Robo-prob Swap FE3

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Co nowego ?? :?
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

Obrazek
A oto przyczyna szarpania pęknięta porcelanka w świecy. :wink:
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

:D :D :D - to oddaje moje obecne nastawienie do Probka (Drzymek wie o co chodzi).
Turbina pompuje na gazie za każdym razem na czerwone (nawet jeśli odetnie z cichym "ping" zagłuszanym przez "pssss"). Teraz czeka mnie kolejne (ponowne) rozwiercenie wtrysków, zabezpieczenie podwozia przed zimą, pogmeranie w elektryce i nauka delikatnej jazdy, bo średnie spalanie mam w okolicach 18l/100km. A może po prostu mam zbyt małą butlę? :roll:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
MARCO
Posty: 76
Rejestracja: 2005-03-15 13:39
Samochód: brak
Lokalizacja: Wolin

Post autor: MARCO »

Może nie doczytałem...,ale co zrobiliście z elektroniką.
...czerwone pole ,rozumiem że co najmniej 10 psi ładujesz :?:
PROBE GT TURBO prawie MUSTANG COBRA

Moc jest Bogiem,prędkość nałogiem,maszyna moją miłością,turbo koniecznością !!!
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Robert, zżera mnie ciekawość jak to chodzi :twisted: :twisted: :twisted:
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Anyszes
Posty: 630
Rejestracja: 2005-04-11 19:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Police

Post autor: Anyszes »

moze hamownie odwiedzisz ???
UNITE AND WIN
Obrazek
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Robercie napisz na jakim doładowaniu jeździsz czyli ile psi. ??
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Ciekawość Bogdana jeszcze poczeka na zaspokojenie. Czemu? O tym na końcu - tuż przed podziękowaniami. 8)

Tymczasem postanowiłem kontynuować zmiany. Myślałem o założeniu wątku "Mój wielki projekt tuningwania wnętrza się dopełnia", albo coś w tym stylu, ale zaraz ktoś słusznie by mnie objechał, żebym kontynuował w istniejącym. Modowi tym bardziej nie wypada.

Pomyślałem, że spróbuję zmierzyć się z kolejnym SWAPem - po wymianie silnika droga już przetarta, więc zamachnąłem się na gałkę zmiany biegów. W oryginale wygląda mniej-więcej tak:
Obrazek
Niektórzy twierdzą, że w młodości pokryta była ponoć skórą (jak kiera), ale w chwili obecnej dożyła pewnie już swoich lat. Nie widać co prawda zmarszczek, lecz został sam botoksowany plastik.

Podszedłem do problemu kompleksowo i zaopatrzywszy się w niezbędne narzędzia ambitnie rozpocząłem wykonanie tego wielkiego projektu z samego rana.
Obrazek
Uprzedzając dalsze wypadki: klucze imbusowe okazały się całkowicie nieprzydatne (w zestawie tuningowym załączony był odpowiedni), natomiast nie doszacowałem potrzebnej ilości czosnkówki a przesadziłem z ilością jogurtu do jej zapijania.
Tymczasem należało dostać się do zamiennika - przewidziałem problemy z rozerwaniem opakowania i stąd na zdjęciu powyżej zupełnie niepasujące na pierwszy rzut oka narzędzie: nożyczki.
Obrazek

Liczyłem na możliwość odkręcenia gałki którymś z imbusów, ale - jak wspomniałem - do niczego się nie przydały. Po wielu godzinach spędzonych na próbach ściągnięcia ...ej gałki, mając coraz większe problemy z dostrzeżeniem tak małych elementów zadzwoniłem do fachowca, który na gałkach mało co palców nie stracił. Albowiem nec Hercules contra plures a amarylis contra syfilis.
Gałkę się odkręca!
Wydawało mi się, że próbowałem, ale widocznie ręka niewprawiona w ruchach posuwisto-zwrotnych (a zwrotnych w szczególności). Niestety - mimo wielu prób podejścia jej po dobroci, z zaskoczenia czy na chama - nic z tego. Jogurt zrobił widocznie swoje i uścisk dłoni bardziej przypominał ten ze spotu w Futrze 8)
Musiałem poszukać pomocy - cały czas wspierany telefonicznie przez Drzymka, jedną ręką przytrzymywałem ośnieżoną klapę bagażnika, która próbowała wybić mi z głowy wszelkie pomysły tuningowe, drugą przyciskając komórkę do ucha trzecią gmerałem w bagażniku w poszukiwaniu rękawic roboczych. W moim bagażniku wszystko można znaleźć, ale nie w momencie, gdy jest potrzebne. :evil:
Na szczęście w apteczce oprócz wibrującej nakładki do wykonywania sztucznego oddychania metodą usta-usta, znalazłem lateksowe rękawiczki, w tym jedną z kompletem wszystkich palców (zupełnie nie pamiętałem kiedy druga przydała się w nagłej potrzebie).
Obrazek

Oszczędzę Wam perwersyjnych fotek odkręcania końcówki w czułym uścisku dłoni obleczonej w fetyszystyczną gumę.
Oto efekt końcowy:
Obrazek
Plastikowa biała podstawa jest ścięta z obu stron - można odkręcić ją za pomocą klucza płaskiego.

Po dopasowaniu odpowiedniego adaptera (najpierw próbowałem nakręcić na gwint najmniejszy, żeby ściśle siedział, ale w końcu założyłem 2 z 4) zakładamy gałkę i dokręcamy 3 śruby (ew. śróby :wink: jak zdarzyło mi się napisać na drugim forum nie strzeżonym przez skrypcik orto).
Obrazek

Na koniec pozostało nakręcić na nie nakładkę-zaślepkę i w ten sposób po całym dniu mogłem z dumą powiedzieć do licznie zgromadzonych radiosłuchaczy: finis coronat opus.
Obrazek

No niestety - podstawa oryginalnego fetyszu ma odpowiedni zaczep trzymający gumę mieszka. Teraz lata on luzem:
Obrazek
Może kiedyś zamiast nakręcanej zaślepki założę odpowiednią nakrętkę i w ten sposób umocuję na stale. Niby samo nie spada, ale świadomość minifuszerki odbiera całą radość z dobrze przeprowadzonego wielkiego projektu. Mimo to efekt końcowy spełnia oczekiwania.
Obrazek Obrazek Obrazek
Zobaczymy jutro, bo teraz już jest ciemno, ale będzie ok.

W następnym odcinku: Wielki Projekt Tuningowy Wieszania Czerwonych Podświetlanych Kostek Do Gry Na Lusterku Wstecznym oraz Prośba Do Doświadczonych Klubowiczy - Pomuście W Wyborze Najlepsiejszego Antyradaru: CD, DVD Czy MiniDVD - Co Działa Lepiej I Jak Trudno Ustrzelić Wtedy Probka Na Wstecznym! :wink:
W niedalekiej przyszłości jeszcze swap turbinki, ale wszystko po kolei - to dopiero po powyższych. 8)

Dziękuję w realizacji Projektu Bezpalcemu Drzymkowi za nadzór BHP, Paparazziemu Pelotowi za użyczenie sprzętu i światłe rady dot. fotografii przy oświetleniu naturalnym i sztucznym, KALIIemu za wsparcie i nadzór merytoryczny mimo ogólnego niedowładu :arrow: po amputacji oraz MIŚKOWI za to, że jest jaki jest i gdzie jest.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

A jak ta nowa końcówka :twisted: leży w dłoni? Lepiej niż poprzednia?
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

świetna fotorelacja tej jakże skomplikowanej operacji :wink: przyda sie napewno przyszłym pokoleniom :wink:
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Największy tuning w klubie :lol:
No to teraz wszystkie wystawy Twoje Robercie :lol:
Wielki projekt tuningowy się dopełnił, brawa la tunera :slon: :slon: =D> =D>
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Obrazek
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
radek1
Posty: 119
Rejestracja: 2006-07-31 16:16
Galeria: viewtopic.php?t=10146
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: radek1 »

Mistrzu wykonałeś supeeeer robote,dla mnie jesteś wielki po tym co zrobiłeś ze sprzętem gratulacje.Chciałbym kiedyś posłuchać jak pracuje sprzęt i jak jeździ oczywiście.Mam prośbę,gdzie dostałeś kolanka z kwasówki ja dałem do wydechu zwykłe stalowe bo nigdzie nie mogłem dostać nierdzewki.Dzięki!
Radek
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Pytaj KALIIego - on jest wykonawcą lub Sqada - on dał namiary na materiały.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

radek1 pisze:Mam prośbę,gdzie dostałeś kolanka z kwasówki ja dałem do wydechu zwykłe stalowe bo nigdzie nie mogłem dostać nierdzewki.Dzięki!
Na składach ze stalą nierdzewną, jest ich troche w wawie, a gdzie są u Ciebie to ja nie wiem.
Awatar użytkownika
TYKWA
Posty: 1296
Rejestracja: 2005-04-03 18:31
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=6180
Lokalizacja: polska

Post autor: TYKWA »

radek1 pisze: Mam prośbę,gdzie dostałeś kolanka z kwasówki ja dałem do wydechu zwykłe stalowe bo nigdzie nie mogłem dostać nierdzewki
Sqad znalazl na skladzie , to moze Ty znajdziesz na radkowni ??
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 :-(Obrazek
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

BiTurbo!!!

Post autor: Robert »

Nadejszła wielkopomna chwila - pora na dalsze szczegóły.
Częściowo podpuszczony nowymi projektami w Klubie, częściowo pod wrażeniem jazdy koło Wuaxa (właściwie to tylko jakiś czas koło albo z przodu, bo potem poszedł 260-270 i spotkałem go dopiero za jakiś czas na poboczu, jak już wzywał lawetę :cry: ) postanowiłem dopieścić Probka. Żadne strumienice, magnetyzery, itp. Po pierwsze: czarny dach. To już zdecydowane, waham się jeszcze, czy nie polecieć na czarno od dolnej linii szyb, czyli maska i góra błotników (może góra zderzaka - tam gdzie znaczek, ale to wyjdzie w praniu), lusterka, słupki i tylna klapa ze spojlerem. Powinno dać naprawdę dobry efekt z czarnymi uszczelkami i brzegami tylnych bocznych szyb oraz (fabrycznym) czarnym malowaniem dołu wszystkich plastików (zderzaków i listew bocznych).
Obrazek
Lekką czarną maskę (klubową przechodnią :lol: ) mam od Pelota, bo on jeździ teraz z blaszaną.

Pojawią się oczywiście nowe naklejki: Obrazek, ale nie w tym upatruję największego wzrostu mocy.

Nie będę też robił wydmuszki, bo mi np. OLEY pojechał po ambicji :P :lol:
Przecież takie okaleczenie Probka powinno się karać! :1111_bicz:

Jak niektórzy 8) wiedzą udało mi się bardzo tanio wysępić od GTurbo 2 nowe, duże turbiny. Tzn. na razie mam już jedną, z czego się bardzo cieszę, druga dojedzie na dniach - może tuż po Wielkanocy.
Jest zarąbista: Obrazek Piotrek! Nie baw się, bo jeszcze zepsujesz! :twisted:

2 BOVY! Będzie można pobawić się regulacją i spróbować uzyskać różne czasy załączania! A może w ogóle wziąć 2 różne z różną charakterystyką i wydobywanym dźwiękiem? :lol:

W kosmos (a może do innego posiadacza lub przyszłego posiadacza FE3) leci kolektor - trzeba wyspawać nowy. Przy okazji w końcu ruszy klubowy projekt prawdziwego (od początku do końca) :arrow: podwójnego wydechu.

Materiał już przygotowany: Obrazek

Pelot - oddawaj drugą połówkę mojego tłumika! :evil:
Obrazek Obrazek
(tak wyglądał tuż po kupnie - teraz jest pojedynczy).

Czekają już rozpórki - też od Gturbo (KALII wrzuć z łaski swojej zdjęcia), kolejnym krokiem będzie wzmocnienie hamulców (na razie zostaną te nacinane, co mam, a zaczniemy od :arrow: wzmacniacza hamowania z JC, potem się okaże, ale pewnie będzie mało).
Obrazek Obrazek

No i obowiązkowo jakieś fele i gumki - tylko 16", bo muszę być w stanie jeździć po wertepach Leszno-Złotokłos, ale za to muszą być kozackie!

Już się nie mogę na to wszystko doczekać!
"Martwy" tekst nie potrafi przekazać mojego radosnego podniecenia - musicie sobie wyobrazić, jak się cieszę! :slon: :slon: :slon:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

no to Robercie jak pomalujesz tak Probka jak piszesz to będa dwa bardzo podobne auta w klubie( oczywiście w kwestii lakieru) 8) :wink:
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Robert a czym zamierzasz rozpędzić te dwie turbiny?? 2 garami czy może będą w sekwencji jedna pod drugą, ale to podwójny wydech nie ma sensu. Pewnie turbiny rozkręcą się przy 5 tyś a przy 6250 będzie odcięcie, bez odciecia na tych tlokach to coś popłynie :lol:
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Wtedy płynę, płynę... Obrazek

A na serio ;) : myślałem o AFRze, który jednemu klubowiczowi ocalił 2 razy silnik, ale dynamika zmian tego wskaźnika przy naszej sondzie mnie przerasta, więc ograniczam się na razie do temperatury spalin - z braku czasu wskaźnik jeździ w pudełku na tylnym siedzeniu, ale tak z półtora raza to już mi silnik uratował Obrazek.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Marcos
Posty: 819
Rejestracja: 2004-03-01 17:31
Galeria: viewtopic.php?t=5568
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Marcos »

Robert dawno nie przeczytałem takiego ciekawego posta -Twojego :D .
Podobają mi się zmiany, które planujesz. Moge tylko pogratulowac i życzyc powodzenia. :1111_ok:
GG:9377317 white GT1 90'
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Sqad pisze:Pewnie turbiny rozkręcą się przy 5 tyś a przy 6250 będzie odcięcie, bez odciecia na tych tlokach to coś popłynie :lol:
Grunt to temperatura jak jej będzie przestrzegać to wszystko spoko. A co do 2 turbin to przy silniku FE3 przegęcie i do tego takie wiadra :lol: :lol: No chyba że znów zmiana silnika. :?
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Takie turbiny to się montuje przy V8 :lol:
Sqad dobrze pisze - w autach 4 cylindrowych podstawą jest 1 dobra turbina, której wielkość dobiera się do pojemności i max prędkości obrotowej auta.
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
MISIEK
Posty: 813
Rejestracja: 2004-02-09 01:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: MISIEK »

Drzymek pisze:Takie turbiny to się montuje przy V8 :lol:
Sqad dobrze pisze - w autach 4 cylindrowych podstawą jest 1 dobra turbina, której wielkość dobiera się do pojemności i max prędkości obrotowej auta.
W autach 4 cylindrowych mozna zalozyc nawet 50 turbinek :P

Tradycyjnie montuje sie uklad sekwencyjnego zalaczania/przelaczania

mala turbina pompuje od dolu a duza od srodka ;]
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

MISIEK pisze:
Robert pisze:2 nowe, duże turbiny.
Tradycyjnie montuje sie uklad sekwencyjnego zalaczania/przelaczania
mala turbina pompuje od dolu a duza od srodka ;]
Nie wydaje mi się żeby duża turbina pompowała od dołu ( i to jeszcze w 4cylindrowym aucie).
BEAUTY...POWER...SOUL...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”