BOV

asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

BOV

Post autor: asdero »

Czy wiecie gdzie i czy wogóle można dostać u nas w kraju BOV-y ?
Tylko nie śmieci z allegro ale coś konkretnego np. GFB, HKS.
Dokłądnie namierzam GFB StealthFX
Obrazek
lub HKS SSQV
Obrazek
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

O ile sie orjetuje to chyba forti z warszawy cos takiego sprowawadza tylko sie przygouj na ceny z kosmosu albo pogadaj z Gt turbo moze on cos poradzi
pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

a do czego to służy? :oops:
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

nie chce mi sie tlumaczyc jest to zawor upustowy stosowany w silnikach turbo jak wpiszesz zawór upustowy w google to troche znajdziesz na ten temat jakbys nie znalazl to daj znac to napisze ale dzis jestem chory :(
pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

pimpo pisze:a do czego to służy? :oops:
Turbina pompuje powietrze. W pewnym momencie zmieniasz bieg i przy tym zamykasz przepustnice. Turbina dalej pompuje, a powietrze uderza w zamkniętą przepustnice i w łopatki turbiny hamując ją. W normalnych układach nadmiar jest spowrotem wracany przed turbine ale to już jest ciepłe powietrze. BOV upuszcza powietrze do atmosfery co nie hamuje turbiny, a turbina dostarcza nowe chłodne powietrze z intercoolera.
Daje to też taki efekt dźwiękowy.
O! Znalazłem na stronie forti :)

"Zawór upustowy (BOV) jest urządzeniem montowanym w samochodach z turbodoładowaniem. Pozwala utrzymywać prędkość obrotową turbiny i zapobiegającym jej „wstecznym obrotom”. Wyobraźmy sobie silnik samochodu pracujący pod dużym obciążeniem. Turbosprężarka tłoczy ogromne ilości powietrza przy prędkościach obrotowych bliskich maksimum. W chwili, gdy kierowca zdejmie nogę z pedału gazu, żeby zmienić bieg lub zwolnić, powietrze dostarczane przez turbosprężarkę nagle nie ma gdzie się podziać i zatrzymuje się. Zamknięcie przepustnicy jest jak nagłe zakręcenie kranu – znamy to walenie w rurach podczas spadku ciśnienia. To, co dzieje się z turbosprężarką w takiej chwili, jest trochę poważniejsze.
Po uniesieniu przepustnicy całe obciążenie termiczne i siła napędowa na turbinie wydechowej spada, a to oznacza, że sprężarka dolotowa nie jest już napędzana. Jej prędkość obrotowa nagle maleje a sprężone powietrze w intercoolerze i układzie dolotowym próbuje przedostać się do atmosfery. W pewnych warunkach może to być bardzo niebezpieczne dla turbosprężarki. Powietrze uciekające do otoczenia będzie odwracać kierunek obrotów wału turbiny. Każdy, kto w dzieciństwie bawił się bączkiem, rozumie na czym polega bezwładność i że bardzo trudno zmienić kierunek tych obrotów. Wyobraźmy sobie siłę bezwładności wałka obracającego się z prędkością 14000 obr/min, przeciwstawiającą się sile powietrza starającego wydostać się do atmosfery.

BOV wykrywa podciśnienie za przepustnicą i otwiera zawór wypuszczający nadmiar powietrza z powrotem do dolotu turbosprężarki. Wraz ze spadkiem podciśnienia w kolektorze, BOV zaczyna się zamykać całkowicie po wystąpieniu nadciśnienia. BOV zapobiega zatem cofaniu się powietrza, tym samym redukując ograniczenie na turbosprężarce i umożliwiając jej (prawie) swobodne obracanie się i płynniejsze zwalnianie. W wyniku tego po ponownym naciśnięciu pedału gazu turbosprężarka nadal się obraca na tyle szybko, że nie będzie potrzebowała długiego czasu na wznowienie doładowania, a kierowca praktycznie nie odczuje jego spadku. Jak już zostało wspomniane, BOV nie steruje doładowaniem i nie zwiększa mocy, a jest tylko urządzeniem chroniącym turbosprężarkę przed wstecznymi obrotami i poprawiającym reakcję przepustnicy. Może on jednak ulec rozszczelnieniu, powodując brak ciśnienia doładowania lub jego przerywanie.
Ostatnio zmieniony 2004-11-11 20:11 przez asdero, łącznie zmieniany 1 raz.
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

