P: Mam felgi, które użytkuję cały rok i chciałbym je wypolerować?
O: Wypolerowane gołe aluminium jest wrażliwe na działanie chemii, a więc i soli sypanej zimą na drodze. Powoduje ona białe wykwity na powierzchni aluminium. Dlatego, na życzenie klienta istnieje możliwość pokrycia proszkowo klarem felg. Jednak wówczas tracimy na połysku ok. 20% - użyteczność kosztem efektu.
Polerowane felgi są ładne. Ale tylko jak stoją . A tak na powaznie to współczuje Ci je czyścić. Nasz kraj nie jest dobry na tego typu sprzęt, szczególnie zimą drogowcy nie są łaskawi.
Jedynie co mi przychodzi do głowy to spróbować je pomalować lakierem bezbarwnym ale mogą trochę zmatowieć.
Probe 2.2 GL 89' Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
lakier nie bedzie sie trzymał ze wzgledu na bardzo niską przyczepnosc do powierzchni polerowanej. Trzeba cos innego niz lakier. RX co to wogule jest ten klar???
Dokładnie żeby pomalować bezbarwnym trzeba zmatować felge
na wypolerowanej nie będzie się trzymał będzie odpadał płatami
proszkowo osobiście przerobiłem i są matowe gorzej niż pomalowane srebnym i bezbarwnym
Hmm wysłałem z ciekawości zapytanie do Polerka.tk - jak wygląda felga pokryta klarem. Mam gdzieś tą fotkę - muszę poszukać - wygląda na prawdę dobrze i podobno jest w 100% bezpieczna.
Pzdr.
Ps. - Co to jest klar? Niestety nie jestem w stanie dokładnie powiedzieć, ale ważne, że działa
Odpada spray i lakier nakładany technologia na mokro jest bardzo podatny na uszkodzenia proponuje połozyc lakier proszkowy i wypalić je w piecu 15 minut na 180 stopni.
Ostatnio zmieniony 2006-01-30 22:01 przez Bogdan9999, łącznie zmieniany 1 raz.
Słuchaj ja pracuje w mieszalni farb
Tylko jest problem bo zwykły lakier taki jaki sie stosuje do baz na peno nie bedzie trzymał przyczepnosci, dodatek zwiekszajacy przyczepnosc nic nie wskura, wiec sam nie wiem co teraz zrobic.
Zadzwonie jutro do technika malarskiego i moze on mi cos poradzi.
to po co się pytasz gdzie kupić klar jak wiesz
ja straciłem tylko kase dałem jedną felge złożyliśmy się z kumplem (do sprawdzenia) na pomalowanie proszkowo i straciliśmy kase
felga była jakby mleczna , chyba że technologia się zmieniła
Pytam sie dlatego bo zwykły lakier, ktory nazywacie klar ( z czym sie pierwszy raz spotykam ) nie utrzyma przyczepnosci. juz w pierwszym poscie napisałem o tym, widocznie nie doczytałes
Bogdan pisze wyżej że proszkowo
wypolerowaliśmy felge specjalną zieloną pastą do aluminium (wyglądała przepięknie)
daliśmy do pomalowania proszkowo bezbarwnym (klarem) czyli wypalana
felga była w piecu
zdzieraliśmy ten lakier i pomalowaliśmy zwykłym srebnym i bezbarwnym jak będe miał fote to wrzuce
Wiem o co chodzi ja prubowałem to zrobić czyli wypolerować felgi i pokryć lakierem proszkowym co prawda wypolerowałem kawałek aluminium i pokryłem lakierem i wyglądało naprawde nieżle biorąc pod uwagę że to nie nikiel ale na felgi zabrakło chęci i siedzi teraz na nich farba i lakier proszkowy a mam pytanko czy po wypolerowaniu felg zmyłeś dokładnie pozostałości pasty polerskiej przed pokryciem lakierem ??
Ja tu tylko 2 możliwości widzę.
1. Polerowanie aluminium na połysk a da się to zrobić. Takie usługi u nas w okolicy kosztują ok. 100 zł za szt. Problem w tym że tak jak większość mówi bezbarwnym nie pokryjesz tego bo odpadnie. A na dodatek wszystkie środki chemiczne działają na to jak kwas siarkowy.
2. Chromowanie w porządnym zakładzie. Ale ten proces nie wiem na czym polega więc nie będe się wypowiadał
Jak dla mnie to ciężka sprawa z takimi felgami. Może i ładne ale nie praktyczne bo nawet oryginalne z biegiem czasu tracą połysk a chrom się ulatnia. No chyba że robisz demo car'a
Probe 2.2 GL 89' Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Felgi stary temat i nie raz wałkowany przeze mnie. Robiłem już wiele rzeczy. Malowanie proszkiem nie opłaca się z czasem lakier i tak ulega zarysowaniom i uszkodzeniom przez nasze warunki drogowe. Chromowanie to świetna rzecz ale niestety chrom utlenia się i z czasem felgi matowieją. Można też zrobić kameleona co jest bardzo proste. Miesza się ze sobą dwa lakiery metaliczne (ich bazy). Proporcje są nie istotne może być nawet pół na pół wtedy efekt będzie najlepszy. Do lakieru którym malujemy można też dosypać mielonego srebra, perły albo pyłu diamentowego. Poniżej zdjęcie felgi malowanej w domku w garażu lakierem srebrnym z domieszką bordowej perły oczywiście obydwa metaliczne, stosunek 10:1. Jak widać na srebrnym w zależności od tego jak zaświeci słoneczko pojawiają się czerwone refleksy.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
W sumie jest to efekt eksperymentów. A mianowicie kupiłem lakier srebrny metalic może być samochodowy albo do felg (ma większą wytrzymałość) następnie dodałem do niego pozostałość bazy lakieru z Mazdy 929 HD mojego taty, kolor: Bordeaux Metallic - taki bordowo-ciemny. Charakteryzuje się tym że zawiera dużo perły. Po wymieszaniu wyszedł srebrny a gdy przyświeciłeś lampką ukazywała się jasno-bordowa aura. Następnie do pistoletu i dużym ciśnieniem na felgę. Jak troszkę podeschła to lakier bezbarwny około 5 warstw (im więcej tym większa głębia koloru). PO wyschnięciu dało taki efekt. Obydwa lakiery marki DuPont.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Trochę nie rozumiem - dałem zdjęcie felg polerowanych z klarem (proszkowo), a dyskusja jakoś poleciała w stronę "nie da się tak bo będzie brzydko" - mi tam się bardzo podoba z klarem.