Układ paliwowy.

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Układ paliwowy.

Post autor: Bogdan9999 »

Witam dzisiaj skończyłem przerabiać część mojego układu paliwowego a dokładnie pompę :D A zrobiłem to tak:
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

Wydajność około 320 l/h koszt operacji 200 zł. Co o tym myślicie ? sam osobiście jestem bardzo ciekaw jak to będzie pracowało :) A wy jak tuningujecie uklad paliwowy ?? Pozdrawiam
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

no super ci to wyszło , cos widze masz manie składania z 2 jednego (patrz , sprzęgło) ale jesli tylko ma to dobrze działac byc tańsze to jestem z tobą :D :D

pozdro
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Mało tego 2 pompy to nie jedna a dlaczego pomyśl każda ma oddzielny filter i zasysa przez niego mniejszą ilość paliwa i druga ale razem to juz daje nam 320 L/H a warblo ma taki sam jeden filterek co idzie większe obciążenie na nią a daje tylko 255 L/H i do tego jeden filterek łatwiej zasyfić przy dużym ciągu niż 2 przy małym ;) do tego kosztuje ponad 500 zł a ja mam lepsze rozwiązanie i do tego za 200 zł a w to wchodzą 2 nowe pompy + przeróbka. Juz nie moge sie doczekać jak to będzie pracowało :P :twisted:
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

do jakiej mocy starcza nasz układ paliwowy??? zakładając że zostanie wymieniona pompa na warblo i założony regulator ciśnienia
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
radek1
Posty: 119
Rejestracja: 2006-07-31 16:16
Galeria: viewtopic.php?t=10146
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: radek1 »

I jak się sprawuje ten patent?Gdzieś wyczytałem że można podnieść wydajność pompy doprowadzając do niej prąd lepszym przewodem ponieważ spadek 1v na przewodzie zmniejsza wydajność pompy aż o dziesięć procent.
Radek
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Spadek o 2V zmniejsza wydajność o 100%. :(
Zmierzone 10V na pompie powoduje, że przestaje pompować.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

no to przetwornica na żeby 24 dawała :twisted:
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Patent sprawuje się tak jak powinien czyli bdb. A co do przewodów to gdzie to wyczytałeś ?? :?: :lol: :lol: To znaczy ze jak bym doprowadził prąd przewodem grubości 0,5m to juz bym nie musiał 2 pompy zakładać :D :lol: :lol: :lol: Weź to trochę na zdrowy rozsądek. Pozdrawiam
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
radek1
Posty: 119
Rejestracja: 2006-07-31 16:16
Galeria: viewtopic.php?t=10146
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: radek1 »

Szukałem w internecie czegoś na temat pomp paliwa i gdzieś to przeczytałem,chodzi o to że na kostkach i przewodach spada napięcie i to powoduje słabszą wydajność.To chyba jak z głośnikami jak lepsze przewody to lepiej grają,chyba.Nie znam się na kabelkach tak wyczytałem to wam wrzuciłem pozdrawiam.
Radek
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

To prawda ale w kwestii głośników wymagania co do jakości przewodzenia przewodów mamy większe wymagania a co do pompy paliwa to nie ma wiekszego znaczenia jeśli chodzi o taki ułamek procenta spadku jeśli w ogóle jest. Pozdrawiam
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Pluto
Posty: 597
Rejestracja: 2006-04-23 17:57
Galeria: viewtopic.php?t=11609
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Pluto »

to ci dopiero wynalazek :lol: :D pozdro
ObrazekObrazekI love Skyline
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Bogdan pisze: A co do przewodów to gdzie to wyczytałeś ??
:arrow: Klub Tuning Polska - pompa paliwowa
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
radek1
Posty: 119
Rejestracja: 2006-07-31 16:16
Galeria: viewtopic.php?t=10146
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: radek1 »

Właśnie w tym klubie tuning polska jest ten artykuł o którym pisałem.
Radek
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Pluto pisze:to ci dopiero wynalazek :lol: :D pozdro
Wynalazek nie wynalazek ale działa jest 2 razy tańszy i ma lepsza wydajnosć niź pompa warblo i zawsze jak ci pompa padnie to zawsze jedna 2 masz w zapasie więc do domciu i tak dojedziesz :D :wink: :D
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Pluto
Posty: 597
Rejestracja: 2006-04-23 17:57
Galeria: viewtopic.php?t=11609
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Pluto »

wynalazek ale calkiem dobry :D podziwiam normalnie
ObrazekObrazekI love Skyline
chajs
Posty: 73
Rejestracja: 2006-10-25 21:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Z Nad Sniardw

Post autor: chajs »

I masz do tego jakis regulator cisnienia czy laduje ci ciagle te 320L/H??
Probe 2.5V6 94r USA MTX LPG SKÓRA KLIMA
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Ogolnie pomysl bardzo dobry pewnie u mnie bedzie podobnie z tym ze beda to dwie pompy walbro na wypadek awarji
Co do regulatora to cisnienie w ukladzie sie nie zmiania tylko zmienia sie wydajnosc pompy wiec dodatkowy regulator jest nie potzrebny wszytsko mozna wysterowac z komputera
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Jest założony sportowy regulator ciśnienia paliwa i do tego założyłem wskaźnik dodatkowy pokazujący ciśnienie paliwa. Jak zrobię fotki to wrzucę to zobaczycie. Pozdrawiam
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
mika_vixen
Posty: 140
Rejestracja: 2005-11-18 18:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: mika_vixen »

