Wskaznik EGT

Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

Albo zmierz rzeczywiste ciśnienie na listwie. Będziesz wiedział, czy 2 pompy dają radę.
Awatar użytkownika
mika_vixen
Posty: 140
Rejestracja: 2005-11-18 18:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: mika_vixen »

Ciekawe od kiedy równoległe połączenie pomp o takim samym ciśnieniu dawało dwa razy większe ciśnienie.Ciśnienie na listwie będzie takie samo jak przy jednej seryjnej pompie,bo to są prawa fizyki.
FORD PROBE 89`turbo (prawie)GT.
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

No w sumie święta racja ciśnienie będzie to samo, nawet o tym nie pomyślałem. Daj większe napięcie na pompy ale to skróci drastycznie ich żywot
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Mam regulator z manometrem i widzę jakie jest ciśnienie jakie przepuszcza...

Nawet jak zaleję ze 4bary to dalej jest taki problem - pewnie podczas jazdy nie wyrabia...
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Lipex
Posty: 135
Rejestracja: 2007-10-24 02:28
Galeria: viewtopic.php?t=13455
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Lipex »

Drzymek pisze:Mam regulator z manometrem i widzę jakie jest ciśnienie jakie przepuszcza...
:oops: A w jakim celu montuje się taki regulator :?: :oops:
Lulu
Obrazek
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

aby nie wystapiło spalanie stukowe, czyli: spalanie stukowe wystepuje wtedy gdy mieszanka jest zbyt uboga, po prostu pompa nie wyrabia, spalanie stukowe powoduje powstawanie wielkich tem które mogą nawet stopic tłoki.

p.
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Panowie, ale zastanówmy się nad jednym.

Wykluczamy pompę paliwową, bo jak nie używam turbo i jadę pod górę, to temp dochodzi do 850 stopni. Więc pompa by nie wyrabiała?
Albo jak pompuję 2-3 psi to temp. też przekracza 900stopni.
Silniczek pracuje równo i nic się nie krztusi. Więc opcja za mało paliwa idzie w kosmos.

Obstawiam uszkodzone mapy paliwowe (za krótkie czasy wtrysków) albo zwalone wskaźniki (ale żeby dwa na raz?) i Bogdan mi jeszcze podsunął zapchane wtryski, ale to wtedy by chyba silnik pracował nierówno... :roll:

Filtr paliwa wymieniony...
Jeszcze jakieś pomysły?
Może miejsce gdzie wkręciłem czujnik jest złe (idealnie w środku tak że wieją na niego wszystkie 4 wyloty z kolektora) i dlatego jest za ciepło (może gdyby wiał jeden wylot to by było normalnie?)
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Z sumowaniem temperatur jest jak z sumowaniem ciśnień :P
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

Drzymek ja swój egt mam tylko na jednym z kanałów i to dość możliwie blisko głowicy
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
mika_vixen
Posty: 140
Rejestracja: 2005-11-18 18:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: mika_vixen »

Drzymek,masz jak najbardziej prawidłowo założony czujnik tak powinno być.Nigdy na jednym kanale,ani za turbiną.
FORD PROBE 89`turbo (prawie)GT.
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Jest jeszcze druga szkoła - jak najbliżej silnika - ja mam na 1 kanale, z pełną świadomością, że mierzy mi jeden cylinder - ale ja mam dużo dłuższe baranki w kolektorze.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Lepszy na jednym kanale niż wcale :(
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Panowie jestem już "lekko" zdesperowany.

1. podmieniłem stare mapy - nie pomogło
2. wywaliłem wszystkie zwężki - nie pomogło
3. regulator ciśnienia paliwa - nie pomaga
4. sprawdziłem napięcie na 2 pompach - wynosi 13,2

Objawy są bardzo dziwne. Wysokie EGT przekraczające 900 stopni nawet bez używania TURBO. AFR spada na ubogo. Przy stałej prędkości obrotowej 4500obr szarpanie silnikiem jakby było mało paliwa. Jak wciskam gaz do końca samochód ciągnie jak oszalały aż do odcięcia. Na wolnych obrotach EGT takie jak mają inni (wyposażeni w te wskaźniki) i równa praca silnika. Żadnych błędów w kompie.

A może być np. tak że samochód "nie widzi" że się dodaje gazu i cały czas wtryskuje taką samą ilość paliwa???
Czy może być np. przepływomierz walnięty, albo źle ustawiony?

Jakie macie jeszcze pomysły?
Ja już normalnie wysiadam. Chce się cieszyć jazdą Probkiem, tym bardziej że go tak sobie przygotowałem, a coś mi nie pozwala :cry: :cry: :cry:
POMOCY!

EDIT: sprawdzałem przepływomierz i jest w porządku. Tzn. ściągnąłem stożek i palcem popychałem tą blaszkę w środku i silnik reaguje. Tzn jak ją wciskałem to auto przygasało. Przy dodawaniu gazu blaszka sie wychyla do środka.

