Zamontowałem BOV'a - polecam...
Zamontowałem BOV'a - polecam...
Zamontowałem BOV-a.
I nie jest to wcale tak jak zamierzałem HKS, Greddy, lecz "Typ S" wyprodukowany u nas w kraju.
Dostosowany do marki pojazdu tj. robiony na zamówienie przy naprawdę niewielkiej cenie w porównaniu do producentów zagranicznych.
Gdy go otrzymałem byłem zaskoczony starannością wykonania (polerowane aluminium).
Piękny dźwięk. Turbiny nie są hamowane przy zmianie biegu, co odczuwalnie poprawiło dynamikę samochodu.
Nic mi więc nie pozostaje jak polecić producenta klubowiczom.
----------------------------
proper_gtt@poczta.fm
tel 0691922860
GG:1193971
----------------------------
I nie jest to wcale tak jak zamierzałem HKS, Greddy, lecz "Typ S" wyprodukowany u nas w kraju.
Dostosowany do marki pojazdu tj. robiony na zamówienie przy naprawdę niewielkiej cenie w porównaniu do producentów zagranicznych.
Gdy go otrzymałem byłem zaskoczony starannością wykonania (polerowane aluminium).
Piękny dźwięk. Turbiny nie są hamowane przy zmianie biegu, co odczuwalnie poprawiło dynamikę samochodu.
Nic mi więc nie pozostaje jak polecić producenta klubowiczom.
----------------------------
proper_gtt@poczta.fm
tel 0691922860
GG:1193971
----------------------------
-
- Posty: 1703
- Rejestracja: 2004-01-28 21:17
- Galeria: viewtopic.php?t=5520
- Lokalizacja: Warszawa
Troche kipawo widać na tej fotce
A jakiś namiar na gości.
No i odrazu pytanie gdzie najlepiej założyć BOV'a??
Oto moja propozycja
No i asdero mam pytanie czy jest tam regulacja?? Wiadmo trzeba dostroić go do silnika/
Co wy na to mijsce?? wydaje mi się że to kolanko dostaje największego strzała jak się zamykają przepustnice i w danym momęcie robi się tam największe ciśnienie. A wiadomo o gumki trzeba dbać
A jakiś namiar na gości.
No i odrazu pytanie gdzie najlepiej założyć BOV'a??
Oto moja propozycja
No i asdero mam pytanie czy jest tam regulacja?? Wiadmo trzeba dostroić go do silnika/
Co wy na to mijsce?? wydaje mi się że to kolanko dostaje największego strzała jak się zamykają przepustnice i w danym momęcie robi się tam największe ciśnienie. A wiadomo o gumki trzeba dbać
Wiem, ale nie mam innego miejsca na montarz. Foto z bliższej odległości będzie kiczowate.Sqad pisze:Troche kipawo widać na tej fotce
To jest jeden człowiek, który to wykonuje i namiary na niego podałem nad zdjęciami.Sqad pisze: A jakiś namiar na gości.
Orginalnego BOV-a ale typu zamkniętego jak dobrze pamiętam Probe ma dokładnie po drugiej stronie niż ty zaznaczyłeś na zdjęciu. Ja zastąpiłem właśnie orginalnego(też typ zamknięty). Był w tym samym miejscu, co obecnie nowy. Poza tym stary już lekko upuszczał ciśnienie.Sqad pisze: No i odrazu pytanie gdzie najlepiej założyć BOV'a??
Ja porozmawiałem sobie telefonicznie, podałem ciśnienia i wydaje się, że nie będę musiał regulować. Regulacja jest na jego górze. Sprężyna w środku jest wymienna, więc w razie problemów można ją zmienić.Sqad pisze: No i asdero mam pytanie czy jest tam regulacja?? Wiadmo trzeba dostroić go do silnika.
Gdzie on tam jest??asdero pisze:Orginalnego BOV-a ale typu zamkniętego jak dobrze pamiętam Probe ma dokładnie po drugiej stronie niż ty zaznaczyłeś na zdjęciu. Ja zastąpiłem właśnie orginalnego(też typ zamknięty). Był w tym samym miejscu, co obecnie nowy. Poza tym stary już lekko upuszczał ciśnienie
Wydaje mie się jak by ten seryny BOV działał dobrze to tych kolanek by nie rozrywało.
