Większe turbo...

Awatar użytkownika
Ostry
Posty: 148
Rejestracja: 2004-10-23 16:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Grudziądz Olsztyn Paris

Większe turbo...

Post autor: Ostry »

Witam...

Mam małe pytanko...a poszukiwania na forum nie dały mi odpowiedzi!

Zainspirowany "problemami" kolegi z turbiną (w 200SX S13) zwracam się z pytaniem! Mojemu koledze pada turbina (Garrett T25) i nie chcąc pakować się w regenerację zakupił już zregenerowaną turbinę, tyle, że większą (Garrett T28), która idealnie pasuje do jego silnika, nie musi nic przerabiać, możliwa jest tylko przekładka...

Ja powoli również zaczynam odczuwać spadek mocy i tak sie zastanawiam czy nie pójść śladami mojego kolegi... Problem w tym, że nie bardzo wiem czy mogę zrobić to równie bezproblemowo jak on. Jaką turbiną można zastąpić naszą seryjną (IHI VJ11 bodajże...) bez zbędnych przeróbek?

POZDRAWIAM!
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Najlepiej drugą taką samą,tyle tylko,że nie zajechaną. :D
A moc (w tej drugiej) zwiększysz, np. zakładając odpowiednią zwężkę.

Pozdrawiam.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Ostry
Posty: 148
Rejestracja: 2004-10-23 16:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Grudziądz Olsztyn Paris

Post autor: Ostry »

heee...tyle to ja wiem! tylko pytam czy jest możliwość włożenia innej większej turbiny bez większych przeróbek! bo skoro mam kupowac taka samą lub regenerować swoją...to warto ze te pieniądze poszukac coś o większym potencjale...
Gość

Post autor: Gość »

Jakiś Garret pasuje, nie pamiętam konkretnego modelu. A co do przeróbek to pompa na pewno nie wyrobi, wtryski też, no i kompa trzeba wyregulować co nie jest proste.
Awatar użytkownika
Ostry
Posty: 148
Rejestracja: 2004-10-23 16:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Grudziądz Olsztyn Paris

Post autor: Ostry »

czyli jednym słowem nie mam takiego prostego zadania jak znajomy w 200SX?

zwykła przekładka nie jest możliwa...no to super!

Sqad...prosba jeszcze moja! Tak na przyszlość...mogłbys jednak skonkretyzować tego Garretta? dzieks...
Gość

Post autor: Gość »

Żeś sypnoł oba te modele w pierwszym poście, nie wiem przypadkiem czy któryś nie pasuje.
Awatar użytkownika
5150
Posty: 58
Rejestracja: 2004-10-21 15:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 5150 »

Żeś sypnoł oba te modele w pierwszym poście, nie wiem przypadkiem czy któryś nie pasuje.
WIęc jezeli już to oba modele chyba...
I gen. GT '89 (261A) Trip, overhead... kiedyś:(
MUSTANG 5.0 V8 SSP-- teraz :)
Awatar użytkownika
Ostry
Posty: 148
Rejestracja: 2004-10-23 16:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Grudziądz Olsztyn Paris

Post autor: Ostry »

heee...no skoro sa one podobne to pewnie oba modele pasują!

jesli Sqad sie nie myli...heee...
Gość

Post autor: Gość »

W poniedziałek będę wiedział
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Jak nie będzie pasować na śruby to najprościej zaspawać.

Żyłowanie turbiny przez zwężkę jest dla niej zabójstwem, więc lepiej założyć o większej wydajności :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Gość

Post autor: Gość »

To jest myśl.
Można założyć wydajniejszą turbine ale doładowanie ustawić tylko troszke większe doładowanie. Na pewno turbina w nowej technologii będzie wydajniejsza od niższych obrotów, a nie pociągnie to za sobą zmian w silniku i układzie paliwowym.
Jest to swego rodzaju dobra opcja bo taka turbawka bardzo długo pochodzi. Coś co jest przystosowane do nominalnej pracy na 20Psi ustawić na 14-15 czyli zaniżyć jej wydajność, to może być dobry patent.
Awatar użytkownika
5150
Posty: 58
Rejestracja: 2004-10-21 15:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 5150 »

Zgadzam się, może moglibyśmy zrobić jakąś tabele sprężarek pasujących do probe. To element z którym sporo osób miało przejścia i musiało regenerować.
A tak mielibyśmy jakąś alternatywę.
No i zwężek nie trzeba by montować.
I gen. GT '89 (261A) Trip, overhead... kiedyś:(
MUSTANG 5.0 V8 SSP-- teraz :)
Gość

Post autor: Gość »

5150 pisze: No i zwężek nie trzeba by montować.
Trzeba trzeba, bo na seryjnym osprzęcie inne turbo będzie inaczej pompować, a więc dobór zwężek się kłania.
Awatar użytkownika
Ostry
Posty: 148
Rejestracja: 2004-10-23 16:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Grudziądz Olsztyn Paris

Post autor: Ostry »

jesli chodzi o te modele, ktore wymienilem na poczatku, z gory mowie, ze T25 odradzam!!! bo s abradzo awaryjne...tak jest w 200SX S13. do s13 ludzie przekladaja te Garretty z 200SX S14 - T28. a z tego co mi wiadomo T25 zle znosi podkrecanie, modyfikacje, itp...
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

