Dolot metoda tuningu w I GT

Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lukask »

Zapominacie o jednym ile musiało by być tej wody żeby wywołać to o czym piszecie.A nawet jak troszke sie dostanie to odparuje w silniku i nic nie porozwala :D
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

lukask pisze:Zapominacie o jednym ile musiało by być tej wody żeby wywołać to o czym piszecie.A nawet jak troszke sie dostanie to odparuje w silniku i nic nie porozwala :D
Chcesz ryzykować?

Poza tym powietrze (i woda) dużo szybciej zapiepszają w turbawkach, więc woda może nie zdążyć odparować. A tej wody auto na pełnych chodach może zassać na prawdę dużo...
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Pluto
Posty: 597
Rejestracja: 2006-04-23 17:57
Galeria: viewtopic.php?t=11609
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Pluto »

Tylko zeby dostac sie do siilnika to najpierw przez turbo musi przejsc a to chyba tez nie za dobrze.
ObrazekObrazekI love Skyline
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

Pluto pisze:Tylko zeby dostac sie do siilnika to najpierw przez turbo musi przejsc a to chyba tez nie za dobrze.
chyba :?: :!: :?: :!: :roll: nie chcial bym tego testowac u mnie :P :P
Obrazek
Awatar użytkownika
Pluto
Posty: 597
Rejestracja: 2006-04-23 17:57
Galeria: viewtopic.php?t=11609
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Pluto »

ObrazekObrazekI love Skyline
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Filtr jest OK, jeżeli jest zrobiony z 100% bawełny. Zapytaj gościa czy nadaje się do silnika 3 litrowego - bo nasze silniki potrzebują więcej powietrza niż wolnossące. A co do adaptera, to nie wiem bo ja kupowałem za czasów jak nie było adapterów i musiałem zmieniać sobie fabryczne rozstawy śrub.
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
chemik_82
Posty: 35
Rejestracja: 2006-07-24 22:51
Galeria: viewtopic.php?t=9867
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: chemik_82 »

Witam! Ja mam identyczny Filtr, i tez od tego samego kolesia, a adapter tez kupiłem podobny jak masz na zdjeciach, ale musiałem otwory wiercic o parę milimetrów do środka...ale jest ok! A Filtr fajnie zasysa i jest dośc duży i masywny, i dobrze zrobiony...polecam! narka
Czarny Ford Probe 2.2 GT '89 ...A jednak się kręci !... Galileusz
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Ja osobiście mam filtr autostyle - dałem równe 100zł za sam filtr.
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Pluto
Posty: 597
Rejestracja: 2006-04-23 17:57
Galeria: viewtopic.php?t=11609
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Pluto »

Dzięki chłopaki za podpowiedź. Filterek zamówiłem a ten adapter to sobie sam zrobię :D
ObrazekObrazekI love Skyline
Awatar użytkownika
ADTOM
Posty: 318
Rejestracja: 2006-03-20 15:54
Galeria: viewtopic.php?t=8925
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: ADTOM »

no dobra tylko mi powiedzcie jaki adapter pasuje ??? M2 ?/ z tej aukcji
http://moto.allegro.pl/item166968666_ad ... kowy_.html ???
Obrazek
Awatar użytkownika
kosmita
Posty: 282
Rejestracja: 2006-02-03 15:38
Galeria: viewtopic.php?t=8651
Lokalizacja: Lubin

Post autor: kosmita »

Witam wlasnie zalozylem stozek a teraz czas na dolot
tylko pytanie gdzie

a) power rura z pod zderzaka
b) z blotnika cos ala mercedesy sprintery te nowsze
c) z maski (tylko co jak deszcz pada lub snieg)
Black Shadow GT 92r
Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1787
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Galeria: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Post autor: Eli »

kosmita pisze:Witam wlasnie zalozylem stozek a teraz czas na dolot
tylko pytanie gdzie

a) power rura z pod zderzaka
b) z blotnika cos ala mercedesy sprintery te nowsze
c) z maski (tylko co jak deszcz pada lub snieg)
ja wybralem b, wydaje sie najlepsza, najmniej konfliktowa i pasuje do linii auta :wink: Tylko jest z tym troche zabawy...
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Spod zderzaka. Stożek łapię powietrze całą swoją powierzchnią więc tak jak Sprintery to takie sobie pomysł. Jak najdalej od ciepła...

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Maniak.M
Posty: 72
Rejestracja: 2006-08-09 19:01
Samochód: FORD PROBE GT 2.2 TURBO
Galeria: viewtopic.php?t=12164
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna (warszawa)

Post autor: Maniak.M »

Ja zrobiłem sobie taki dolot:

Obrazek

Jest jeszcze przed skróceniem bo wyszedł za długi :)
Przebudowałem też odcinek przepustnica-intecooler. Teraz jest nasze standardowe kolanko przy przepustnicy potem prosta rura i na końcu kolanko ok.30 stopni do intercoolera. Po południu zrobie zdjęcia to wstawie.
Ford PROBE GT 2.2 TURBO + NITRO (USA) I Gen. 91r
Galeria
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

O widzę że kolega kombinuje tak jak ja :D

Oto co ja wykminiłem:

Obrazek
:lol:
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Flyke
Posty: 712
Rejestracja: 2006-10-18 22:00
Galeria: viewtopic.php?t=10424
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Flyke »

a da rade w takim wypadku wcisnac stozek pod aku czy gdzie on sie znajduje?
24v wykorzystane az do granic - BYłOOOOOOOOOOOOO
e46 z ....:) - JEsttttttttttt
Awatar użytkownika
Maniak.M
Posty: 72
Rejestracja: 2006-08-09 19:01
Samochód: FORD PROBE GT 2.2 TURBO
Galeria: viewtopic.php?t=12164
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna (warszawa)

Post autor: Maniak.M »

A oto druga część. Przepustnica-intercooler z zamontowanym Blow-offem. O tyle lepsza że jest mniej zakrętów.