Mi się wydawało że Probe ma By-Pass albo Wastegate valve, albo cuś takiego
Witam!
To ja jestem producentem tych zaworów. I moge odpowiedzieć na każde pytania.
proper_gtt@poczta.fm
tel:0691922860
To ja jestem producentem tych zaworów. I moge odpowiedzieć na każde pytania.
proper_gtt@poczta.fm
tel:0691922860
BOV-a ma każdy benzynowiec turbodoładowany. Tyle, że te orginalne nie zawsze są dobre. Po jakimś czasie puszczają, a otwory upuszczające są jak główka od szpilki. Do tego są zamknięte, czyli powietrze, które jest już ciepłe pod ciśnieniem jest podawane spowrotem przed intercooler i turbinę. Bardziej opłacalne jest pozbycie się go i pobranie nowego.Sqad pisze: Gdzie on tam jest??
Wydaje mie się jak by ten seryny BOV działał dobrze to tych kolanek by nie rozrywało.
Mi się wydawało że Probe ma By-Pass albo Wastegate valve, albo cuś takiego
Zalet jest więcej... i ten dźwięk...
Jak widzę jest tutaj producent tego cudeńka więc pewno wszystko pewno dokładnie wytłumaczy
Squadziu - a nie powinno to byc cos kolo Boost Controla? gdzies w okolicy tego trojnika? jakos mnie sie wydaje, ze to wlasnie bylo miejsce, gdzie kiedys widzialem w I... no i wtedy tak czy tak "strzal" cisnienia nie dojdzie do zadnego kolanka..
jak uzbierasz ta kase to wal - zamowimy dwa to moze szanowny kolega jakis upust da :> a nie watpie, iz wiecej bedzie chetnych...
jak uzbierasz ta kase to wal - zamowimy dwa to moze szanowny kolega jakis upust da :> a nie watpie, iz wiecej bedzie chetnych...
PROBE 2,2 GT '91 /lekko dlubniety/
- Brychu
- Posty: 482
- Rejestracja: 2003-05-25 00:32
- Galeria: viewtopic.php?t=8101
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
- Posty: 1703
- Rejestracja: 2004-01-28 21:17
- Galeria: viewtopic.php?t=5520
- Lokalizacja: Warszawa
Serwus
Asdero, sprawdzałeś u siebie ciśnienie doładowania po wymianie tego zaworka ??
Ja miałem w eclipse zawór bardzo podobny i robiony przez tego samego człowieka.
U mnie i w innych eclipse po montażu takich zaworków cisnienie skoczyło z 0,8 bara do 1,2 bara... fajnie jeździło nie powiem
Pozdrawiam
Asdero, sprawdzałeś u siebie ciśnienie doładowania po wymianie tego zaworka ??
Ja miałem w eclipse zawór bardzo podobny i robiony przez tego samego człowieka.
U mnie i w innych eclipse po montażu takich zaworków cisnienie skoczyło z 0,8 bara do 1,2 bara... fajnie jeździło nie powiem
Pozdrawiam
Fester
Witam!
...a wiec tak blow-off najlepiej zamontować przy przepustnicy. (to opinie znawców).
Moje zaworki są wykonane z polerowanego aluminium, są to zaworki tłoczkowe, regulowane. Zaworki wykonuje sam i przeważnie na zamówienie. Nieraz zrobie wiecej i są dostępne od ręki ale przeważnie czas realizacji to 1-2tyg. Oczywiście daje pełną gwarancję.
...no przy 2szt. jakiś rabacik będzie
...w mojej ofercie mam też Manual Boost Control , a niebawem wastegaty zew.
....o widze Brychu sie wkońcu do mnie przekonał
...a wiec tak blow-off najlepiej zamontować przy przepustnicy. (to opinie znawców).
