problem z turbinką!

Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

problem z turbinką!

Post autor: Lisiu »

witam.
dzisiaj mój Probek mnie zaskoczył. jadac -jeszcze na chlodnym silniku- wciskam gaz i wszystko idzie normalnie do momentu 2500 obr., gdy osiaga te 2500 zachowuje sie tak jak by odcinal zaplon. domyslam sie ze jest to zwiazane z turbina! po rozgrzaniu sie mniej wiecej do 30 stopni wszystko jest ok. ale na chlodnym silniku przy 2500 obr traci ducha.
co moze byc przyczyna??? turbina zawsze chodzila świetnie, nigdy nie dymiła a tu dzisiaj takie zaskoczenie!!!
poradzcie co robic??? turbina mi sie kończy czy co? :cry: :cry:
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
Ostry
Posty: 148
Rejestracja: 2004-10-23 16:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Grudziądz Olsztyn Paris

Post autor: Ostry »

z tego co się nauczyłem...nigdy nie wkręcam na obroty, aż silnik nie osiągnie temperatury, aż olej i płyn nie dotrą do turbiny! chciałeś rady...to posłuchaj bo za chwil kilka będziesz miał "wielki" problem! kiedyś kilka razy też mnie się przydarzyło przycisnąć na zimnym silniku! PODSUMOWANIE: 3 turbina siedzi w mojej Maździe!
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

tylko moj silnik nie jest calkiem zimny. zanim wyjade z garazu, otworze brame od ogrodzenia auto caly czas chodzi czyli olej powinien juz byc w turbinie...
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Trzeba z tym uważać, bo w ten sposób można naprawdę łatwo zajechać turbinę (również jej nie chłodząc)...
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gacek Wrocław »

po pierwsze zobacz czy masz szczelny układ dolotu powietrza
po drugie zerknij na świece i kable WN. Jak kable są stare to koniecznie wymień.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Słabsze turbo...

Post autor: skorik »

Mam podobny problem. A od początku jak kupiłem Probe tak nie było. Nie mam żadnych zwężek. Zawsze turbina od 3 tys. obrotów miała już swoje ciśnienie 8 psi. A od pewnego czasu przez pewien czas od zapalenia silnika ładuje tylko do 6. Samochód trochę szarpie no i jest wyraźnie słabszy. Dopiero po przejechaniu min 2 km zaczyna ładować do 8. Nie mam pojęcia czy dokładnie jest to związane z temperaturą silnika. Tak jak kolega zanim wyjadę, silnik trochę się rozgrzeje. Dodam, że ciśnienie oleju jest w porządku, oraz że tak samo jest na benzynie i na gazie. Resetowanie komputera nic nie pomogło. Błędów nie sprawdzałem. Przewody WN są w porządku, a uszczelkę na kolektorze pomiędzy turbiną wymieniałem trochę ponad miesiąc temu.
Jak by ktoś mógł coś doradzić...
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Re: Słabsze turbo...

Post autor: Lisiu »

skorik pisze:Mam podobny problem. A od początku jak kupiłem Probe tak nie było. Nie mam żadnych zwężek. Zawsze turbina od 3 tys. obrotów miała już swoje ciśnienie 8 psi. A od pewnego czasu przez pewien czas od zapalenia silnika ładuje tylko do 6. Samochód trochę szarpie no i jest wyraźnie słabszy. Dopiero po przejechaniu min 2 km zaczyna ładować do 8. Nie mam pojęcia czy dokładnie jest to związane z temperaturą silnika. Tak jak kolega zanim wyjadę, silnik trochę się rozgrzeje. Dodam, że ciśnienie oleju jest w porządku, oraz że tak samo jest na benzynie i na gazie. Resetowanie komputera nic nie pomogło. Błędów nie sprawdzałem. Przewody WN są w porządku, a uszczelkę na kolektorze pomiędzy turbiną wymieniałem trochę ponad miesiąc temu.
Jak by ktoś mógł coś doradzić...
trylko tobie turbina chociaz troche ładuje a u mnie calkowicie silnik przestaje ciągnać!!! :cry:
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

nie sadze zeby silnik zagrzal sie w czasie w ktorym wyjezdzacie z garazu i zamykacie brame :1111_bicz: !dopiero gdy wskazowka temperatury drgnie (u mnie powyzej 120 stopni)dopiero mozna mowic o jakimkolwiek zagrzaniu sie silnika
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Ja tak zawsze miałem jak była zima i samochód stał, min 10 min chodzenia inaczej turbo nie pompowało potem jak złoto.
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

nikt nie twierdzi ze silnik jest nagrzany po tym czasie tylko napewno turbina ma już odpowiedznie smarowanie
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
betar
Posty: 42
Rejestracja: 2005-05-16 23:20
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: betar »

