Wskaznik EGT

Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Wskaznik EGT

Post autor: Quaki »

usuniety
Ostatnio zmieniony 2008-03-05 09:28 przez Quaki, łącznie zmieniany 1 raz.
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Bardzo dobra robota!!!

A co do pomysłów, to może elektroniczny sterownik ciśnienia doładowania?
Albo turbo timer?

Po tym co zobaczyłem, to już we wszystko mogę uwierzyć :twisted:
BEAUTY...POWER...SOUL...
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

drzymek elektroniczy sterownik cisnienia doladowania to jest bardzo prosty uklad z tym ze co rozumiesz pod tym pojeciem elektronicznie sterowany bardzo prosty ukladzik to mozliwosc sterowania dwu poziomowa czyli uklad typu
1.ustawienie bez zwezki czyli boost normalny tak zwany fabryczny
2.usatwienie z MBC czyli regulujesz sobie na max boost ktory da rade zniesc twoj motor
Oba ustawienia przestawiane z kabiny przyciskiem wg mnie nie ma sensu bawic sie w systemy typu ustwaianie z kabiny co na przyklad 10% bo i po co jak sie scigasz to uzywasz maxa jak jedzisz normalnie to uzywasz fabryki i tyle
Co do turbo timera to tez nie jest problem ale to po koleji o ile pamietam widzailemn taki projekt i tez go chyba bede robil
Pozdrawiam
ps. ten wskaznik moze dzialac nie tylko jako EGt ale praktycznie jako kazdy wskaznik temp czyli plyn, olej, powietrze w dolocie itp
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Quaki, właśnie napisałeś to co miałem na myśli:
Zwykłe ustawienia i max power (który każdy ustawia sobie indywidualnie). Jak byś coś takiego zrobił w rozsądnych piniądzach, to ja bym się na to pisał. No i żeby był efekt "preesure" czyli chwilowe przytrzymanie powietrza przez kulkę na sprężynce.
BEAUTY...POWER...SOUL...
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Drzymek ok postaram sie cos takiego wycenic i pwoiem ile to bedzie mam pewnein plan na to :)
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Quaki, najbardziej mi chodzi o to żeby to było jak najlepsze od strony mechanicznej, tzn. idealnie szczelne, przytrzymywało ciśnienie, nie rozregulowywało się i żeby jak najlepiej spełniało swoją funkcję. Do tego wszystkiego sterowanie z kabiny typu: normal/świrówka (ustawiane wartości). Podaj orientacyjne koszty jak już będziesz coś wiedział. Pozdro!!!
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Jak dla mnie 3 wielkości doładowania były by super :)
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

3 wilekosci beda juz kopotliwe nie niemozliwe ale klopotliwe bo zawory beda drogie a tak da sie to zrobic dosc prosto zreszta zrobie pokaze i okresle koszta mam nadzieje w tym tygodniu
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Quaki, a to będzie typ "pressure"?

Chodzi o to że może, przy okazji jakoś minimalnie polepszymy parametry. (2 wielkości doładowania wystarczą, tylko ważne żeby była możliwość przełączania w trakcie jazdy z kabiny).
BEAUTY...POWER...SOUL...
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Drzymek na razie bedzie tylko typ bleed bo pressure musialbym zrobic a nie mam czasu szukac odpwoiedniej sprezynki a kupowac za 70zl nie mam zamiaru bo iwem ze istnieja tansze
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

A te presure to gówno dają no moze że inaczej brzmi.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Hmm jak to policzylem to wychodzi ze caly taki gotowy produkt wyszedlby kolo 270zl wiec raczej duzo wiecej niz myslalem :(
Szkoda
system oparty jest na przekazniku i dwoch elektrozaworach
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Za 270 to za drogo za tyle to prawie westegaste (czy jakos tak to sie pisze) Można było by mieć.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Bogdan9999 pisze:Za 270 to za drogo za tyle to prawie westegaste (czy jakos tak to sie pisze) Można było by mieć.
A ja myślałem że mamy westgate`y seryjnie :roll: :shock: 8) :wink:

Quaki 270zł to faktycznie trochę za dużo i nie opłaca się z tym kombinować.
BEAUTY...POWER...SOUL...
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

pogadalem z ludzmi i moze da sie to jakos zmniejszyc ale o max 50zl ( o ile znajde tansze selenoidy :( )niestety wydawalo by sie ze to takie proste a jednak nie hmm szkoda
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Drzymek pisze:
A ja myślałem że mamy westgate`y seryjnie :roll: :shock: 8) :wink:

Quaki 270zł to faktycznie trochę za dużo i nie opłaca się z tym kombinować.
Mamy.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

usuniete
Ostatnio zmieniony 2008-03-05 09:29 przez Quaki, łącznie zmieniany 1 raz.
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Quaki pisze:...jako odnosnik wykorzystalem termomtr pokojowy z zewnetrznym czujnikiem temp
Teraz konkluzja
-temp mierzona jest dosc dokladnie pomylka max 10C (wiec dla zakresu 2000C wartosc 0,5% jest bardzo dobra ) ...
Pomyłka o 10 stopni przy temperaturze ~20 to 50% - ekstrapolacja wyników do 2000 stopni jest bezpodstawna - równie dobrze będzie się tam mylił o 1000. Jeśli to nie było odchylenie, a przesunięcie wyskalowania, to te 10 stopni w ogóle nic nie znaczy.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

wskaznik tak jest wykonany ze pomylka maksymalna wynisie 0,5% calego zakresu wiec przy 20C to duzo ale przy 800 C niezauwazalnie
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

usniete
Ostatnio zmieniony 2008-03-05 09:30 przez Quaki, łącznie zmieniany 1 raz.
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

usuniete
Ostatnio zmieniony 2008-03-05 09:30 przez Quaki, łącznie zmieniany 1 raz.
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