Bogdan gdzie znalazłeś ile nasza pompa ma wydajności,bo różnie podają.Z tego co szukałem to nigdzie nie ma wartości 160 l,na perfomanceprobe.net podają 80 l,a co chodzi o te dwie pompy to one zdadzą egzamin tylko 50%,bo bardziej chodzi o ciśnienie pompy niż o przepływ.Nasz układ pracuje na ciśnieniu roboczym 2.5 bara,pompa najprawdopodobniej ma 3-4 bary,przy dwóch takich samych pompach ciśnienie zostaje takie samo,każdy to podnosi ciśnienie na listwie zakłada wallbro bo ma wysokie ciśnienie robocze ok 6-7 bar a nie przepływ,chociaż są inne pompy które mają większy przepływ ale 4 bary ciśnienia.
FORD PROBE 89`turbo (prawie)GT.
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

to lepiej powiedzcie jaka pompa warblo z dostępnych na allegro podejdzie do Proba :?: :?: , nie chodzi oczywiście o żaden zaminnik a wydajniejszą :wink:
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
mika_vixen
Posty: 140
Rejestracja: 2005-11-18 18:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: mika_vixen »

O symbolu GSS 341,powinna spasować.
FORD PROBE 89`turbo (prawie)GT.
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

mika_vixen pisze:Bogdan gdzie znalazłeś ile nasza pompa ma wydajności,bo różnie podają.Z tego co szukałem to nigdzie nie ma wartości 160 l,na perfomanceprobe.net podają 80 l,a co chodzi o te dwie pompy to one zdadzą egzamin tylko 50%,bo bardziej chodzi o ciśnienie pompy niż o przepływ.Nasz układ pracuje na ciśnieniu roboczym 2.5 bara,pompa najprawdopodobniej ma 3-4 bary,przy dwóch takich samych pompach ciśnienie zostaje takie samo,każdy to podnosi ciśnienie na listwie zakłada wallbro bo ma wysokie ciśnienie robocze ok 6-7 bar a nie przepływ,chociaż są inne pompy które mają większy przepływ ale 4 bary ciśnienia.
Poszukaj troche to znajdziesz tak czy siak pompa warblo pracuje w takim samym zakresie cisnieniowym czyli 3-6 barów jak i jedna z moich dwóch a warblo różni sie od jednej z moich tym ze ma przepływ o 95 l/h większy. Biorąc pod uwagę cisnienie jakie mamy na listwie wtrysków na postoju 2.5 bara nie zwiększysz jak ty piszesz 6-7 barów, dlaczego ?? Bo by twoje wtryski nie działały, i wątpię aby jakieś działały w benzyniaku. Przy moim doładowaniu jakie chcę w końcowym efekcie ładować to będzie 1,1 bara moze więcej tego teraz nie wiem jak wszystko będzie grało za sobą. To cisnienie na listwie przy doładowaniu 1.1 bara będę miał około 4,1 bara co z pewnością moje 2 pompy dadzą rade napompować. I śmię powiedzieć że będę miał większy zapas wydajnościowy moich pomp niż bym miał założona 1 pompe warblo.

Sprawa jest taka że jeśli ma ktoś dużo kasy i nie chce sie za przeproszeniem "pier...." z tym, upychać i szukać rozwiazań to kupuje warblo montuje i jest o 300 zł chudszy.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
mika_vixen
Posty: 140
Rejestracja: 2005-11-18 18:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: mika_vixen »

Chyba nie będziesz miał już zapasu bo jak piszesz o 4 barach na listwie to nasza pompa już nie jest wstanie napompować więcej bo niema zapasu w ciśnieniu roboczym,a co do wtrysków to nie pisałem że ma być takie ciśnienie na wolny obrotach ,na wolnych powinno być oscylowane na poziomie fabrycznego,albo mniej jak zakładasz większe wtryski bez zmieniania map paliwa.Zobaczysz jak pomierzysz wszystko podczas jazdy bo może być tak że przy 1.1 bara może się okazać że będzie za ubogo,a pompa nie da rady więcej paliwa utrzymać na listwie.
FORD PROBE 89`turbo (prawie)GT.
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

mika_vixen ja swojego patentu jestem pewien na 100% 320 l/h to nie 255 l/h i moge nawet przeprowadzić test na jakimś zlocie jak ktoś ma warblo i porównamy to sam sie zdziwisz. Pozdro
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
mika_vixen
Posty: 140
Rejestracja: 2005-11-18 18:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: mika_vixen »

Ok.To są tylko moje przypuszczenia,ale żeby nie zakładać nowego tematu czy pompa powinna chodzić już po przekręceniu kluczyka w pozycji zapłonu,czy dopiero po zakręceniu rozrusznikiem.
FORD PROBE 89`turbo (prawie)GT.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”