Jak wyjąć alternator w I generacji

Tematy powracające jak bumerang.
Awatar użytkownika
vitek
Klubowicz
Posty: 1749
Rejestracja: 2007-11-22 17:26
Galeria: viewtopic.php?t=13010
Lokalizacja: Skarżysko

Jak wyjąć alternator w I generacji

Post autor: vitek »

Znalazłem kilka sposobów na wyjęcia alternatora, może się komuś przydadzą ;)
wingerman pisze:....
…ja to przerabiałem na i to na ulicy.
musisz zdjąć (jeśli ją masz bo mógł ktoś ją już zdejmować i nie założyć :D ) blaszaną osłonę rury wydechowej (znajduje sie ona za silnikiem na rurze) potem juz tylko musisz go tak wyprowadzić i tamtędy wyjąć.
Witek.w-wa pisze:…. metoda lepsza przy wyłączonym samochodzie odkręcić zbiorniczek płynu hamulcowego z całym ustrojstwem, filtr benzyny ale wszystko ostrożnie i tamtędy wyjdzie bez trudu
lolek pisze:przerabiałem tydzień temu:
oryginalna instrukcja mówi że aby wyjąć alternator należy rozpiąć zawieszenie i wyjąć półoś
a można inaczej
1. rozpiąć plastikowe rury łączące filtr powietrza z aparaturą wtryskową
2. wymontować filtr powietrza
3.odkręcić linkę prędkościomierza
4. od spodu (kanał lub leżąc) odkręcić alternator i odpiąć przewody (wcześniej zdjąć klemę z akumulatora), po odkręceniu wszystkich śrub z mocowań alternatora należy go wysunąć (mieści się) ostrożnie w stronę rozmontowanego filtra powietrza
5 przy składaniu postępować odwrotnie nie zapominając o lince prędkościomierza
czas wymiany 1,5 godziny powodzenia
MARCO pisze:Wyjdzie górą bez problemu, trzeba odkręcić zawór recyrkulacji spalin i odpowiednio manewrować alternatorem. Nie tak dawno sam to robiłem :D
Jedrek pisze:
mardan_pl pisze:a tak przy okazji alternatora to wbrew obiegowym opiniom można go łatwo wyciagnąć od góry odkręcając EGR
No nie tak prosto jeżeli ma się klimę, zahacza o przewód klimy i można go uszkodzić..
Można oczywiście wyszarpać ale polecam podłożyć kawałek blachy, będzie łatwiej i nie uszkodzi się przewód.
mario6264 pisze:Informacja o wyciągnięciu alternatora. Sprawa jest prosta wyciągamy dołem odkręcamy tylko osłonę nad katalizatorem i opuszczamy rurę od kolektora. Następnie obracamy alternator kołem w dół i przeciskamy go w miejscu gdzie znajduje się uchwyt od osłony i gotowe .Dotyczy wersji gt z alternatorem mitsubishi. Nie wiem jak jest w innych modelach .Metoda wypróbowana trzykrotnie. Alternator przechodzi luźno bez niepotrzebnego odkręcania półośki lub wydzierania na siłę …
exit pisze:Jako iż jestem świeżo po naprawię alternatora to podzielę się moimi doświadczeniami. Otóż najlepiej (na mój gust) wyciągnąć go od strony koła (podpowiedź Oley'a) Odkręcacie koło, drążek kierowniczy, jedną śrubę z plastikowej osłony, którą można odłamać lub odgiąć. Dobrze jest też ten uchwyt na śrubę odgiąć. A najważniejsze jest to, aby skręcić kierownicą na maxa w lewo (wtedy schowa się drążek i mamy full miejsca na wyjęcie alternatora. Od razu piszę, wyciągać kołem od paska klinowego do nas. Zajmuje to ok 30 min :D Tak samo go wkładamy.
……………………………………………………….
Ku pokrzepieniu serc :D Napiszę, że już za drugim wyjmowaniem alternatora robi to się proste jak bułka z masłem :D
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: Jak wyjąć alternator w I generacji

Post autor: Scyzor »

Jestem przed tymże dylematem i czytając powyższe cytaty a też będąc po rozpoznaniu "kanałowym" :lol: nie wiem co ma wspólnego filtr powietrza itp tudzież zbironiczek płuny hamulcowego z dojściem do alternatora :shock:
O co kaman :?: :?

