BENZYNA 95, 98, ... +100 OKTANÓW DLA PROBE

Awatar użytkownika
sebastianznak
Posty: 83
Rejestracja: 2005-04-01 17:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Piekary Slaskie

BENZYNA 95, 98, ... +100 OKTANÓW DLA PROBE

Post autor: sebastianznak »

Witam po bardzo długiej nieobecnośći wszystkich klubowiczów i użytkowników Forda Probe.Piszę ponieważ dostałem do przetestowania z pewnej firmy motoryzacyjnej środek wzbogacający benzynę a co najważniejsze podnoszący liczbę oktanową benzyny o 10 jednostek, czyli wlewając zwykłą 95 mamy wtedy ok 105 oktanów lub w zależnośći w jakiej proporcji zmieszamy możemy mieć np:100 oktanowe paliwo. Zbytnio niedowieżałem w to więc postanowiłem zrobic test na jednej z Krakowskich hamowni.Zaskoczony zostałem pozytywnie przed badaniem na zwykłej PB 95 z póżniej z domieszką preparatu moc zwiększyła się o 9 KM i 21 Nm ,turbina kręci do 1 BARa oczywiście dla info ciekawych mam zmieniony chip odpowiadający za odcięcie paliwa przy przekroczeniu pewnej granicy, o której wiedzą bardziej wtajemniczeni klubowicze.Tak więc teraz jestem przekonany że nie tylko pobkręcenie samego turbo daje efekty czy też większy intercooler ale przedewszystkim jakość benzyny na których jeżdzą nasze silniki tym bardziej że nie każdy dzień w dzień może lać V-POVER +99.Pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
Alek
Posty: 103
Rejestracja: 2004-01-05 17:42
Samochód: brak
Lokalizacja: Wadowice

Post autor: Alek »

a ile to ten twój probek na hamowni kucyków miał :?: :roll:
Probe 2.2GT :) :) i więcej nic nie trzeba pisać ;) nie długo byc moze jeszcze probek II 2.5 :) :)
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Wcale nie musisz dolewać jakiś specyfików do autka. Wystarczy że pojeździsz po krakowskich stacjach benzynowych, bo jest w czym wybierać: od wody z benzyną, przez jakąś dziwną maź która tylko śmierdzi jak benzyna aż do fachowej 95 która faktycznie spełnia normy.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

fakt!zalac mozna rozne scierwo ale czasami poprostu nie ma wyboru!moze wiec kolega podzieli sie informacja na temat owego specyfiku ktorym napoil swoje auto!wtedy zapewne rownierz inni uzytkownicy wypowiedzieliby sie na temat przyrostu mocy po jego uzyciu.POZDRAWIAM
Awatar użytkownika
TOMEK
Posty: 69
Rejestracja: 2005-01-08 10:05
Galeria: viewtopic.php?t=15028
Lokalizacja: Krosno
Kontakt:

Post autor: TOMEK »

Właśnie moze sie podzielisz informacjami na temat tego syfu co daje 9 koni wiecej.SRODEK TEN TO MOZE "NITROX"
Tomek- Ford-Probe- 2.2- TURBO -USA--Siła Marki--
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

A jaką moc na hamowni Ci pokazało?? Bo jestem ciekaw :twisted: .
Co do chipu to nie jest on wymagany są inne patenty na niego dużo prostsze, szybsze i tańsze.
Awatar użytkownika
Anyszes
Posty: 630
Rejestracja: 2005-04-11 19:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Police

Post autor: Anyszes »

RedShadow pisze:A jaką moc na hamowni Ci pokazało?? Bo jestem ciekaw :twisted: .
Co do chipu to nie jest on wymagany są inne patenty na niego dużo prostsze, szybsze i tańsze.
tzn. jakie :> podziel się Potęgą umysłu ...
UNITE AND WIN
Obrazek
Awatar użytkownika
sebastianznak
Posty: 83
Rejestracja: 2005-04-01 17:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Piekary Slaskie

+10 oktanów

Post autor: sebastianznak »

Narazie nie chcę zdradzać jaka jest moc mojego Probe ale dla ciekawych odpowiem że napewno przekracza moc fabryczną i to sporo. Myślę że kiedyś może wystartuje w wyśćigu równoległym z jakimś klubowym probe, a co do specyfiku to nie jest to ten którego powyżej nazwę wymienił kolega, jest on w fazie testu którego finałem bedzie zastosowanie benzyny przekraczającej wartość powyżej 110 oktanów. To dopiero będzie jazda.Niestety mam przykaz aby narazie nie zdradzać nazwy tego produktu,więc ubolewam nad Waszym pytanien o nazwę tego środka.Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

skoro kolega twierdzi ze jest to produkt w fazie testowej to zapewne nie ma go na rynku wiec i nazwa niewiele moze komukolwiek powiedziec.wiec zdradzenie tejze nazwy rownierz nie powinno narobic komus klopotow!nie widze wiec problemu w tej sprawie!
Awatar użytkownika
Alek
Posty: 103
Rejestracja: 2004-01-05 17:42
Samochód: brak
Lokalizacja: Wadowice

