Jaka sonda lambda

Awatar użytkownika
Maku
Posty: 16
Rejestracja: 2005-09-17 12:13
Samochód: brak
Lokalizacja: Kostrzyn Nad Odra
Kontakt:

Jaka sonda lambda

Post autor: Maku »

Swiruja mi troche obroty po wbiciu na luz.Mysle ze to sonda lambda.Jaka kupic nowa czy uzywana.Ile to kosztuje.Wersja 1 91 rok 22 GT USA. :( :( :( :?: :?: :?:
1 GT USA 91 Piekne to malo powiedziane!!!!!!!
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

A płyn chłodniczy jest?? dość często się dzieje tak jeśli nie ma płynu w zbiorniczku. Jeśli to ma być sonda to ja bym wykręcił starą i wyczyścił ją dokładnie acetonem, powinno pomóc, w sondzie raczej nie ma co się popsuć.
Awatar użytkownika
Maku
Posty: 16
Rejestracja: 2005-09-17 12:13
Samochód: brak
Lokalizacja: Kostrzyn Nad Odra
Kontakt:

Post autor: Maku »

Plyn jest naturalnie.Dzieki sprobuje ja wykrecic i przeczyscic zobaczymy co sie bedzie dzialo.Dziekuje :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
1 GT USA 91 Piekne to malo powiedziane!!!!!!!
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

W 2.2 LX, jak sonda jest odpięta to sie nic nie dzieje nadzwyczajnego (na benzynie oczywiście) z obrotami, ja bym upatrywał problem gdzie indziej.
Awatar użytkownika
Ostry
Posty: 148
Rejestracja: 2004-10-23 16:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Grudziądz Olsztyn Paris

Post autor: Ostry »

RedShadow pisze:A płyn chłodniczy jest?? dość często się dzieje tak jeśli nie ma płynu w zbiorniczku. Jeśli to ma być sonda to ja bym wykręcił starą i wyczyścił ją dokładnie acetonem, powinno pomóc, w sondzie raczej nie ma co się popsuć.
a ja słyszałem, że sondy mają swój okres żywotności... coś ok. 100tyś. km...

jeśli chodzi o ceny...to ja się ostatnio dowiadywałem! oryginalna w Maździe coś ok. 450PLN! w normalnym sklepie (inter cars - Olsztyn) najtańsza była NGK - 130PLN...
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Ostry pisze: a ja słyszałem, że sondy mają swój okres żywotności... coś ok. 100tyś. km...

jeśli chodzi o ceny...to ja się ostatnio dowiadywałem! oryginalna w Maździe coś ok. 450PLN! w normalnym sklepie (inter cars - Olsztyn) najtańsza była NGK - 130PLN...
też słyszałem takie opinie, ale sonda działa na zasadzie reakcji chemicznych, i może to być dwojaki sposób zużycia.
Sonda pisze:Sonda lambda



W tym wypadku chodzi o sondę do pomiaru zawartości tlenu zbudowaną z dwutlenku cyrkonu (ZrO2), działającą zgodnie z zasadą wymyśloną przez W. Nernsta (niemiecki fizyko-chemik, 1864-1941). Naukowiec ten odkrył, że potencjał normalny elektrody można określać w zależności od oddziałującego na nią stężenia tlenu.



Przenosząc tę zasadę na sondę lambda oznacza to, że resztkowa zawartość tlenu w spalinach może być mierzona za pomocą umieszczonych na sondzie lambda elektrod.
Awatar użytkownika
Maku
Posty: 16
Rejestracja: 2005-09-17 12:13
Samochód: brak
Lokalizacja: Kostrzyn Nad Odra
Kontakt:

Post autor: Maku »

Bylem u mechanika twierdzi ze sonda dziala dobrze ale moze to byc silniczek krokowy i trzeba go wymienic albo przeczyscic.Niewiem juz co mam myslec bo ci mechanicy najchetniej wymieniliby caly silnik na nowy i problem z glowy :lol: :lol: ale glupta :lol: :lol:
1 GT USA 91 Piekne to malo powiedziane!!!!!!!
Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Galeria: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur »

no wlasnie ja tez mam klopot z sonda -tzn tak mi sie wydaje i dlatego chcilabym ja sprawdzic - czy wie ktos moze jakie wartosci powinny sie pojawic jak przystawie miernik do sondy wogole to sie mierzy opor czy napiecie???
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

