Wskaznik EGT
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Wskaznik EGT
usuniety
Ostatnio zmieniony 2008-03-05 09:28 przez Quaki, łącznie zmieniany 1 raz.
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
drzymek elektroniczy sterownik cisnienia doladowania to jest bardzo prosty uklad z tym ze co rozumiesz pod tym pojeciem elektronicznie sterowany bardzo prosty ukladzik to mozliwosc sterowania dwu poziomowa czyli uklad typu
1.ustawienie bez zwezki czyli boost normalny tak zwany fabryczny
2.usatwienie z MBC czyli regulujesz sobie na max boost ktory da rade zniesc twoj motor
Oba ustawienia przestawiane z kabiny przyciskiem wg mnie nie ma sensu bawic sie w systemy typu ustwaianie z kabiny co na przyklad 10% bo i po co jak sie scigasz to uzywasz maxa jak jedzisz normalnie to uzywasz fabryki i tyle
Co do turbo timera to tez nie jest problem ale to po koleji o ile pamietam widzailemn taki projekt i tez go chyba bede robil
Pozdrawiam
ps. ten wskaznik moze dzialac nie tylko jako EGt ale praktycznie jako kazdy wskaznik temp czyli plyn, olej, powietrze w dolocie itp
1.ustawienie bez zwezki czyli boost normalny tak zwany fabryczny
2.usatwienie z MBC czyli regulujesz sobie na max boost ktory da rade zniesc twoj motor
Oba ustawienia przestawiane z kabiny przyciskiem wg mnie nie ma sensu bawic sie w systemy typu ustwaianie z kabiny co na przyklad 10% bo i po co jak sie scigasz to uzywasz maxa jak jedzisz normalnie to uzywasz fabryki i tyle
Co do turbo timera to tez nie jest problem ale to po koleji o ile pamietam widzailemn taki projekt i tez go chyba bede robil
Pozdrawiam
ps. ten wskaznik moze dzialac nie tylko jako EGt ale praktycznie jako kazdy wskaznik temp czyli plyn, olej, powietrze w dolocie itp
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Quaki, właśnie napisałeś to co miałem na myśli:
Zwykłe ustawienia i max power (który każdy ustawia sobie indywidualnie). Jak byś coś takiego zrobił w rozsądnych piniądzach, to ja bym się na to pisał. No i żeby był efekt "preesure" czyli chwilowe przytrzymanie powietrza przez kulkę na sprężynce.
Zwykłe ustawienia i max power (który każdy ustawia sobie indywidualnie). Jak byś coś takiego zrobił w rozsądnych piniądzach, to ja bym się na to pisał. No i żeby był efekt "preesure" czyli chwilowe przytrzymanie powietrza przez kulkę na sprężynce.
BEAUTY...POWER...SOUL...
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Quaki, najbardziej mi chodzi o to żeby to było jak najlepsze od strony mechanicznej, tzn. idealnie szczelne, przytrzymywało ciśnienie, nie rozregulowywało się i żeby jak najlepiej spełniało swoją funkcję. Do tego wszystkiego sterowanie z kabiny typu: normal/świrówka (ustawiane wartości). Podaj orientacyjne koszty jak już będziesz coś wiedział. Pozdro!!!
BEAUTY...POWER...SOUL...
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
usuniete
Ostatnio zmieniony 2008-03-05 09:29 przez Quaki, łącznie zmieniany 1 raz.
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Pomyłka o 10 stopni przy temperaturze ~20 to 50% - ekstrapolacja wyników do 2000 stopni jest bezpodstawna - równie dobrze będzie się tam mylił o 1000. Jeśli to nie było odchylenie, a przesunięcie wyskalowania, to te 10 stopni w ogóle nic nie znaczy.Quaki pisze:...jako odnosnik wykorzystalem termomtr pokojowy z zewnetrznym czujnikiem temp
Teraz konkluzja
-temp mierzona jest dosc dokladnie pomylka max 10C (wiec dla zakresu 2000C wartosc 0,5% jest bardzo dobra ) ...