Post autor: Alek »

Co do chipu to nie jest on wymagany są inne patenty na niego dużo prostsze, szybsze i tańsze.
Sam jestem ciekaw :roll: :roll:
Probe 2.2GT :) :) i więcej nic nie trzeba pisać ;) nie długo byc moze jeszcze probek II 2.5 :) :)
Awatar użytkownika
cevinek
Posty: 363
Rejestracja: 2004-08-28 12:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: cevinek »

terefere...

Ja wlewam 95 , dolewam wody kościstej i też śmigam jak szalony...
__________________________________________
Mercure Cougar 2.0
DODGE Grand Caravan 3.8 2005 - oceans's one
Był
Ford Probe I Gen - Black Angel
Awatar użytkownika
Ivaho
Posty: 316
Rejestracja: 2005-01-20 18:55
Galeria: viewtopic.php?t=6336
Lokalizacja: Kąty Wrocławskie

Post autor: Ivaho »

He he, jeszcze dwa dni temu o tym samym rozmyslalem. Mialem pusty bak i zalałem sobie na Neste Pb 98. W szoku byłem ze tak roznica moze byc od samego paliwa. Na wolnych ładniej chodził a i z wkecaniem sie na obroty lepiej było. A jakbym wlał 110 oktan... :roll: :twisted:
Probe II 2.0 16V euro, granatowy
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Dlatego ja leje tylko 98. Jest różnica. Co do płynu o którym pisze Sebastian, JC Auto Tuning Division ma coś takiego w ofercie. Niestety nie pamiętam nazwy, coś mi się kojarzy z Nascar'em, ale nie jestem pewien.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Probiacz2000
Posty: 256
Rejestracja: 2006-02-07 22:22

benzyna 95, a 98

Post autor: Probiacz2000 »

witam.
Jak to jest z ta benzyna 95, a 98 ? Wiadomo ze na 98 silniczek sie troche lepiej zbiera i plynniej chodzi, a jak jest ze spalaniem ? Czy na litrze 98 sie przejedzie tyle samo ? mnie, a moze wiecej ? niz na litrze 95 ?
;)
Awatar użytkownika
SieMA
Posty: 663
Rejestracja: 2005-05-31 15:27
Galeria: viewtopic.php?t=5617
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: SieMA »

z własnych doświadczeń wiem,że np. mój Probek pali mniej na 98, najlepsze spalanie miałem na Orlenowskiej Vervie... cudowne paliwko,polecam!

i w co zapewne nikt z was nie uwierzy,ale Roberto o tym wie,bo był świadkiem, Probek spalił mi w granicach 8L/100km b.oszczędnej jazdy..


p.s w rosji mają 78 oktanową :lol:
PROBE I-st gen. black 2.2 Turbo 92` 110k km
-był
Opel GT 1972'
-jest
i po drodze: Escort RS2000 4x4, Focus ST
-po latach powrót: Czerwone 2.2 GT + Sierra xr4x4 2.9v6 (do zabawy)
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

ja rownierz zmiescilem sie przedwczoraj spokojnie w 8 litrach fakt w trasie do gdanska i troche tam po miescie korki itp ale predkosci okolo 130-150 i po gdansku tez niezbyt wolno :twisted:

a paliwko pol na pol 95/98 z BP
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...
zrx15
Posty: 19
Rejestracja: 2006-05-25 16:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Białystok

Post autor: zrx15 »

rosyjska ma 80 oktanów koło tego :D jak nie rozrabiaja jej z niczym :D unas przy granicy z białoruśią można dostać tak zwane TANIE PALIWO !!! :D ropa i benzyna :D jerdziłem jak byłem mały na tej benzynie simsonem i MZ - tka i normalnie sie jerzdziło nie było róznicy w pracy silnika i przyśpieszeniu nawet minej kopćił motor niz na polskiej moze w samochodzie jest jakaś róznica nie wiem tego trzeba bedzie kiedyś sprawdzić
Ford Probe 2 White Full opcja 2.0 16v USA
Probiacz2000
Posty: 256
Rejestracja: 2006-02-07 22:22

Post autor: Probiacz2000 »

W mojej okolicy koles handluje taka benzyna z Rosji chyba (sprzedaje jeszcze ruskie paierosy). Sprzedaje litr po 3zl. Ja nie ryzykuje i jednak wole zalac za te 4,4zl... Chociarz ciekawe jak sie na takiej "benzynie" jezdzi.