Mierzy się napięcie. Powinna na rozgrzanym silniku wytwarzać napięcie w zakresie od 0.2V do 1V -> jeśli się nie zmienia to sonda nie żyje.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Galeria: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur »

hmm no ale te zmiany powinny byc wyrazne np jak przegazuje ostro to powinno sie duzo zmienic czy malo ?? bo na postoju silnik nie jest obciazony przeciez-- maciucha ile u ciebie taka sonda kosztuje ?? i jak radzicie leepiej kupic niemiecka np Boscha czy jakas japonska ?? czy tam NGK ?? dzieki pozdroo
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
Awatar użytkownika
Maku
Posty: 16
Rejestracja: 2005-09-17 12:13
Samochód: brak
Lokalizacja: Kostrzyn Nad Odra
Kontakt:

Post autor: Maku »

Uniwersalna kosztuje 78 zlociszy nowa.Pewnie i tak bedzie lepsza niz stara :? Takie firmowe to nawet 400 zloty.Mysle ze na uzywana nie ma co wymieniac.Niewiem sam korci mnie zeby kupic ta uniwersalna i sprobowac.Mam 1 przewodowa wiec 78,a 2 lub 3 przewodowa kosztuje do 150 zl.Mowa o uniwersalnych.Pozdrowki narka.
1 GT USA 91 Piekne to malo powiedziane!!!!!!!
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

kicur pisze:hmm no ale te zmiany powinny byc wyrazne np jak przegazuje ostro to powinno sie duzo zmienic czy malo ?? bo na postoju silnik nie jest obciazony przeciez-- maciucha ile u ciebie taka sonda kosztuje ?? i jak radzicie leepiej kupic niemiecka np Boscha czy jakas japonska ?? czy tam NGK ?? dzieki pozdroo
Jak przygazujesz i przytrzymasz to powinno trzymać przy dolnej granicy. A na jałowym dość szybko się zmieniać, w ciągu sekundy ze dwa trzy razy. Sonda uniwersalna (ma inną wtykę i musisz sam sobie poradzić) z NGK kosztuje jak dla Ciebie 130zł, najtańsza u mnie 90zł
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
Maku
Posty: 16
Rejestracja: 2005-09-17 12:13
Samochód: brak
Lokalizacja: Kostrzyn Nad Odra
Kontakt:

Post autor: Maku »

Kupilem japonska za 78 zl.Musze go przegonic i zobacze jak sie zachowuje.Wymiana wtyczki kosztowala mnie 10 zl.Narazie jest troszke lepiej ale jeszcze faluja minimalnie obroty.Mechanik mowi ze musi sie troche przepalic i powinno byc dobrze.Niewiem jak nie to to musze zobaczyc do silniczka krokowego.Pozdrawiam :) :) :)
1 GT USA 91 Piekne to malo powiedziane!!!!!!!
Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Galeria: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur »

no no Maku pogon go troszke przepal i daj znac ile na setke pali na nowej sondzie :D - jak tylko ja sprawdzisz to wez napisz czy sie dobrze ta japonska sonda sprawuje- bo gdzies na necie ostatnio widzialem Boscha za 100 z hakiem 8) no i wlasnie nie wiem jaka kupic -co radzicie???a tak wogole to obroty na biegu jalowym nie zaleza chyba od sondy - tzn tak mi sie wydaje - ja jak mialem problem z obrotami to przeczyscilem styki na kostce od czujnikia biegu jalowego ktory jest w skrzyni biegow i od tego momentu obroty sa git ;) tzn najpierw przeczyscilem a potem sie zastanawialem dlaczego obroty mi sie poprawily i sobie wlasnie przypomnialem ze czyscilem kilka kostek i miedzyinnymi ta od skrzyni biegow- też zajrzyj do niej bo moja byla calkiem zasniedziala -pozdrawiam 8) :D
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
Awatar użytkownika
Maku
Posty: 16
Rejestracja: 2005-09-17 12:13
Samochód: brak
Lokalizacja: Kostrzyn Nad Odra
Kontakt:

Post autor: Maku »

