Quaki projekt nitro

Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Quaki projekt nitro

Post autor: Quaki »

No to od poczatku :)
Od dosc dlugiego czasu mialem w swoim autku zainstalowac na powrot instalke nitro jako ze wczesniejsza instalacja byla zdemontowana na zime zeszlego roku a ja nie mailem za bardzo czasu ani weny zeby ja spowrotem montowac to sobie lezala w moim domku az do teraz
Otoz tak mniej wiecej dwa miesiace temu wpadlem na pomysl zrobienia profi instalacji podtlenku azotu czyli sterownik progresywny strzal 100-150kM
Co juz mam
-cala isntalacja z kocykiem i cisnieniomierzem
-mala butla (mala zeby sie nie rzuacala w oczy )
-sterownik progresywny
Czego mi brakuje
-pompy walbro 255l/h (niestety zamowiona w Polsce w dwoch firmach tomson i PWS nie przyszla tomson od prawie miesiaca tlumaczy sie ze sa na cle a PWS odpowiedzial po miesiacu ze jak im wplace 100% zaliczki to mi sprowadza jak w takim tepie ile zajela im odpowiedz na maila to ja sie zdarze zestarzec zanim ja dostane) niesty zostala mi droga zamowienia ze stanow ale to troche potrwa zanim do mnie przyjdzie neistety bez tej pompy strzal powyrzej +50kM moze sie skonczyc tragicznie :(
Co jest w planach
-otorz w planach mam przerobienie mojej instalki na direct port (juz oddalem kolektor do zrobienia dziurek (oczywiscie drugi nie ten na ktorym jezdze). Jak juz bede mial zrobione porty w kolektorze ssacym to do kazdego kanalu bedzie mozna wrzucic oddzielny wtryskiwacz i wtedy mozliwe ze bedzie strzal rzedu +200kM
-sprzeglo to jeden z elemntow ktory na pewno musze wymienic bo seryjne raczej slabo sie plasuje przy takich mocach
-hamulce (najprawdopodobniej tyl i przod nawiercany i jakies dobre klocki na przyklad EBC)
Pozdrawiam
W najblizszym czasie postaram sie zrobic zdjecia i pokazac
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
TYKWA
Posty: 1296
Rejestracja: 2005-04-03 18:31
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=6180
Lokalizacja: polska

Post autor: TYKWA »

Jesli o pompe chodzi to powiedz mi czy to taka np jak ta

http://cgi.ebay.co.uk/Uprated-Walbro-Fu ... dZViewItem

jesli tak to moge ci ja za 4 tyg przywiezc , koszt ok 80funtów, a jesli chcesz szybciej to doliczajác ok 10 funtów moge ci ja wyslac , takie pompy sa tu na ebay-u.
Jakby co to pisz na Priva :D

A swojá droga to po takiej modyfikacji bedziesz mial prawdziwá rakieté , :D :!:
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 :-(Obrazek
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

A jak wygląda trwałość silnika przy strzale rzędu 200 PS?
Będzie nie zły pocisk :D
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Przy takim nagłym skoku temperatury coś na pewno popłynie :)
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

A wlasnie ze nie bo naglego skoku nie bedzie bo
1-strzal jest progresywny czyli nie ma naglego dodania 100kM czy 200kM tylko stopniowo od tego jest wlasnie urzadzonko zwane sterownikiem progresynym (notabene nie dlugo bede zaczynal produkcje takich :) )
poszukajcie w necie czegos co nazywa sie nitrous progressiv controller albo nitrous controller
2- odpowiednie dodanie wiekszej ilosci paliwa zabezpiecza przed zbyt uboga mieszanka co jest przyczyna plyniecia tlokow :)
Jedynym elementem o ktory sie boje to korbowody bo nasze podobno z ledwoscia wytrzymuja 300kM ale zobaczymy jakby co to na zime kute tloki i korby :)
Co do trwalosci silnika przy strzale 200kM moze byc z tym krucho jesli bedzie zly AFR lub za wysokie EGT to moze sie okazac ze bedzie lipa ale mam w planach też montaz czujnika EGT a razcej dwoch na kazde 3 cylindry (czujnikiem bedzie chyba miernik elektroniczny z termopara "K" i oslonka juz kupna :) )
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Wiesz nie chcę nic mówić ale jak ci sie uda zrobić taką instalkę nitro i twój silniczek wytrzyma strzał 200 km to podejrzewam ze na 100 % biore ją od ciebie jeśli cena za ną nie będzie kosmiczna. Ale wątpię aby mój silnik wytrzymał następne 200 km.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Jesli chodzi o koszta to jak na raie policzylem sobie tak
-instalacja mokra na wysoko wydajnych elektrozaworach to 1300PLN
-butla to 200PLN
-kocyk to 400PLN
-sterownik progresywny to 350PLN
Dojedzie jeszcze
-pompa paliwa walbro jakies 400-600zl (w zaleznosci od tego czy przyjdzie do mnie z Polski czy tez bede zmuszony kupic poprzez kolege Tykwa
-przerobienie glowicy jakies 100-300PLN (nie wiem dokladnie )
-dodatkowe elementy direct porta 100-300PLN
Podsumowujac
do tej pory wydalem 2250PLN (cala instalka ze sterownikiem umozliwiw strzal 100-150kM)
wydam jeszcze max 1200PLN (ale mam nadzieje ze zdecydowanie mniej)
czyli razem wychodzi mi ze moc rzedu 350kM uzyskam za kwote 3450zl czyli ponizej 10zl za kM
Oczywiscie nie policzylem tutaj kosztow zakucia silnika jesli bedzie to potrzebne a to koszt rzedu 10-12 tys zl ale wtedy moce rzedu 400-500kM sa dostepne
Jak na razie sazde ze dosjcie do mocy rzedu 280-300kM wystarczy i to jest moj target :)
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2006-08-26 20:53 przez Quaki, łącznie zmieniany 1 raz.
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

