Moze przekladka silnika 2.0L-2.5L? Calibra mnie bije!

Awatar użytkownika
Tengel
Posty: 74
Rejestracja: 2005-07-11 23:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Ostróda

Moze przekladka silnika 2.0L-2.5L? Calibra mnie bije!

Post autor: Tengel »

Pomocy! Dzis tak sobie smigalem przez miasto i nagle droge zajechala mi lekko dlubnieta Calibra. Musialem przyhamowac jesli nie chcialem uszkodzic swojego błekitnego lakieru wiec patrze co koles ma z tylu napisane. 2.0 litra, nie wiem czy z turbo, w kazdym badz razie nastepna prosta wiec redukcja i zaczynam go wyprzedzac. Ciemny typek z granatowej Calibry tez depnal gazu,jechalismy tak razem z 500 m w koncu koles odpuscil. W sama pore, bo tez juz mialem zamiar zaczac hamowac, silnik myslalem ze wyskoczy i pojdzie pieszo do domu;). Postanowilem ze dosc tego: nie bedzie mi podskakiwal jakis typek w oklejonej Calibrze. Myslalem nad tym wczesniej ale teraz to juz postanowione (zwlaszcza ze paliwo mam sluzbowe hehe). Wiem ze temat byl juz poruszany na lamach tego forum,jednak po pierwsze:najczesciej pojawiaja sie tematy o silnikach 2.2 i 2.5, ja zas posiadam ledwie 2.0. Po drugie jest to wszystko strasznie porozrzucane w wielu wątkach. Nie chce zmieniac samochodu,pokochalem swojego Probka ale musze cos zrobic z przyspieszeniem. Fajne uczucie jak ktos widzac we wstecznym lusterku błękitne sportowe autko zjezdza i ustepuje mimo tego ze ma np: 2.5 TDI. A ja wyciskam ostatnie poty aby go wyprzedzic!!! Chlopaki (i dziewczyny) pomozcie! Nie wiem czy jest sens inwestowac w turbo,spory wydatek. Chiptunnig dla wolnossacych daje zbyt malo. Nie orientuje sie zbyt dobrze w mechanice,znam zaledwie podstawy,wiec nie wiem tez czy oplacalne jest przerabiac ten silnik co posiadam czy lepiej zainwestowac w 2.2 lub 2.5. Jakie przerobki i koszta sie z tym wiaza? [/list]
Błekitny szerszeń(może bardziej Bzyk) 2.0 16V 94r ;)
Awatar użytkownika
MISIEK
Posty: 813
Rejestracja: 2004-02-09 01:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: MISIEK »

mozesz zmienic silnik tylko na 2.5

do tego caly osprzet, instalacja elektryczna, skrzynia ;)
Awatar użytkownika
nikosnikos
Posty: 1022
Rejestracja: 2003-07-15 21:40
Galeria: viewtopic.php?t=5618
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: nikosnikos »

... czyli lepiej chyba kupic v6 8) niz bawic sie w wymiany.
Kiedyś był mój... :-(
Obrazek
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
Awatar użytkownika
Tengel
Posty: 74
Rejestracja: 2005-07-11 23:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Tengel »

Samochodu nie chce zmieniac,nawet na innego probka :shock:
Błekitny szerszeń(może bardziej Bzyk) 2.0 16V 94r ;)
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

To jest niezły pomysł:

http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=5736

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Tengel
Posty: 74
Rejestracja: 2005-07-11 23:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Tengel »

Pomysl rzeczywiscie niezly i koszt tez niewielki do uzyskiwanej mocy. O NOSie myslalem jednak jako o dodatku,chociaz na poczatek tez moze byc(nie mialbym problemu z ta ciemna Calibra hehe).Problem w tym ze w bagazniku mam 45 L butle do intalalcji gazowej,dojazdowke i lodowke elektryczna na jakies 20 browarkow 8) , też z miejscem juz jest cienko.Nie chcialbym rezygnowac tez z tylnej kanapy,gdyz ladne dziewczyny maja zwykle rownie urocze kolezanki :lol:. Na ile wystarcza taka butla, jaki jest koszt jej napelnienia i gdzie w okolicy Ostródy(Olsztyna) mozna to zrobic?Czytalem wlasnie pomysl MiHa o sprowadzeniu silnika,jednak nie mam pojecia co znacza poszczegolne symbole.
Aha,tak mnie ciekawi czy mowiac o samodzielnym montazu mial na mysli doslownie samodzielny czy mozna poprosic babcie o pomoc i wspomoc jej emeryturke gdyz wnuczek jest za mlody na grzebanie w silniku hehe :lol:
Błekitny szerszeń(może bardziej Bzyk) 2.0 16V 94r ;)
Awatar użytkownika
Maro
Posty: 342
Rejestracja: 2005-05-05 00:53

