opony

Awatar użytkownika
jagger
Posty: 230
Rejestracja: 2004-09-28 17:39
Galeria: viewtopic.php?t=5666

opony

Post autor: jagger »

hi
jakie moga byc przyczyny ,jezeli opony sa od srodka(znaczy od wewnetrznej strony) zjechane??
dzieki rafi
Gość

Post autor: Gość »

Napewno geometria, ale co z nią ciężko jednoznacznie stwierdzić.
Może sprężyny Ci osiadły delikatnie z przodu u koła są za mocno pochylone, albo koła są rozjechane na zewnątrz względem siebie.
Awatar użytkownika
KrzychuSiem
Posty: 22
Rejestracja: 2004-11-17 19:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Post autor: KrzychuSiem »

Moim skromnym zdaniem - regulacja zbieżności kół tylko ratuje , a najlepiej troszkę droższa inwestycja - geometria kół :lol: oczywiście jak wszystko jest w porządku z zawieszeniem ( nie ma żadnych luzów na elementach łącznych - gałki , swożnie , przeguby, elementy gumowe przy wahaczach ) ale to i tak mechanik robiący zbieżność względnie geometrię kół powie Ci na miejscu .Jak będzie coś nie tak to nici ze zbieżności - najpierw wymiana uszkodzonych ww. części . 8)
Ford Probe 2.5 V6 95 Czarny
Awatar użytkownika
jagger
Posty: 230
Rejestracja: 2004-09-28 17:39
Galeria: viewtopic.php?t=5666

Post autor: jagger »

dzieki! no wlasnie ta zbieznosc -jautro jade do mechanika wiec mysle ze mi usawi wszystko,
pozdrowienia
Gość

Post autor: Gość »

jagger pisze:dzieki! no wlasnie ta zbieznosc -jautro jade do mechanika wiec mysle ze mi usawi wszystko,
pozdrowienia
Zrób sobie odrazu geometrie, zbierzność robisz a geometrie to robisz wszystkich kół względem siebie, jest dokładniejsza
Awatar użytkownika
jagger
Posty: 230
Rejestracja: 2004-09-28 17:39
Galeria: viewtopic.php?t=5666

Post autor: jagger »

dobra zrobie i geometrie,mam jeszcze jedno pytanie odnosnie oleju w silniku,mam wlany full syntetic (NIESTETY NI EWIEM JAKIEJ FIRMY)i chcialbym troszke dolac ,czy moge wlac obojetnie jaki full syntetic,czy musze znac firme?? pozdro
Awatar użytkownika
Ivaho
Posty: 316
Rejestracja: 2005-01-20 18:55
Galeria: viewtopic.php?t=6336
Lokalizacja: Kąty Wrocławskie

Post autor: Ivaho »

Ostatnio jeden mechanik powiedział mi że olej musi być tylko tego samego rodzaju i tych samych parametrów a Marka oleju jest nieważna "bo i tak wszystkie to jeden ch..."

Możesz posłuchać.....
Ja posłuchałem i teraz wymieniam calkowicie olej bo do jakiegoś (też nie wiem jaki miałem) syntetyka dolałem syntetyka z Orlenu i chyba sie nie polubiły:))) Może po prostu nie pasowały do siebie :lol:
Probe II 2.0 16V euro, granatowy
Gość

Post autor: Gość »

Jeśli dolewke to tego samego oleju.
Jeśli chodzi o wymiane to są jeakieś możliwości kombinowania, byle nie zaczęsto i nie za drastycznie
Awatar użytkownika
jagger
Posty: 230
Rejestracja: 2004-09-28 17:39
Galeria: viewtopic.php?t=5666

Post autor: jagger »

czyli rozumiem musze sie dowiedziec jaki byl wlany i wtedy dopiero dolac?
pozdro
Gość