Myślę,że olej do turbinki dochodzi szybko,ale jest gęsty.Zanim się rozgrzeje i osiągnie odpowiednie parametry to musi minąć trochę czasu.Muszą zaistnieć dwa warunki:
:arrow: odpowiednia temperatura oleju
:arrow: delikatne wkręcenie turbiny na obroty w celu przepompowania oleju przez nią.
Teraz są już chłodniejsze noce i dni więc czas rozgrzewania silnika jest dłuższy.Latem moze wystarczyło wyjechać z garażu teraz to nie to samo.
Pozdrawiam
Probe 2.2 GT,1991.
Mazda 626 kombi,1999,1.8 ccm.
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

zapomnialem jeszcze dodać że jak auto gasnie to środku słychać ten bzyczek od np. otwartych dzwi
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

i swieta prawda :1111_ok: popieram jak najbardziej!silnik ma sie zagrzac i tyle!
Awatar użytkownika
mexyk
Posty: 2
Rejestracja: 2006-12-04 17:00
Samochód: brak
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontakt:

Post autor: mexyk »

Witam ,mój problem jest tak duży że nikt nie potrafi sobie z nim poradzić, mam I gen 2.2 turbo. silnik pracuje jak zegarek szwajcarski do momentu aż włączy się turbina zaczyna nim rzucać i słychać wybuchy w tłumiku chyba że zrobie to przy wyższych obrotach wtedy jest ok. turbina została sprawdzona i jest ok, tak samo wszystkie czujniki jednak do problemu nie moge dojść. gdyby ktoś miał jeszcze jakieś rady prosze o napisanie. pozdrawiam!!!!!!!!!!!!
Awatar użytkownika
fazario
Posty: 143
Rejestracja: 2006-09-16 20:22
Samochód: Probe 2,2 GT I gen
Lokalizacja: Rio

Post autor: fazario »

nawet na osłonie przeciwsłonecznej kierowcy jak wół jest napisane aby m.in. nie forsować silnika kiedy jest on jeszcze zimny-chodzi rzecz jasna o turbinę!!!
Jak również jest napisane aby nie gasić od razu po ostrym daniu w du...trzeba aby postał na wolnych obrotach ok 30sek po to aby sprężara sie schłodziła.
Pozdro!!!
Ford Probe 2.2 GT, 1992, I GEN
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Ja mam inne ostrzeżenie na osłonie 8)

:arrow: Obrazek :wink:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Mexyk, wydaje mi się że auto nie przepala mieszanki w momencie załączenia turbiny i stąd się biorą te wybuchy w tłumiku. Potem, na wysokich obrotach już zaczyna przepalać i się uspokaja.

Przynajmniej tak mi się wydaje...
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Ja też myślę, że nie jest to problem turbiny. Może coś dzieje się z aparatem zapłonowym? A może pompa paliwa nie wydala?
No bo co ma wspólnego działanie turbiny ze strzelaniem w tłumik.
Stawiałbym na problem z iskrą, chociaż....
Kurcze, to wszystko, to tylko gdybanie. Może Kalli coś poradzi? w Końcu ma największe doświadczenie z turbinkami. :D
Trzeba wrzucić mu link na GG. :D
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

Drzymek pisze:...wydaje mi się że auto nie przepala mieszanki w momencie załączenia turbiny i stąd się biorą te wybuchy...
o kurdę ja może też mam coś z zapłonem bo przy gwałtownym dodaniu gazu jak załączy się turbine to są szarpnięcia i turbo idzie tylko do 6 PSI. To może być zapłon?
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

kalbe mogą być już do d..y,świece,pa,ec,kopołka zasyfiona...
Obrazek
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

skorik pisze: o kurdę ja może też mam coś z zapłonem bo przy gwałtownym dodaniu gazu jak załączy się turbine to są szarpnięcia i turbo idzie tylko do 6 PSI. To może być zapłon?
a tobie to widocznie dziala odciecie doladowania!! nie kombinowales tam cos ze zwezką?? :wink: :twisted:
Obrazek
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

Dobra wykluczmy:
- świece przeczyszczone, sprawdzone szczeliny oraz optycznie - izolator - OK
- kable WN - pożyczone na podmianę - OK
- kopułka i palec - poczyszczone - OK
- test w nocy - żadnych widocznych przeskoków iskry - OK

Żadnej nawet minimalnej poprawy... :?
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

pytlar może mieć rację. :D
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

Żadnych zwężek - wszystko oryginał...
Wiem, że to głupie ale dodam że tak jest w zimne pory roku - chyba że to zwykły zbieg okoliczności... a w lato było OK.
Musicie mi pomóc bo ja wymiękłem... :oops:


....


w tym temacie - trochę wyżej - 16 pażdziernika ale rok temu opisałem swój problem - no i znów wrócił.
Ale nie sugerujcie się porami roku. Pomóżcie... :1111_worthy:
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

no to najprawdopodobniej poprzedni wlasciciel cos grzebal :roll: ja bym na twoim miejscu sciagnal ten wezyk i sprawdzil dokladnie co tam w srodku siedzi :twisted:
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”