Pogonilem go.Spalanie normalnie tak jak przedtem.Tak mi sie wydaje ale z moimi obrotami dalej jest nie tak.Sprobuje z ta kostka tylko nie mam pojecia nic o mechanice i nie wiem gdzie jej szukac.Pod maske zagladam jak wymieniam olej lub sie cos zepsuje.Sonda uwazam w pozadku.Po co wydawac wiecej kasy.Zreszta lepsza tania ale nowa niz stara nie wiadomo kiedy zmieniana.Tak mysle.A z obrotami kombinuje dalej i placze. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
1 GT USA 91 Piekne to malo powiedziane!!!!!!!
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

a wiec i ja juz chyba musze wymienic sonde bo mi rece opadaja co do spalania... znalazlem takie 2 typy:
http://moto.allegro.pl/item203943477_so ... _nowa.html oraz http://moto.allegro.pl/item203891913_so ... bishi.html
beda pasowaly?? :twisted:
bo po wczorajszej jezdzie to mi wyszlo chyba 20/100 w trasie :evil: :evil: no i pluje na czarno z tlumika i wszystko uchlapane za nim..:?
Obrazek
Awatar użytkownika
fazario
Posty: 143
Rejestracja: 2006-09-16 20:22
Samochód: Probe 2,2 GT I gen
Lokalizacja: Rio

Post autor: fazario »

a ja proponuje zajrzec do swiec, przeczyscic je i sprawdzic przewody i ewentualnie kopulke.
ale przede wszystkim sprawdz swiece czy nie sa podrdzewiale - wyczysc je.
pozdro
Ford Probe 2.2 GT, 1992, I GEN
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

fazario pisze:a ja proponuje zajrzec do swiec, przeczyscic je i sprawdzic przewody i ewentualnie kopulke.
ale przede wszystkim sprawdz swiece czy nie sa podrdzewiale - wyczysc je.
pozdro
wsio nowe... ma niecale 5tys przebiegu :roll:
Obrazek
Awatar użytkownika
fazario
Posty: 143
Rejestracja: 2006-09-16 20:22
Samochód: Probe 2,2 GT I gen
Lokalizacja: Rio

Post autor: fazario »

a moze lapie lewe powietrze?moze weze sa popekane lub obejmy slabo dokrecone?
u mnie tak bylo a co do sondy to kilka kilometrow zrobilem na odlaczonej sondzie lambda (niechcacy ja urwalem bo wisiala na jednym druciku i jechalem do garazu aby to przylutowac) i na odlaczonej sondzie obroty zachowywaly sie normalnie....ciezko wyczuc jednym slowem...
pozdro
Ford Probe 2.2 GT, 1992, I GEN
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Podepnij miernik pod sondę i zobacz czy się zmieniają wartości (nie pamiętam już co się mierzy, niech się spece wypowiedzą)
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

no u mnie zadnej roznicy nie ma czy sonda podlaczona czy nie... :roll: obroty na jalowym troche ponad 700, chodzi niby normalnie, jak ostro przygazuje do odciecia to leci czarny dym z tlumika i caly jest mokry zarowno tlumik i wszystko dookola niego:] podczas jazdy czesto strzela mi z tlumika przy zmianie biegow... czasem jak pier*** to nawet fajnie :D:D:D weze cale, nie popekane, zadnego lewego powietrza nie bierze...
Obrazek
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

pytlar pisze:podczas jazdy czesto strzela mi z tlumika przy zmianie biegow... czasem jak pier*** to nawet fajnie :D:D:D
MI tak samo. Na początku to nawet zatrzymywałem się i patrzyłem czy coś się nie stało :lol: :lol: :lol:
BEAUTY...POWER...SOUL...
Lucjan
Posty: 149
Rejestracja: 2007-03-31 17:43
Samochód: Civic VTEC
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Post autor: Lucjan »

Zwyklym miernikiem do pradu niezmerzysz napecia na sadzie,a nowa sada z boscha to 270zeta(tyle placilem do civica bo orginal niecaly 1000)a za jedno zylowa to placisz mniej
Awatar użytkownika
I_Mat
Posty: 106
Rejestracja: 2006-06-02 16:26
Samochód: brak
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski Kraków

Post autor: I_Mat »

Co myślicie o zakupie używanej sondy, potem ją przeczyścić (niestety inne rzeczy musze zrobić czyt. kasy brak jak to u studenta ;-) ) ew. uniwersalna typu http://www.allegro.pl/item357061814_uni ... k_ntk.html
bardzo kapryśna I GT'90: jak człowiek, ma swoje złe i jeszcze gorsze dni
Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Post autor: Destroyer »

Jakby co to mam sondę do jedynki na handelek. Za 30 zł będzie twoja :) Sprawna, wyczyszczona, nie montowałem u siebie bo nigdy czasu nie miałem a teraz już jedynki nie mam więc sprzedaję :)
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”