Tuning mechaniczny 2.2 GL

Bartas
Posty: 56
Rejestracja: 2004-11-15 14:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Pobiedziska

Tuning mechaniczny 2.2 GL

Post autor: Bartas »

Chce dodac mojemu 2.2 GL mocy.Planuje kupno sportowego wydechu i splanowanie głowicy, moze doradzicie gdzie moznaby to tanio zrobic i jak sie dotego zabrac.Najbardziej waham sie z wydechem (kupic kompletny układ-drogo, czy moze wywalic katalizator i kupic tłumnik koncowy-mniej mocy).Doradzcie, bo jesli o to chodzi to sie ucze.
Probe 91r. GL 2.2
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

napisz najpierw jakimi srodkami dysponujesz
pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Re: Tuning

Post autor: asdero »

Bartas pisze:Najbardziej waham sie z wydechem (kupic kompletny układ-drogo, czy moze wywalic katalizator i kupic tłumnik koncowy-mniej mocy)
Kupić kompletny odpowiedni układ.
Gość

Re: Tuning

Post autor: Gość »

asdero pisze:
Bartas pisze:Najbardziej waham sie z wydechem (kupic kompletny układ-drogo, czy moze wywalic katalizator i kupic tłumnik koncowy-mniej mocy)
Kupić kompletny odpowiedni układ.
Najlepiej własna robota metodą prób i błędów. A jeśli nie ma możliwości
to kompletny oklad przelotowy dedykowany
Bartas pisze:Chce dodac mojemu 2.2 GL mocy.Planuje kupno sportowego wydechu i splanowanie głowicy, moze doradzicie gdzie moznaby to tanio zrobic i jak sie dotego zabrac
A jeśli się zabierasz za planowanie głowicy to raczej dobrze i tanio
niestety ale nie idą razem w oparze.

Zastanawia mnie tylko po co planować głowice no chyba że wymniasz
na kute tłoki, tytanowe sprężyny zaworów, dodajesz Turbo, odprężasz
silnik itp. Nie łatwiej było kupić GT?? byś miał gotowca, który z tym z
fabryki wyjechał.
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

.
Ostatnio zmieniony 2009-06-19 15:17 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.
Bartas
Posty: 56
Rejestracja: 2004-11-15 14:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Pobiedziska

Post autor: Bartas »

Mam w granicach 1500 (ale odkladam). Nie chce GT, bo za duzo by palil. Chce dodac mojemu pare koni mocy bez wyraznego wzrostu spalania.
Chyba po prostu kupie gotowe układy dolotowy i wydechowy, ale musze jeszcze troche kasy odlozyc.
Probe 91r. GL 2.2
Gość

Post autor: Gość »

Wersja GT pali nie wiele więcej od GL.

A zamontowanie dolotu i wydechu doda łatwości wkręcania się na obroty
samej mocy jakoś odczuwalnie nie podnosi.
A jeśli masz zamiar zrobić sobie przedmuchy w silniku :wink: to licz się
z tym że spalanie wzrośnie o ok. 1l
Turbina to fajna rzecz, nie wiesz co tracisz, a jak już wyżej pisąłem
spalanie nie jest drastyczne. Mi w mieście pali 9-10l przy wybujanej
jeździe z fantazją może być wyżej, ale to nawet w mało litrażowych samochodach
jest osiągalne.
Awatar użytkownika
Qki G
Klubowicz
Posty: 2916
Rejestracja: 2004-08-20 09:04
Galeria: viewtopic.php?t=5511
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qki G »

no wlasnie nie ma duzej roznicy
a jak ty zaczniesz tuningowac i dlubac w silniku to nie zdziw sie jak ci zacznie palic wiecej niz wesja gt :)
Nowa moja ksywa: Qki Leoncio :)
Był:Ford Probe II 2.5 V6 24V 1997
Jest: Smart FourTwo Cabrio jako dojazdówka do pracy..... :)
Na wypady poza miasto jest już inne autko :)
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

.
Ostatnio zmieniony 2009-06-19 15:16 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

To gl tak strasznie mniej pali ???
Dla mnie to bezsens , turbo daje taka możliwość , że można sobie jechać bez niego nawet do 5 tyś , a wrazi wyskoku jakiegoś czarnego BMW masz czym przycisnąć .
Więc jak 1 to tylko gt .
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Widzę David, że wzięło Cię na odświeżanie starych tematów. :D
Ale to i dobrze, przynajmniej nikt Ci ich nie pozamyka. :D :wink:

A wracając do tematu, to tak jak wcześniej było napisane, różnica w spalaniu między GL a GT (bez używania turbiny bądź używania jej sporadycznie) praktycznie nie występuje. :D

Jedyna różnica w spalaniu występuje, kiedy ktoś lubi się "bawić" turbiną,
no ale wtedy " nie ma zmiłuj", za przyjemność trzeba przecież płacić. :D
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”