Docieranie silnika po remoncie

Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Docieranie silnika po remoncie

Post autor: wuka »

Witam, może słabo szukałem ale nie udało mi się znaleźć podobnego tematu więc zakładam nowy wątek.

Podpowiedzcie mi proszę jak najbardziej prawidłowo dotrzeć silnik po remoncie? Jest wiele różnych instrukcji na necie ale ja wolę zapytać Was. Jakie macie doświadczenia i w jaki sposób najlepiej jest przeprowadzić proces docierania silnika po remoncie.
Obrazek
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Docieranie silnika po remoncie

Post autor: KrecioPL »

2000km delikatnie i wymiana oleju.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: Docieranie silnika po remoncie

Post autor: wuka »

Delikatnie, to znaczy nie przekraczać 60km/h? Hehe, Słyszałem raz historię o osobie która jak docierała cinquecento jeździła powolutku, z tym że na niskich biegach.

Mniej więcej mam pojęcie jak docierać silnik, miałem tylko nadzieję że ktoś z forowych starych wyjadaczy ma jakąś najlepszą jego zdaniem metodę.
Obrazek
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Docieranie silnika po remoncie

Post autor: KrecioPL »

Delikatnie, tzn do 2-2,5k RPM
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: Docieranie silnika po remoncie

Post autor: wuka »

KrecioPL pisze:Delikatnie, tzn do 2-2,5k RPM
Kurcze nie wiem jak ja to przeżyję, chyba wsadzę sobie jakiś klocek pod pedał gazu :/ Już wiele razy próbowałem jeździć spokojnie, nie potrafię. Po kilku kilometrach budzi się we mnie zwierzę hehe.

Ale plan mam taki:
Pierwszych 200 km przejadę spokojnie do 2000 obrotów (przynajmniej taki plan)
Następnie kolejnych 300 km z obrotami do 3000
Dopiero po przekroczeniu 1000 km pozwolę sobie na żwawszą jazdę, oczywiście po wymianie oleju.

Nie wiem jak ja to przetrwam.
Obrazek
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Docieranie silnika po remoncie

Post autor: KrecioPL »

wuka pisze:Nie wiem jak ja to przetrwam.
Przecież to proste - Hydroxizinum czy jakieś inne leki na uspokojenie i można jeździć powoli.
Albo daj kobicie, niech sobie pojeździ na zakupy, a Ty ze szklaneczką (niejedną) przyjemnego napoju spędź weekend (albo cztery) na kanapie przed telewizorem.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: Docieranie silnika po remoncie

Post autor: wuka »

KrecioPL pisze:
wuka pisze:Nie wiem jak ja to przetrwam.
Przecież to proste - Hydroxizinum czy jakieś inne leki na uspokojenie i można jeździć powoli.
Albo daj kobicie, niech sobie pojeździ na zakupy, a Ty ze szklaneczką (niejedną)...
Problem w tym, że jak jedziemy dwoma samochodami to ja żony dogonić nie mogę więc byłoby na zasadzie zamienił stryjek siekierkę na kijek. Hehe. Wracając do tematu znalazłem też taki opis docierania. Co o nim sądzicie?

Jest to część instrukcji do Formula Atlantic Motor produkcji TRD:

Aby zapewnić sobie odpowiednią długowieczność i sprawność silnika należy po zamontowaniu odpowiednio go dotrzeć.

Szybkie auto uliczne:
Użyj dobrej jakości oleju mineralnego 20W-50. Napełnij filtr oleju przed jego montażem. Wykręć świece zapłonowe i zakręć silnikiem dopóki ciśnienie na zegarze ciśnienia oleju nie wzrośnie do odpowiedniego poziomu.

Zamontuj świece. Teraz możesz odpalić silnik-wkręć go natychmiastowo na 2000 obr/min i przez 30 minut zmieniaj prędkość obrotową między 2000 a 3000 obr/min. Po 30 minutach zgaś silnik, sprawdź luz zaworowy i dokręć śruby głowicy. Spuść olej, zmień filtr. Nalej jeszcze raz mineralnego oleju 20W-50.

Przez pierwsze 800 km jeździj powoli nie wkręcając silnika powyżej 4000 obr/min. Nie zamulaj silnika na niskich obrotach, bo jest to teraz dla niego gorsze niż kręcenie do odcinki. Po800 km zmień olej i filtr oleju jeszcze raz. Możesz teraz użyć syntetycznego oleju. Używaj oleju 20W-50 i zmieniaj go co 5000 km. Twój silnik jest już dotarty.

Wiem że to dla TOYOTY i olej nie taki jak w naszych rydwanach ale sam sposób może nie głupi.
Ostatnio zmieniony 2017-02-23 12:26 przez wuka, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Docieranie silnika po remoncie

Post autor: KrecioPL »

Cholera wie, ale na tyle aut, którymi jeździłem (nowymi z salonu), każde miało zalecenie w instrukcji, żeby silnik przez pierwsze 1,5-2tys km nie był mocno obciążany i żeby po tym przebiegu wymienić olej.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Docieranie silnika po remoncie

Post autor: Patryk- »

podnieś przód , odpal wbij 5 i niech robi kilometry :)
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”