A tak sobie przeglądałem net i trafiłem na to:

http://www.tuningbaja.pl/?p=/1/11

Można poczytać nawet z czystej ciekawości.
Narka.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

witam, odswierzam temat, bo mnie to pytanie tez nurtuje
z tego co mozna zauważyć, to wiele osob montuje do Probe zamiast ihi, to garreta, wiecj jaki model garreta podejdzie do Probe i jakie trzeba przeróbki wykonać??????
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
Ostry
Posty: 148
Rejestracja: 2004-10-23 16:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Grudziądz Olsztyn Paris

Post autor: Ostry »

przerabiac kolektor albo robic przejsciowke albo zespawac na stale z kolektorem ,bo garrety maja inna flansze
proponuje jak juz sie zdecydujesz to T28BB potencjal gdzies do +300KM,chyba ze celujesz wyzej to GT28RS potencjal na ok 350KM,albo GT2876R potencjal na 400KM
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

heh nasz silniczek by chyba tego nie wytrzymal bez zakucia :lol: , a duzo jest przerobek przy tych turbinach...( czy zgra ona sie z kompem ), ciekawe co na to elektronika
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
Tomo
Posty: 97
Rejestracja: 2005-07-12 23:36
Galeria: viewtopic.php?t=7365
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Tomo »

heh nasz silniczek by chyba tego nie wytrzymal bez zakucia
Wytrzymać to by pewnie wytrzymał jak byś go dobrze wysterował :wink: ale czy jest sens przy przednim napędzie robić ponad 300KM..... :?: co do elektroniki to zmiana mapy wtrysku ewentualnie smt ale musisz doliczyć jeszcze pompe paliwa bo seryjna nie wydoli(przerabiałem to i w efekcie spłynął mi tłok :oops: ciśnienie jakie miałem ustawione to 1,2bara)


Pozdro
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Jak tuningujesz, to kupujesz zestawy wskaźników i zapobiegasz pływaniu tłoków... :lol:
Nie można tuningować po kosztach. Ja najpierw zafundowałem sobie AFR i dopiero nowe mapy paliwa i 1,1 bar. A teraz EGT i następne modyfikacje...
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

narazie powiedzmy ze naprawiam.....tuning pozniej :wink: , mysle ze w wakacje coś już dłubne przy Probku na konkretnie, jak narazie to mam zamiar go doprowadzić do stanu 100% fabryka że tak powiem, czyli wszystko co w jakimś stopniu zurzyte lub uszkodzone doprowadzić do stanu sprzed lat :lol: , a wtedy będe dłubał na konkretnie żeby mu moc zwiększyc :wink:

ps. drzymek a co Ty chcesz jeszcze zmieniać w tym szerszeniu??? :wink:
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

daniel pisze: ps. drzymek a co Ty chcesz jeszcze zmieniać w tym szerszeniu??? :wink:
Mam pewne szatańskie palny :-$ :twisted:
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

hehe..jak tak dalej pójdzie to na "ćwiartce" wylądujesz 8)
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
Tomo
Posty: 97
Rejestracja: 2005-07-12 23:36
Galeria: viewtopic.php?t=7365
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Tomo »

Jak tuningujesz, to kupujesz zestawy wskaźników i zapobiegasz pływaniu tłoków...
Chciałem ytlko zauważyć, że AFR był podpięty tylko tyle że nie na stałe, w pewnym momencie skończyła się wydajność seryjnej pompy chociaż słyszałem,że jeszcze pociągnie mój błąd :roll: mistrzu tuningu :lol: chciałbym tylko mieć kiedyś okazję się z Tobą sprawdzić na "ćwiartkę" dalej już nie będę komentował.....
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Tomo pisze:Chciałem ytlko zauważyć, że AFR był podpięty tylko tyle że nie na stałe, w pewnym momencie skończyła się wydajność seryjnej pompy chociaż słyszałem,że jeszcze pociągnie mój błąd :roll: mistrzu tuningu :lol: chciałbym tylko mieć kiedyś okazję się z Tobą sprawdzić na "ćwiartkę" dalej już nie będę komentował.....
Stary, ale czemu Ty sie burzysz???
To nie moja wina że lepiej jest zapobiegać niż potem leczyć i naprawiać. Ja też miałem tak że patrze na AFR i wszystko jest OK. A parę dni później patrzę i wali ubogą mieszankę, bo mi się węże poluzowały i dostawał więcej powietrza. Gdyby nie AFR, to byłoby spalanie stukowe a potem tłoki BYE BYE, a tak to zdjąłem nogę z gazu i w domu wszystko naprawiłem! Poza tym ja wszystko robiłem w aucie SAM od zupełnie fabrycznego Probka do stanu obecnego i przyszłego. A Ty już kupiłeś zdłubane, gotowe auto od Kalego...
Więc "mistrzu tuningu" nie bądź tak wrogo nastawiony do świata bo nikt tu nie chce wytykać drugiemu błędów, tylko pomóc i doradazać...
BEAUTY...POWER...SOUL...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”