Czyszczenie wtryskiwaczy, bezinwazyjne [fotorelacja]

Tematy powracające jak bumerang.
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Czyszczenie wtryskiwaczy, bezinwazyjne [fotorelacja]

Post autor: ZENiTH »

Witam wszystkich kolegów, od jakiegoś czasu zauważyłem w swoim probku definitywne umieranie silnika, konie pomału uciekały aż autko w ogóle nie chciało jeździć. Szybka i krótka diagnoza doprowadziła do stwierdzenia zapchania wtryskiwaczy.

Ale wcale to nie jest takie proste jakby się wydawało. Wymontowanie wtryskiwaczy to praca na dwa dni. A nie daje pozytywnych rezultatów.

Można pojechać do serwisu (jak się dojedzie) i zapłacić kwotę rzędu 150zł i mieć problem z głowy. Otóż nie jest to wcale konieczne. Firma Wynn's produkująca preparaty czyszczące dla serwisów udostępniła dla zwykłych śmiertelników identyczny środek czyszczący wtryskiwacze jaki jest używany w serwisach.

Środek ten nazywa się:
WYNN'S INJECTION SYSTEM PURGE
Obrazek

Poniżej przedstawię cały proces czyszczenia wtryskiwaczy,możliwie jak najmniej inwazyjną metodą. Opis jest jak dla laika więc każdy może przeprowadzić go w swoim probku.

Ogólna zasada
Samochód musi mieć zamiast benzyny podany ten środek jako paliwo. Środek kosztuje od 30 do 60zł w zależności od serwisu. Najprostszą metodą jest przelanie środka do naczynia i włożenie do niego pompy paliwowej. Przy okazji zostanie wyczyszczony filtr paliwa i przewody. Puszka zawiera 1 litr środka czyszczącego, która powinna wystarczyć ale można kurację przedłużyć. Nie ma zasady ile płynu maksymalnie można użyć, natomiast minimalnie musi być to litr.

1. Demontaż tylnego siedziska
Najpierw demontujemy siedzisko tylnej kanapy aby dostać się do pompy paliwa. W tym celu musimy nacisnąć przyciski zwalniające blokady siedziska. Do tego możemy użyć śrubokręta i na wyczucie znaleźć przycisk. Na zdjęciu oznaczone są miejsca możliwego wystąpienia przycisku:
Obrazek
Blokady są dwie jedna zaznaczona jest na rysunku druga znajduje się na drugim miejscu pasażera

2. Demontaż dekielka ochronnego pompy paliwa
W następnej kolejności demontujemy dekiel pod którym znajduje się bak a w nim pompa paliwowa. W tym celu należy odkręcić cztery śruby i rozłączyć wtyczkę:
Obrazek

3. Demontaż pompy paliwowej
Aby wyciągnąć pompę należy przede wszystkim robić to pomału i ostrożnie aby nie uszkodzić pływaka, pompy lub ukręcić śruby. Do odkręcenia śrub potrzebny będzie śrubokręt krzyżowy którego końcówka będzie idealnie leżeć w śrubie. Zbyt mała lub zbyt duża końcówka może uszkodzić łepek śruby i wtedy będą problemy.
Obrazek

WAŻNE należy uważać przy ściąganiu węży dopływu i powrotu, może w nich być duże ciśnienie benzyny. NALEŻY bezwzględnie zapamiętać konfigurację połączenia węży z pompą inaczej uszkodzimy regulator ciśnienia.

4. Przygotowanie odpowiednich węży i połączeń

aWęże przedłużające
najpierw potrzebujemy przedłużyć węże i podłączyć je do pompy. Będziemy potrzebować węża paliwowego o średnicy wewnętrznej 8mm
oraz dwóch metalowych (materiał dowolny) tulejek o średnicy zewnętrznej 8mm, i cienkich ściankach. Potrzebne też będzie sześć ściągaczy Norma 8-16. Poniżej zdjęcia:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Aby nie udusić się oparami benzyny z otwartego baku można zakryć miejsce instalacji pompy szmatą lub pianką (UWAGA czystą):
Obrazek