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
usniete
Ostatnio zmieniony 2008-03-05 09:30 przez Quaki, łącznie zmieniany 1 raz.
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
usuniete
Ostatnio zmieniony 2008-03-05 09:30 przez Quaki, łącznie zmieniany 1 raz.
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
jesli chodzi o ten temat to przepraszam ale smiem twierdzic ze mozna zrobic taki uklad sporo taniej.rozumiem ze obliczyles + - te kwote powiedzmy z czesci ze sredniej polki i oczywiscie nowych tak?Quaki pisze:Hmm jak to policzylem to wychodzi ze caly taki gotowy produkt wyszedlby kolo 270zl wiec raczej duzo wiecej niz myslalem
Szkoda
wedlug mnie jesli ktos chcialby miec taki bajerek (mowie o ukladzie: przelacznik w kabinie + 2 elektrozawory = sterowanie z kabiny dwoma wielkosciami doladowania) a nie zalezy mu na estetyce pokusze sie o stwierdzenie ze mozna "zamknac" sie w kwocie 50-60 zl
przykladowo : wskakujemy na "Alledrogo", szukamy jakichs zaworkow typu "od cieniasa" po 10 zl sztuka,lub z rozbiorki instalki gazowej te co zamykaja benzynke (choc te moga byc ciut drozsze bo bardziej estetyczne).co dalej . hmm... przelacznik,na bogato a co!niech bedzie fikusny!z podswietleniem!i z przykrywka i koniecznie czerwony!
w sklepie z duperelkami elektronicznymi u mnie cena od 8,50 do 23 za pelny wypas (mowie o rozmiarze),dalej przekaznik cena hmm...4-8 zl,troche kabla,troche wezyka i 2 trojniczki do wezykow.to by bylo na tyle + oczywiscie troszke checi,troszke czasu i otrzymujemy manual boost controll from the kabina napredce classic
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA
zbieram na 2.5v6...
zbieram na 2.5v6...
-
- Posty: 789
- Rejestracja: 2005-11-01 00:10
- Galeria: viewtopic.php?t=6696
Ja miałem u siebie gotowy produkt egt firmy auto gauge koszt 350zł i byłyem z niego zadowolony reakcja i odczyty w normie spisywał się super.W tej cenie to już chyba najtaniej jeżeli chodzi o firmowy.
Wygląd zdecydowanie lepszy i można go było obsadzić np.w słupku .
http://img163.imageshack.us/my.php?imag ... noc2ap.jpg
Wygląd zdecydowanie lepszy i można go było obsadzić np.w słupku .
http://img163.imageshack.us/my.php?imag ... noc2ap.jpg
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Kalli ja sie zgadzam wiem ile kosztuja autogauge ale maja jedna podtswawowa wade nie maja alarmu czyli sa tylko zbednym bajerem( bardzo ladnym zreszta ale malo uzytecznym) problemz tymi wskaznikami polega na tym ze jesli cos bedzie sie dzialo nie tak z twoim silnikiem to faktycznie taki zegar to pokaze ale ty mozesz nie zwrocic na to uwagi (i najprawdopodobniej nie zwrocisz bo konia z rzedem temu co bedzie obserwowal wskazniki podczas wyscigu ) pozatym wez pod uwage ze my mamy dwa kolektory i sonda powinna byc w obu a tego juz autogauge nie zrobi no chyba ze kupisz dwa pomijam juz takie aplikacje gdzie moc autka tuningowanego rosnie na przyklad o kilkaset procent tam juz powinno byc tak ze na kazdym cylindrze jest oddzielna sonda a jak masz tych cylindrow pwoiedzmy 6 jak u nas to co kupisz 6 wskaznikow i kto to bedzie sprawdzal (a ja juz jestem w trakcie tworzenia wskaznika na 8 i 10 sond)