polecam jeszcze jakies lepsze zaciski hamulcowe bo wychamowanie pojazdu zacznie być kłopotem no i szersze gumy. Napęd trzeba przenieść a raczej powyżej 230-250 koni bedziesz po prostu urywał się z asfaltu i tyle z tego.
Leoul miał podobnie na zakrętach... musiał uważać z gazem bo eclipse miało tendencje do urywania się na łuku i na zewnętrzną przy ostrejszych depnięciach.


bardzo fajny projekt jednak probek ma NIESTETY napęd na przednią oś!
Według mnie target na poziomie 220-240 koni to już byłby dla mnie nie przystanek a pętla tramwajowa (docelowo i finalnie)
skoki na 300 i więcej rodzą cholernie wyrafinowane problemy do przejścia po całym aucie, sprzęgło, półosie, przeguby, skrzynia..... i nie wiem co za chwilę...
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Cynki masz calkowita racje z tym ze leolu jezdzil swoim eclipsem z taka moca na codzien a pieknem instalacj podtlenku azotu jest to ze mozna ja wlaczyc w dowolnym momencie pojechac odcinek 400m i wylaczyc a w normalnej jezdzie rozkoszowac sie naszymi 170kM
Co do zaciskow to jest to racja calkowita dlatego jak juz wspominalem na razie zastosowane beda tarcze nawiercane i klocki EBC green stuf
Kiedys w przyszlosci moze wykombinuje swap hamulcow z lexusa :) niestety moim duzym ograniczeniem jest brak czasu a bardzo nie lubie jak ktos grzebie przy moim autku wole to robic sam :)
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Quaki pisze:Cynki masz calkowita racje z tym ze leolu jezdzil swoim eclipsem z taka moca na codzien
I za to kocham samochody z turbo ciekaw jestem jak mój będzie się sprawował. :roll: :D
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Bogdan9999 widzisz ja osobiscie calego potencjalu swojego auta uzywam tylko na wyscigach a ze scigam sie raczej zadko bo mi sie z regoly niechce to na codzien auto z moca 170kM wystarcza mi w zupelnosci natomiast w wypadku wyscigu bede uzywal potencjalu nitro :)
Mi też podobaja sie autka z turbina ale ciagle przeciazenia wystepujace przy turbince powoduja duzy stres dla silnika i innych elemtow silnika zawieszenia i ukladu hamulcowego ktore najczesciej musza byc wymienione lub wzmocnione a to sa koszta i to nie male
Ja też planuje wykonanie w moim autku jakiejs instalki doladowujacej na stale albo turbo albo kompresora ale to na zime :)
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
TYKWA
Posty: 1296
Rejestracja: 2005-04-03 18:31
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=6180
Lokalizacja: polska

Post autor: TYKWA »

Quaki pisze: -pompa paliwa walbro jakies 400-600zl (w zaleznosci od tego czy przyjdzie do mnie z Polski czy tez bede zmuszony kupic poprzez kolege Tykwa
Quaki ja Cie do niczego nie zmuszam , zaproponowalem tylko pomoc. Z tego co wiem to chyba taniej jak za 80 f nowej pompy nie kupisz. Takie pompy sa na ebay-u, oczywiscie nowe. Ja na tym nie zarobie.

5 wrzesnia wyjezdzam z Anglii wiec mniej to na uwadze jak bys chcial taká pompe , musi taka byc na ebay-u i musisz liczyc ze ok 3-4 dni bedzie trwala przesylka do mnie. Tak zeby zdázyla dojsc przed moim wyjazdem.

Pozdrawiam
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 :-(Obrazek
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Tykwa zle mnie zrozumiales ja wiem ze tyle one kosztuja na e-bayu :) spoko ja mam jeszcze nadzieje ze dostane ta z tompsona za 389zl (oni sprowadzaja z USA i maja upusty wiec zarabiaja na tym tyle co upust )
Pozdrawiam i dziekuje za chec pomocy :)
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
TYKWA
Posty: 1296
Rejestracja: 2005-04-03 18:31
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=6180
Lokalizacja: polska

Post autor: TYKWA »

Quaki spoko, zapomnialem dodac "usmieszka" taki kiepski zarcik, ale jakby co to o terminie mojego wyjazdu pamietaj :1111_ok:
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 :-(Obrazek
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

Quaki pisze:Tykwa zle mnie zrozumiales ja wiem ze tyle one kosztuja na e-bayu :) spoko ja mam jeszcze nadzieje ze dostane ta z tompsona za 389zl (oni sprowadzaja z USA i maja upusty wiec zarabiaja na tym tyle co upust )
Pozdrawiam i dziekuje za chec pomocy :)
Ja też zamówiłem z tomsona i czekałem miesiąc czasu bo ponoć na Urzędzie Celnym były aż w końcu dałem sobie spokój z firmą która ponoć ma wszystko od zaraz a jak przychodzi co do czego to wirtualnie szkoda gadać.

