Zamontowałem BOV'a - polecam...

asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Zamontowałem BOV'a - polecam...

Post autor: asdero »

Zamontowałem BOV-a.
I nie jest to wcale tak jak zamierzałem HKS, Greddy, lecz "Typ S" wyprodukowany u nas w kraju.
Dostosowany do marki pojazdu tj. robiony na zamówienie przy naprawdę niewielkiej cenie w porównaniu do producentów zagranicznych.
Gdy go otrzymałem byłem zaskoczony starannością wykonania (polerowane aluminium).
Piękny dźwięk. Turbiny nie są hamowane przy zmianie biegu, co odczuwalnie poprawiło dynamikę samochodu.
Nic mi więc nie pozostaje jak polecić producenta klubowiczom.
----------------------------
proper_gtt@poczta.fm
tel 0691922860
GG:1193971
----------------------------

Obrazek
Obrazek
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Ładnie to wygląda :D . Daj namiary na firmę do nowego Proba bankowo wstawię 8) .
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Gość

Post autor: Gość »

Troche kipawo widać na tej fotce :D

A jakiś namiar na gości.

No i odrazu pytanie gdzie najlepiej założyć BOV'a??

Oto moja propozycja
Obrazek

No i asdero mam pytanie czy jest tam regulacja?? Wiadmo trzeba dostroić go do silnika/

Co wy na to mijsce?? wydaje mi się że to kolanko dostaje największego strzała jak się zamykają przepustnice i w danym momęcie robi się tam największe ciśnienie. A wiadomo o gumki trzeba dbać :P
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

Sqad pisze:Troche kipawo widać na tej fotce :D
Wiem, ale nie mam innego miejsca na montarz. Foto z bliższej odległości będzie kiczowate.
Sqad pisze: A jakiś namiar na gości.
To jest jeden człowiek, który to wykonuje i namiary na niego podałem nad zdjęciami.
Sqad pisze: No i odrazu pytanie gdzie najlepiej założyć BOV'a??
Orginalnego BOV-a ale typu zamkniętego jak dobrze pamiętam Probe ma dokładnie po drugiej stronie niż ty zaznaczyłeś na zdjęciu. Ja zastąpiłem właśnie orginalnego(też typ zamknięty). Był w tym samym miejscu, co obecnie nowy. Poza tym stary już lekko upuszczał ciśnienie.
Sqad pisze: No i asdero mam pytanie czy jest tam regulacja?? Wiadmo trzeba dostroić go do silnika.
Ja porozmawiałem sobie telefonicznie, podałem ciśnienia i wydaje się, że nie będę musiał regulować. Regulacja jest na jego górze. Sprężyna w środku jest wymienna, więc w razie problemów można ją zmienić.
Gość

Post autor: Gość »

asdero pisze:Orginalnego BOV-a ale typu zamkniętego jak dobrze pamiętam Probe ma dokładnie po drugiej stronie niż ty zaznaczyłeś na zdjęciu. Ja zastąpiłem właśnie orginalnego(też typ zamknięty). Był w tym samym miejscu, co obecnie nowy. Poza tym stary już lekko upuszczał ciśnienie
Gdzie on tam jest??
Wydaje mie się jak by ten seryny BOV działał dobrze to tych kolanek by nie rozrywało.
Mi się wydawało że Probe ma By-Pass albo Wastegate valve, albo cuś takiego
Awatar użytkownika
Proper
Posty: 29
Rejestracja: 2005-02-12 18:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Proper »

Witam!
To ja jestem producentem tych zaworów. I moge odpowiedzieć na każde pytania.

proper_gtt@poczta.fm
tel:0691922860
Blow-off...daj upust swojej mocy!!!!
Akcesoria do samochodów z turbo...
www.properfekt.re5pect.pl
Gość

Post autor: Gość »

Proper pisze:Witam!
To ja jestem producentem tych zaworów. I moge odpowiedzieć na każde pytania.
Widziałem Ciebie chyba też na forum Turbokillers.
Jak uzbieram kaske to pewnie się odezwe
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

Sqad pisze: Gdzie on tam jest??
Wydaje mie się jak by ten seryny BOV działał dobrze to tych kolanek by nie rozrywało.
Mi się wydawało że Probe ma By-Pass albo Wastegate valve, albo cuś takiego
BOV-a ma każdy benzynowiec turbodoładowany. Tyle, że te orginalne nie zawsze są dobre. Po jakimś czasie puszczają, a otwory upuszczające są jak główka od szpilki. Do tego są zamknięte, czyli powietrze, które jest już ciepłe pod ciśnieniem jest podawane spowrotem przed intercooler i turbinę. Bardziej opłacalne jest pozbycie się go i pobranie nowego.
Zalet jest więcej... i ten dźwięk...

