Wymiana głowicy

perla10
Posty: 4
Rejestracja: 2015-04-04 13:34

Wymiana głowicy

Post autor: perla10 »

Witam,

chciałbym się dowiedzieć czy opłaca się wymieniać głowicę w probie 94' 2.0. Jest następujący problem, uszczelka pod głowicą jest kiepska (w sumie nie ma uszczelki wcale, jest sylikon) do tego jeden zawór jest spalony i kompresja jest dość słaba, myślę że łatwiej i taniej zamiast bawić się z tym, kupić kompletną głowicę i po prostu ją wymienić (olx, allegro podaje że taka głowica 200-300zł), zatem mam pytanie do was co o tym sądzicie, lepiej tak zrobić? I z jakim kosztem związana jest taka wymiana?

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1241
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: Wymiana głowicy

Post autor: Spider33 »

Ja bym wolał silnik wymienic. Szybciej i bez kombinowania. Poszukaj jakis na chodzie, osłuchaj i zobacz czy nie kopci przy odpalaniu.
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Wymiana głowicy

Post autor: mysz »

Większość będzie kopcić z uwagi na wiek ;)
Ale popieram. Wolałbym silnik wymienić, tyle że warto sprawdzić kompresję+zrobić próbę olejową
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
perla10
Posty: 4
Rejestracja: 2015-04-04 13:34

Re: Wymiana głowicy

Post autor: perla10 »

To może od razu zrobić swapa na 2.5 v6 dużo z tym kłopotu? dodam jeszcze że obecny jest zagazowany, ale ten gaz jest kiepski i wole jeździć na benie
Awatar użytkownika
pawlacz
Posty: 376
Rejestracja: 2012-07-24 23:41
Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=22222

Re: Wymiana głowicy

Post autor: pawlacz »

Na KL-ZE od razu.
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: Wymiana głowicy

Post autor: wuka »

Z waszego doświadczenia o ile jest zbierana głowica w czasie planowania? W przypadku planowania bloku to samo pytanie. Interesuje mnie rząd wielkości, zakładając że powodem planowania nie jest wydmuchana uszczelka tylko standardowy remoncik.
Obrazek
Awatar użytkownika
vitek
Klubowicz
Posty: 1749
Rejestracja: 2007-11-22 17:26
Galeria: viewtopic.php?t=13010
Lokalizacja: Skarżysko

Re: Wymiana głowicy

Post autor: vitek »

Z mojego doświadczenia - wystarcza 0.15-0.25 mm
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana głowicy

Post autor: Romas »

oddaj do sprawdzenia, ale jeśli nie była wydmuchana uszczelka to jakieś 0.05- 0.1mm
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: Wymiana głowicy

Post autor: wuka »

A czy blok też należy planować za każdym razem kiedy się zdejmuje głowicę? Zakładając, że mam silnik na wierzchu to nie będzie problem żeby to zrobić.
Obrazek
Awatar użytkownika
vitek
Klubowicz
Posty: 1749
Rejestracja: 2007-11-22 17:26
Galeria: viewtopic.php?t=13010
Lokalizacja: Skarżysko

Re: Wymiana głowicy

Post autor: vitek »

Moim zdaniem nie ma potrzeby planowania bloku, raczej nie ma on możliwości odkształcania się np przy kilkukrotnym dokręcaniu głowicy, jeśli nie ma jakichś uszkodzeń to bym odpuścił
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: Wymiana głowicy

Post autor: wuka »

Ok. Dzięki za informacje, będą mocno przydatne. Zastanawiam się czy na oryginalnych gratach FS da radę przy stopniu sprężania rzędu 9,24:1 bo zakładając, że zostanie zebrane 0,15mm tyle będzie wynosił stopień sprężania według moich obliczeń z proporcji. Nie jest to stopień powalający na kolana, ale zawsze jest coś więcej. Biorąc pod uwagę montaż kompresora i dmuchanie w granicach około 0,5 bara zastanawiam się czy nie odprężyć silnika, a jak tak to w jaki sposób, ale to jest pytanie nie do tego działu. Pogmeram jeszcze w Wszechnicy Wiedzy Wszelakiej i jak niczego nie znajdę to będę pytał w odpowiednim dziale.
Obrazek
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana głowicy

Post autor: Romas »

jak chcesz odprężyć to możesz zrobić kanapkę, uszczelka zwykła, płytna na wzór uszczelki z kwasówki i znowu uszczelka
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”