Post autor: Maro »

Hehe też jestem z Ostródy :d
Chyba nawet widziałem Twojego Probka,
Sam kumuluję kasę na swojego :)
Może już nie długo...

Pozdr,
Awatar użytkownika
akademia
Posty: 163
Rejestracja: 2004-09-27 12:09
Galeria: viewtopic.php?t=5499

Post autor: akademia »

Tengel a może jak jechałeś z tą calibrą to zapomniałeś wrzucić dwójkę?? Bo ja tAKICH problemow nie mam...
Black Probe 16V 97/98 medici
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

akademia pisze:Tengel a może jak jechałeś z tą calibrą to zapomniałeś wrzucić dwójkę?? Bo ja tAKICH problemow nie mam...
Jeśli była to 2.0 16v to mógłbyś już mieć problemy. Przy podobnej masie calibra ma 35 PS więcej. A to już coś. Jeśli była to 8v to Probek nie powinien mieć problemów ze zmłuceniem takiej cali.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Zależy jaka to Calibra była. Było w końcu wiele wersji.

2.0 8v - 115 koników
2.0 16v - 150 koni
2.0 16v EcoTec - 136 koni

Nie wiem jak nasza dwulitrówka się sprawdza w wyścigu z 16v - są w końcu mocniejsze. Ktoś się próbował?

NOS to najlepszy pomysł - używasz tylko wtedy kiedy chcesz i wychodzi tanio (jest to wbrew pozorom bezpieczna sprawa, przynajmniej do V6 +59 koni strzał jest okej, nie wiem jak tam to wychodzi w dwulitrówce).
Butle powinieneś jakoś upchnąć - 7KG. Ja bym brał Nitro na Twoim miejscu. Jakby się uparł to z butli może można by zrobić podłokietnik (ładnie butle pomalować :-) ).

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

Nie tak dawno "MIH"'u rozpatrywał kupno KLZE ... Może byś to rozważył też ? //// W sumie też miałem kiedyś podobny problem - Tyle , że z nówką Vectrą w v6' stce :? :arrow: mało brakowało :roll:

:1111_bye:
Awatar użytkownika
Tengel
Posty: 74
Rejestracja: 2005-07-11 23:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Tengel »

[quote="sonydsc"]Hehe też jestem z Ostródy :d
Chyba nawet widziałem Twojego Probka,
Sam kumuluję kasę na swojego :)
Może już nie długo...

Hehe, jezeli Ty masz jedyneczke to chyba spotkalismy sie kiedys na parkingu nad molo. Post MiHa czytalem,i to pare razy,pomysl jest interesujacy. Sporo roboty :( Ale to na wiosne,moze uda sie wymyslec przez ten czas cos jeszcze 8) . NOS jest chyba najlepsza opcja,tylko pytanie,a raczej dwa. Jaka instalacje,sucha czy mokra.I jak to ma sie do jazdy na gazie.
Błekitny szerszeń(może bardziej Bzyk) 2.0 16V 94r ;)
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Tangel, moim zdaniem instalacja nitro, czy to mokra czy sucha nijak ma się do jazdy na gazie. Wogóle poddawanie silnika tuningowi i gaz dla mnie się wyklucza. Nie mam nic do gazu ale to podwójne kilowanie(na dłuższą metę) motoru, tzn. gaz i nitro lub cokoklwiek innego co zwiększa moc i skraca żywotność jednostki napędowej. To jak robienie na siłę z diesla sportowego auta.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