Obrazek

Kolanko oklejone taśmą bo w serwisie wciskali na siłę i pękło, a jak pewnie wiecie takiego kolanka prawie, że zdobyć się nie da :(
Ostatnio zmieniony 2007-08-01 21:38 przez Maniak.M, łącznie zmieniany 1 raz.
Ford PROBE GT 2.2 TURBO + NITRO (USA) I Gen. 91r
Galeria
Awatar użytkownika
Maniak.M
Posty: 72
Rejestracja: 2006-08-09 19:01
Samochód: FORD PROBE GT 2.2 TURBO
Galeria: viewtopic.php?t=12164
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna (warszawa)

Post autor: Maniak.M »

flyke(vasil) pisze:a da rade w takim wypadku wcisnac stozek pod aku czy gdzie on sie znajduje?
Raczej nie. Przynajmniej bez szlifierki 8)

W takim rozwiązaniu stożek jest dokładnie na miejscu aku.
Ford PROBE GT 2.2 TURBO + NITRO (USA) I Gen. 91r
Galeria
Awatar użytkownika
TYKWA
Posty: 1296
Rejestracja: 2005-04-03 18:31
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=6180
Lokalizacja: polska

Post autor: TYKWA »

Maniak.M pisze:
Kolanko oklejone taśmą bo w serwisie wciskali na siłę i pękło, a jak pewnie wiedzie takiego kolanka prawie, że zdobyć się nie da :(
czy ta tasma wytrzyma cisnienie jak turbinka sie rozkréci ??

moze lepiej znajdz kawalem gumowej rury , w miaré miékká i nalóz na swoje pékniéte kolanko , z opaská z jednej i drugiej strony , stworzy to mocniejszá scianké od tasmy. TAk wg mnie. Ja tak odratowalem swoje kolanko przy przepustnicy
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 :-(Obrazek
Awatar użytkownika
Maniak.M
Posty: 72
Rejestracja: 2006-08-09 19:01
Samochód: FORD PROBE GT 2.2 TURBO
Galeria: viewtopic.php?t=12164
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna (warszawa)

Post autor: Maniak.M »

Też miałem pewne obawy, ale działa.

Ja mam tam trzy warstwy taśmy:
1. Bardzo elastyczna, szara taśma od klimatyzacji i dosyć szeroka. Bardzo dobrze dolega. Kolanko jest nią owinięte od jednej obejmy do drugiej.
2. Czarna taśma PateFixa. Dosyć sztywna, ale na opakowaniu napisali, że wytrzymuje 4bar. Również owinełem od opaski do opaski.
3. Na koniec głównie dla estetyki owinełem inną elastyczną, czarną taśmą.

Powinno wytrzymać, a jak znajdę takie kolanko to wymienię :lol:
Ford PROBE GT 2.2 TURBO + NITRO (USA) I Gen. 91r
Galeria
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Maniak - ten Blow to jest oryginalny SSQV???
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Maniak.M
Posty: 72
Rejestracja: 2006-08-09 19:01
Samochód: FORD PROBE GT 2.2 TURBO
Galeria: viewtopic.php?t=12164
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna (warszawa)

Post autor: Maniak.M »

Jeśli oryginalny = sygnowany przez HKS to nie 8)

A jest między nimi jakaś zauważalna różnica oprócz loga i ceny :?:
Ford PROBE GT 2.2 TURBO + NITRO (USA) I Gen. 91r
Galeria
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

A co to jest za bow i ile dałeś i gdzie mozna go kupic ?
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Maniak.M
Posty: 72
Rejestracja: 2006-08-09 19:01
Samochód: FORD PROBE GT 2.2 TURBO
Galeria: viewtopic.php?t=12164
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna (warszawa)

Post autor: Maniak.M »

Za Bova dałem 450 zł. To jest jakaś kopia (podobno wierna) HKS SSQV.
Nie ma na nim żadnego loga. W każdym bądź razie działa jak należy :D Kupiłem na niezawodnym allegro.pl jakieś 3 miesiące temu.

[ciach] :arrow: Akumulator w bagażniku
Ford PROBE GT 2.2 TURBO + NITRO (USA) I Gen. 91r
Galeria
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

Pora teraz i na moją wersje dolotu .

W związku z tym że dalej nie mogę dojść co jest mojemu probkowi(brak mocy pow 4500 obr.) w wolnym czasie staram sie przerabiać to i owo.

Dostałem od radek1 ok rurę ok 1500 długości o średnicy 50 , więc postanowiełem przerobić dolot :lol: :lol:

A oto czego udało mi się dokonać , bov jest na razie "bogdanowy" ale planowany jest nowy.

http://picasaweb.google.pl/Davidlive1987/Dolot

pozdro
Ostatnio zmieniony 2007-10-24 11:17 przez davidlive, łącznie zmieniany 1 raz.
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”