Moje zaworki są wykonane z polerowanego aluminium, są to zaworki tłoczkowe, regulowane. Zaworki wykonuje sam i przeważnie na zamówienie. Nieraz zrobie wiecej i są dostępne od ręki ale przeważnie czas realizacji to 1-2tyg. Oczywiście daje pełną gwarancję.
...no przy 2szt. jakiś rabacik będzie
...w mojej ofercie mam też Manual Boost Control , a niebawem wastegaty zew.
....o widze Brychu sie wkońcu do mnie przekonał
- Brychu
- Posty: 482
- Rejestracja: 2003-05-25 00:32
- Galeria: viewtopic.php?t=8101
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Tak, miałem ciśnienie w granicach 0,97, a po montażu mam około 1,24. Czyli różnica podobna jak u Ciebie. Wczoraj jeszcze nie byłem tego pewien i wydawało mi się, że wzrosła tylko szybkość reakcji na naciśnięcie gazu, ale dzisiaj zrobiłem test na dłuższej prostej w miarę suchej drodze.leoul pisze:Serwus
Asdero, sprawdzałeś u siebie ciśnienie doładowania po wymianie tego zaworka ??
Ja miałem w eclipse zawór bardzo podobny i robiony przez tego samego człowieka.
U mnie i w innych eclipse po montażu takich zaworków cisnienie skoczyło z 0,8 bara do 1,2 bara... fajnie jeździło nie powiem
Żałuje, że tego nie zamontowałem jak miałem Probe.
- Kędziorek
- Posty: 3381
- Rejestracja: 2004-11-24 22:32
- Galeria: viewtopic.php?t=8098
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
elo Chłopaki. Może i zadam głupie pytanie ale chciałbym, żeby ktos mi przybliżył działanie tego BOV-a. (jaka jest zmiana osiągów, spalanie paliwka itp.) Szczerze mówiąc pierwszy raz się z tym spotykam. Czy mogłbym to zamontować w swoim Probku 2.5 V6 24V Potrzebny jest mechanik do montażu, czy osoba która się zna na dłubaniu może to zrobić I najważniejsze to koszt, no chyba że nie chcecie na forum piasc
Serwus
Nie powiem nic nowego, ale dorzucę jednak tak dla bezpieczeństwa.
W eclipse tylko 100% sprawne pompy paliwa dają sobie radę z tak podwyższonym doładowaniem. Więc najlepiej mieć wskaźnik AFR jakby się zaczęło coś dziać lub wymienoną pompkę paliwka na wydajniejszą.
No i to spore obciążenie dla sprężarki. Jej żywotność będzie krótsza. A właściwie w tym przypadku "ich" żywotność.
Teraz mógłbyś sobie sprawić MBC jakieś proste przynjamniej, żeby zdjąć troszkę ciśnienia w chwilach gdy moc jest niepotrzebna aż tak bardzo.
Pozdro
EDIT
To jest możliwe tylko w silnikach benzynowych turbodoładowanych
Nie powiem nic nowego, ale dorzucę jednak tak dla bezpieczeństwa.
W eclipse tylko 100% sprawne pompy paliwa dają sobie radę z tak podwyższonym doładowaniem. Więc najlepiej mieć wskaźnik AFR jakby się zaczęło coś dziać lub wymienoną pompkę paliwka na wydajniejszą.
No i to spore obciążenie dla sprężarki. Jej żywotność będzie krótsza. A właściwie w tym przypadku "ich" żywotność.
Teraz mógłbyś sobie sprawić MBC jakieś proste przynjamniej, żeby zdjąć troszkę ciśnienia w chwilach gdy moc jest niepotrzebna aż tak bardzo.
