F2 & FE3

Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Galeria: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur »

musze przyznac panowie ze temat jest bardzo ciekawy :D. mam jednak kilka pytanek ktore rozwieja moje watpliwosci:
1)czy rzeczywiscie silniki od proba i od mazdy roznia sie tylko ta glowica,a reszta jest taka sama??oczywiscie z wyjatkiem braku turbiny w mazdzie-pominmy ... typu:kanaliki olejowe turba itd.-chodzi mi glownie czy wal,tloki,korbowody... sa te same??
2)czy wal,korbowody,....itd w naszych probkach w wersji z turbem roznia sie od tych bez turba??bo slyszalem ze przy tych w ktorych jest turbo,sa one wzmacniane-ale nie wiem jak to jest naprawde :(
Z gory dzieki za odpowiedz pomoze mi to zabrac glos na ten temat :D
Z tego co juz wiem-jesli doly silnika sa te same i glowiczka podeszlaby to silniczek powinien wytrzymac takie obciazenie-bo nasz jest juz przystosowany pod turbo-trzeba tylko przerobic ta glowice od mazdy zeby miala odpowiedni st.sprezania-no i dla pocieszenia nasza turbinka powinna(przynajmniej teoretycznie)smigac na tej glowicy duuuuuzo lepiej :D ---pozdrawiam--weeken w garazu i napewno sie uda...:)))
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

.
Ostatnio zmieniony 2009-06-19 15:04 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Galeria: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur »

no wlasnie cynki :D czyli wychodzi na to ze dol silnika w probasie jest inny niz w mazdzie--bo skad inaczej wynikalaby roznica w pojemnosci?? :)-watpie zeby wynikala ona z roznicy glowic-tu chodzi raczej o srednice tloka i jego skok-a w takim razie pewnie dosc trudno bedzie podpasowac szpilki i kanaly olejowe :cry: -->jesli chodzi o odprezenie to z tym nie ma problemu :D wystarczy dac odpowiednie podkladki dystansowe pod glowice-robilem tak w VW-1,6 boxer-musialem sporo planowac glowice a potem trzeba bylo dac dystansowki-->a swoja droga...macie moze jakies zdjecia tej glowicy od fe3(jej spodu)i glowicy probaska???to bysmy tak "na oko" porownali ....heheh-pozdrawiam 8)
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

.
Ostatnio zmieniony 2009-06-19 15:04 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Wydaje mi się że robią szlif cylindrów (większa średnica tłoka=większa pojemność) :D
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Gość

Post autor: Gość »

Jest jeden blok, symbol "F", i są dwie głowice "2" i "E3".

Może mieć wpływ skok tłoka i głowica tylko i wyłacznie
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

.
Ostatnio zmieniony 2009-06-19 15:05 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.
Damian
Posty: 58
Rejestracja: 2004-09-18 15:54
Samochód: brak
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Damian »

Też trafiłem na ten silnik ale montowany w II gen. Jest wiele zdjęć dość szczegółowych. Myślę o montażu takiego silnika w swoim 2.0 :) :)

http://www.turbopgt.com/index4.html
2.0 16v 94r + LPG. Full wypas:)
Damian
Posty: 58
Rejestracja: 2004-09-18 15:54
Samochód: brak
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Damian »

Cała Madzia w niemczech z takim motorkiem kosztuje 1000 Ojro

http://www.autoscout24.pl/home/index/de ... oto=0&zip=

http://www.autoscout24.pl/home/index/de ... oto=0&zip=

JA TAKI CHCE :twisted: :twisted: :lol: :lol:
2.0 16v 94r + LPG. Full wypas:)
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

No jestem bardzo ciekaw kto się podioł przerubki swojego probka ??? A wogule w jakich mazdach montowano te silniki ??? Bo mam chyba chęć kupić taki motorek jak mój się rozsypie to nie będe w niego pchał a wwale sobie taki motor. A zreszto zobaczę jak to będzie !!! :D :D :D :D
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Alexs
Posty: 262
Rejestracja: 2005-03-20 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Alexs »

ja miłam taki motorek w madzi 323f i 323 hatchback tez je montowali, bardziej sobie go chwaliłam,niż obecny w probe mimo,ze ma 2,2 a tamten miał 1,8. Jednak dwa wałki są bardziej elastyczne i lepiej się wkręcała...co do turbo to raczej nie wychodziło w tych wersjach silnikowych Mazdy trzeba by je przystosować a nie wiem czy to sie w ogóle opłaca...

a ogólnie silniczek jest cudo i wizualnie i technicznie, to coś co mi się najbardziej podobało w madzi.I nie słuchajcie ludzi co mówią,że dwa wałki to problem,bo to zazdrość. Na prawdę jest z tego radość, mimo,ze troszke wiecej zabawy z wymianą rozrządu itp.
I like Mx-3

Mazda Dexelia 10W 40 Semi Synthetic
Gość

Post autor: Gość »

http://members.aol.com/solomiata/FE3.html

Tu jest wszystko napisane, silnik z blokiem FE był wyłącznie o pojemności 2.0. To co ty miałaś to jest trochę inny symbol głowicy.

Niezaprzeczalne jest to, że dwa wałki duże lepiej i precyzyjniej da się zestroić niż jeden.
Gość

Post autor: Gość »

Mam książkę "Obsługa i naprawa mazda 626", tam są wszelkie dane silnika FE3 (tak mi się przynajmniej wydaje).
Co prawda autor nazywa go FE DOHC ale sprawdziłem tu http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/oznaczenia.php i to powinien być ten sam silnik.

Jeśli to się komuś przyda to zrobię więcej skanów.

