zwężka a wzrost mocy

Awatar użytkownika
enduro
Posty: 510
Rejestracja: 2004-10-01 16:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

zwężka a wzrost mocy

Post autor: enduro »

przeszukałem tematy związane z ową "magiczną"zwężka,ale odpowiedzi na moje proste pytanie nie znalazłem a mianowicie :o ile zwiększa się moc po założeniu zwężki???wierzyć mi się nie chce że nikt tego nie sprawdził.
Ford Probe 2.2GT - szary metalic
Ford Probe 2.0 - czerwony
Ford Probe 2.2GL - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - żółtek- rozbity :(
Ford Probe 2.0 automat - granat metalic -był
Awatar użytkownika
MISIEK
Posty: 813
Rejestracja: 2004-02-09 01:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: MISIEK »

nie dowiesz sie dokladnie ile bo kazdy ma w innym stanie silnik i turbine :)

moga sie roznic tez zwezki i sposob ich montazu - pamietaj ze zwezka zwieksza po prostu cisnienie doladowania :)
Awatar użytkownika
enduro
Posty: 510
Rejestracja: 2004-10-01 16:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: enduro »

MISIEK pisze:nie dowiesz sie dokladnie ile bo kazdy ma w innym stanie silnik i turbine :)
to jest całkiem jasne....
MISIEK pisze:pamietaj ze zwezka zwieksza po prostu cisnienie doladowania :)
no właśnie i o ile dobrze rozumiem to właśnie to zwiekszenie ciśnienia doładowania musi się przekładać na wzrost mocy,bo chyba nie chcesz mi powiedzieć że montujemy zwężki po to żeby wskazówka od turbo ładniej pracowała :lol:
Ford Probe 2.2GT - szary metalic
Ford Probe 2.0 - czerwony
Ford Probe 2.2GL - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - żółtek- rozbity :(
Ford Probe 2.0 automat - granat metalic -był
Awatar użytkownika
MISIEK
Posty: 813
Rejestracja: 2004-02-09 01:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: MISIEK »

no wlasnie ! :) mozesz sobie dmuchnac wiecej i wtedy masz przyrost - wiec jak chcesz sprawdzic jaki dokladnie jest przyrost mocy ? przyznajac racje na pierwsze stwierdzenie sam sobie odpowiedziales ;]
Awatar użytkownika
enduro
Posty: 510
Rejestracja: 2004-10-01 16:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: enduro »

MISIEK pisze:wiec jak chcesz sprawdzic jaki dokladnie jest przyrost mocy ? ;]
to bardzo proste...moc można sprawdzic na hamowni..być moze jest ktoś w klubie kto zmierzył moc swojego probka przed założeniem zweżki,a następnie po jej założeniu.różnica między mocą "po" a "przed"jest właśnie tym o co się pytam,to wszystko! i nie proszę o inne informacje dotyczące zużycia silnika,turbiny,czy tego kto jak "dmucha" kogo i dlaczego...:lol:
Ford Probe 2.2GT - szary metalic
Ford Probe 2.0 - czerwony
Ford Probe 2.2GL - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - żółtek- rozbity :(
Ford Probe 2.0 automat - granat metalic -był
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Podłączam się do tematu,ale interesuje mnie coś innego: a mianowicie osiągnąłem już 12psi przy seryjnej zwężce (za sprawą układu wydechowego), ale po zamontowaniu MBC zauważyłem dziwne zjawisko:
a mianowicie,jak depnę na max`a to turbo już zaczyna pompowac poniżej 2000obr, pompuje do 6psi czeka, czeka i przy 4000obr dopiero idzie na 10,przytrzymuje tam na chwilę a przy 4500na 12PSI. Takie jaja zaczęły się dziać po zamontowaniu MBC, a dodam tylko że mam go odkręconego na maxa (tzn. nie przytrzymuje powietrza w układzie). Co to może być? Może źle go zamontowałem? A zrobiłem to tak: Jest sobie ten cieniutki wężyk od Turbo: na samym początku zwężka,po niej MBC i dopiero do czujnika. Myślę nad tym żeby to zamienić: najpierw MBC, potem zwężka. I właśnie, czy można zastosować mniejszą zwężkę jak mi dochodzi do czerwonego przy seryjnej? (np. o 1 rozmiar, żeby szybciej rozhuśtać turbo?) I czy będzie odcinać?
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Oj Drzymek ale żeś namieszał jak zamontowałeś MBC to nie możesz miec zwężki bo po co. MBC jest po to aby ją zastąpic. Więc wywal zwężkę i ja zastąp MBC i go ustaw prawidłowo. Pamiętaj że wykręcając pokrętło w MBC zmniejszasz ciśnienie wkręcając zwiększasz. Pozdrawiam.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Boguś właśnie problem z tym, że jak podkręcasz MBC to masz bezstopniowe doładowanie: np. ustawiasz na 10PSI i nie możesz np. jechać 3PSI, 6PSI itd do 10psi. Tylko masz 0,albo od razu 10 (czy jakaś inna wartość ustawiona wedle uznania). Ja chcę tak zrobić: wstawić taką zwężkę żeby mi prawie odcinało,czyli chcę osiągnąć max doładowania jakie jest możliwe na seryjnym kompie. A po tym zabiegu ustawić MBC np. na 3PSI, żeby mi turbo zaczęło płynnie pompować od 3psi. Wiesz o co mi chodzi?