Quaki pisze:O ile sie orjetuje to chyba forti z warszawy cos takiego sprowawadza tylko sie przygouj na ceny z kosmosu albo pogadaj z Gt turbo moze on cos poradzi
pozdrawiam
HKS to około 200 -300 $
GFB to coś koło 170 $
Byłem na tej stronce ale nie mają sklepu online. Jednak zobaczyłem zdjęcie BOV-a GFB Hybrid. Ta wersja jest akurat do "d", ale może mają inne. Dzięki za info.
Awatar użytkownika
philipe
Posty: 174
Rejestracja: 2004-05-31 10:43
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: philipe »

niech mi ktoś powie czy zdałoby to egzamin przy instalacji gazowej :?: bo to powietrze jest nasycone gazem i w przypadku jakiejś iskry to by chyba ogniem z zaworu ziało :shock: a przydać to by się przydało...
Obrazek Obrazek Obrazek
89r. 2.2 GT (I) USA
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

philipe pisze:niech mi ktoś powie czy zdałoby to egzamin przy instalacji gazowej :?: bo to powietrze jest nasycone gazem i w przypadku jakiejś iskry to by chyba ogniem z zaworu ziało :shock: a przydać to by się przydało...
Hm... ja bym nie radził zakładać tego przy LPG. Wyplujesz do atmosfery, a raczej na gorący silnik mieszankę powietrza z gazem :shock:
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Asdero masz troche racji ale nie do konca mozna to zalozyc nawet na silniku zasilanym gazem tylko sie trzeb postarac o wentylacje nie na silnik tylko gdzies indziej najprosciej zrobic to tak ze do czesci ktora wentyluje do atmosfery dolaczamy przewod gietki (odpwoiedniego przekroju) a nstepnie i wyprowadzamy pod samochod i tyle.
Co do przydatnosci pewnie ze by sie przydalo w 1-gen go nie ma a role kompensatora spelnia pofalodowana guma ktora tak czesto sie psuje.
pozdrawiam
ps. nareszcie mnie sagan przestal bolec tabletki rulez:)
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Gość

Post autor: Gość »

philipe pisze:niech mi ktoś powie czy zdałoby to egzamin przy instalacji gazowej :?: bo to powietrze jest nasycone gazem i w przypadku jakiejś iskry to by chyba ogniem z zaworu ziało :shock: a przydać to by się przydało...
A ja mam dwa glupie pomysly.
Pierwszy to zamiast cisninie puszczac pod maske to puscic to jakims wezem cisnieniowym do ukladu wydechowego. Fajne plominie z rury mogly
by towazyszyc.

A druga opcja to najlepiej sobie gaz zdemontuj
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

A ja mam dwa glupie pomysly.
Pierwszy to zamiast cisninie puszczac pod maske to puscic to jakims wezem cisnieniowym do ukladu wydechowego. Fajne plominie z rury mogly
by towazyszyc.
oczywiscie ze to moze byc rozwizanie tylko ze na raz jak ci wywali w wydechu gaz to sie zdziwisz ;) nie tak na serjo o zbyt niebezpieczne i do tego klopotliwe plomien z rury mozna zrobic inaczej
Ja osobiscie tez nie jestem zwolennikiem gazu ale prawda ekonimiczne w oczy kole niestety gaz jest tanszy od benzyny i taki pozostanie
pozdrawiam[/quote]
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

raczej odradzałbym ogień z rury, szczególnie w czasie upałów - nie raz już się zdarzyło że taki płomyk przerodził się w pożar bo ktoś akurat jechał drogą w pobliżu lasu...

