Falowanie obrotow

Awatar użytkownika
Romeo
Posty: 70
Rejestracja: 2013-09-12 02:55
Samochód: 2.0 EUR '96

Falowanie obrotow

Post autor: Romeo »

Witam, mam do was zapytanie:
Wymieniłem pompe wody w swoim probie. Przed wymianą był żywy, fajnie chodził. Po tym zabiegu strasznie zmulil. Oto objawy:
#Kiedy alternator jest obciążony (klima, swiatla) obroty faluja od 750 w dol do okolo 400 i wracaja... Bez obciazenia tez sie to zdarza, ale duzo rzadziej.
#Wskazania na liczniku pokazuja nizsze ciśnienie oleju i nizszy poziom ladowania. Miedzy A oraz L. Bez wzgledu na obciazenie i obroty.
#Przy kazdym odpaleniu pasek pokrzyczy i zaraz sie uspokoi. Nie wiem ktory pasek, ale jeden odrazu wymieniłem przy okazji dostepu. Ten od pompy wody.
#Jak wspomnialem wczesniej strata mocy.

Mozliwe ze mam zle napiete paski wieloklinowe?
Uklad jest odpowietrzony. Przed wymiana nie bylo problemow żadnych... A wymienilem bo mi padla jak dojechalem do garazu. Zaparkowalem, dwie sekundy i czulem zapach glikolu.

Dodam ze nie zostaly mi zadne srubki po remoncie. :-P
Załączniki
IMG_20160408_144647.jpg
Probe 2.0 z 96r.
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Falowanie obrotow

Post autor: duracell »

Rozrząd był rozpinany przy wymianie pompy?
Wszystko wskazuje na przestawiony rozrząd, lampa strobo. tryb awaryjny i odczyt ustawienia zapłonu.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1241
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: Falowanie obrotow

Post autor: Spider33 »

Dolewałeś płynu przy krokowcu? Falowanie obrotów to najczesciej objawy zapowietrzenia.
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Falowanie obrotow

Post autor: duracell »

Spider33 pisze: Falowanie obrotów to najczesciej objawy zapowietrzenia.
Falowanie w górę tak, ale w dół nie :P
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1241
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: Falowanie obrotow

Post autor: Spider33 »

Racja, nie doczytałem.
glodek11992
Posty: 25
Rejestracja: 2015-11-15 16:29
Samochód: Ford Probe II 2.0 96r
Lokalizacja: Warszawa

Re: Falowanie obrotow

Post autor: glodek11992 »

Ogólnie taki objaw też miałem albo źle ustawiony rozrząd albo zapłon albo tps

Wysłane z mojego HUAWEI RIO-L01 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Romeo
Posty: 70
Rejestracja: 2013-09-12 02:55
Samochód: 2.0 EUR '96

Re: Falowanie obrotow

Post autor: Romeo »

-- oryginalny post 2016-04-08 22:01 --

Musiałem rozpiąć rozrząd, bo jedna rolka była przykrecona do pompy.
Dzięki za podpowiedź, niedługo sprawdzę czy dobrze ustawiłem rozrząd.

-- dodano 2016-04-25 20:38 --

Okazało się że rozrząd był o jeden ząbek kopnięty na wale korbowym (jeden ząbek w kierunku ruchu wskazówek zegara).
Wymieniem pasek przy okazji :D
Wszystko wróciło do normy. Dzięki chłopaki
Probe 2.0 z 96r.
Awatar użytkownika
arko
Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 2009-04-19 23:32
Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=16280
Lokalizacja: Łódź

Re: Falowanie obrotow

Post autor: arko »

duracell pisze:
Spider33 pisze: Falowanie obrotów to najczesciej objawy zapowietrzenia.
Falowanie w górę tak, ale w dół nie :P
Ja miałem w dół przy zamałej ilości płynu chłodzącego :wink:
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”