200 KM z Japoni??????

Awatar użytkownika
Robercik
Posty: 89
Rejestracja: 2004-02-05 20:14
Samochód: Ford Probe 2.5 v6
Lokalizacja: Kalisz

200 KM z Japoni??????

Post autor: Robercik »

Witam klubowiczow mam mozliwosc kupienia silnika 2.5 v6 24v prosto z kraju kwitnacej wisni, i ktos kto sprowadza ten silniczek twierdzi ze te motorki maja podwyzszona moc do okolo 200KM czy to mozliwe? Dodam ze nie elektronicznie tylko mechanicznie(inne walki rozrzadu), i ponoc mozna go normalnie wstawic do probiaka nie zmieniajac kompa. Jezeli ktos cos slyszal na ten temat albo moze juz ma nawet taki silink to bardzom prosze od udzielenie wszelkch info na ten temat!!!!!
PROBE 2.5 V6 - Jeszcze do Ciebie wrócę. (Jak mówie tak robie, sprawdż:) Już niedługo moje nowe cacuszko na zdieciach:)
gg- 3006867
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Silnik KLZE (nasze to KL) nie dopuszczony do ruchu w USA ze względu na przekroczone normy zanieczyszczeń (m. innymi brak EGR). Moc około 190hp, jeśli przekładać to razem z elektroniką i kompletnym dolotem.
Lektura:
http://www.klio.net/creasy/probe/klze.html
http://www.geocities.com/motorcity/track/5671/klze.html
Ponadto opcja szukaj na naszym forum i generalnie www.google.com
Awatar użytkownika
Robercik
Posty: 89
Rejestracja: 2004-02-05 20:14
Samochód: Ford Probe 2.5 v6
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Robercik »

[quote="Raf"]Silnik KLZE (nasze to KL) nie dopuszczony do ruchu w USA ze względu na przekroczone normy zanieczyszczeń (m. innymi brak EGR). Moc około 190hp, jeśli przekładać to razem z elektroniką i kompletnym dolotem.

Dolot jest ale z elektronika gorzej,czy nie moze zostac ta ktora mam ?
mam nadzieje ze tak bo inaczej kiepsko to widze wszystko!
PROBE 2.5 V6 - Jeszcze do Ciebie wrócę. (Jak mówie tak robie, sprawdż:) Już niedługo moje nowe cacuszko na zdieciach:)
gg- 3006867
Awatar użytkownika
RED
Posty: 53
Rejestracja: 2004-03-23 04:36
Samochód: brak

Post autor: RED »

pewnie ze mozesz.Jezeli chodzi o elektronike to tylko komputer trzeba zmienic ..... no i oczywiscie regularne zeczy jak EGR czy INTRMD.SHAFT ma tylko 2 sruby...ale wszystko do wyjscia...musisz wiedziec ze w US problem jest taki ze my niemamy dobrego paliwa najwieksze co mozesz dostac to jest 94,mozna dostac racing fuel ale jest bardzo drogie i malo dostepne,wiec polskie 98 powinno bardzo pomoc KL-ZE!
Awatar użytkownika
Robercik
Posty: 89
Rejestracja: 2004-02-05 20:14
Samochód: Ford Probe 2.5 v6
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Robercik »

RED pisze:pewnie ze mozesz.Jezeli chodzi o elektronike to tylko komputer trzeba zmienic ..... no i oczywiscie regularne zeczy jak EGR czy INTRMD.SHAFT ma tylko 2 sruby...ale wszystko do wyjscia...musisz wiedziec ze w US problem jest taki ze my niemamy dobrego paliwa najwieksze co mozesz dostac to jest 94,mozna dostac racing fuel ale jest bardzo drogie i malo dostepne,wiec polskie 98 powinno bardzo pomoc KL-ZE!
nie bardzo rozumiem to da sie go uruchomic na moim kompie od zwyklego 2.5 czy nie w koncu ?
PROBE 2.5 V6 - Jeszcze do Ciebie wrócę. (Jak mówie tak robie, sprawdż:) Już niedługo moje nowe cacuszko na zdieciach:)
gg- 3006867
Awatar użytkownika
Robercik
Posty: 89
Rejestracja: 2004-02-05 20:14
Samochód: Ford Probe 2.5 v6
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Robercik »

Powtarzam pytanie kto wie czy da sie zlozyc silnik KLZE do probiaka w wersji amerykaniskiej bez przekladania koma i elektroniki ( sam sielnik z ukladem dolotowym jest do kupienia )??????Pomozcie jak cosik wiecie !!!!!
PROBE 2.5 V6 - Jeszcze do Ciebie wrócę. (Jak mówie tak robie, sprawdż:) Już niedługo moje nowe cacuszko na zdieciach:)
gg- 3006867
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Na pewno da się to uruchomić żeby działało, ale nie będziesz miał pełnych osiągów i ekonomi paliwowej.

