Większe turbo...
Większe turbo...
Witam...
Mam małe pytanko...a poszukiwania na forum nie dały mi odpowiedzi!
Zainspirowany "problemami" kolegi z turbiną (w 200SX S13) zwracam się z pytaniem! Mojemu koledze pada turbina (Garrett T25) i nie chcąc pakować się w regenerację zakupił już zregenerowaną turbinę, tyle, że większą (Garrett T28), która idealnie pasuje do jego silnika, nie musi nic przerabiać, możliwa jest tylko przekładka...
Ja powoli również zaczynam odczuwać spadek mocy i tak sie zastanawiam czy nie pójść śladami mojego kolegi... Problem w tym, że nie bardzo wiem czy mogę zrobić to równie bezproblemowo jak on. Jaką turbiną można zastąpić naszą seryjną (IHI VJ11 bodajże...) bez zbędnych przeróbek?
POZDRAWIAM!
Mam małe pytanko...a poszukiwania na forum nie dały mi odpowiedzi!
Zainspirowany "problemami" kolegi z turbiną (w 200SX S13) zwracam się z pytaniem! Mojemu koledze pada turbina (Garrett T25) i nie chcąc pakować się w regenerację zakupił już zregenerowaną turbinę, tyle, że większą (Garrett T28), która idealnie pasuje do jego silnika, nie musi nic przerabiać, możliwa jest tylko przekładka...
Ja powoli również zaczynam odczuwać spadek mocy i tak sie zastanawiam czy nie pójść śladami mojego kolegi... Problem w tym, że nie bardzo wiem czy mogę zrobić to równie bezproblemowo jak on. Jaką turbiną można zastąpić naszą seryjną (IHI VJ11 bodajże...) bez zbędnych przeróbek?
POZDRAWIAM!
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
Jak nie będzie pasować na śruby to najprościej zaspawać.
Żyłowanie turbiny przez zwężkę jest dla niej zabójstwem, więc lepiej założyć o większej wydajności
Żyłowanie turbiny przez zwężkę jest dla niej zabójstwem, więc lepiej założyć o większej wydajności
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
To jest myśl.
Można założyć wydajniejszą turbine ale doładowanie ustawić tylko troszke większe doładowanie. Na pewno turbina w nowej technologii będzie wydajniejsza od niższych obrotów, a nie pociągnie to za sobą zmian w silniku i układzie paliwowym.
Jest to swego rodzaju dobra opcja bo taka turbawka bardzo długo pochodzi. Coś co jest przystosowane do nominalnej pracy na 20Psi ustawić na 14-15 czyli zaniżyć jej wydajność, to może być dobry patent.
Można założyć wydajniejszą turbine ale doładowanie ustawić tylko troszke większe doładowanie. Na pewno turbina w nowej technologii będzie wydajniejsza od niższych obrotów, a nie pociągnie to za sobą zmian w silniku i układzie paliwowym.
Jest to swego rodzaju dobra opcja bo taka turbawka bardzo długo pochodzi. Coś co jest przystosowane do nominalnej pracy na 20Psi ustawić na 14-15 czyli zaniżyć jej wydajność, to może być dobry patent.
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
A tak sobie przeglądałem net i trafiłem na to:
http://www.tuningbaja.pl/?p=/1/11
Można poczytać nawet z czystej ciekawości.
Narka.
http://www.tuningbaja.pl/?p=/1/11
Można poczytać nawet z czystej ciekawości.
Narka.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- daniel
- Posty: 947
- Rejestracja: 2006-07-27 20:23
- Galeria: viewtopic.php?t=9642
- Lokalizacja: Rumia
- daniel
- Posty: 947
- Rejestracja: 2006-07-27 20:23
- Galeria: viewtopic.php?t=9642
- Lokalizacja: Rumia
- Tomo
- Posty: 97
- Rejestracja: 2005-07-12 23:36
- Galeria: viewtopic.php?t=7365
- Lokalizacja: Warszawa
Wytrzymać to by pewnie wytrzymał jak byś go dobrze wysterował ale czy jest sens przy przednim napędzie robić ponad 300KM..... co do elektroniki to zmiana mapy wtrysku ewentualnie smt ale musisz doliczyć jeszcze pompe paliwa bo seryjna nie wydoli(przerabiałem to i w efekcie spłynął mi tłok ciśnienie jakie miałem ustawione to 1,2bara)heh nasz silniczek by chyba tego nie wytrzymal bez zakucia
Pozdro
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- daniel
- Posty: 947
- Rejestracja: 2006-07-27 20:23
- Galeria: viewtopic.php?t=9642
- Lokalizacja: Rumia
narazie powiedzmy ze naprawiam.....tuning pozniej , mysle ze w wakacje coś już dłubne przy Probku na konkretnie, jak narazie to mam zamiar go doprowadzić do stanu 100% fabryka że tak powiem, czyli wszystko co w jakimś stopniu zurzyte lub uszkodzone doprowadzić do stanu sprzed lat , a wtedy będe dłubał na konkretnie żeby mu moc zwiększyc
ps. drzymek a co Ty chcesz jeszcze zmieniać w tym szerszeniu???
ps. drzymek a co Ty chcesz jeszcze zmieniać w tym szerszeniu???
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor
jest - SUBARU IMPREZA
- MERCEDES CLK compressor
jest - SUBARU IMPREZA
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- daniel
- Posty: 947
- Rejestracja: 2006-07-27 20:23
- Galeria: viewtopic.php?t=9642
- Lokalizacja: Rumia
- Tomo
- Posty: 97
- Rejestracja: 2005-07-12 23:36
- Galeria: viewtopic.php?t=7365
- Lokalizacja: Warszawa
Chciałem ytlko zauważyć, że AFR był podpięty tylko tyle że nie na stałe, w pewnym momencie skończyła się wydajność seryjnej pompy chociaż słyszałem,że jeszcze pociągnie mój błąd mistrzu tuningu chciałbym tylko mieć kiedyś okazję się z Tobą sprawdzić na "ćwiartkę" dalej już nie będę komentował.....Jak tuningujesz, to kupujesz zestawy wskaźników i zapobiegasz pływaniu tłoków...
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Stary, ale czemu Ty sie burzysz???Tomo pisze:Chciałem ytlko zauważyć, że AFR był podpięty tylko tyle że nie na stałe, w pewnym momencie skończyła się wydajność seryjnej pompy chociaż słyszałem,że jeszcze pociągnie mój błąd mistrzu tuningu chciałbym tylko mieć kiedyś okazję się z Tobą sprawdzić na "ćwiartkę" dalej już nie będę komentował.....
To nie moja wina że lepiej jest zapobiegać niż potem leczyć i naprawiać. Ja też miałem tak że patrze na AFR i wszystko jest OK. A parę dni później patrzę i wali ubogą mieszankę, bo mi się węże poluzowały i dostawał więcej powietrza. Gdyby nie AFR, to byłoby spalanie stukowe a potem tłoki BYE BYE, a tak to zdjąłem nogę z gazu i w domu wszystko naprawiłem! Poza tym ja wszystko robiłem w aucie SAM od zupełnie fabrycznego Probka do stanu obecnego i przyszłego. A Ty już kupiłeś zdłubane, gotowe auto od Kalego...
Więc "mistrzu tuningu" nie bądź tak wrogo nastawiony do świata bo nikt tu nie chce wytykać drugiemu błędów, tylko pomóc i doradazać...
BEAUTY...POWER...SOUL...