Ja załatwiłem sobie przez Tykwe i dostałem ją dziś i jestem zadowolony bez żadnych nerwów i telefonowania :1111_ok: jeszcze raz dzięx :!:
Gturbo
Posty: 202
Rejestracja: 2006-02-02 21:31
Samochód: brak
Lokalizacja: New York Kielce

Post autor: Gturbo »

Jak by co to moge wam zalatwic ta pompe Warlbro 255 lub 190 z przesylka do polski za jakies 370-400zl. Z ominienciem cla i podatku. Cena tez zalezy od ceny dolara.
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Gturbo dzieki ale juz zalatwilem przez kolege Tykwa wprawdzie z USA taniej ale mi w tym przypadku zalezy na szybkosci
A co do mojej instalki to dostaelm i przetestowalem moje urzadzonko do sterawnia progresywnego czyli progresywny kontroler oparty na czaswoym dodawaniu podtlenku
wartosci to
moc na start 10%40%
moc max 50%-100%
czas rozbudowy 0,1-5sekund
A ze ma to byc produkt uniwersalny to mamy tez mozliwosc regulacji czestotliwosci (tak zeby mozna dostosowac do kazdego zaworka stosowanego w instalkach)
Koszt urzadzenia to 350zl (wiec relatywnie duzo mniej niz te sprzedawane na przyklad prze NX-a bo takie kosztuja jakies 1000-2000zl
Pozdrawiam
ps. niedlugo mieszcze zdjecia ale na razie nie moge bo gdzies zgubilem miojego linka do image shack
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lukask »

Proszę oto link :twisted: http://www.imageshack.us/
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

lukask ja mam ten link nie mam swojego do mojego konta musze zalozyc nowe heheheheheeh
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lukask »

Kurde :roll: myslałem że plusa załapię :(
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

i tak masz plusa bo chciales pomoc :)
Pozdrawiam
ps.chyba dzis beda przeprowadzane proby sterownika pod cisnieniem :) jak sie uda to do przyszlego tygodnia isntalka bedzie dzialac i wtedy zacznie sie wymiana dysz na coraz wieksze :)
ps.2 prob pod ciensienim nie bylo bo nie bylo czasu ale za to oto dwa zdjecia mojego nowego cuda
Obrazek Obrazek
Oraz w stefe zrzutu wrzuce niedlugo filmik jak dziala to ustrojstwo (jak bede mial dobra kopie filmu
A tutaj troche opisze zsade dzialania otoz zasada dzialania kazdego takiego sterownika polega na tym ze seleniod otwierany jest pulsacyjnie na ulamek sekundy potem zamykany i tak w kolko w zaleznosci od tego jaka jest dlugosc tych pulsow taki uzyskujemy wynik z moca od powiedzmy 40% maxymalnej wydajnosci dyszy do 100% gdzie 100% to ciagle otwarcie slenoidu
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

No to nastepna nowosc :)
Jako ze mailem stare sprzeglo i docisk pogadalem z panem Radzikowskim (firma robiaca sprzegla) i moje sprzeglo zostanie wzmocnione i wykonae ze spieku cena bedzie tak mniej wiecej 650-700zl sprezglo ma przeniesc do 350kM i 450Nm (wartosci orejtacyjne jak bedzie w rzeczywistosci zobaczymy)
I jeszcze 3 zdjecia (dodane tez w galeri)
Obrazek Obrazek Obrazek
I objasnienie
1-zdjecie przedstawia miejsce gdzie sobie lezy butla jako ze ma ona syfon (rurke w srodku ktora pozwala na ciagniecie plynnego N2O z dolu butli ) to schowalem ja za siedzieniem zeby latwo mozna bylo do niej siegnac i odkrecic w kazdej chwili
2-miejsce gdzie wychodzi wezyk wysokiego cisnienia tam tez bedzie znjadowal sie selenoid N2O czy w tym samym miejscu bedzie selenoid paliwa jeszcze nie wiem musze sie zdecydowac :)
3-nowy dolot z kwasu byl potrzebyn gdyz w plastik ciezko wladowac wtrsykiwacz
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

:arrow: Tylko wzmocnij poduszki po wymianie na spieka bo długo na nich nie pośmigasz wiem co piszę :wink:
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Wiem wiem ale dzieki Kalli chce zrobic poduszki z poliuretanu :)
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

:arrow: Quaki a kiedy jakiś pomiar na hamowni :?:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”