Obrazek
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

Kurcze, gdzieś ostatnio wyczytałem, że nasze silniki F2 turbo, faktycznie mają oznaczenie FE4, aż musze sie przejść do jakiegoś speca i podpytać czy mają takowe w katalogach, bo jeśli faktycznie taka jest prawda, było by o wiele łatwiej szukać części do silnika.
Bo z tego co wiem są dwa F2, turbo i zwykły, ale generalnie oba silniki sie sporo od siebie różnią.
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
enduro
Posty: 510
Rejestracja: 2004-10-01 16:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: enduro »

czy ktoś wie co to jest za silnik? http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=48881607
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

enduro15 pisze:czy ktoś wie co to jest za silnik? http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=48881607
No właśnie i taki ślilniczek jak by wpakował za 2 patyki to miał by dużo większą moc za małą kase bo za tyle to dobrego turba nie kupi !!!!! A robocizny nie licząc ja w swoim probku to i tak robie i będę robił wszystko sam !!!!
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

hehe. Przypuszczam że jest to taki silnik jak nasze :lol:
A dlaczego ?? to wam powiem hihi
Jak kupowałem swojego MX-a klijent od którego brałem zarzekał sie, że motor ten ma 200 KM, a pamiętam że na allegro pierwszy raz pojawiła sie moc właśnie 240 KM. potem zmniejszył do 200 hahaha. ale nie oto chodzi. Ów pan nawet przy rozmowie na żywo nie dał sie przekonać, że jest to wersja 145 konna, twierdził, że jest to wersja limitowana, a inną turbiną, o większej wydajności czy coś, nie pamiętam już, a słabsze osiągi tłumaczył, że wykręcił ją troche, żeby mniej paliła, nie zwracałem uwagi na jego gadanie hihi, zważywszy na to że ten rodzaj turbiny nie ma prostej regulacji doładowania :D
ale olałem to, kupiłem i nie żałuje :D
też przypuszczam że jest to zwykły motor F2 lub jak gdzieś czytałem FE4 od kolejnego bajkopisarza, hmm a może kręcony :D
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Wracajmy do tematu przełożenie głowicy lub całego silnika. Znalazłem na allegro samochód wyposażony w taki silnik.http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=58359318

A oto fotki tego samochodu nadesłane mi przez właściciela !!
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Kto chętny na ten samochodzik ?? :D :D :D :D Raczej na silnik :D :D :D :D
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

troszkę opłakany stan,ale może technicznie :roll:
Obrazek
Gość

Post autor: Gość »

Duży przbiek leje się po silniki, eeee tam nie ma co sobie głowy zawracać.

Zastanawia mnie to kopcenie czyżby uszczelka :P
Obrazek
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Witam ostatnio dużo myślałem na temat tego silniczka i wogule całej przeróbki. Co mnie zdumiało to dostrzegłem jedną rzecz a mianowicie że nasz silnik w probe GT na tej stronce jest oznakowany jako FE4 http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/oznaczenia.php a silnik probe bez turba jako F2. Do tego jeszcze doszła mnie ciekawość dlaczego w GT są montowane tłoki z czterema wgłębieniami pod zawory a w rzeczywistości mamy trzy zawory. po głębszych poszukiwaniach znalazłem fotki tych dwóch silników najpierw zapodam fotki bloków. Porównajcie sami są różnice w jednych kanałach nie wiem czy to się da jakoś przerobić :? :? :? :?
Silnik F2
Obrazek
Silnik FE3
Obrazek
i głowica FE3
Obrazek
I pozostaje nam sprawa tych kanałów olejowych jak myślę czy da się to przerobić ????? A i do tego przepustnica jest inna z kolektorem ssącym czy sa takie same te kolektory ?? mi się wydaje że inne a tu juz sie zaczynają schody bo kolektor ssący od 2.0 nie jest przystosowany do turbo mam rację ???? Powiedzcie co wy o tym myślicie ?? I czy to jest do wykonania ?? Czy odrazu cały silnik i założyć mu turbo i na tym koniec. :? :? :? :?
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

Napewno będzie taniej dostać silnik i założyć mu turbo.
Nie pamiętam linków ale jest taka stronka chyba z USA o mazdzie MX6 i tam jest wątek o uturbianiu FE3 spokojnie wykrzesali z niego 250 KM, a rekordzista nawet 400 :shock: to już wyczyn
Były kiedyś produkowane silniki wyczynowe przez mazde zdaje sie że miały oznaczenie FE3N i były fabrycznie uturbione, wyprodukowane do wyścigów, było kilka sztuk tylko, ponoć nie do zdobycia. Miały seryjnie 250 KM.jak znajde to forum to podrzuce linek.
Zdaje sie że są też w tym wątku ale wrzuce.
Tu jest sporo info:
http://www.mx6.com/forums/showthread.php?t=58099
i tu troszke
http://fe3project.blogspot.com/
http://www.mx6.com/forums/forumdisplay.php?f=125
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Moim zdaniem temat zamknięty a wnioski są takie że nie można przełożyć głowicy z silnika FE3 do naszego F2 :( :( :( :( Postanawiam sięc zbierać kasę i za jakiś rok pojawi się tamacik dotyczący przełożenia silnika, jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem. :D :D :D :D :D
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Czarls
Posty: 125
Rejestracja: 2011-12-14 21:50
Samochód: Probe 2.2 GT 89.Genesis Coupe 2.8 Rspec MY12
Galeria: viewtopic.php?t=19767
Lokalizacja: Wodzisław Świętokrzyskie :) gg 118873
Kontakt:

Re: F2 & FE3

Post autor: Czarls »

Odświeżę kotleta próbował już ktoś coś z tym silnikiem od mazdy ??
Wolnossąca to może być kobieta>>>> no turbo no fan :D

http://www.facebook.com/pages/Wodzis%C5 ... 6459936117
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: F2 & FE3

Post autor: Robert »

Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”