Na razie chcę mieć max doładowanie, ale nie przez MBC! MBC ma mi służyć do ustawienia doładowania początkowego!
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Uuu... ciężko będziesz miał. Ale ci powiem szczerze gówno prawda że masz doładowanie 0 a potem od razu 10 na MBC wiem o czym pisze bo sprawdzałem u siebie ten zaworek daje tylko tyle że możesz sobie łatwo zmniejszać lub powiększać doładowanie. Pozdrawiam
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
enduro
Posty: 510
Rejestracja: 2004-10-01 16:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: enduro »

Dzięki Robert... :lol: czyli zasadniczo nie wzrasta moc,natomiast trochę wzrasta moment...zastanawia mnie tylko to że 2.5 w serii ma przecież 163KM,a uturbiony ze zwężką ,czy bez tylko 158???coś chyba nie tak jest z tym wykresem...
Ford Probe 2.2GT - szary metalic
Ford Probe 2.0 - czerwony
Ford Probe 2.2GL - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - żółtek- rozbity :(
Ford Probe 2.0 automat - granat metalic -był
Awatar użytkownika
MISIEK
Posty: 813
Rejestracja: 2004-02-09 01:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: MISIEK »

hahaha :) ale Robert was wladowal na mine ;]

tu nie chodzilo czasem o ZWEZKE - GAZ ? :D:D:D:D

to wykres przed zalozeniem turbiny ;]
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

A kto (oprócz Ciebie) mówił o turbinie? :twisted:

Przecież widać datę wykresu i jest :arrow: noworoczny wątek uturbiania KALIIego... 8)
:1111_worthy: :wink:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
enduro
Posty: 510
Rejestracja: 2004-10-01 16:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: enduro »

napisałem prv do Asdero,bo to on jest autorem(lub tłumaczem)opisu modyfikacji turbiny w performance,i dostałem taka odp:

"Jak dobrze pamiętam, to przy 0,7-0,65 było coś około 190-200 KM. Dalej do 240 konieczna jest modyfikacja map w ECU, większe wtryski i wydajniejsza pompa. Inaczej ECU będzie ci odcinał paliwo i wchodził w tryb awaryjny z uwagi na za duże ciśnienie doładowania. Będziesz wtedy po jednokrotnym wciśnięciu gazu w podłoge musiał stawać i wyłączać, a następnie włączać silnik aby to zresetować. Granicą jest jak dobrze pamiętam 11,9 psi.
Ale wrażenie jest pozytywne "