też jak dla mnie jesli ktos chce miec ladny bling bling do niczego nie przydatny to ja polecam autogauge za 350zl jesli chcesz miec naprawde profi zegar to ja osobiscie polecam omori greedy lub defi kazdy koszutuje minimum 800zl
Co do ladnosci mi akurat sie takie podobaja wydaje mi sie ze sa bardziej czytelne itp (notabene bede robil tez wskazowkowe ale to jeszcze troche czasu minie)
Co do mozliwosci wstawienia w slupek to moj zegar tez sie da wstawic w slupek ale tak maja wszyscy (moze ja tez kiedys zmienie ale na razie jest i bedzie tak bo mi sie podoba)
Prawda jes taka ja moge zrobic sobie wysweitlacz za 80zl do tego sonda za 150zl i mam zegar ale nadal nie mam alarmu a dla mnie takie cos jak alarm jest najwazniejsze w tego typu zaegarach daletgo wszelkie autogauge u mnie sa zdyskwalifikowane
York ja sie zgadzam jak ktos chce sobie sam zmontowac takie ustrojstwo z czesci z odzysku to mozna to zrobic w takiej cenie ale nowe czesci kosztuja niestety same zworki kosztuja po 100zl a trzeba dwa itp koncwki wezyki krocce do tych zaworkow i tak dalej jak sobie policzysz to tak dkladnie to wyjdzie ze nie bedzie to wcale tak tanio (fakt ze ja zliczylem to na calkiem nowych czesciach
Pozdrawiam
też jak dla mnie jesli ktos chce miec ladny bling bling do niczego nie przydatny to ja polecam autogauge za 350zl jesli chcesz miec naprawde profi zegar to ja osobiscie polecam omori greedy lub defi kazdy koszutuje minimum 800zl
Co do ladnosci mi akurat sie takie podobaja wydaje mi sie ze sa bardziej czytelne itp (notabene bede robil tez wskazowkowe ale to jeszcze troche czasu minie)
Co do mozliwosci wstawienia w slupek to moj zegar tez sie da wstawic w slupek ale tak maja wszyscy (moze ja tez kiedys zmienie ale na razie jest i bedzie tak bo mi sie podoba)
Prawda jes taka ja moge zrobic sobie wysweitlacz za 80zl do tego sonda za 150zl i mam zegar ale nadal nie mam alarmu a dla mnie takie cos jak alarm jest najwazniejsze w tego typu zaegarach daletgo wszelkie autogauge u mnie sa zdyskwalifikowane
York ja sie zgadzam jak ktos chce sobie sam zmontowac takie ustrojstwo z czesci z odzysku to mozna to zrobic w takiej cenie ale nowe czesci kosztuja niestety same zworki kosztuja po 100zl a trzeba dwa itp koncwki wezyki krocce do tych zaworkow i tak dalej jak sobie policzysz to tak dkladnie to wyjdzie ze nie bedzie to wcale tak tanio (fakt ze ja zliczylem to na calkiem nowych czesciach
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
-
- Posty: 789
- Rejestracja: 2005-11-01 00:10
- Galeria: viewtopic.php?t=6696
Jeżeli chodzi o wolnossący to się zgodzę że potrzebne są dwie sondy ale przy turbo to sam wiesz że wystarczy jedna sonda bo egt montujesz przed turbo.
A alarm- mogę puścić sygnał do megasquirta razem z shiftem wmontować jedną diodę w obrotomierz a drugą w zegar egt i mam dwa shift-y służące jako alarm do obrotów i do temp.ex.
Nawet pomijając ''bajer'' jak to określiłeś wystarczał mi spokojnie sam wskaźnik aby monitorować temp.nie było z tym problemów.
A alarm- mogę puścić sygnał do megasquirta razem z shiftem wmontować jedną diodę w obrotomierz a drugą w zegar egt i mam dwa shift-y służące jako alarm do obrotów i do temp.ex.
Nawet pomijając ''bajer'' jak to określiłeś wystarczał mi spokojnie sam wskaźnik aby monitorować temp.nie było z tym problemów.