Moim zdaniem trzeba wyjąć półoś i chyba nawet wewnętrzny prawy przegub... ale to co wyżej :?: :shock: A po co :?:
Awatar użytkownika
vitek
Klubowicz
Posty: 1749
Rejestracja: 2007-11-22 17:26
Galeria: viewtopic.php?t=13010
Lokalizacja: Skarżysko

Re: Jak wyjąć alternator w I generacji

Post autor: vitek »

Powyżej, autorzy cytatów, opisują jak wyjąć alternator np górą (bez rozkręcania półosi itd)
BALA
Klubowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2004-09-09 13:17
Samochód: PROBE I MTX R4 EURO
Lokalizacja: INOWROCŁAW

Re: Jak wyjąć alternator w I generacji

Post autor: BALA »

Witam powiem na swoim przykładzie tak jak to,że mozliwośc wyjęcia alternatora jest realna górą otóż obok zbiornika od powietrza,wystrarczy tylko,że go odkręcicie,a potem poprzez odpowiednie jego obracanie można go wyciągnąć i go włożyć tą samą drogą,cała operacja trwa jakieś 40 minut,dołoże jeszcze coś.musiałem wymienić alternator i doszedłem do wniosku,że można go wyjąć jeszcze jednym miejscem,otóż po odkręceniu altrnatora i recylkulatora spalin i przy okazji podniesieniu wiązki i wypięciu wtrysków można go wyjąc górą obok przewodów od klimy,rolką od paska do góry i tą samą drogą na powrót go włożyć,sam sprawdziłem na swoim przykładzie.
mati54
Posty: 105
Rejestracja: 2010-02-28 14:56
Samochód: Ford Probe I 2,2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=17280
Lokalizacja: Bierutów Wrocław

Re: Jak wyjąć alternator w I generacji

Post autor: mati54 »

Dosłownie szok brak miejsca itp i jakoś nie mogę go wyjąc w 1 GT z Klimą wszędzię mało miejsca jutro spróbuje z waszych rad
Awatar użytkownika
Xandr
Posty: 219
Rejestracja: 2006-12-10 13:19
Samochód: 1gen. 2.2 GT Red 81 Honda Milano
Galeria: viewtopic.php?t=17508
Lokalizacja: Warszawa/Działdowo

Re: Jak wyjąć alternator w I generacji

Post autor: Xandr »

mati54 pisze:Dosłownie szok brak miejsca itp i jakoś nie mogę go wyjąc w 1 GT z Klimą wszędzię mało miejsca jutro spróbuje z waszych rad
tam jest wystarczająco dużo miejsca żeby tańczyć :D
mati54
Posty: 105
Rejestracja: 2010-02-28 14:56
Samochód: Ford Probe I 2,2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=17280
Lokalizacja: Bierutów Wrocław

Re: Jak wyjąć alternator w I generacji

Post autor: mati54 »

-- oryginalny post 2010-04-14 19:13 --

tylko jak i gdzie jak mecze się juz 2 dzień zaraz 3 pdejscie i wykręcam pół oś

-- dodano 2010-04-15 21:58 --

dobra wszystko rozkręcone skręcone szczotki nowe bo nie było prawie wcale :) ale dalej świeci [r]...
To nie jest wątek o przypadłościach alternatora, a o jego wymontowaniu. Zakładam, że trafiłeś już na właściwy, skoro wiedziałeś, co może być przyczyną świecenia kontrolek - kontynuuj w tamtym.
Robert[/r]
Awatar użytkownika
dudus
Klubowicz
Posty: 75
Rejestracja: 2008-08-24 16:45
Samochód: Ford PROBE GT '90
Lokalizacja: Klucze
Kontakt:

Re: Jak wyjąć alternator w I generacji

Post autor: dudus »

Witam
Moj sposob w GT USA jest taki:
odkrecic alternator
odkrecic oslone rury - jezeli jeszcze jest :)
odpiac katalizator z gum podtrzymujacych
odkrecic filtr oleju
i smialo wyciagnac alternator bez niepotrzebnych ceregieli
Jedyny mankament to, ze rzygnie nam olej z filtra, ale tylko ten ktory akurat sie w nim znajduje
ODPOWIEDZ

Wróć do „F.A.Q.”