Tuning mechaniczny - teoria.

Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Tuning mechaniczny - teoria.

Post autor: Voodoo »

Zastanawiałem się gdzie to wcisnąć. Myślałem nad osobliwościami, ale jest tam niezły nie techniczny bałagan, a tutaj może szersze grono sobie poczyta.
Szperałem trochę na temat tuningu samochodów, nie koniecznie naszego Proba, ale chodziło mi o ogólne zagadnienia teoretyczne.
Wiemy, że montaż takich elementów jak turbina, stożek, strumienica, zmiana układu wydechowego poprawiają niby osiągi, ale błędny sposób ich umieszczenia okazuje się, że jest nieszczęsny w skutkach.
Poczytałem i faktycznie są zasady których trzeba przestrzegać.
Nie każdy o nich wie.
Zatem przechodząc do meritum, znalazłem bardzo ciekawy artykuł, wart uwagi wszystkich których ten temat interesuje.
Jest dość obszerny, żeby go tu wkleić, zatem podaje linka:
Tuning - teoria
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Gość

Post autor: Gość »

Fajne, ale to tylko teoria, za bardzo generalizują tematy, jest napisane ogólnikami, a niestety każdy samochód jest inny. To jest dobre dla kogoś kto wchodzi w świat motoryzacji, jest fajnie wszystko opisane, ale to wszystko.
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Dlatego jest napisane, że jest to tylko teoria.
Ale na pewno nie wszyscy się na tym znają i siedzą w temacie, więc każda taka informacja jest dość ciekawa, zważywszy, że spora część ludzi łapie się za przeróbki nie mając pojęcia, a co gorsze takie, że "gdzieś ktoś tak powiedział" i on też tak zrobi.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Gość

Post autor: Gość »

Dlatego napisałem że dobre to jest dla ludzi zaczynających przygode z motoryzacją. Nie żebym ja tam był jakiś super mechanik czy coś, czasem robie metodą prób i błędów.
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Faq tuning

Post autor: sawmaster »

Ciekawe informacje o podniesieniu momentu i mocy przez różne modyfikacje silnika itp proponuje nawet go podczepić w dziale tuning
(Nie znalazłem takiego tematu więc jesli już jest o tym to przepraszam)
Ja np dowiedziałem się że jeśli nasze probki mają czujnik spalania stukowego to lepiej lać 98+ oktanówkę bo jest większy kąt wyprzedzenia zapłonu a co za tym idzie więcej mocy. Naprawdę ciekawe FAQ 8)
Link do FAQ http://skoda.autokacik.pl/pages/tuning/tun_teoria.htm
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

Sprężarka turbo uzyskuje zazwyczaj osiągi rzędu 0.5-0.7 Bar przy 5500 obr/min (silnika). Wzrost mocy można wyznaczyć wciąż dobrą metodę proporcji - max. o 60-70% (nie słyszałem o lepszych).
Większość aut z 1/4 właśnie znika...
E-TURBO: Sprężarka elektryczna jest daleko przyjemniejszym rozwiązaniem - nie obciąża silnika (prawie).
Perpetuum mobile napędzane "niczym"?
Silnik sportowego wozu o przebiegu większym niż 100000 powinien być teflonowany "z definicji".
Panowie, robimy klubową akcję teflonowania?
Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1787
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Galeria: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Post autor: Eli »

jest tu sporo informacji, ale raczej dla kompletnego laika niz dla kogos kto sie tym bawi na codzien... no i jak kocureq wytknal spoooro bledow, a przynajmniej iditotycznie sformulowanych mysli...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”