Zastanawiałem się gdzie to wcisnąć. Myślałem nad osobliwościami, ale jest tam niezły nie techniczny bałagan, a tutaj może szersze grono sobie poczyta.
Szperałem trochę na temat tuningu samochodów, nie koniecznie naszego Proba, ale chodziło mi o ogólne zagadnienia teoretyczne.
Wiemy, że montaż takich elementów jak turbina, stożek, strumienica, zmiana układu wydechowego poprawiają niby osiągi, ale błędny sposób ich umieszczenia okazuje się, że jest nieszczęsny w skutkach.
Poczytałem i faktycznie są zasady których trzeba przestrzegać.
Nie każdy o nich wie.
Zatem przechodząc do meritum, znalazłem bardzo ciekawy artykuł, wart uwagi wszystkich których ten temat interesuje.
Jest dość obszerny, żeby go tu wkleić, zatem podaje linka:
Tuning - teoria
Tuning mechaniczny - teoria.
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Tuning mechaniczny - teoria.
Ford Probe 2.0 '94r.
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Dlatego jest napisane, że jest to tylko teoria.
Ale na pewno nie wszyscy się na tym znają i siedzą w temacie, więc każda taka informacja jest dość ciekawa, zważywszy, że spora część ludzi łapie się za przeróbki nie mając pojęcia, a co gorsze takie, że "gdzieś ktoś tak powiedział" i on też tak zrobi.
Ale na pewno nie wszyscy się na tym znają i siedzą w temacie, więc każda taka informacja jest dość ciekawa, zważywszy, że spora część ludzi łapie się za przeróbki nie mając pojęcia, a co gorsze takie, że "gdzieś ktoś tak powiedział" i on też tak zrobi.
Ford Probe 2.0 '94r.
- sawmaster
- Posty: 726
- Rejestracja: 2007-06-27 15:54
- Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
- Galeria: viewtopic.php?t=11616
- Lokalizacja: Białystok
Faq tuning
Ciekawe informacje o podniesieniu momentu i mocy przez różne modyfikacje silnika itp proponuje nawet go podczepić w dziale tuning
(Nie znalazłem takiego tematu więc jesli już jest o tym to przepraszam)
Ja np dowiedziałem się że jeśli nasze probki mają czujnik spalania stukowego to lepiej lać 98+ oktanówkę bo jest większy kąt wyprzedzenia zapłonu a co za tym idzie więcej mocy. Naprawdę ciekawe FAQ
Link do FAQ http://skoda.autokacik.pl/pages/tuning/tun_teoria.htm
(Nie znalazłem takiego tematu więc jesli już jest o tym to przepraszam)
Ja np dowiedziałem się że jeśli nasze probki mają czujnik spalania stukowego to lepiej lać 98+ oktanówkę bo jest większy kąt wyprzedzenia zapłonu a co za tym idzie więcej mocy. Naprawdę ciekawe FAQ
Link do FAQ http://skoda.autokacik.pl/pages/tuning/tun_teoria.htm
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10622
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Większość aut z 1/4 właśnie znika...Sprężarka turbo uzyskuje zazwyczaj osiągi rzędu 0.5-0.7 Bar przy 5500 obr/min (silnika). Wzrost mocy można wyznaczyć wciąż dobrą metodę proporcji - max. o 60-70% (nie słyszałem o lepszych).
Perpetuum mobile napędzane "niczym"?E-TURBO: Sprężarka elektryczna jest daleko przyjemniejszym rozwiązaniem - nie obciąża silnika (prawie).
Panowie, robimy klubową akcję teflonowania?Silnik sportowego wozu o przebiegu większym niż 100000 powinien być teflonowany "z definicji".
- Eli
- Posty: 1787
- Rejestracja: 2005-09-14 23:38
- Galeria: viewtopic.php?t=9702
- Lokalizacja: Milanówek