czy to faktycznie jest mozliwe???aż taka róznica???
Ford Probe 2.2GT - szary metalic
Ford Probe 2.0 - czerwony
Ford Probe 2.2GL - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - żółtek- rozbity :(
Ford Probe 2.0 automat - granat metalic -był
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

a mozecie mi powiedziec skad zalatwic wiertlo 0,7mm??!! :evil: bo jak narazie to tylko oczy wywalaja na wierzch w sklepach jak im powiem, ze chce takie wiertlo...
Obrazek
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

pytlar pisze:a mozecie mi powiedziec skad zalatwic wiertlo 0,7mm??!! :evil: bo jak narazie to tylko oczy wywalaja na wierzch w sklepach jak im powiem, ze chce takie wiertlo...
zamiast robić zwężke zastąp ją dyszą od kuchni gazowej 8)
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

Lisiu pisze: zamiast robić zwężke zastąp ją dyszą od kuchni gazowej 8)
ktora bedzie tak dokladna, ze szkoda gadac... 8)
Obrazek
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

ja miałem i śmigała że szok 8) A ty myślisz ze wywiercisz dokładniej ?? :wink: :lol:
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
I_Mat
Posty: 106
Rejestracja: 2006-06-02 16:26
Samochód: brak
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski Kraków

Post autor: I_Mat »

pytlar pisze:a mozecie mi powiedziec skad zalatwic wiertlo 0,7mm??!! :evil: bo jak narazie to tylko oczy wywalaja na wierzch w sklepach jak im powiem, ze chce takie wiertlo...
No sklep elektroniczny, takie wiertla służą do robienia otworów w płytkach drukowanych (chociaż nawet jak na nie, 0,7mm to już niska wartosć)
bardzo kapryśna I GT'90: jak człowiek, ma swoje złe i jeszcze gorsze dni
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

nie kupuj wiertła zanim doktniesz to je złamiesz na stali czy miedzi. Bez sprzętu nie wywiercisz. O ręcznej wiertarce zapomnij, lepiej idź do tokarza, powinien wziąść grosze za to, albo w sklepie spawalniczym jest do kupienia takie coś jak prowadnica do drutu do migomatu. Średnicą idealnie pasuje w wąż i masz rozmiary: 0.5, 0.6, 0.8, 1.0, 1.2. Koszt to 1zł:P
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Skomentuje ktoś 200 koni na samej zwężce bo to jest chyba nierealne?

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

no ale co do wiercenia mikro wiertelkiem to sie nie zgodze!ja wiercilem najzwyklejsza wiertarka i szlo miodzio.nalezy tylko pamietac zeby nie szarzowac bo 0,6 nawet nie wiem kiedy poszlo :twisted:
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...
Awatar użytkownika
Ostry
Posty: 148
Rejestracja: 2004-10-23 16:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Grudziądz Olsztyn Paris

Post autor: Ostry »

Bogdan9999 pisze:Uuu... ciężko będziesz miał. Ale ci powiem szczerze gówno prawda że masz doładowanie 0 a potem od razu 10 na MBC wiem o czym pisze bo sprawdzałem u siebie ten zaworek daje tylko tyle że możesz sobie łatwo zmniejszać lub powiększać doładowanie. Pozdrawiam
wez pod uwage ze sa dwa rodzaje MBC,w jednym cisnienie narasta stopniowo a w drugim dopiero jak utworzy sie zadane cisnienie(maja one swoje nazwy,ale obecnie ich nie pamietam)

a co do 200km sama zwezka jest raczej niemozliwe
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

ja mam ten lepszy co puszcza niby całe doładowanie a nie narasta powoli ale on i tak nie działa.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Ostry pisze: wez pod uwage ze sa dwa rodzaje MBC,w jednym cisnienie narasta stopniowo a w drugim dopiero jak utworzy sie zadane cisnienie(maja one swoje nazwy,ale obecnie ich nie pamietam)
To się nazywa "bled" (zwykły reduktor) i "pressure" (ustawiamy wartość ciśnienia wymaganą do otwarcia).
BEAUTY...POWER...SOUL...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”