btw.
to chyba dobry interes bo wczesniej jezdzil przerdzewialym poldkiem z lat 80, a teraz pociska oplem frontiera 2,2D ;) :D
Awatar użytkownika
maverick
Posty: 256
Rejestracja: 2006-03-19 12:56
Galeria: viewtopic.php?t=8029
Lokalizacja: Poznań

Post autor: maverick »

Ja z paliwem mam różne doświadczenia. Zaryzykuję nawet stwierdzenie , że co stacja to inne paliwo (nawet te flagowe jak BP, czy Shell). Wlewałem najzwyklejszą 95 na Shelu na Rondzie Obornickim w Poznaniu i nie mogłem poznać probka - szedł jak burza, później wlewałem na Shelu przy Pajo to samo paliwo i już tak żywo nie reagował.
Zatankowałem nawet kiedyś V-power Racing 100 oktanów, ale różnicy nie zobaczyłem. Może do tego paliwa trzeba by przestawić zapłon :-k ?
Żółty 2.2 GT '92
509355093
Probiacz2000
Posty: 256
Rejestracja: 2006-02-07 22:22

Post autor: Probiacz2000 »

ja jak zalewalem V-power racing to autko jakby mialo z 10ps wiecej sie zachowywalo.. ;] Kiedys tez zalalem na zwyklej malej stacji (na ktorej czesto tankuje), ale tuz po dostawie paliwa tzn. cysterna dopiero co odjezdzala... i naprawde poczulem roznice autko szlo jak burza... wniosek z tego taki ze paliwko z czyms mieszaja zeby wiecej zarobic.
Awatar użytkownika
SieMA
Posty: 663
Rejestracja: 2005-05-31 15:27
Galeria: viewtopic.php?t=5617
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: SieMA »

mieszają i to jak cholera, u nas na stacji rosjanie dowożą paliwo, wracając z imprezki o 3 w nocy byłem naocznym świadkiem i prawda jest taka,że tamto paliwo jest tragiczne wręcz.. a to stacja Lotosu!..
co do V-Power to ja również nie zauważyłem różnicy.
PROBE I-st gen. black 2.2 Turbo 92` 110k km
-był
Opel GT 1972'
-jest
i po drodze: Escort RS2000 4x4, Focus ST
-po latach powrót: Czerwone 2.2 GT + Sierra xr4x4 2.9v6 (do zabawy)
Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lukask »

Ja dzis pierwszy raz 98 zalałem na orlenie jakaś werwa ale narazie różnicy żadnej nie ma :roll: Jest tak samo jak na 95 :?
Probiacz2000
Posty: 256
Rejestracja: 2006-02-07 22:22

Post autor: Probiacz2000 »

pomiedzy verva 98, a zwykla 95, AZ TAKIEJ roznicy nie bedzie, ale silniczek ladniej pracuje i plynniej szczegolnie jak przycisniesz gazu troche powinienes poczuc.
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Maxxum »

Testowałem różne paliwka i stwierdziłem że najlepsza jest 98 - jeździłem na V-Power Racing i autko jest jakby nerwowe, tzn. przy niskich obrotach jakby troche szarpie, po prostu wydaje mi się że to paliwko lubi typowo sportową jazdę a nie zawsze się tak da jeździć.
V-Power też nic nadzwyczajnego, może troszkę równiej silnik pracuje...
- 95 już dawno nie używałem, odkąd zatankowałem 98 - uważam że jest to najlepsze rozwiązanie, kompromis pomiędzy ceną a jakością i pracą silnika.

Oczywiście niebagatelną sprawą jest gdzie tankujemy, bo różnicę widać...a właściwie czuć od razu, kiedy na stacji zbiornik pustawy to auto ledwo się ciągnie po zatankowaniu, ale po świeżej dostawie paliwka to miodzio :P

Takie są moje subiektywne odczucia...
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

Ja spory czas jeździłem na Ukraińskiej PB, gość przewozi ją volwiakiem S60, więc była pewna :) I z przykrością muszę stwierdzić, że tamto paliwo czasem było o niebo leprze od np. Orlenowskiej 95. Autko pracowalo równo, lepiej się zbierało i rano łatwiej było odpalić. Teraz znowu śmigam na Ukraince, co prawda już od innego dystrybutora :P ale też jest dobre i jak narazie nie urąga naszemu, a cena czyni cuda hehe. Jeśli chodzi o Ruskie paliwko to poprostu trzeba wiedzieć od kogo brać, a już napewno nie od ruskiego z łady przy granicy albo na bazarze, bo tamta to może nawet 70 oktanów nie mieć hahaha
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”