Dymi jak z komina

Awatar użytkownika
quarth
Posty: 958
Rejestracja: 2011-09-02 19:52
Samochód: '93 USDM KL-DE
Lokalizacja: Łódź

Re: Dymi jak z komina

Post autor: quarth »

nie dyskutuj. romas wie lepiej. zawsze
life's 2 short 4 seals                                                         ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
     only ziligon
Koziol93
Posty: 31
Rejestracja: 2013-08-25 13:51
Samochód: probe 2.0 96'
Lokalizacja: Szczecin

Re: Dymi jak z komina

Post autor: Koziol93 »

i z waszej dyskusji dalej nic się nie dowiedziałem. Zainwestować 2 k w wymianę silnika ( na sam silnik chciał bym wydać nie mniej niż tysiaka i wziął bym tylko silnik z gwarancją rozruchową) czy za te 2 tysiące wyremontować stary silnik który ma już nabite ponad 250 000(a skóra w idealnym stanie <3). Cały czas mam mieszane uczucia. Co będzie lepszy? czy silnik złożony przez fabrykę, który ma nabite 150 tys(tylko kto to potwierdzi) czy wyremontowanie mojego silnika.. ale szczerze mówiąc wątpię aby ktoś złożył silnik lepiej od fabryki..
rozwiejcie proszę moje wątpliwości:D
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dymi jak z komina

Post autor: Kocureq »

Złożyć lepiej od fabryki nie złoży, ale za to będzie na częściach które są nowe a nie mają 150 tysięcy przebiegu. Generalnie zawsze pewniejszy jest remont, ale zwykle nie jest tańszy :)
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: Dymi jak z komina

Post autor: batigol67 »

Ja bym wolał tego co ma nabite 150 tys niż silnik po remoncie.
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dymi jak z komina

Post autor: Romas »

A ja z doświadczenia wiem ze lepiej zrobić remont, tym bardziej ze znam te silniki :wink:
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: Dymi jak z komina

Post autor: batigol67 »

Romas pisze:A ja z doświadczenia wiem ze lepiej zrobić remont, tym bardziej ze znam te silniki :wink:
Jakie ty masz doświadczenie?Ze po remoncie zrobiłes 10 tys?Jak kupi dobry silnik to zapewniam cie ze zrobi nim wiecej niż takim po remoncie.Tu masz multum tematów .https://www.google.pl/#q=silnik+po+remoncie+kopci tysiąc razy bym wolał ten silnik z przebiegiem 150 tys niż po remoncie.Tu masz link. http://autokult.pl/2012/03/21/co-warto- ... a-poradnik Kozioł 23 tu masz fajny silnik http://allegro.pl/ford-probe-98-2-5-sil ... 72222.html
Awatar użytkownika
glodzillaryki
Posty: 116
Rejestracja: 2011-06-23 16:33
Samochód: Ford Probe lx 2.2 r.89 & chrysler voyager
Lokalizacja: Z Lubelszczyzny :-P

Re: Dymi jak z komina

Post autor: glodzillaryki »

ja wtrace swoje trzy grosze :evil:
po remoncie moze oznaczac duzo,,,,
remont czesciowy lub wszystkiego co podlega zuzyciu lub tego co nie trzyma wymiarów... ogólnie opcji jest duzo
pozostaje tez fachowosc wymiany itd......
nie piszcie bredni ze fabryka składa najlepiej i lepszy stary ale jary ( teoretycznie ) niz po remoncie chociaz by tego co w silniku jest zuzyte
co do fabryki..... mozna lepiej - mozna zwiekszyc moc mozna uzyc nawet lepszych podzespołów i zwekszyc zywotnosc silnika a fabrycznie jest ,,,, nie zawsze najlepiej :!:
pamietajmy ze remont probe to nie remont silnika od samochodu wartego 100 czy 200 tys gdzie remont jest na tyle drogi i kłopotliwy ze az nieopłacalny :!:
no i...... kupujac silnik do probe nie kupujemy zwykle od takiego ,,,, powiedzmy piecio letniego co sie zwypadkował ,,,, tylko kilkunasto ...letniego co zwykle zzarła rdza i poszedł przez to na czesci :?
... Znajdź swoje miejsce na ziemi , a może wtedy będziesz szczęśliwym człowiekiem ... .
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Dymi jak z komina

Post autor: mysz »

O ile będzie o niego dbać, a jak będzie dbać, to i silnik po remoncie długo pojeździ. To raz. Dwa- kup fs'a niedymiącego- życzę powodzenia. Po trzecie- to po cholerę koledze klde, skoro ma fs'a?

