Dolot metoda tuningu w I GT

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Dolot metoda tuningu w I GT

Post autor: Bogdan9999 »

Wita od pewnego czasu zastanawiam sie jak można przerobić dolot w 1 generacji GT aby był krótszy i stawiał mniejsze opory dla zasysanego powietrza. I mam do was w tym temacie trochę pytań a mianowicie czy przepływka musi być przed turbiną czy może być zamontowana tak jak jest u Kaliego w II generacji zaraz przed kolektorem ssącym ?? I czy można przedłużyć przewody idące do przepływki chodzi mi o to czy nie zmienią sie parametry odczytu czy czegoś tam ??? Jeśli temat już kiedyś taki był(szukałem ale nie znalazłem) to proszę o przeniesienie tego posta.
Pozdrawiam
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Jakieś rozwiązanie zimnego dolotu jest na performanceprobe.
http://www.fordprobe.pl/performanceprobe.pl/
Aluminiowa rura od dołu do filtra.

W przypadku stożka, można też zrobić wlot na masce i wtedy zimne powietrze będzie wdmuchiwane. Więcej metod nie znam/nie słyczałem :D
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
mika_vixen
Posty: 140
Rejestracja: 2005-11-18 18:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: mika_vixen »

Ja mam inny dolot jak jest w orginale,to znaczy że od przepływki mam prostą rórę do turbiny.Tylko mam inną turbinęi było to możliwe,z tego co pamiętam w seri są dwa załamania ok 90 stopni.
FORD PROBE 89`turbo (prawie)GT.
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

jest banalne rozwiązanie.
Wystarczy zamienić miejscami filtr powietrza z akumulatorem, i uzyskujecie idealnie prosty dolot i do tego krótki, a nawet można zrobić bardzo krótki, jedyne co to kable do przepływki trzeba przedłużyć.
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

ale po co? :)
przecież to turbo... :)

jak chcecie dolot z jajem to podziurawcie maskę i wyszpachlujcie garba z wkładem K&N płaskim i od tego rurę w turbo.
pod tym przepływomierz daje się, jak będziesz jechał będzie zagarniać piękne zimne zasyfione powietrze wprost w mordę filtra.
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Turbo nie turbo, im krótszy dolot do turbo i mniej zawijasów tym lepiej. Przecież to są opory które stawia rura i zakręty.

W wolnossących ilością zagięć długością dolotu i paroma jeszcze czynnikami można sterować momentem jego wysokością i w jakim zakresie obrotów ma być.
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Mistrzowie jody, odświerzam temat.

Chce zrobić prosty dolot od turba do przepływki i stożka.
Ale jest problem, bo od przepływki do turba, prowadzi taki plastikowy wąż i on nie bardzo się chce wyginać.
Jest drugi problem: od przepływomierza idzie jeszcze jeden wąż do pokrywy zaworów. I on jest bardzo krótki.

Dodam że aku mam w bagażniku, więc jest trochę miejsca.
Jak to zrobić?
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

od pokrywy zaworów wężyk możesz przedłużyć lub po prostu założyć filterek na tą odmę
A po co chcesz to ruszać ? i tak przepływki nie przesuniesz bo kable krótkie. Lepiej wykombinować coś z kwasuwy i przesunąć stożek pod lampę. Ja mam zamiar go wpakować w nadkole (tam pod aku) tylko muszę to pospawać bo mi blacha troszkę pękła i woda tam bywa hehe. Wy chyba macie podobną konstrukcję nadkola.
http://img54.imageshack.us/img54/9319/pict3166ab0.jpg
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Chcę go znacznie skrócić i żeby nie miał wogóle zakrętów 8)
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

a przepływkę gdzie chcesz wsadzić ??
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Przewody od przepływki bardzo łatwo można przedłurzyć. Pozdr
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Oto komora mojego wehikułu:
Obrazek

Interesuje mnie jak można przedłużyć ten kabelek co zaznaczyłem na zdjęciu (i co to wogóle jest?)

A przepływkę zawsze się gdzieś wciśnie :wink:

Dawajcie swoje rady i pomysły!
BEAUTY...POWER...SOUL...
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

Mr. Cynk pisze:ale po co? :)
przecież to turbo... :)

jak chcecie dolot z jajem to podziurawcie maskę i wyszpachlujcie garba z wkładem K&N płaskim i od tego rurę w turbo.
pod tym przepływomierz daje się, jak będziesz jechał będzie zagarniać piękne zimne zasyfione powietrze wprost w mordę filtra.

Popieram w 100% miałem zrobiony wlot powietrza w postaci siatki nad stożkiem w gt 1 i dało to wyższe doładowanie o 2 setki poza tym za.....dzwięk zasysanego powietrza .--Pelot teraz testuje i jest tego samego zdania a dolot jest tej samej długości.

:arrow: Drzymek to jest odma
Ostatnio zmieniony 2006-09-10 18:22 przez KALI, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

KALII pisze: dało to wyższe doładowanie o 2 setki
Jak to o 2 setki?
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

To zależy czy o 2 setki czy o 2 dziesiąte bara :lol:

Najlepsze połączenie to skrócenie dolotu w połączeniu z dziurą w masce.
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Panowie, zjeżdżacie mi z tematu!

Ja się pytam, czy da się to tak przerobić żeby była sama prosta i krótka rura. A jak się przyjrzycie, to zobaczycie że nie mam akumulatora pod machą i jest tam dużo fresh air.
BEAUTY...POWER...SOUL...
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

O już się zaczyna oczywiście że dziesiąti może obrazowo jak było np.0,8 to był 1bar już teraz pasuje. :)
Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lukask »

To niezły wynik Kamil , napewno w 2,5 też tak będzie bo ten silnik to taki wielki grzejnik :lol: :lol:
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

W 2ce też będzie przerobiona maska. 8)
Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lukask »

No to jest to 8) 8)
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

nie wiem jak u was ale u mnie jest miejsce, aby wsadzić rurędolotową do turba pod skrzynką bezpieczników, - prawie prosta będzie i wsadzić storzek tam gdzie mówiłem czyli w nadkole pod aku sporo miejsca. Patrz link króry zapodałem
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

Drzymek właśnie jestem w tym temacie przeróbki
aku do bagażnika i stożek od razu od turbo
trzeba skrócić plastiową rure i włożyć orginalną gumową rurę i
przepływka jeszcze przeróbka podciśnienia i kabli do przepływki
z tym że mój stożek będzie zamknięty w obudowie z plexi
i oczywiście odprowadzone powietrze ze zderzaka
jak będzie gotowe to dam fotki
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

jaka przeróbka podciśnienia ??gdzie tam sąprzewody podciśnieniowe ??
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

jest jeden wchodzi do orginalnej puszki
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

a ten :P ja na niego założyłem poprostu filter od gazu :P
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”