EDIT 19.04.2008:

Rozebrałem przepływkę, wyczyściłem krzywkę itp. Przestawiałem nawet to koło zębate o 5zębów tak aby przepływka się lżej otwierała, ale nic to niewiele pomogło :( No może minimalnie mniej się grzeje, ale auto przy zmianie biegów miało tendencję do przygasania, więc zmieniłem na takie ustawienie jak było. Przepływomierz reaguje bo poruszałem tą krzywkę podczas pracy silnika i silnik przygasał.

p.s. a może być to wina tej dziweczki "sondy lambda"? (tyle że ona działa bo AFR coś tam pokazuje)
Jakieś pomysły?
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Uszkodzone sondy poznasz po "leniwych" odczytach z AFR. W sensie - jak AFR zmienia się z opóźnieniem w stosunku do tego co robisz z gazem.

5,
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

jedno pytanko drzymus , czy te czynnosci odbywały sie w trybie awaryjnym??

p.
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

W jakim trybie awaryjnym?

Nie, normalnie wszystko było podłączone. AFR zmienia swoje odczyty, ale sonda Lambda nie jest dedykowana do Forda Probe, jest uniwersalna. Ma to jakieś znaczenie?
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
mika_vixen
Posty: 140
Rejestracja: 2005-11-18 18:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: mika_vixen »

Tryb awaryjny może dodać paliwka,albo ująć ale to nie jest zasada.Drzemek zmień te dwie pompy paliwa na jedną dobrą ,bo z tego co piszesz to brakuje ci paliwa.Z tego co zauważyłem to problem się pojawił jak założyłeś większy coller i może z tego są problemy.
FORD PROBE 89`turbo (prawie)GT.
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Problem był duuuużo wcześniej. Pojadę do gościa na rolki wepniemy jego EGT Greedy i zobaczymy na rolkach co się dzieje ze wskaźnikiem ciśnienia paliwa, oraz z EGT. Jeżeli ciśnienie paliwa będzie dobre na listwie, to znaczy że pompy są ok. Jeżeli będą spadki, to znaczy że coś niedobrego dzieje się na drodze pompa-regulator.

Ja już nie mam siły... mieć tyle mocy a nie móc z niej korzystać... :cry: :cry: :cry:
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Poprawne posunięcie które moim zdaniem rozwieje wątpliwości co do pomp. Bo widze ze co niektórych to w oczy kole.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Jestem po kuracji czyszczenia wtryskiwaczy metodą bezinwazyjną (temat w F.A.Q.). Silniczek chodzi cudownie, są bardzo fajne strzały z wydechu na życzenie jakich wcześniej nie było ale problem wysokiego EGT pozostał i w tej kwestii nic się nie zmieniło.

Byłem u speca, gość powiedział że ciśnienie na regulatorze jest.
Sprawa wygląda tak jak by wtryskiwacze nie dostawały sygnału o dłuższych czasach wtrysku.
Ja już nie mam siły. W związku z tym mam takie pytanie:

Czy ktoś by się podjął wyeliminowania tego problemu w moim samochodzie?
Oczywiście za robociznę zapłacę!
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

Drzymek pisze:W jakim trybie awaryjnym?
sorka ze pisze dopiero teraz

ale drzymek wszystkie czynności "grzebania" w przepływce powinieneś robic na w trybie awaryjnym albo serwisowym , czyli tak jak bys sprawdzał błedy, zapłon, pin od odczytu błędów zmasowany i do dzieła.

A dlaczego?? a no dlatego że jak grzebiesz w przepływce tak normalnie to co byś tam nie przestawił to komp i tak sobie wszystko ustawi tak jak mu się podoba a nie tak jak mu ty " przestawisz".

tak mnie kiedyś poinstruowano więc i tak pisze tobie , sam to robiem i pomogło.

p.

jak sie w czyms mysle to nie "krzyczec", bo moge juz czegos nie pamietac
:wink: :wink:
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Ale grzebanie w fabyrcznie ustawionej przepływce to nie jest rozwiązanie!
Poza tym już próbowałem przestawiać przepływkę w trybie awaryjnym i też nic. Ja mam chyba kompa zwalonego bo wydaje mi się że wtryski nie reagują na gaz (tzn. cały czas podają tyle samo paliwa). Chyba się skończy na S.M.T. 6...
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

ja jednak mysle że to wina pompy paliwa, skoro na starej też tak miałes a tu bynajmniej teoretycznie cisnienia wiekszego nie daje wie to chyba tego wina.

jak by nie patrze masz za mało paliwa :roll: :roll:
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

A jak wytłumaczysz bardzo wysoką temperaturę (ok 800stopni) jak auto jedzie pod górę 60km/h ma 2500obr i nie używa w ogóle turbo?
Też pompa nie wyrabia?
Ostatnio zmieniony 2008-05-12 10:13 przez Drzymek, łącznie zmieniany 1 raz.
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lukask »

Drzymek pisze:Ale grzebanie w fabyrcznie ustawionej przepływce to nie jest rozwiązanie!
Poza tym już próbowałem przestawiać przepływkę w trybie awaryjnym i też nic. Ja mam chyba kompa zwalonego bo wydaje mi się że wtryski nie reagują na gaz (tzn. cały czas podają tyle samo paliwa). Chyba się skończy na S.M.T. 6...
Jak już ma być piggyback wsadzaj ecumastera :)
Lepszy support i cały czas jest rozwijany a smt stoi w miejscu.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”