i koników.
a zapominamy o jakże ważnym kawałku - skrzynia biegów
hamulce już tutaj pomijam.
według mnie, skrzynka wypracowuje sobie luzy, poprzez luz poosiowy na łożyskach wałka atakującego i sprzęgłowego i konsekwencją tego są wibracje oraz powiększające sie luzy międzyzębne i luzy poosiowe.
nie mamy dzis skąd pobrać nowych części w przyzwoitych cenach i nie mamy dziś czego wsadzic o zwiększonej wytrzymałości zatem nasze mechanizmy różnicowe są dość mocno narażone na uszkodzenia.
W mojej karierze dwukrotnie naprawiałem własną skrzynie biegów (5 i 3 bieg) oraz 3 krotnie spotkałem sie z rozwaloną skrzynką i mechanizmem różnicowym.
Czy zatem nie pasuje nic od:
Taurusa,
Mazdy 626, Xedos, MX6 czy cokolwiek
Ford jakiś...
może cokolwiek innego?
Jestem głęboko przekonany, że problem I generacji jest wypadkową konstrukcji oraz stopnia zużycia aut z tych roczników i moim zdaniem II generacja właśnie wkracza w ten etap!
Wzrost mocy silnika, a wytrzymałość skrzyni biegów!
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3614
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
- davidlive
- Posty: 2849
- Rejestracja: 2006-07-30 13:29
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=10466
- Lokalizacja: Polaniec
- Kontakt:
Re: Tunning -> wzrost mocy silnika a skrzynia biegów !!!
Jako że chyba jako jedyny na tym forum przerobiłem w ciągu 5 miechów 3 skrzynie wiem jaki to ból.Mr. Cynk pisze: dotyczy mechanizmu różnicowego
Główna wadą nie jest sam mechanizm a jedna ośka na której znajdują sie dwa trybiki , ona najzwyczajniej pęka .
Może Maciucha ma jakies namiary ???
pozdro
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU . Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny
I JEST ZNOWU . Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny
-
- Posty: 789
- Rejestracja: 2005-11-01 00:10
- Galeria: viewtopic.php?t=6696
- TYKWA
- Posty: 1296
- Rejestracja: 2005-04-03 18:31
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=6180
- Lokalizacja: polska
Przyszla mi jeszcze taka mysl do glowy , ze nie tyle wytrzymalosc ( choc to byloby extra dopasowac mocniejszá skzynie) , co dbalosc o samá skrzynié , powoduje dluzszy jej zywot.
Kwestia kontroli i wymiany oleju , to rzecz oczywista - choc moze nie dla Wszystkich.
W bardzo krótkim czasie uzytkowania Jedynki , zdazylem wymienic juz po raz trzeci skrzynie biegów. W moim przypadku co sie okazalo , winna byla - nie pracujáca pompa w ukladzie chlodzenia oleju. Rzecz banalna - niedbale podláczenie elektryki, ale spowodowalo uszkodzenie dwóch skrzyn biegów.
I wlasnie do tego chcialbym sie przyczepic. Sprawdzcie czy u Was ta pompa rzeczywiscie pracuje i czy sama chlodnica jest drozna. O ile na krótkich dystansach ( 300-400 km) nic sie nie stalo , to na dluzszym dystansie doprowadzila jej niesprawnosc do uszkodzenia skrzyni, od "piátki" zaczynajác. W moim przypadku obie skrzynie , a raczej piátki siadly po ok 700 km ciaglej jazdy, a w dalszym etapie podrózy wystapily i juz pozostaly problemy z pozostalymi biegami.
TAk wiec mysle , ze o ile zastapienie seryjnej skrzyni , mocniejszá byloby rzeczá najlepszá , to w pierwszej kolejnosci zadbajmy o prawidlowá obslugé skrzyni , nie skupiajác sie tylko na wymianie oleju , jak to bylo w moim przypadku , ale równiez kontroli ukladu jej chlodzenia - oczywiscie w przypadku GT.
Sprawdzcie u Siebie , czy ten elem. macie sprawny , byc moze równiez jest cos nie tak i w nieco dluzszym czasie uszkodzicie sobie skrzynie.
Kwestia kontroli i wymiany oleju , to rzecz oczywista - choc moze nie dla Wszystkich.
W bardzo krótkim czasie uzytkowania Jedynki , zdazylem wymienic juz po raz trzeci skrzynie biegów. W moim przypadku co sie okazalo , winna byla - nie pracujáca pompa w ukladzie chlodzenia oleju. Rzecz banalna - niedbale podláczenie elektryki, ale spowodowalo uszkodzenie dwóch skrzyn biegów.
I wlasnie do tego chcialbym sie przyczepic. Sprawdzcie czy u Was ta pompa rzeczywiscie pracuje i czy sama chlodnica jest drozna. O ile na krótkich dystansach ( 300-400 km) nic sie nie stalo , to na dluzszym dystansie doprowadzila jej niesprawnosc do uszkodzenia skrzyni, od "piátki" zaczynajác. W moim przypadku obie skrzynie , a raczej piátki siadly po ok 700 km ciaglej jazdy, a w dalszym etapie podrózy wystapily i juz pozostaly problemy z pozostalymi biegami.
TAk wiec mysle , ze o ile zastapienie seryjnej skrzyni , mocniejszá byloby rzeczá najlepszá , to w pierwszej kolejnosci zadbajmy o prawidlowá obslugé skrzyni , nie skupiajác sie tylko na wymianie oleju , jak to bylo w moim przypadku , ale równiez kontroli ukladu jej chlodzenia - oczywiscie w przypadku GT.
Sprawdzcie u Siebie , czy ten elem. macie sprawny , byc moze równiez jest cos nie tak i w nieco dluzszym czasie uszkodzicie sobie skrzynie.
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08
Temat dla mnie na czasie, bo moja różnicówka też nie wytrzymała wyprzedzania koparki
Z braku części (na razie) gdybałem z mechanikiem o przeróbce mechanizmu na szperę. Wg niego jest to jak najbardziej wykonalne. Miałem wcześniej styczność z tylnonapędowymi samochodami ze szperą, i wiem że to rewelacyjna rzecz (może poza ciasnym parkowaniem).
Co myślicie w tym temacie?
Dodatkowo martwi mnie dziura w obudowie - 1x3 cm, wydaje się możliwa do zaspawania jak dla mnie - a to nie automat, więc tam ciśnień za dużych nie ma, co?
Z braku części (na razie) gdybałem z mechanikiem o przeróbce mechanizmu na szperę. Wg niego jest to jak najbardziej wykonalne. Miałem wcześniej styczność z tylnonapędowymi samochodami ze szperą, i wiem że to rewelacyjna rzecz (może poza ciasnym parkowaniem).
Co myślicie w tym temacie?
Dodatkowo martwi mnie dziura w obudowie - 1x3 cm, wydaje się możliwa do zaspawania jak dla mnie - a to nie automat, więc tam ciśnień za dużych nie ma, co?
--
Pozdrawiam,
Daniel 607 977 768
>>> Probe '89 2.2 GT USA
Pozdrawiam,
Daniel 607 977 768
>>> Probe '89 2.2 GT USA
- davidlive
- Posty: 2849
- Rejestracja: 2006-07-30 13:29
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=10466
- Lokalizacja: Polaniec
- Kontakt: