polerowanie kolektora wydechowego

tomek7
Posty: 126
Rejestracja: 2004-12-12 17:06
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=8917
Lokalizacja: mińsk mazowiecki
Kontakt:

polerowanie kolektora wydechowego

Post autor: tomek7 »

czy ktos juz probowal polerowac kolektor wydechowy? ja to zrobilem w polonezie na lustro, zwiekszyla sie troche srednica i bya odczywalna poprawa elastycznosci w dolnym zakresie obrotow, tyle ze duzo roboty
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Zależy w jakim silniku chcesz to robić. Najlepiej wypolerować kolektor ssący(wiadomo jaki jest odlew fabryczny :) ) i pózniej wydechowy(lub powiększyć średnicę). Podejrzewam że to da fajne efekty.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
tomek7
Posty: 126
Rejestracja: 2004-12-12 17:06
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=8917
Lokalizacja: mińsk mazowiecki
Kontakt:

Post autor: tomek7 »

z jedna roznica dolotu nie mozna polerowac na lustro w przeciwienstwie do wylotu
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

mówisz o polerowaniu od środka? czegoś nie kumam... po co komu wewnątrz wydechu lustro? Ronin mówi o polerce ssącego na zewnątrz chyba?

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Pimpo, port polish (czy jak to się pisze :D ) to polerka od wewnątrz. Strumień powietrza szybciej napełnia kolektor bo ten jest w rodku gładziutki i nie ma chropowatej struktury która stawia jakiś tam opór.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

sam se polisz :wink:

ciekawi mnie co jest lepsze - wypolerować wydech jak mówicie czy wstawić strumienicę... hmmm... w jednym i drugim przypadku przyspiesza się wyrzucanie spalin. nie trzeba wtedy montować stożka żeby silnik nadążył zasysać powietrze? nie może być przecież tak że wypluwa więcej niż bierze :)

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
tomek7
Posty: 126
Rejestracja: 2004-12-12 17:06
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=8917
Lokalizacja: mińsk mazowiecki
Kontakt:

Post autor: tomek7 »

jeszcze raz wszystkim mowie po raz wtory :P ze strumienica nic nie daje, a scislej mowiac daje przy jednej predkosci obrotowej silnika, ktora zapewnia zjawisko rezonansowe i to jeszcze dolot musi byc odpowiednio przygotowany, moze ktos umie jezdzic calyczas na jednej pred obr na kazdym biegu? :P
Awatar użytkownika
TYKWA
Posty: 1296
Rejestracja: 2005-04-03 18:31
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=6180
Lokalizacja: polska

Post autor: TYKWA »

tomek7 pisze:z jedna roznica dolotu nie mozna polerowac na lustro w przeciwienstwie do wylotu
Jak to jest ,
Kiedys w samochodówce uczylem sie zeby nie polerowac na lustro kolektora ssácego , w przeciwienstwie do wydechowego, który powinien byc super gladki. Ssácy oczywiscie nie moze byc z zadrami , ale nie wskazane jest lustro, a to dlatego zeby juz w czasie napelniania nadac odpowiedni ruch wspomagajácy wymieszanie sie paliwa z powietrzem. Tak ja to pamiétam :D
Tyle ze jesli o gaznik albo wtrysk jednopkt chodzi to jest to dla mnie zrozumiale, ale jak to sie ma w przypadku wtrysku wielopkt, kiedy w kolektorze jest tylko powietrze :?:

Czy ktos moze to sensownie wytlumaczyc ??? Czy polerowac ssácy czy nie ???
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 :-(Obrazek
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Kolektory wydechowe błyszczące??

Post autor: KALI »

Ostatnio miałem sporo pytań dlaczego owijam kolektory izolacją termiczną ,dlaczego nie zostawiam ich takich błyszczących dlaczego nie poleruje.Udało mi się wyszukać fotki jak wygląda piękny wypolerowany kolektor z ebuy-a po kilku dniach użytkowania.
Obrazek
Tutaj jeszcze czysty ładny błyszczący

Obrazek
Tu wygląda ciekawie nawet bym powiedział super

Obrazek

A tu efekt finalny po ostrym palnikowaniu.
Awatar użytkownika
Afrael
Posty: 229
Rejestracja: 2006-05-07 14:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Afrael »

Dokładnie mnie tez to zastanawiało zawsze. :)
Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lukask »

To nie ma być ładne tylko dawać efekty a wiadomo że jak zaizolowane to mniej nagrzewa komorę silnika i tyle :wink:
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian »

orginaly z usa mosza byc z innego materialu bo u kolega juz jakies 2 lata pomyka i nadal sie swieca.

pozdr
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Bo kolega ma pewnie nikiel polozony piecowo a to ma bardzo wysoka wytrzylaosc temp ale kosztuje mala fortune :)
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

Sebastian pisze:orginaly z usa mosza byc z innego materialu bo u kolega juz jakies 2 lata pomyka i nadal sie swieca.

pozdr
Nie sądzę - nie wieżę że nawet się nie przebarwił.
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Widziałem fotki tych ze stanów to się robią takie żółto-brązowo-niebieskie. Przynajmniej w Probach. (na ProbeTalku są zdjęcia)

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Zależy czym jest pokryty kolektor i z którego gatunku stali jest robiony, ale sama kwasówka nie ma bata żeby się nie odbarwiła.
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian »

KALII pisze:
Sebastian pisze:orginaly z usa mosza byc z innego materialu bo u kolega juz jakies 2 lata pomyka i nadal sie swieca.

pozdr
Nie sądzę - nie wieżę że nawet się nie przebarwił.
serio, jego kolektory nie ze sa jak nowe ale takie ekstremalne zmiany jak na zdjeciach ktore pokazales to on niema!

pozdr
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Hehe a taki był ładny amerykański szkoda :lol: :lol:
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

Obrazek

pozdro
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dee Jay »

No właśnie jak to jest z ssącym. Podłączyłbym się pod pytanie bo mam akurat 1 kolektor w garażu do polerki z zewnątrz i nie wiem czy od środka coś z nim zrobić
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”