Short shifter do I GT ?

Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Short shifter do I GT ?

Post autor: Drzymek »

Witam!
Ostatnio wzięła mnie chęć na short shifter z prawdziwego zdarzenia (nie extremalnie uciętą gałkę zmiany biegów).

Na probetalk: http://forums.probetalk.com/showthread.php?t=1701087929 piszą że pasuje sts od hondy cvic rocznik 88-95.
Na ebay`u po wpisaniu "short shifter cvic 88-95" wyskoczyło parę pozycji a ja upatrzyłem sobie takie cudo: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/88-95-HO ... dZViewItem

I teraz pytanie do fachowców, którzy znają dobrze jedyneczki: czy taki short shifter będzie pasować do mojego autka i czy będą problemy z zamontowaniem go?
Cena nie jest wysoka, więc można by spróbować...

Dzięki i pozdrawiam!
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Wszystko ładnie i fajnie cena niczego sobie ale za to koszt przesyłki ekstremalny :cry: A czy nie lepiej sobie przerobić ??
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

miałem takie cos w ręku kiedyś, nie pamiętam kto to sobie zafundował ale pamiętam że było to w probku Igen.
powiem krótko; szybciej przez to biegów się raczej nie bedzie zmieniać, ja raczej daleko siedzę od kierownicy i jak jest 5 bieg to ręką musze po niego sięgać a przy krótkim wariancie w zasadzie nie jest bliżej czy cokolwiek...
generalnie to może ewentualnie bym tylko wygiął go w tył żeby jakoś bardziej pasował....
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Bogadan, o koszty przesyłki się nie martw (jak coś to wal na PW).
Powiedzcie mi czy to jest warte kupna i montażu?
No a z tego co tam piszą i na probetalk, to biegi powinno zmieniać się o 50% szybciej...
Co Wy na to?
Ludzie więcej wypowiedzi, błagam, bo niedługo muszę się zdecydować!
Może niech się Kalii wypowie? :roll:
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Moim zdaniem poprzez skrócenie drogi biegu raczej się nie uzyska szybszej jego zmiany - synchronizatorów przecież nie pogonimy :wink: Natomiast na pewno biegi zmienia się precyzyjniej i przyjemniej poprzez takiego short-a.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Dobra, no to czemu Kalii w swoim temacie http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 0166#90166 napisał że działa?

Druga sprawka jest taka czy osiągnę lepsze rezultaty niż mam teraz?
Bo aktualnie mam gałkę obciętą na maxa, po prostu niżej się już nie da (palce przytrzaskuje). Zdjęcie mojej gałki :wink: http://img295.imageshack.us/my.php?imag ... dek8en.jpg
I czy po zamontowaniu shorta (którego link podałem w pierwszym poście) skok gałki będzie jeszcze krótszy i będzie bardziej precyzyjny?

I trzecia sprawka: jak jest z zamontowaniem tego cuda? Czy będą jakieś problemy (w końcu to jest do hondy cvic)? I na czym polego montaż?
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

A powiedz mi Drzymek po co skracasz na maxa lewarek zmiany biegów ?? Możesz mi powiedzieć ?? Chcesz tym samym skrócić przełożenie biegów ?? Nie tędy droga a dlaczego, dlatego że nie to robisz co trzeba a powinieneś przedłużyć ten odcinek zaznaczony na rysunku z przedłużając go nie wiele zyskasz bardzo dużo czyli krótkie przełożenie koszt niewielki a to samo co i sprzedają na tej stronie co podałeś. A jeśli uparłeś sie na wygięty go już chyba nic prostszego. Pozdrawiam
Obrazek
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

Dokładnie tak trzeba w kabinie skrócić a pod podwoziem przedłużyć i wtedy będzie efekt krótkiego przełożenia.Dla porównania długości >>zdjęcie w mojej galerii. :wink:

Mniej więcej tyle ile skracamy na górze tyle nadkładamy na dole.!!
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Kalii widze że się rozumiemy :lol: hehehe
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Gość

Post autor: Gość »

Macie racje, tylko warto pamietac, ze chyba wprostproporcjonalnie rosnie tez sila potrzebna do zmiany przelozenia.
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

To prawda ale kupują nawet to cudo będzie też ciężej więc po co płacić ??
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Dobra panowie, już wiem o co chodzi - żeby wydłużyć pod podłogą...
Czyli nie kupować tego ustrojstwa z ebaya?
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Jak masz dużo kasy to kupuj na tym drążku zawsze jest nikiel :D
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

Odświeżam temat
rozebrałem drążek chcąc go przerobić
i pytanie ile centymetrów przedłużyć dół a ile skrócić góre
niechce przesadzić a pewnie już kilka osób to robiło :wink:
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Ja mam skrucony od góry 2 cm. a u dołu wydłurzony o 2,5 cm jak mnie pamięc nie myli. Co dało skok z 3 na 4 około 9 cm. Co mogę dodać biegi wchodzą trochę ciężej a tak pozatym same plusy. Pozdro
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

bogdan dzięki za info :D
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

Odświeżę wam temat :)
Oto fotorelacja z przeróbki lewarka bez specjalnego kombinatorstwa i cięcia :D
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=34650
co prawda dotyczy to Mazdy MX3 ale zrobiłem dokładnie tak samo u siebie i to działa więc nie warto szukać i bulić kasy za "shorta" skoro można to zrobić samemu (przynajmniej w Waszych Jedyneczkach :) )
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Gratulacje dla tego gościa ja tez miałem pomysł ze przesunięciem kulki ale niestety u nas jest sprasowana i nie mogłem za chiny jej przesunąć :(
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

skoro ja przesunąłem to i u was też można, tylko jest jeden szkopuł :P
Pod kulką jest mniejsza średnica lewarka niż na zewnątrz, a więc trzeba najpierw zeszlifować u dołu aby ją ruszyć z miejsca w dół tak z milimetr i zmierzyć suwmiarka średnicę. Następnie zeszlifować górę do odpowiedniej średnicy. Wtedy przesuniesz :P Ona nie jest sprasowana tylko zakołkowana (sklepana u dołu i u góry w 3 punktach) :)
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”