Ja bym się w to nie pakował.
Awatar użytkownika
Robercik
Posty: 89
Rejestracja: 2004-02-05 20:14
Samochód: Ford Probe 2.5 v6
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Robercik »

To co mam nie kupowac , i co by trzeba bylo ewentualnie wymienic zeby wszystko bylo oki i czy da sie kupic ?????
PROBE 2.5 V6 - Jeszcze do Ciebie wrócę. (Jak mówie tak robie, sprawdż:) Już niedługo moje nowe cacuszko na zdieciach:)
gg- 3006867
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Jak gość może silnik załatwić to niech też oryginalnego kompa załatwi.
Awatar użytkownika
RED
Posty: 53
Rejestracja: 2004-03-23 04:36
Samochód: brak

Post autor: RED »

Jest bardzo duzo osub kture maja KL03 komp z KL-ZE...ale jezeli mozesz do dostan kompa tez!!!
Awatar użytkownika
alex
Posty: 402
Rejestracja: 2002-10-02 11:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Outside Pl

Post autor: alex »

ile taka przyjemnosc kosztuje ??
silnik nowy czy uzywany??
probe na sprzedaz
teraz fascynuja mnei dwa kola :)
i oczywiscie mocne 4 :)
Awatar użytkownika
Robercik
Posty: 89
Rejestracja: 2004-02-05 20:14
Samochód: Ford Probe 2.5 v6
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Robercik »

alex pisze:ile taka przyjemnosc kosztuje ??
silnik nowy czy uzywany??
Silnik uzywany ale z nieduzym przebiegiem w okolicach 100 000 i do tego z automatu wiec nie powinien byc za bardzo zajechany cena to 5 000 pln
ale daja gwarancje na pol roku wiec to nie tak zle (to cena brutto wiec jak ktos moze wrzucic w koszty to wychodzi o okolo 41% mniej 22% Vat i 19% dochodowego!!! sa cztery podobno wiec jak cos to moge dac namiar!
PROBE 2.5 V6 - Jeszcze do Ciebie wrócę. (Jak mówie tak robie, sprawdż:) Już niedługo moje nowe cacuszko na zdieciach:)
gg- 3006867
Gość

Post autor: Gość »

Sam PCM (komp) i jego podlaczenie to raczej nie klopot. "Schody" zaczynaja sie przy EGR - PCM KL07 bez niego bedzie przestawial silnik w tryb "awaria". Pozostale elementy sa czesciowo do obejscia, ale nie osiagniesz w ten sposob oczekiwanego efektu. Najlepiej pogadaj z GTurbo - ma KLZE i moze Ci dokladniej powiedziec co i jak.
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Obsługa błędu EGRu przez PCM sprowadza się do przyjęcia domniemania że zawór jest zamknięty co nie odbiega od rzeczywistości. Głowice KLZE bardzo się różnią od KL, kompresja jest wyższa, zawory są inne. Oczywiście w pewnym zakresie, na podstawie wskazań sond lambda, PCM się 'douczy' do nowego silnika, ale obawiam się że i tak znacznie lepszy efekt uzyskasz na oryginalnym PCM.

Możesz spróbować poszukać na probetalk.com, tam na pewno znajdziesz ludzi którzy to przećwiczyli na własnej skórze.
Awatar użytkownika
RED
Posty: 53
Rejestracja: 2004-03-23 04:36
Samochód: brak

Post autor: RED »

do tego kolektor TB glowice:)
Gość

Post autor: Gość »

A ja ma caly komplecik i jest git. KLZE, VAF. i ECU kl31
Jak narazie nie narzekam ale mam cos dla was, ale z tym poczekam jak dostane czesci ( niespodzianka). A wogule prawdopodobnie bede sprzedawal ten silnik jak tos jest chetny.
Awatar użytkownika
alex
Posty: 402
Rejestracja: 2002-10-02 11:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Outside Pl

Post autor: alex »

powiedz co za niespodzianka ?? bo ja niecierpliwy jestem :lol:
probe na sprzedaz
teraz fascynuja mnei dwa kola :)
i oczywiscie mocne 4 :)
Awatar użytkownika
Robercik
Posty: 89
Rejestracja: 2004-02-05 20:14
Samochód: Ford Probe 2.5 v6
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Robercik »

GTurbo pisze:A ja ma caly komplecik i jest git. KLZE, VAF. i ECU kl31
Jak narazie nie narzekam ale mam cos dla was, ale z tym poczekam jak dostane czesci ( niespodzianka). A wogule prawdopodobnie bede sprzedawal ten silnik jak tos jest chetny.
Ja moze bylbym zainteresowany tylko daj mi jakis namiarek no i podaj cene i przebieg. Pozdrawaiam
PROBE 2.5 V6 - Jeszcze do Ciebie wrócę. (Jak mówie tak robie, sprawdż:) Już niedługo moje nowe cacuszko na zdieciach:)
gg- 3006867
Awatar użytkownika
Robercik
Posty: 89
Rejestracja: 2004-02-05 20:14
Samochód: Ford Probe 2.5 v6
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Robercik »

