Probe twin turbo???

danonnek
Posty: 17
Rejestracja: 2005-05-26 07:25
Samochód: brak
Lokalizacja: Zielona Góra

Probe twin turbo???

Post autor: danonnek »

witam.
W poszukiwaniu akcesorii tuningowych do Probaska wybrałem sie wczoraj do Niemiec. Wjednym z "tuningowych garaży" facet stwierdził że może mi zamontować do fordzika (2,2 GT) druga turbinę.. hmmm i teraz nie wiem czy mój angielski jest do d... czy facetowi chodziło o instalacje nitro?, czy może faktycznie na wzór 3000 GT można zamontować w Probe drugą turbine?? jeżeli ktoś zna te zagadnienia to proszę o pomoc. dzięki.[/b]
Gość

Post autor: Gość »

Masz jeden kolektor wydechowy, bo jest to rzędówka, nie wiem jak on to sobie wyobraża.
Może koleś w serwisie miał w katalogu V6 bo takie też są. Ale one w ogóle nie mają turbiny. A uturbienie takiego dość dużo kosztuje.
Słyszałem też o zakładanie turbo na turbo, ale wydaje mi się że gra nie warta świeczki, to lepiej wsadzić jedną ale duża jak bębenek od pralki. :P

Ktoś coś kiedyś słyszał o firmie Majestic ale nikt nigdy nie widział takiego seryjenego proba TwinTurbo.
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... t=majestic


A to link do uturbionej zeswapowane fałki ze zwykłege 3.0 wsadzili silnik od taurusa SHO 3.2 i dożucili TwinTurbo
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... hlight=sho
danonnek
Posty: 17
Rejestracja: 2005-05-26 07:25
Samochód: brak
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: danonnek »

Sqad pisze:Masz jeden kolektor wydechowy, bo jest to rzędówka, nie wiem jak on to sobie wyobraża.
Może koleś w serwisie miał w katalogu V6 bo takie też są. Ale one w ogóle nie mają turbiny. A uturbienie takiego dość dużo kosztuje.
Słyszałem też o zakładanie turbo na turbo, ale wydaje mi się że gra nie warta świeczki, to lepiej wsadzić jedną ale duża jak bębenek od pralki. :P

Ktoś coś kiedyś słyszał o firmie Majestic ale nikt nigdy nie widział takiego seryjenego proba TwinTurbo.
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... t=majestic


A to link do uturbionej zeswapowane fałki ze zwykłege 3.0 wsadzili silnik od taurusa SHO 3.2 i dożucili TwinTurbo
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... hlight=sho
Dzięki za wyjaśnienia ..choc z drugiej strony już byłem cały nabuzowany ze teraz dopiero bedzie moją przyszłą teściowa wciskać w fotel i ze strachu wiecej mi nie powie " zawież mnie do marketu" :))
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Kiedyś słyszałem od gościa, który miał Proba 2.2 GT że miał 2 turbiny - 1 na 2 cylindry z przerobionymi baranami. Ale nie mam pojęcia jak on to miał by zesynchronizować. Poza tym wydaję mi się że bujał bo z jego opowieści dało się odczuć że niezły z niego bajkopisarz.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Gość

Post autor: Gość »

Też gdzieś to słyszałem.

Jeśli chodzi o zestrojenie to nie ma tragedii, jeden przepływomierz, barany na krzyż wyspawane, założone mniejsze turbiny bo na większej nie rozchuśta taka mała ilość spalin. Trójnóg na dolocie przy przepływomierzu i trujnóg za turbinami do intercoolera żeby z dwóch turbin wpadało powietrze do jednego intercoolera. Tylko to zestroić kompem. A strojenia za wiele nie ma jakimś zewnętrznym kompem np SMT6 czy jakoś tak. Ale czy gra jest warta świeczki??
Kiedyś nad tym z cynkim myśleliśmy.

Upchnąć to się da tylko trzeba będzie klime wywalić. Nie wiem czy na seryjnym przepływomierzu by to się nie bujneło.
Ale na pewno wtryski i pompka paliwka do wymiany, intercooler bo tego co jest nie można nazwać intercoolerem.

Jak dla mnie jest to do zrobienie ale po co jak można jedną ale dużą, jedna duża będzie na pewno mniej ciepła wydzielał niż dwie małe, choć bardzo jestem ciekawa jak dwa kolektory by pracowały czyżby harlejowaty gulgocik.
Awatar użytkownika
pavoolon
Posty: 63
Rejestracja: 2005-05-11 20:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: pavoolon »

duza turbina ma jeden minus tzn potrzebuje powera zeby sie rozkrecic - efekt wieksza turbodziura
sprzedam Nissana Almerę 606 889 350 Obrazek

http://www.trader.pl/details,131,351938 ... 622471.asp
Gość

Post autor: Gość »

Zgadza się większe turbo to więcej spalin potrzeba na rozpędzenie większego wirnika. Wszystko ma swoje plusy i minusy. Mi tam się turbo dziura podoba, Daje fajnego kopa, na TwinTrubo tego tak mocno nie czuć. Wszystko zależy co kto lubi i do czego ma być samochód używany.
Awatar użytkownika
Alek
Posty: 103
Rejestracja: 2004-01-05 17:42
Samochód: brak
Lokalizacja: Wadowice