5. Podłączenia i uruchomienie
Po wszystkich zabiegach powinniśmy mieć coś podobnego:
Obrazek

Do naczynia wlewamy środek czyszczący i uruchamiamy silnik. Silnik powinien pracować na wolnych obrotach póki nie skończy się środek w naczyniu. Jeśli samochód nie potrafi utrzymać wolnych obrotów możemy mu pomóc dodając gazu, ale nie za dużo bo autku szybciej spali cały środek. Nie należy przerażać się tym że z powrotu wypłynie dużo syfu. Tak ma być. Gdy w naczyniu zacznie brakować środka czyszczącego możemy dolać trochę benzyny i wypalić resztę do końca. Po całym procesie powinno zostać coś takiego jak widać na zdjęciu:
Obrazek

Mam nadzieję że nikomu nie będzie się chciało wlać tego z powrotem do baku. Śmieci na dnie nie nadają się nawet do czyszczenia części.
Po zakończonym procesie demontujemy przygotowany układ i składamy całość w odwrotnej kolejności jak wyżej opisałem.

Kuracja jest powalająca. Moje wtryskiwacze były tak zaśmiecone że auto nie chciało ruszyć z miejsca teraz jest lepiej niż jak go kupiłem. Polecam wszystkim tą kurację. Producent środka zaleca stosowanie kuracji co 20-30 tyś. km.

Dyskusję n/t działania specyfików proszę prowadzić w innym wątku, np. tu: :arrow: Płyn do czyszczenia wtryskiwaczy.

Pozdrawiam
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Gdzie można kupić ten specyfik?
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Głównie w hurtowniach ale polecam ten sklep: http://wynns.pl/top/view_product.php?product=649
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Mam jeszcze taką uwagę:

Czy nie lepiej byłoby podpiąć wężyk do wężyka którym wraca ten syf i wylać to do innego garnka? (nie tego z którego ciągnie środek)

pozdrawiam!
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
rabull
Posty: 131
Rejestracja: 2008-03-24 10:14
Galeria: viewtopic.php?t=13456
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: rabull »

a nie można po prostu dolać tego do paliwa ?? bo ja musze wyciągać bak żeby dostać się do pompy :?
probeII(96r) 2.5 24v
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero »

I znowu nie wiesz :?: :shock: :shock: :shock: Ty nie wiesz jak to zrobic???? to my juz na pewno nie wiemy.

A tak na powaznie to najprostszy sposob (ale i troche uciazliwy) to wyjezdzic wszystkie paliwko do cna.Wlac ze dwie buteleczki tego srodka( u mnie starczyla jedna).Odkrecic wezyk powrotny w komorze silnika i zapalic autko(troszke trzeba pokrecic).Gdy juz wypali srodek z baku wlac benzynke i zapalic autko niech troszke pochodzi(ale wciaz miec wezyk powrtny odkrecony i zbierac to co wylatuje az nie bedzie leciec czysta bena).Zakrecic wezyk powrotny i gotowe.

Syfu zlatuje od groma.
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Awatar użytkownika
rabull
Posty: 131
Rejestracja: 2008-03-24 10:14
Galeria: viewtopic.php?t=13456
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: rabull »

:D w końcu pierwsza konkretna odpowiedź na moje pytanie na tej stronie DZIĘKI!!! :wink:
probeII(96r) 2.5 24v
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Zbędne dyskusje usunąłem. To jest F.A.Q. Panowie, a nie Osobliwości. :twisted:

Ero - wyluzuj troszeczkę
.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Panowie środek który wam opisałem jest stosowany w warsztatach do maszyn czyszczących wtryskiwacze. Dolewanie do benzyny nic nie da zmarnujecie tylko kasę. Wlewanie do pustego baku to też głupota więcej syfu zabierze niż wyczyści. Można użyć drobnego sitka do przesiewania syfu z powrotu. PAMIĘTAJCIE: to co wraca z powrotu to też środek czyszczący w końcu pompa podaje ciśnienie non stop a wtryskiwacze tylko sobie pobierają ile potrzebują nadmiar wraca do baku. Syf który wypływa jest cięższy i osiada na dnie. Kuracja powinna trwać przynajmniej 10 minut.


Apel do moderatora o usunięcie zbędnych postów.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
ODPOWIEDZ

Wróć do „F.A.Q.”