Post autor: Gość »

jagger pisze:czyli rozumiem musze sie dowiedziec jaki byl wlany i wtedy dopiero dolac?
pozdro
Najważniejsze żebyś znał jego parametry lepkości, ale wiesz w sumie nie dawno kupiłeś samochód a po zakupie powinno się wyminiać wszystkie płyny i filtry.
Awatar użytkownika
Qki G
Klubowicz
Posty: 2916
Rejestracja: 2004-08-20 09:04
Galeria: viewtopic.php?t=5511
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qki G »

jesli kupiles samochod to pierwsza rzecza jaka powinienes zrobic to calkowicie eyniemic olej.Jest to wazne nei wiesz ile poprzedni wlasciciel na min jezdzil:)
a jak juz wymienisz to sam sobie bedziesz kontrolowal aby co 10000 wymieniac
takie jest moje zdanie aha filtr oleju tez by sie przydalo wymienic
Nowa moja ksywa: Qki Leoncio :)
Był:Ford Probe II 2.5 V6 24V 1997
Jest: Smart FourTwo Cabrio jako dojazdówka do pracy..... :)
Na wypady poza miasto jest już inne autko :)
Awatar użytkownika
Greg
Posty: 278
Rejestracja: 2004-12-03 11:03
Samochód: brak
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: Greg »

qki82 pisze:jesli kupiles samochod to pierwsza rzecza jaka powinienes zrobic to calkowicie eyniemic olej.Jest to wazne nei wiesz ile poprzedni wlasciciel na min jezdzil:)
... jagger, nie wiem jaki masz przebieg :?: , ale jeżeli pow. 90 tys. km i nie masz pewności czy był wymieniany przez poprzedniego właściciela pasek rozrządu to warto się chociaż zastanowić nad jego wymianą. Rozumiem, że teraz masz inny problem, ale ... :!:
Był Probe II 94 2.0 16V SE USA z ATX
Miał być ProbeII V6...
...jest focus 2.0 16V:)
Awatar użytkownika
darel
Posty: 663
Rejestracja: 2004-11-11 19:25
Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
Galeria: viewtopic.php?t=5509
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: darel »

Ja po zakupie pierwsze co zrobiłem to właśnie wymiana oleju i filtra. Nie wiem na czym jeżdził poprzedni właściciel ale zalałem syntetykiem Mobila 5W50 i powinno być ok (założyłem, że poprzednio też był syntetyk chociaż może to ryzykowne założenie). Dzisiaj oddałem mojego Probka do stacji diagnoistycznej na full przegląd i wymianę pozostałych filtrów i płynów. Wolę mieć pewność, że wszystko jest jak trzeba i wiedzieć na czym jeżdżę i kiedy było wymieniane, żeby potem nie obudzić się z ręką w nocniku.
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Re: opony

Post autor: MiH »

jagger pisze:hi
jakie moga byc przyczyny ,jezeli opony sa od srodka(znaczy od wewnetrznej strony) zjechane??
dzieki rafi
dlatego że koła mają nahylenie ujemne (tak się to bodajże określa). Probki powinny mieć koła lekko rozjechane, a co za tym idzie opona będzie sięszybciej zużywała od środka.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Gość

Re: opony

Post autor: Gość »

MiH pisze: dlatego że koła mają nahylenie ujemne (tak się to bodajże określa). Probki powinny mieć koła lekko rozjechane, a co za tym idzie opona będzie sięszybciej zużywała od środka.
Tak a co jeśli opona jest nadmiernie zurzyta?? Bo to że fordy ogólnie nadmiernie ciachają opony to się dowiedziałem kiedyś w firmie z oponami, i do naszych samochodów nie ma co oszczędzać na oponach, a najlepiej kupować z domieszką krzemową.
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

ja mówię o normanym zużyciu....

A co do szybkiego zużycia - to taaaaaaak oj taaaaaak Fordy a w szczególności PROBE baaaaaardzo szybko zużywają opony.... szczególnie przednie - niektórzy to 2x w roku muszą zmieniać...... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: 8) 8) 8) 8)
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
jagger
Posty: 230
Rejestracja: 2004-09-28 17:39
Galeria: viewtopic.php?t=5666