GTurbo pisze:A ja ma caly komplecik i jest git. KLZE, VAF. i ECU kl31
Jak narazie nie narzekam ale mam cos dla was, ale z tym poczekam jak dostane czesci ( niespodzianka). A wogule prawdopodobnie bede sprzedawal ten silnik jak tos jest chetny.
No i co z tym twoim silnikiem, ile ma kosztowac i czy wogole jest do sprzedania a wogole to i tak chcialbym pogadac z Toba bo gdybys sie nie zdecydowal na sprzedanie swojego to moze bys mi doradzil cosik przy kupnie tego ktory mam na oku.
Jesli mozesz to daj numer gg, albo lepiej numer telefonu.
PROBE 2.5 V6 - Jeszcze do Ciebie wrócę. (Jak mówie tak robie, sprawdż:) Już niedługo moje nowe cacuszko na zdieciach:)
gg- 3006867
Gość

Post autor: Gość »

MOj GG 4109756
Awatar użytkownika
Karol
Posty: 44
Rejestracja: 2003-02-11 05:13
Samochód: brak
Lokalizacja: A-A, Michigan

Post autor: Karol »

KLZE to jest prawie to samo co KLDE tylko ze ma
10:1 sprezenie, troche inne dlowice i szerszy dolot.
Odpali na starym ECU tylko bedzie w trybie bledu (open loop)
Co ciekawe da sie do nieko podlaczyc uklad EGR ze starego silnika.
W glowicy KLZE jest na to odpowiedni port i jest on po prostu zatkany sruba. Ja bym najbardziej polecal kupienie osobno komputerka KLZE z internetu. Bo ze starym komputerem nie bedzie mial pelnych 197Hp.

Tak w ogule to jest bardzo popularne w Stanach, wiekszosc ludzi nie narzeka. Bedziesz musial dac mocniejsze sprzeglo.
Najlepiej to kolo zamachowe z MX3 i jakies stageI obcieradlo (ACT, Clutchmasters etc)
Jest jeszcze prawdziwe rajdowe (9.5 lbs) kolo firmy Fidanza ale jest troche drogie. To z MX3 (1.8L V6) pasuje bez klopotu i ma okolo 15 lbs,
fabryczne kolo w 2.5L ma 23 lbs.

Wracajac do silnika, to jest super rozwiazanie w Polsce bo wy macie 98 oktanowe paliwo.

Jesli sie zdecydujesz to nie zapomnij o takich drobiazgach jak sztywne zawieszenie silnika (poliuretanowe wkladki) i dodatkowe kable uziemiajace. <- tania rzecz a naprawde potrzebna zwlaszcza w starym aucie.

Powodzenia
BLaCK '94 GT 5sp
Gość

Post autor: Gość »

Problem EGR da sie ominac. Udalo mi sie go wyeliminowac w poprzednim silniku KL z bdb efektami. Majac KLZE z kompem od KL nic sie nie zdziala bez "piggyback" - sprawdzone na razie teoretycznie, a testy beda na jesien.
Gość

Post autor: Gość »

Teoretycznie -> to raczej nie sprawdzone :)
piggyback nie zmieni kata wyprzedzenia zaplonu, wiec to na nic.
Komputer KL31 od ZE kosztuje mniej niz piggyback.
Awatar użytkownika
Robercik
Posty: 89
Rejestracja: 2004-02-05 20:14
Samochód: Ford Probe 2.5 v6
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Robercik »

Juz nic nie zmienie nie kupilem klze tylko zwyklaka, a to wszystko przez Was bio mnie nastraszyliscie ze bez kompa to bedzie tylko mordenga!
PROBE 2.5 V6 - Jeszcze do Ciebie wrócę. (Jak mówie tak robie, sprawdż:) Już niedługo moje nowe cacuszko na zdieciach:)
gg- 3006867
Gość

Post autor: Gość »

Anonymous pisze:Teoretycznie -> to raczej nie sprawdzone :)
piggyback nie zmieni kata wyprzedzenia zaplonu, wiec to na nic.
Komputer KL31 od ZE kosztuje mniej niz piggyback.
Ta teoria to analiza map ze sterownikow KL07 i KL31 (te 2 nie ja zrzucalem). Nie wnikajac w szczegoly mozna CALOSC zestroic z piggy, uzyskujac nawet wiecej niz 200KM w KLZE. Dodatkowa zaleta tego rozwiazania jest mozliwosc stosowania roznych map i ustawien, w zaleznosci od potrzeby. SMT-6 kosztuje ok. 1200-1600zl, wiec koszt jest porownywalny. Podpialem taki w KL i dynamika auta zwiekszyla sie niesamowicie. Niestety na pelne testy musze poczekac do jesieni, kiedy to bede mial do dyspozycji hamownie do testow - bez tego to sobie tylko wrazenia mozna mierzyc.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”