Jak widzę jest tutaj producent tego cudeńka więc pewno wszystko pewno dokładnie wytłumaczy :D
Awatar użytkownika
Tomi
Posty: 285
Rejestracja: 2004-02-19 14:24
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: Tomi »

Squadziu - a nie powinno to byc cos kolo Boost Controla? gdzies w okolicy tego trojnika? jakos mnie sie wydaje, ze to wlasnie bylo miejsce, gdzie kiedys widzialem w I... no i wtedy tak czy tak "strzal" cisnienia nie dojdzie do zadnego kolanka..

jak uzbierasz ta kase to wal - zamowimy dwa to moze szanowny kolega jakis upust da :> a nie watpie, iz wiecej bedzie chetnych...
PROBE 2,2 GT '91 /lekko dlubniety/
Awatar użytkownika
Brychu
Posty: 482
Rejestracja: 2003-05-25 00:32
Galeria: viewtopic.php?t=8101
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Brychu »

A ja znam Propera już jakiś dłuższy czas i mogę za niego poręczyć jakby co, że lipy nie będzie :)
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

Brychu pisze:A ja znam Propera już jakiś dłuższy czas i mogę za niego poręczyć jakby co, że lipy nie będzie :)
No, to ja szukam jakiego BOVa założyć od dłuższego czasu, a ty dopiero teraz się przyznajesz ?!
Powinieneś wcześniej zareklamować, a nie czekać na zadowolonych klientów :)
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Brychu pisze:A ja znam Propera już jakiś dłuższy czas i mogę za niego poręczyć jakby co, że lipy nie będzie :)
No to rozumiem, że mój nowy pocisk przyjedzie do mnie już z takim cudem pod maską, hehe :D .
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Awatar użytkownika
leoul
Posty: 167
Rejestracja: 2004-03-27 21:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: leoul »

Serwus
Asdero, sprawdzałeś u siebie ciśnienie doładowania po wymianie tego zaworka ??
Ja miałem w eclipse zawór bardzo podobny i robiony przez tego samego człowieka.
U mnie i w innych eclipse po montażu takich zaworków cisnienie skoczyło z 0,8 bara do 1,2 bara... fajnie jeździło nie powiem :lol:

Pozdrawiam
Fester
Awatar użytkownika
Proper
Posty: 29
Rejestracja: 2005-02-12 18:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Proper »

Witam!
...a wiec tak blow-off najlepiej zamontować przy przepustnicy. (to opinie znawców).
Moje zaworki są wykonane z polerowanego aluminium, są to zaworki tłoczkowe, regulowane. Zaworki wykonuje sam i przeważnie na zamówienie. Nieraz zrobie wiecej i są dostępne od ręki ale przeważnie czas realizacji to 1-2tyg. Oczywiście daje pełną gwarancję.

...no przy 2szt. jakiś rabacik :) będzie

...w mojej ofercie mam też Manual Boost Control , a niebawem wastegaty zew.

....o widze Brychu sie wkońcu do mnie przekonał
Blow-off...daj upust swojej mocy!!!!
Akcesoria do samochodów z turbo...
www.properfekt.re5pect.pl
Awatar użytkownika
Brychu
Posty: 482
Rejestracja: 2003-05-25 00:32
Galeria: viewtopic.php?t=8101
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Brychu »

Proper pisze:....o widze Brychu sie wkońcu do mnie przekonał
No w końcu, chociaż i tak masz przerąbane za to, że już chyba z dziesięć razy m nie odmrugałeś i nie odkiwałeś jak sie mijaliśmy ;) EOT.
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

leoul pisze:Serwus
Asdero, sprawdzałeś u siebie ciśnienie doładowania po wymianie tego zaworka ??
Ja miałem w eclipse zawór bardzo podobny i robiony przez tego samego człowieka.
U mnie i w innych eclipse po montażu takich zaworków cisnienie skoczyło z 0,8 bara do 1,2 bara... fajnie jeździło nie powiem :lol:
Tak, miałem ciśnienie w granicach 0,97, a po montażu mam około 1,24. Czyli różnica podobna jak u Ciebie. Wczoraj jeszcze nie byłem tego pewien i wydawało mi się, że wzrosła tylko szybkość reakcji na naciśnięcie gazu, ale dzisiaj zrobiłem test na dłuższej prostej w miarę suchej drodze.
Żałuje, że tego nie zamontowałem jak miałem Probe.
Awatar użytkownika
Michał
Posty: 243
Rejestracja: 2004-06-24 23:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Rawicz

Post autor: Michał »

Porozmawiajmy o kosztach... Jest już nas troje do kupienia. Ja też się piszę!
Narazie Proba nie ma...

Toyota Varina E '93 1,6 GLX (glx=wypasik)

SC 1.1 Van '03
Awatar użytkownika
Kędziorek
Posty: 3381
Rejestracja: 2004-11-24 22:32
Galeria: viewtopic.php?t=8098
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Kędziorek »

elo Chłopaki. Może i zadam głupie pytanie ale chciałbym, żeby ktos mi przybliżył działanie tego BOV-a. (jaka jest zmiana osiągów, spalanie paliwka itp.) :oops: Szczerze mówiąc pierwszy raz się z tym spotykam. :oops: Czy mogłbym to zamontować w swoim Probku 2.5 V6 24V :?: Potrzebny jest mechanik do montażu, czy osoba która się zna na dłubaniu może to zrobić :?: I najważniejsze to koszt, no chyba że nie chcecie na forum piasc :shock:
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
leoul
Posty: 167
Rejestracja: 2004-03-27 21:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: leoul »

Serwus

Nie powiem nic nowego, ale dorzucę jednak tak dla bezpieczeństwa.

