Pawlacz

Kolekcje fotek.
Awatar użytkownika
LukaszV8
Klubowicz
Posty: 677
Rejestracja: 2009-01-06 10:10
Samochód: Probe GT 1992r.
Galeria: viewtopic.php?t=23045
Lokalizacja: Kraków/Myślenice

Re: Pawlacz

Post autor: LukaszV8 »

No przecież musiał podnieść parę centów maskę żeby się domykała i obudowa kompresora żeby się zmieściła.
Obrazek
,,...Panie, a ile to pali?...''
Awatar użytkownika
Benet
Posty: 471
Rejestracja: 2016-07-25 17:14
Samochód: Ford Probe 96' 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=23694
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pawlacz

Post autor: Benet »

No wiem, że tam musi się zmieścić ten potwór. O takie coś mi chodziło, żeby nadbudować wlot powietrza. Wybaczcie żałosne wykonanie :lol:
Załączniki
9rDEp5Ll.jpg
subaru-impreza-typer-6.jpg
Probe 96' 2.0 EURO
Awatar użytkownika
-michal-
Posty: 982
Rejestracja: 2011-12-10 03:04
Samochód: Yugo Koral :P
Lokalizacja: Lublin, Chełm

Re: Pawlacz

Post autor: -michal- »

Mało nie udławiłem się pierogiem :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Oxanin pierwszej klasy :mrgreen:
Awatar użytkownika
Benet
Posty: 471
Rejestracja: 2016-07-25 17:14
Samochód: Ford Probe 96' 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=23694
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pawlacz

Post autor: Benet »

-michal- pisze:Mało nie udławiłem się pierogiem :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Im dłużej patrzę na tę moją profesjonalną przeróbkę, tym bardziej mnie ona śmieszy. Stworzyłem potwora :scramble
Probe 96' 2.0 EURO
Awatar użytkownika
pawlacz
Posty: 376
Rejestracja: 2012-07-24 23:41
Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=22222

Re: Pawlacz

Post autor: pawlacz »

Niestety garbu/wlotu nie da się zrobić na środku, a gdyby chcieć go symetrycznie odbić to byłby bardzo szeroki i według mnie by to jeszcze gorzej wyglądało. Jak przyjdzie lakier to może się tak nie będzie rzucać w oczy :)
Prezes5G19
Posty: 486
Rejestracja: 2014-10-16 14:32
Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
Galeria: viewtopic.php?t=22741
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: Pawlacz

Post autor: Prezes5G19 »

Tragedii z tą maską niema , ale można było pomyśleć o czymś w stylu a`la elclipse .
Awatar użytkownika
Dawidjar
Posty: 65
Rejestracja: 2015-06-19 22:50
Samochód: Probe F2T '92
Galeria: viewtopic.php?t=23895
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Pawlacz

Post autor: Dawidjar »

Prezes5G19 pisze:Tragedii z tą maską niema , ale można było pomyśleć o czymś w stylu a`la elclipse .
No dokładnie o czymś takim mówiłem :D

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
MiczuTG
Posty: 349
Rejestracja: 2015-12-14 10:12
Samochód: Lada Niva
Galeria: viewtopic.php?t=23654
Lokalizacja: UZB

Re: Pawlacz

Post autor: MiczuTG »

Na tych powyżej to wystarczy mocno trzasnąć maską i samo się zrobi :D
Kochaj, dokręcaj, wymieniaj albo rzuć!
==Probe's Style o'Life==
Awatar użytkownika
pawlacz
Posty: 376
Rejestracja: 2012-07-24 23:41
Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=22222

Re: Pawlacz

Post autor: pawlacz »

Garść nowych informacji

Wstępnie udało się wystroić, ale powyżej 200hp zaczęło brakować paliwa. Zmieniono pompę paliwa na wydajniejszą. Po uruchomieniu zgasł, nie chciał odpalać. Okazało się, że pompa dała tak duże ciśnienie, że cały syf z przewodów paliwowych znalazł się w filtrze paliwa. Przewody paliwowe i filtr wymienione na nowe. Teraz działa normalnie. Ostatni setup to ~240hp na kołach, ~340nm przy ~0,6 bara. EGT w normie, spalania stukowego nie ma, dobrze sobie radzi z doładowaniem. No ale wszystko się okaże dopiero w testowych jazdach.

Jest też zamontowany komputerek do monitorowania parametrów silnika.