Quaki pisze:Hmm jak to policzylem to wychodzi ze caly taki gotowy produkt wyszedlby kolo 270zl wiec raczej duzo wiecej niz myslalem :(
Szkoda
jesli chodzi o ten temat to przepraszam ale smiem twierdzic ze mozna zrobic taki uklad sporo taniej.rozumiem ze obliczyles + - te kwote powiedzmy z czesci ze sredniej polki i oczywiscie nowych tak?

wedlug mnie jesli ktos chcialby miec taki bajerek (mowie o ukladzie: przelacznik w kabinie + 2 elektrozawory = sterowanie z kabiny dwoma wielkosciami doladowania) a nie zalezy mu na estetyce pokusze sie o stwierdzenie ze mozna "zamknac" sie w kwocie 50-60 zl

przykladowo : wskakujemy na "Alledrogo", szukamy jakichs zaworkow typu "od cieniasa" po 10 zl sztuka,lub z rozbiorki instalki gazowej te co zamykaja benzynke (choc te moga byc ciut drozsze bo bardziej estetyczne).co dalej . hmm... przelacznik,na bogato a co!niech bedzie fikusny!z podswietleniem!i z przykrywka i koniecznie czerwony! :twisted:
w sklepie z duperelkami elektronicznymi u mnie cena od 8,50 do 23 za pelny wypas (mowie o rozmiarze),dalej przekaznik cena hmm...4-8 zl,troche kabla,troche wezyka i 2 trojniczki do wezykow.to by bylo na tyle + oczywiscie troszke checi,troszke czasu i otrzymujemy manual boost controll from the kabina napredce classic :D
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

Ja miałem u siebie gotowy produkt egt firmy auto gauge koszt 350zł i byłyem z niego zadowolony reakcja i odczyty w normie spisywał się super.W tej cenie to już chyba najtaniej jeżeli chodzi o firmowy.
Wygląd zdecydowanie lepszy i można go było obsadzić np.w słupku .
http://img163.imageshack.us/my.php?imag ... noc2ap.jpg
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Kalli ja sie zgadzam wiem ile kosztuja autogauge ale maja jedna podtswawowa wade nie maja alarmu czyli sa tylko zbednym bajerem( bardzo ladnym zreszta ale malo uzytecznym) problemz tymi wskaznikami polega na tym ze jesli cos bedzie sie dzialo nie tak z twoim silnikiem to faktycznie taki zegar to pokaze ale ty mozesz nie zwrocic na to uwagi (i najprawdopodobniej nie zwrocisz bo konia z rzedem temu co bedzie obserwowal wskazniki podczas wyscigu ) pozatym wez pod uwage ze my mamy dwa kolektory i sonda powinna byc w obu a tego juz autogauge nie zrobi no chyba ze kupisz dwa pomijam juz takie aplikacje gdzie moc autka tuningowanego rosnie na przyklad o kilkaset procent tam juz powinno byc tak ze na kazdym cylindrze jest oddzielna sonda a jak masz tych cylindrow pwoiedzmy 6 jak u nas to co kupisz 6 wskaznikow i kto to bedzie sprawdzal (a ja juz jestem w trakcie tworzenia wskaznika na 8 i 10 sond)
też jak dla mnie jesli ktos chce miec ladny bling bling do niczego nie przydatny to ja polecam autogauge za 350zl jesli chcesz miec naprawde profi zegar to ja osobiscie polecam omori greedy lub defi kazdy koszutuje minimum 800zl
Co do ladnosci mi akurat sie takie podobaja wydaje mi sie ze sa bardziej czytelne itp (notabene bede robil tez wskazowkowe ale to jeszcze troche czasu minie)
Co do mozliwosci wstawienia w slupek to moj zegar tez sie da wstawic w slupek ale tak maja wszyscy (moze ja tez kiedys zmienie ale na razie jest i bedzie tak bo mi sie podoba)
Prawda jes taka ja moge zrobic sobie wysweitlacz za 80zl do tego sonda za 150zl i mam zegar ale nadal nie mam alarmu a dla mnie takie cos jak alarm jest najwazniejsze w tego typu zaegarach daletgo wszelkie autogauge u mnie sa zdyskwalifikowane
York ja sie zgadzam jak ktos chce sobie sam zmontowac takie ustrojstwo z czesci z odzysku to mozna to zrobic w takiej cenie ale nowe czesci kosztuja niestety same zworki kosztuja po 100zl a trzeba dwa itp koncwki wezyki krocce do tych zaworkow i tak dalej jak sobie policzysz to tak dkladnie to wyjdzie ze nie bedzie to wcale tak tanio (fakt ze ja zliczylem to na calkiem nowych czesciach
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

Jeżeli chodzi o wolnossący to się zgodzę że potrzebne są dwie sondy ale przy turbo to sam wiesz że wystarczy jedna sonda bo egt montujesz przed turbo.
A alarm- mogę puścić sygnał do megasquirta razem z shiftem wmontować jedną diodę w obrotomierz a drugą w zegar egt i mam dwa shift-y służące jako alarm do obrotów i do temp.ex.
Nawet pomijając ''bajer'' jak to określiłeś wystarczał mi spokojnie sam wskaźnik aby monitorować temp.nie było z tym problemów.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”