Post autor: jagger »

mysle ze olej i filtry powinienem zmienic,a co do paska rozrzadu wiem ze byl zmieniany jakies 2 miechy temu -wiec mysle ze jest ok!
widze ze co do tych opon zjechanych od srodka nie mam co sie zadreczac jak twierdzicie ze fordy tak maja a w szczegolnosci probe,wiec zrobie geometrie i mysle ze bedzie ok
pozdro
Awatar użytkownika
Greg
Posty: 278
Rejestracja: 2004-12-03 11:03
Samochód: brak
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: Greg »

jagger pisze: zrobie geometrie i mysle ze bedzie ok
pozdro
Więc do dzieła...a jak wszystko wyjdzie w porząsiu to będziesz spał jak niemowlak po karmieniu piersią :D :D :D
Był Probe II 94 2.0 16V SE USA z ATX
Miał być ProbeII V6...
...jest focus 2.0 16V:)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Ja w 3-litrowej Alfie 164 miałem zjechaną 1 prawą tylną oponę po wewnętrznej. Ale tam konstruktorzy wlew paliwa poprowadzili tak, że wystawał kolankiem do wnętrza nadkola! Jak zamontowałem gaz i wsadziłem do bagażnika butlę 80 litrów to lepiej się prowadził, bo mu rozkład mas przód / tył wyrównałem, ale lekko osiadł i gdy dobiło, to ocierał. Po pewnym czasie zdziwiłem się na stacji benzynowej gdy zatankowałem więcej, niż pojemność zbiornika, bo część paliwa poszła pod auto. :evil:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
jagger
Posty: 230
Rejestracja: 2004-09-28 17:39
Galeria: viewtopic.php?t=5666

Post autor: jagger »

HI
wlasnie zadzwonilem dzis do faceta od ktorego kupilem auto i powiedzial mi ze zmienial wszystkie plyny wlacznie z paskiem rozrzadu w pazdzierniku i wysle mi wszystkie rachunki na dniach wlacznie z manualem do niego ,wiec nie wiem czy zmieniac wszystko czy nie?/
czy do chlodnicy moge dolac obojetnie jaki plyn chlodniczy (do aluminiowych)czy tez musi byc ten sam co byl.sprawdzielm dzis w zbiorniczku i widze ciemnosc,a powinno byc na miarcze powyzej ,,L,,
dzieki pozdro
Gość

Post autor: Gość »

Do chłodnic to napewno musi być ten sam bo jak dolejesz innego to może się zawiesina z nowego płyny zrobić, bo stary wytrąci nowy, miałem tak u ojca w mondeo. :twisted:
Awatar użytkownika
jagger
Posty: 230
Rejestracja: 2004-09-28 17:39
Galeria: viewtopic.php?t=5666

Post autor: jagger »

moze tylko wody doleje narazie,albo caly zmienie??? wiecie moze gdzie jest jakis kurek czy cos w tym rodzaju do spuszczenia tego co tam zostalo i doradzcie jaki wlac jako nowy
dzieki
Gość

Post autor: Gość »

jagger pisze:moze tylko wody doleje narazie,albo caly zmienie??? wiecie moze gdzie jest jakis kurek czy cos w tym rodzaju do spuszczenia tego co tam zostalo i doradzcie jaki wlac jako nowy
dzieki
Wlej sobie coś na bazie glikolu nie, nie wiem jak po angielsku to się nazywa ale sądze że podobnie.
Co do kurka to trzeba szukać na chłodnicy na dole.
Gość

Post autor: Gość »

jagger pisze:moze tylko wody doleje narazie,albo caly zmienie??? wiecie moze gdzie jest jakis kurek czy cos w tym rodzaju do spuszczenia tego co tam zostalo i doradzcie jaki wlac jako nowy
dzieki
Wlej sobie coś na bazie glikolu nie, nie wiem jak po angielsku to się nazywa ale sądze że podobnie.
Co do kurka to trzeba szukać na chłodnicy na dole.

A jeśli już chcesz dolewać to wody destylowanej.
Awatar użytkownika
darel
Posty: 663
Rejestracja: 2004-11-11 19:25
Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
Galeria: viewtopic.php?t=5509
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: darel »

jagger pisze:moze tylko wody doleje narazie,albo caly zmienie??? wiecie moze gdzie jest jakis kurek czy cos w tym rodzaju do spuszczenia tego co tam zostalo i doradzcie jaki wlac jako nowy
dzieki
Ja mam u siebie koncentrat Shell'a. Rozrabia się go z wodą destylowaną w różnych proporcjach w zależności od tego do jakiej temp ma nie zamarzać. W naszych warunkach możesz zrobić proporcje 1:1. O ile dobrze pamiętam wystarcza do -40 stopni. Nadaje się do wszystkich chłodnic w tym również tych aluminiowych.
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”