A wiec sprawy maja sie tak:
Instalacja nitro teoretycznie mogla by byc sprzezona z instalacja gazowa (najlepiej jesli byl by to wtrysk gazu ale nie koniecznie) ale praktycznie wykonanie dzialajacej takiej instalacji graniczy z cudem z kilku powodow
1.instalacje musilyby byc zintegrowane pod wzgledem dawkowania
2.dawkowanie gazu jest bardzo trudne i wymagaloby dosc skomplikowanych urzadzen
3.koszt takiej instalacji bylby niebotyczny
Tak wiec ja osobiscie nie podejmuje sie wykonania takiej instalacji natomiast posiadanie instalacji gazowej samo w sobie niczemu nie przeszkadza z tym ze trzeba pamietac o tym ze podtlenek moze chodzic tylko i wylacznie na benzynie
Co do miejsca w samochodzie postaram sie przedstawic za jakis czas (mam nadzieje znalezc na to czas) instalacje z mala butla 2kg (bedzie zainstalowana w moim aucie gdyz uwazam ze slusznie dostala mi sie bura w ktoryms z postow ze nie mam swojej instalacji w swoim autku) ktora jest o tyle fajna ze jest dosc malych gabarytow ale ma jeden feler trzeba ja samemu napelniac z duzej butli 10kg (mozna tez z wiekszej)
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
majcher
Posty: 146
Rejestracja: 2004-01-30 09:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher »

doradzę prowokacyjnie przesiądź się na 4x4
- będziesz na cali patrzył z góry
- będziesz miał np 2.5 tdi
- na pewno nie będziesz musiał nikomu zjeżdżać z drogi
:wink:
majcher
jest - Mitsubishi Pajero 2.5TD
było - 2.0 SE 1996
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

a jak kupisz Land Rovera to objedziesz nie jedną cali :twisted:
Obrazek
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

a jak kupisz ferrari enzo to juz na pewno Panowie powagi troszku :) (ajkby chlopaka bylo stac na landa lub ferrarke to bt sie nie meczyl z podnoszeniem mocy w probku tylko by go oddal jakiejs renomowanej firmie tuningowej z poleceniem "jak wroce ma byc potwor" )
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
Tengel
Posty: 74
Rejestracja: 2005-07-11 23:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Tengel »

Quaki pisze:a jak kupisz ferrari enzo to juz na pewno Panowie powagi troszku :) (ajkby chlopaka bylo stac na landa lub ferrarke to bt sie nie meczyl z podnoszeniem mocy w probku tylko by go oddal jakiejs renomowanej firmie tuningowej z poleceniem "jak wroce ma byc potwor" )
Pozdrawiam
Quaki dobrze gada,dac mu wódki! :1111_ok:
Błekitny szerszeń(może bardziej Bzyk) 2.0 16V 94r ;)
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

wodki i kobietom w "potrzebie " nigdy nie odmawiam (a juz na pewno nigdy gdy sa piekne ;) hehehehehe dzieki:)
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Chopy i jak z przekladka 2.5L w miejsce 2.0L ?
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

wingerman pisze:Chopy i jak z przekladka 2.5L w miejsce 2.0L ?
No właśnie jakie są możliwości i czy w ogóle są bo też jestem zainteresowany. A może tak FSZ :twisted:
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

Ja bym obstawiał za turbiną niż za przekładką :wink:
Awatar użytkownika
Qbatron
Posty: 107
Rejestracja: 2006-03-24 14:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Qbatron »

Z tym ze człowiek jeździ na gazie, co chyba szybko zabiłoby turbo.

Pozdr.
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

przekładka z 2,0 na 2,5 jest nieopłacalna. prawie wszystko trzeba spod maski wymienić plus jeszcze komp oczywiście

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Awatar użytkownika
adams_
Posty: 13
Rejestracja: 2006-03-07 13:16
Samochód: brak
Lokalizacja: Łódź

Post autor: adams_ »

witam! tez mam mały problem z mocą, choć mam 2,5 V6. mój kumpel ma bore 1,9tdi troche dłubaną(190kucy) i jest troche śmiechu jak smigamy po łodzi na każdym skrzyzowaniu robi mnie jak chce :cry: myślałem o turbo ale za droga sprawa teraz pozostaje nitro albo kupno jakiegoś tdi :lol:
Ford Probe 2,5 V6 93r. -USA- czarna bestia
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”