Post autor: Alek »

hmmmmm nie strzelajcie do mnie ale mam głupie pytanie :roll:
czy sqad to przedstawicielka płci "pięknej" :oops: :oops:
choć bardzo jestem ciekawa
:lol: :lol: :lol:
Ostatnio zmieniony 2005-06-08 23:15 przez Alek, łącznie zmieniany 1 raz.
Probe 2.2GT :) :) i więcej nic nie trzeba pisać ;) nie długo byc moze jeszcze probek II 2.5 :) :)
Awatar użytkownika
pavoolon
Posty: 63
Rejestracja: 2005-05-11 20:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: pavoolon »

Sqad pisze:Zgadza się większe turbo to więcej spalin potrzeba na rozpędzenie większego wirnika. Wszystko ma swoje plusy i minusy. Mi tam się turbo dziura podoba, Daje fajnego kopa, na TwinTrubo tego tak mocno nie czuć. Wszystko zależy co kto lubi i do czego ma być samochód używany.
fakt - sam moment zalaczenia sprezarki potrafi wywolac duzego banana na twarzy :D
sprzedam Nissana Almerę 606 889 350 Obrazek

http://www.trader.pl/details,131,351938 ... 622471.asp
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

a ja zamieniłbym turbo dziurkę na dwa fajne sykacze bov i festyniarskie "nozdrza" w karoserii.. :D:D:D
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Według mnie w seryjnym Probe troche za długo trwa pompowanie turbiny. Dlatego polecam zmienić doot jak na performance pokazali...
A poźniej stożek :wink:
BEAUTY...POWER...SOUL...
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Cynki pisze:a ja zamieniłbym turbo dziurkę na dwa fajne sykacze bov i festyniarskie "nozdrza" w karoserii.. :D:D:D
Co to jest syczący bov ???
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

bov(blov off valve)
jest to zawór uspuszczajacy wracające ciśnienie które zamiast do turbiny leci w atmosfere i wydaje psssss
Jak by ktoś chciał Klubowego Bov-a to za 7.50 można już mieć pssss
Obrazek
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

COOOOL!!!!! Gdzie coś takiego można nabyć bo może bym się pisał. Nie ma przeciwskazań aby zamontować do GL? Jak to się ma do wytrzymałości silnika? I czy to jest poprostu zawór?
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Do GL to raczej nie. :D
Pelot pisze:jest to zawór uspuszczajacy wracające ciśnienie które zamiast do turbiny leci w atmosfere i wydaje psssss
Kumasz dlaczego ? :D
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Kumam, dlatego pytam odnośnie GL. FUCK. Zawsze musze być stratny :evil:
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

pelot pisze: Jak by ktoś chciał Klubowego Bov-a to za 7.50 można już mieć pssss
Co niektórzy mają full wypas za 40 PLN.
:D :D :D

Piter żartuję oczywiście.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

OLEY pisze:
pelot pisze: Jak by ktoś chciał Klubowego Bov-a to za 7.50 można już mieć pssss
Co niektórzy mają full wypas za 40 PLN.
:D :D :D

Piter żartuję oczywiście.
:oops: :? no niestety czasami mozna zostać nabitym w butelkę :x

Pozdrawiam
Obrazek
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

kollek pisze:COOOOL!!!!! Gdzie coś takiego można nabyć bo może bym się pisał. Nie ma przeciwskazań aby zamontować do GL? Jak to się ma do wytrzymałości silnika? I czy to jest poprostu zawór?
Nie ma przeciwwskazań! 8) Masz nawet więcej miejsca pod maską, które u nas zabiera turbo, więc możesz wziąć większą sztukę. :twisted:
Czy to jest po prostu zawór? - za 7,50 jest (nazywa się) zawór, za 40 bov, a za 250 BOV :lol:
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=3224
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=3967
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=4512
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Endrju
Posty: 66
Rejestracja: 2005-04-24 13:51
Samochód: brak
Lokalizacja: Wola

Post autor: Endrju »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Alek pisze:czy sqad to przedstawicielka płci "pięknej"
choć bardzo jestem ciekawa
Kurna dobre pytanie :lol: no nie Kamil?

Alek tyle już jesteś w klubie i żebyś tego niewiedział :D
Każdy sie może przejęzyczyć :D
pozdro
Probek I Gen. 2,2 GL '90 (automat, tempomat, USA Version) sprzedam
Gość

Post autor: Gość »

Drzymek pisze:Według mnie w seryjnym Probe troche za długo trwa pompowanie turbiny. Dlatego polecam zmienić doot jak na performance pokazali...
A poźniej stożek :wink:
Taki dolot nic nie daje.
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Sqad pisze: Taki dolot nic nie daje
Dlaczego?
Przecież silnik będzie dużo lżej zasysał powietrze przez stożek a i samego powietrza będzie więcej z racji większej rury doprowadzającej je spod auta...
Nie jest tak?
Oświećcie mnie :shock:
BEAUTY...POWER...SOUL...
Gość

Post autor: Gość »

Jest tak w teorii, w praktyce wygląda to tak że jest strasznie pozaginana, musiała by być dużego przekroju, a to znowu ciężko upchnąć.
Awatar użytkownika
Lipex
Posty: 135
Rejestracja: 2007-10-24 02:28
Galeria: viewtopic.php?t=13455
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Lipex »

Koledzy mam pytanie. Chodzi o ten zawór. Zakupiłem coś takiego:

http://moto.allegro.pl/item263346372_bl ... _cena.html

Wstyd się przyznać, ale nie bardzo wiem jak to podłączyć. Wiem, że nie jeden z was ma takie cudo... Pomóżcie, podpowiedzcie.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

To pytanie możesz zadać tu:

:arrow: BOV

Lub wpisz w naszą wyszukiwarkę "bov", lub "blow off" i być może znajdziesz odpowiedź.

Pozdrawiam
.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”