Lecz to nie koniec, potencjał to jakieś 250-280hp i w taką wartość będzie się celować. Niestety, są problemy z układem chłodzenia. Najpierw pękł zbiorniczek wyrównawczy, można pomyśleć, ze starości:

Obrazek

Niestety po zespawaniu znowu pęknął, więc został dorobiony z stali (jeszcze nie przyczepiony):

Obrazek

Obrazek

Ale to nie koniec problemów, teraz trzeba wyspawać większy zbiorniczek wyrównawczy ten koło błotnika. Nie pamiętam już o co dokładnie chodzi, ale wszystko rozbija się o zbiorniczki, nie do końca chodzi o ciśnienie w układzie, bo pompa i chłodnica wydalają.

Film z tego jak pracuje na wolnych obotach:

https://www.youtube.com/watch?v=KqeFTaZqBMw
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: Pawlacz

Post autor: wuka »

Pięknie. Kto stroi?
Obrazek
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pawlacz

Post autor: KrecioPL »

No proszę. Da się? Da się!

To teraz czekamy na poskładanie auta do końca i ładny wykresik
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
marek08
Posty: 341
Rejestracja: 2015-03-12 16:34
Samochód: Probe RWD
Galeria: viewtopic.php?t=22798
Lokalizacja: Kętrzyn

Re: Pawlacz

Post autor: marek08 »

Rozumiem ze plan 250-280hp na kolach? Konkretnie :) Ile na silniku wyszlo? Fajnie, ze na ten sezon szykuje sie kilka mocnych Probe ;)
Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: Pawlacz

Post autor: infernoblade »

Dokładnie czekam na ukończenie prac i efekt końcowy :)
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Awatar użytkownika
-michal-
Posty: 982
Rejestracja: 2011-12-10 03:04
Samochód: Yugo Koral :P
Lokalizacja: Lublin, Chełm

Re: Pawlacz

Post autor: -michal- »

Z tym ciśnieniem w układzie chłodzenia to może być coś na rzeczy. Kiedyś w moim pierwszym probasie jak miałem wydmuchaną uszczelkę pod jedną głowicą i waliło ciśnienie do układu chłodzenia, to też mi rozwaliło ten zbiorniczek. Na szybko zrobiłem coś w podobie ze stali, jakiś czas działało aż zaczęło rozrywać po kolei węże od chłodnicy.
Oxanin pierwszej klasy :mrgreen:
Awatar użytkownika
LukaszV8
Klubowicz
Posty: 677
Rejestracja: 2009-01-06 10:10
Samochód: Probe GT 1992r.
Galeria: viewtopic.php?t=23045
Lokalizacja: Kraków/Myślenice

Re: Pawlacz

Post autor: LukaszV8 »

Świetna sprawa z tym kompresorem Pawlacz! Zazdroszczę :)

Przy takiej mocy to już na pewno hamulce jakieś nie stockowe są potrzebne żeby nie stać się ofiarą ,,zfejdingowanych'' fabrycznych hebli...

I drugie to ciekawe jak sam stockowy Probowy silnik, skrzynia, dyferencjał zniesie taką podwyższoną moc bo to nie nowe już wszystko. Z resztą nie ważne...

Pawlacz :1111_ok:
Obrazek
,,...Panie, a ile to pali?...''
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1241
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: Pawlacz

Post autor: Spider33 »

Szacunek za podjęcie tematu, bez względu jak to sie zakończy. Mam nadzieję że już niedługo będziemy mieli w klubie najmocniejszego probasa w Polsce. Pozdrawiam i trzymam kciuki.
Awatar użytkownika
marek08
Posty: 341
Rejestracja: 2015-03-12 16:34
Samochód: Probe RWD
Galeria: viewtopic.php?t=22798
Lokalizacja: Kętrzyn

Re: Pawlacz

Post autor: marek08 »

Jesli wyszlo 240 na kolach, to mysle ze co najmniej jakies 270 na silniku, wiec juz mamy najmocniejszego :wink:
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pawlacz

Post autor: KrecioPL »