W eclipse tylko 100% sprawne pompy paliwa dają sobie radę z tak podwyższonym doładowaniem. Więc najlepiej mieć wskaźnik AFR jakby się zaczęło coś dziać lub wymienoną pompkę paliwka na wydajniejszą.

No i to spore obciążenie dla sprężarki. Jej żywotność będzie krótsza. A właściwie w tym przypadku "ich" żywotność.

Teraz mógłbyś sobie sprawić MBC jakieś proste przynjamniej, żeby zdjąć troszkę ciśnienia w chwilach gdy moc jest niepotrzebna aż tak bardzo.

Pozdro


EDIT
kedziorski pisze:elo Chłopaki. Może i zadam głupie pytanie ale chciałbym, żeby ktos mi przybliżył działanie tego BOV-a. (jaka jest zmiana osiągów, spalanie paliwka itp.) :oops: Szczerze mówiąc pierwszy raz się z tym spotykam. :oops: Czy mogłbym to zamontować w swoim Probku 2.5 V6 24V :?: Potrzebny jest mechanik do montażu, czy osoba która się zna na dłubaniu może to zrobić :?: I najważniejsze to koszt, no chyba że nie chcecie na forum piasc :shock:

To jest możliwe tylko w silnikach benzynowych turbodoładowanych
Fester
Awatar użytkownika
Kędziorek
Posty: 3381
Rejestracja: 2004-11-24 22:32
Galeria: viewtopic.php?t=8098
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Kędziorek »

No i wszystko jasne. Musze kupić turbosprężarę :twisted:
ObrazekObrazekObrazek
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

leoul pisze:W eclipse tylko 100% sprawne pompy paliwa dają sobie radę z tak podwyższonym doładowaniem. Więc najlepiej mieć wskaźnik AFR jakby się zaczęło coś dziać lub wymienoną pompkę paliwka na wydajniejszą.

No i to spore obciążenie dla sprężarki. Jej żywotność będzie krótsza. A właściwie w tym przypadku "ich" żywotność.
Pytałem gości z forum tem3s - 17-18 psi jest graniczną wartością i gdy ją chcesz przekroczyć konieczna jest zmiana właśnie pompy i wtrysków.
Turbiny spokojnie wytrzymają 3 psi więcej. Podobno to jest w granicach tolerancji.

P.S wtryski powinienem mieć koło końca kwietnia :D
Gość

Post autor: Gość »

A więc tak pisałem meila do Pana który to wykonuje. I sprawa wygląda następująco.
Czas oczekiwania jeden ok. tydzień, robi trzy sztuki tygodniowo. Zaworki są ręcznie robione. Przy zakupie większej ilości np. trzech na raz dostajemy 30 zł rabatu + 10zł koszt przesyłki. Jeśli ktoś chce znać konkrętną cene to zapraszam na pw bo nie wiem czy mi wolno pisać na forum.

Ew. możemy się naradzić kiedy byśmy chcieli i trza będzie zamówić.
Gość

Post autor: Gość »

Widze że bov może cieszyć się sporym zainteresowaniem, więc mam propozycje trza stwożyć liste kto chce, i zamówić masowo, tylko będzie troche czekania ponieważ szybkość produkcji to 3 sztuki na tydzień. Może da się wynegocjować jakąś zniżke, wydaje mi się że wszystko zależy od tego ile osób będzie chciało.
No i termin można ustalić np za dwa miesiące lib nawet 3 żeby było wiadomo, no i kaske uzbierać. No i Pan Proper będzie wiedział na ile sztuk ma się przygotować.

Np. od czasu zamknięcia listy z zamówieniem 3 miesiące, no i każdy po trzech miechach dostaje do domu lśniącego bov'a. I żeby nie było że ktoś się nie przygotował finansowo
Awatar użytkownika
Proper
Posty: 29
Rejestracja: 2005-02-12 18:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Proper »

he he :)

...jakis rabacik :) zawsze sie znjdzie.

...ale zostańmy przy zamowieniach po 3 szt. :)

Jedna firma z Krakowa tez u mnie zamowiła 3 zaworki no i jak przyszło do płacenia to jakoś przestało im sie spieszyć :) i zaworki juz 2 tygodnie leżą i czekają na przelew :) ,też wolałbym nie magazynować ;)

3 szt. robie bierzecie i jade nastepne :) ,ale myśle że szczegóły na PW
Blow-off...daj upust swojej mocy!!!!
Akcesoria do samochodów z turbo...
www.properfekt.re5pect.pl
Awatar użytkownika
MISIEK
Posty: 813
Rejestracja: 2004-02-09 01:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: MISIEK »

My nie jestesmy jakas tam firma z krakowa tylko wlascicielami fordow probe... nam mozna zaufac :-)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”