Pozdro
EDIT
kedziorski pisze:elo Chłopaki. Może i zadam głupie pytanie ale chciałbym, żeby ktos mi przybliżył działanie tego BOV-a. (jaka jest zmiana osiągów, spalanie paliwka itp.) Szczerze mówiąc pierwszy raz się z tym spotykam. Czy mogłbym to zamontować w swoim Probku 2.5 V6 24V Potrzebny jest mechanik do montażu, czy osoba która się zna na dłubaniu może to zrobić I najważniejsze to koszt, no chyba że nie chcecie na forum piasc
To jest możliwe tylko w silnikach benzynowych turbodoładowanych
Fester
- Kędziorek
- Posty: 3381
- Rejestracja: 2004-11-24 22:32
- Galeria: viewtopic.php?t=8098
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Pytałem gości z forum tem3s - 17-18 psi jest graniczną wartością i gdy ją chcesz przekroczyć konieczna jest zmiana właśnie pompy i wtrysków.leoul pisze:W eclipse tylko 100% sprawne pompy paliwa dają sobie radę z tak podwyższonym doładowaniem. Więc najlepiej mieć wskaźnik AFR jakby się zaczęło coś dziać lub wymienoną pompkę paliwka na wydajniejszą.
No i to spore obciążenie dla sprężarki. Jej żywotność będzie krótsza. A właściwie w tym przypadku "ich" żywotność.
Turbiny spokojnie wytrzymają 3 psi więcej. Podobno to jest w granicach tolerancji.
P.S wtryski powinienem mieć koło końca kwietnia
A więc tak pisałem meila do Pana który to wykonuje. I sprawa wygląda następująco.
Czas oczekiwania jeden ok. tydzień, robi trzy sztuki tygodniowo. Zaworki są ręcznie robione. Przy zakupie większej ilości np. trzech na raz dostajemy 30 zł rabatu + 10zł koszt przesyłki. Jeśli ktoś chce znać konkrętną cene to zapraszam na pw bo nie wiem czy mi wolno pisać na forum.
Ew. możemy się naradzić kiedy byśmy chcieli i trza będzie zamówić.
Czas oczekiwania jeden ok. tydzień, robi trzy sztuki tygodniowo. Zaworki są ręcznie robione. Przy zakupie większej ilości np. trzech na raz dostajemy 30 zł rabatu + 10zł koszt przesyłki. Jeśli ktoś chce znać konkrętną cene to zapraszam na pw bo nie wiem czy mi wolno pisać na forum.
Ew. możemy się naradzić kiedy byśmy chcieli i trza będzie zamówić.
Widze że bov może cieszyć się sporym zainteresowaniem, więc mam propozycje trza stwożyć liste kto chce, i zamówić masowo, tylko będzie troche czekania ponieważ szybkość produkcji to 3 sztuki na tydzień. Może da się wynegocjować jakąś zniżke, wydaje mi się że wszystko zależy od tego ile osób będzie chciało.
No i termin można ustalić np za dwa miesiące lib nawet 3 żeby było wiadomo, no i kaske uzbierać. No i Pan Proper będzie wiedział na ile sztuk ma się przygotować.
Np. od czasu zamknięcia listy z zamówieniem 3 miesiące, no i każdy po trzech miechach dostaje do domu lśniącego bov'a. I żeby nie było że ktoś się nie przygotował finansowo
No i termin można ustalić np za dwa miesiące lib nawet 3 żeby było wiadomo, no i kaske uzbierać. No i Pan Proper będzie wiedział na ile sztuk ma się przygotować.
Np. od czasu zamknięcia listy z zamówieniem 3 miesiące, no i każdy po trzech miechach dostaje do domu lśniącego bov'a. I żeby nie było że ktoś się nie przygotował finansowo
he he
...jakis rabacik zawsze sie znjdzie.
...ale zostańmy przy zamowieniach po 3 szt.
Jedna firma z Krakowa tez u mnie zamowiła 3 zaworki no i jak przyszło do płacenia to jakoś przestało im sie spieszyć i zaworki juz 2 tygodnie leżą i czekają na przelew ,też wolałbym nie magazynować
3 szt. robie bierzecie i jade nastepne ,ale myśle że szczegóły na PW
...jakis rabacik zawsze sie znjdzie.
...ale zostańmy przy zamowieniach po 3 szt.
Jedna firma z Krakowa tez u mnie zamowiła 3 zaworki no i jak przyszło do płacenia to jakoś przestało im sie spieszyć i zaworki juz 2 tygodnie leżą i czekają na przelew ,też wolałbym nie magazynować
3 szt. robie bierzecie i jade nastepne ,ale myśle że szczegóły na PW