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Gość

Post autor: Gość »

Macie calkowita racje chlopaki, w koncu pisalem ze to glupi pomysl
ale jak to Quaki napisales jest to jakies rozwiazanie.
A tak z ciekawosci nie zebym chcial sobie zrobic cos takiego ale jak mozna
zrobic ogien z rury 8)
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

butla z gazem (mala turystyczna)+ zawor elektro + dysze w wydechu + iskrownik troche elektryki i masz ogien z rury za nacisnieciem magicznego przycisku hehehe
Pomysl w trakcie realizacji niestety z braku czasu moge realizowac tylko jeden a mam ich juz kilka na stanie :)
ochladzacz co2 zrealizowany
podtlenek azotu prawie zrealizowany
lamboodoors przed realizacja w pierwszej kolejnosci jak tylko bedzie czas
ogien z rury pomysl jest tylko czasu na zakup czesci i wykonanie nie ma
pozdrawiam
ps. tak jak pisal pimpo nie uzywac poza zamknietymi pokazami bo mozna wywaloac pozar kogos popazyc itp. itd.
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Gość

Post autor: Gość »

A czy silnikowo tego nie da sie ustawic aby plomyczki regularnie szly np.
na wysokich obrotach przy zmianie biegow??
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

Quaki pisze:j zrobic to tak ze do czesci ktora wentyluje do atmosfery dolaczamy przewod gietki (odpwoiedniego przekroju) a nstepnie i wyprowadzamy pod samochod i tyle.
Co do przydatnosci pewnie ze by sie przydalo w 1-gen go nie ma a role kompensatora spelnia pofalodowana guma ktora tak czesto sie psuje.
pozdrawiam
ps. nareszcie mnie sagan przestal bolec tabletki rulez:)
Że się przyda w I gen., to pewne. Ale wypuszczać taką mieszankę ?
Nie jeden palacz na przystanku autobusowym by stracił owłosienie :)
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

no i by pisali: komunikat komendy glownej polcji
Podczas oczekiwania na przystanku lini X Fela Zdziwiona (nazwsiko i ime poszkodowanej zmienione dla dobra sledztwa ;) )
zdziwla sie bardzo gdyz jej wlosy zajely sie zywym ognie po przejechaniu obok przystanku sportowego samochodu nieznanej marki
pozdrawiem
ps. squad mozna tak ustawic ale to nie nalepiej sluzy autku a taka instalacja dawalaby ogien i to taki dosc spory hehehe (szybcy i wsciekli sie klaniaja)
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Bez problemu można to zastosować w I z gazem sekwencyjnym.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
Lipex
Posty: 135
Rejestracja: 2007-10-24 02:28
Galeria: viewtopic.php?t=13455
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Lipex »

Koledzy mam pytanie. Chodzi o ten zawór. Zakupiłem coś takiego:

http://moto.allegro.pl/item263346372_bl ... _cena.html

Wstyd się przyznać, :oops: ale nie bardzo wiem jak to podłączyć :?: Wiem, że nie jeden z was ma takie cudo... Pomóżcie, podpowiedzcie.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
szerszeń
Posty: 214
Rejestracja: 2005-12-03 10:04
Samochód: I gen. 2.2 GT/ Audi a6 c6 2.4 V6
Lokalizacja: Belchatow

Post autor: szerszeń »

Witam zamontuj w miejscu fabrycznego tu masz wszystko opisane dokładnie pozdr.

http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... c&start=75
czarny mat I 2.2 GT 92 r i 186 koników cudeńko
Audi a6 2.4 04' 177 KM i ten dźwięk V6 pięknie
Awatar użytkownika
Lipex
Posty: 135
Rejestracja: 2007-10-24 02:28
Galeria: viewtopic.php?t=13455
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Lipex »

Dzięki bardzo czerwony...
Już prawie wszystko wiem...
Pozdrawiam...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”