Ja bym się nawet nie zastanawiał, tylko zrobił kompletny remont starego silnika. Koszty podobne, a przynajmniej wiesz co masz.

Zgadzam się z kolegą powyżej.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dymi jak z komina

Post autor: Romas »

batigol67 pisze:Jakie ty masz doświadczenie?
Akurat Ty nie musisz wiedzieć, wystarczy że popytasz ludzi z tego forum którzy u mnie robili swoje probasy i nie tylko
batigol67 pisze:Jak kupi dobry silnik to zapewniam cie ze zrobi nim wiecej niż takim po remoncie
To znajdź dobrego FS-a... bo widzę że nawet nie umiesz czytać skoro proponujesz KL-kę :mrgreen:
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dymi jak z komina

Post autor: KrecioPL »

Kolego Batigol - Romas nawet i u mnie wymieniał silnik wszystko latało tak jak trzeba.

Przede wszystkim KOSZTOWO wymiana jest tańsza. Jeśli chciałbyś mieć silnik (mówię o V6) po remoncie w renomowanym serwisie to na dzień dobry kładziesz 6,5-7k (pytałem w Japan Service ;O ). Jeśli chodzi o FS-a to możesz go zrobić za 1-3k.

Jeśli chodzi o FS-a to zachęcam do poczytania opinii na mazdaspeed o tym silniku i o dymieniu, gdzie mówią że w tych silnikach dymienie jest standardem i nie ma co się sugerować "dymkiem" tylko kompresją. Zresztą, myszy strucel zostawia ładną zasłonę dymną po odpaleniu a kompresje ma. ;)
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Dymi jak z komina

Post autor: OLEY »

Nie będę się rozpisywał. :wink:
mysz pisze:Ja bym się nawet nie zastanawiał, tylko zrobił kompletny remont starego silnika. Koszty podobne, a przynajmniej wiesz co masz.
Popieram. :D
glodzillaryki pisze:nie piszcie bredni ze fabryka składa najlepiej i lepszy stary ale jary ( teoretycznie ) niz po remoncie chociaz by tego co w silniku jest zuzyte
co do fabryki..... mozna lepiej - mozna zwiekszyc moc mozna uzyc nawet lepszych podzespołów i zwekszyc zywotnosc silnika a fabrycznie jest ,,,, nie zawsze najlepiej :!:
Popieram. :D
Kocureq pisze:ale za to będzie na częściach które są nowe a nie mają 150 tysięcy przebiegu. Generalnie zawsze pewniejszy jest remont, ale zwykle nie jest tańszy :)
Popieram. :D
Koziol93 pisze:czy za te 2 tysiące wyremontować stary silnik który ma już nabite ponad 250 000(a skóra w idealnym stanie <3).
Wyremontować. :D

O ile będzie remontowany przez kogoś, kto ma pojęcie co robi, to zapewne silnik wtedy przeżyje skórę i na pewno przejedzie kolejne 250 tysięcy.

Gwarancja rozruchowa, to za mało (moim zdaniem).
Co z tego, że odpali i nie puści dymka...
Dziś nie puści dymka, a za dziesięć tysięcy może, za przeproszeniem, rzygać olejem...

I co wtedy? Wtedy dopiero człowiek stanie się mądry po szkodzie? :wink:

Oczywiście nie jestem prorokiem i nie mówię, że akurat tak będzie, ale prawdopodobieństwo jest spore. Nie uważacie? :wink:

I jeszcze na koniec trzeci grosz Godzillaryki'ego, co też ważne:
glodzillaryki pisze:no i...... kupujac silnik do probe nie kupujemy zwykle od takiego ,,,, powiedzmy piecio letniego co sie zwypadkował ,,,, tylko kilkunasto ...letniego co zwykle zzarła rdza i poszedł przez to na czesci :?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
quarth
Posty: 958
Rejestracja: 2011-09-02 19:52
Samochód: '93 USDM KL-DE
Lokalizacja: Łódź

Re: Dymi jak z komina

Post autor: quarth »

Kocureq pisze:Złożyć lepiej od fabryki nie złoży, ale za to będzie na częściach które są nowe a nie mają 150 tysięcy przebiegu. Generalnie zawsze pewniejszy jest remont, ale zwykle nie jest tańszy :)
tak, fabryka szczyt mozliwosci technicznych, dokladnosci i wszystkiego
life's 2 short 4 seals                                                         ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
     only ziligon
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”