LukaszV8 pisze: Przy takiej mocy to już na pewno hamulce jakieś nie stockowe są potrzebne żeby nie stać się ofiarą ,,zfejdingowanych'' fabrycznych hebli...
Pawlacz ma MPSy z przodu.
LukaszV8 pisze: I drugie to ciekawe jak sam stockowy Probowy silnik, skrzynia, dyferencjał zniesie taką podwyższoną moc bo to nie nowe już wszystko. Z resztą nie ważne...
Myślę, że najkrócej to pożyją przeguby...
-michal- pisze:Z tym ciśnieniem w układzie chłodzenia to może być coś na rzeczy. Kiedyś w moim pierwszym probasie jak miałem wydmuchaną uszczelkę pod jedną głowicą i waliło ciśnienie do układu chłodzenia, to też mi rozwaliło ten zbiorniczek. Na szybko zrobiłem coś w podobie ze stali, jakiś czas działało aż zaczęło rozrywać po kolei węże od chłodnicy.
Tam jest kompresor wodny - może być taki temat.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
pawlacz
Posty: 376
Rejestracja: 2012-07-24 23:41
Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=22222

Re: Pawlacz

Post autor: pawlacz »

Projekt zbliża się ku końcowi. W tym tygodniu był już testowany na drodze, miałem okazję się przejechać. Filmu z jazdy niestety nie mam, bo zapomniałem o kamerze. Mam tylko film jak brzmi ogólnie.

https://youtu.be/0VslPkT7F2k

Wrażenia z jazdy bardzo dobre, w końcu idzie jak należy. Narazie tylko sprawdzony przy 170km/h bo nigdzie w pobliżu autostrady nie było. Ma dobre odejście, wciska w fotel, z trakcją narazie problemów dużych nie ma. Z biegu 2 na 3 na 4 na full gazie zmienia się w o wiele krótszym czasie niż wcześniej i czuć, że chce mu się jechać bez żadnego oporu. Dźwięk też jest zupełnie inny, choć na filmie tego nie słychać, pod obciążeniem i w środku samochodu brzmi bardzo "siermiężnie" jakby to ująć. Przy tym kompresor jest dość cichy. Mi się podoba.

Ogólnie do porobienia jest dużo pierdółek, ale pierdółki zabierają dużo czasu.

Problem z zbiorniczkami rozwiązany, są większe. Narazie jest ok. Zamontowana została pompka wytwarzająca podciśnienia dla układu hamulcowego, wzięta z Audi 3.0tfsi, elektryczna. Według mnie hamulce działają lepiej niż przedtem.

Trochę zdięć z dziś:

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Benet
Posty: 471
Rejestracja: 2016-07-25 17:14
Samochód: Ford Probe 96' 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=23694
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pawlacz

Post autor: Benet »

Ale rakieta :P Czekam aż nagrasz jakiś filmik z jazdy.
Probe 96' 2.0 EURO
Awatar użytkownika
skalpel
Posty: 216
Rejestracja: 2010-08-11 19:42
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v Turbo 96r
Galeria: viewtopic.php?t=23090
Lokalizacja: Darmstadt/Bochnia

Re: Pawlacz

Post autor: skalpel »

Super
FORD PROBE II 2.0 16V Turbo
LukaszProbe
Posty: 509
Rejestracja: 2015-10-11 22:04
Samochód: Probe r.96 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=23104
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Pawlacz

Post autor: LukaszProbe »

Piękna bestia! Kawał dobrej roboty!:)
Awatar użytkownika
marek08
Posty: 341
Rejestracja: 2015-03-12 16:34
Samochód: Probe RWD
Galeria: viewtopic.php?t=22798
Lokalizacja: Kętrzyn

Re: Pawlacz

Post autor: marek08 »

Fajnie, ze robota idzie do przodu :) A co z maska? Robisz tak jak mowiles, czy wymysliles cos lepszego? Mam nadzieje, ze filtr powietrza przeniesiesz gdzies dalej, bo teraz to on raczej nie pomaga :P
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pawlacz

Post autor: Romas »

A gdzie kreski?
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: Pawlacz

Post autor: wuka »

pawlacz pisze:... Zamontowana została pompka wytwarzająca podciśnienia dla układu hamulcowego, wzięta z Audi 3.0tfsi, elektryczna. Według mnie hamulce działają lepiej niż przedtem.
Właśnie głowiłem się nad tym samym problemem, zastanawiam się czy nie wystarczyłoby wpiąć się z podciśnieniem przed kompresor?

Filmik rewelacja, BESTIA na potęgę, jak na razie pozostaje mi zazdrościć.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Galeria”