zuzycie oleju... czy przejsc na 10w60?

sosen
Posty: 39
Rejestracja: 2016-08-03 21:20

zuzycie oleju... czy przejsc na 10w60?

Post autor: sosen »

Witam,
Ostatnio mam problem z dużym zuzyciem oleju... około litr na 1000km. Mechanik polecił mi zmianę oleju z valvoline maxlife 10w40 na 10w60 (proponował Castro edge). Zauważyłem też w aucie pewien spadek prędkości max. Dodam jeszcze, że auto nie dymi ani na niebiesko ani na biało... Prosiłbym o jakąś poradę co może być przyczyną i czy zmiana oleju może tu coś pomóc :) Każda inna rada też jest przydatna. Dobrze mądrych posłuchać. pozdrawiam
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: zuzycie oleju... czy przejsc na 10w60?

Post autor: KrecioPL »

Wątpliwym jest aby, auto nie paliło oleju, gdy dolewasz mu 1l/1000km! Chyba, że cieknie z niego jak z zarzynanej świni.

Z tego co wiem, mazda przewiduje nominalnie do 0,2l/1000km zużycia oleju. Przy takim wieku, 0,5l/1000km też by nie dziwiło.
Ale LITR to już za dużo.

W FS-ie spalanie oleju najczęściej jest związane z górą silnika - uszczelniacze, prowadnice. Spotkałem się nawet z sytuacją, gdy pierścienie były zalepione i po przelaniu naftą było lepiej.

A co do oleju - Castrola sobie wybij z głowy. Za dużo syfu w silniku zostawia.

P.S sprawdź kompresję i zrób próbę olejową.
Ostatnio zmieniony 2017-05-30 13:45 przez KrecioPL, łącznie zmieniany 1 raz.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
sosen
Posty: 39
Rejestracja: 2016-08-03 21:20

Re: zuzycie oleju... czy przejsc na 10w60?

Post autor: sosen »

Przelanie nafta czyli jak dobrze rozumiem wykrecam świece, wlewam tak na oko 50ml nafty i tak to na jakiś czas zostawiam?
sosen
Posty: 39
Rejestracja: 2016-08-03 21:20

Re: zuzycie oleju... czy przejsc na 10w60?

Post autor: sosen »

A i czy zmiana z 10w40 na 10w60 nie podchodzi?
Awatar użytkownika
Benet
Posty: 471
Rejestracja: 2016-07-25 17:14
Samochód: Ford Probe 96' 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=23694
Lokalizacja: Szczecin

Re: zuzycie oleju... czy przejsc na 10w60?

Post autor: Benet »

Kup płukankę do silnika, one wszystkie są na bazie nafty. Jak chcesz spróbować "naprawić" silnik bez remontu, bo może faktycznie masz tam syf i się pozaklejało to ci polecam taką taktykę: kup normalnie bańkę tego 10w40 maxlife z nowym filtrem, do tego płukankę valvoline i jeszcze liqui moly ceratec. Jak po takim zabiegu żadnej różnicy na plus nie zauważysz to czeka cię wymiana tego co Krecio powiedział i założenie nowych pierścieni. Jest fajny sklep internetowy "kolegaberlin" mają tam dobre ceny.
Probe 96' 2.0 EURO
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: zuzycie oleju... czy przejsc na 10w60?

Post autor: mysz »

Wykręć świece i zobacz czy są w oleju.

Lepkosci 10W40/10W60 sobie odpuść
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: zuzycie oleju... czy przejsc na 10w60?

Post autor: Romas »

KrecioPL pisze:Wątpliwym jest aby, auto nie paliło oleju, gdy dolewasz mu 1l/1000km! Chyba, że cieknie z niego jak z zarzynanej świni.

Z tego co wiem, mazda przewiduje nominalnie do 0,2l/1000km zużycia oleju. Przy takim wieku, 0,5l/1000km też by nie dziwiło.
Ale LITR to już za dużo.

W FS-ie spalanie oleju najczęściej jest związane z górą silnika - uszczelniacze, prowadnice. Spotkałem się nawet z sytuacją, gdy pierścienie były zalepione i po przelaniu naftą było lepiej.

A co do oleju - Castrola sobie wybij z głowy. Za dużo syfu w silniku zostawia.

P.S sprawdź kompresję i zrób próbę olejową.
Spalanie oleju w w większej ilości to nie Góra tylko dół, a mianowicie pierścienie olejowe, standardem jest ze po 200kkm już są Dos zużyte i zgarniajace zostawiają olej na ściankach ;)
Awatar użytkownika
arko
Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 2009-04-19 23:32
Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=16280
Lokalizacja: Łódź

Re: zuzycie oleju... czy przejsc na 10w60?

Post autor: arko »

Polecam pierścienie firmy PRIMA z Łodzi są naprawdę dobre i niedrogie.
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Prezes5G19
Posty: 486
Rejestracja: 2014-10-16 14:32
Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
Galeria: viewtopic.php?t=22741
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: zuzycie oleju... czy przejsc na 10w60?

Post autor: Prezes5G19 »

Bodajże na mazdaspeed wyczytałem że najlepsze pierścienie do naszych FS-ów to NPR-y . Ponoć są to pierścienie ory pod inną nazwą . Ponadto jakaś firma specjalizująca się w remontach mazdowskich silników daje gwarancję na nie branie oleju tylko wtedy , kiedy silnik złożony jest na tych pierścieniach .
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: zuzycie oleju... czy przejsc na 10w60?

Post autor: Romas »

Ja też stosuje NPR-y
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: zuzycie oleju... czy przejsc na 10w60?

Post autor: wuka »

Ja czytałem, że tylko NPR lub RIK. Wybrałem te pierwsze.
Obrazek
sosen
Posty: 39
Rejestracja: 2016-08-03 21:20

Re: zuzycie oleju... czy przejsc na 10w60?

Post autor: sosen »

Dzięki Panowie za porady. To w takim razie przygotowuję się do remontu powoli...
Awatar użytkownika
Benet
Posty: 471
Rejestracja: 2016-07-25 17:14
Samochód: Ford Probe 96' 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=23694
Lokalizacja: Szczecin

Re: zuzycie oleju... czy przejsc na 10w60?

Post autor: Benet »

Napiszę tutaj aby nie tworzyć nowego tematu. Tak się chwaliłem, że nawet mililitra mi nie łyka a po trzech latach i mnie dopadła ta choroba. Ostatnio musiałem dolać setkę oleju :( Sprawdziłem kompresję i jest fabryka, 12 bar na każdym cylindrze czyli silnik jest jak fabrycznie nowy. Wniosek z tego taki, że uszczelniacze zaworowe do wymiany. Do tego doszło lekkie kopcenie na zimnym silniku, biały dymek. Jeżdżę na 5w30. Wymieniał ktoś je kiedyś bez ściągania głowicy? Da radę to ogarnąć?
Ostatnio zmieniony 2018-09-25 15:32 przez Benet, łącznie zmieniany 1 raz.
Probe 96' 2.0 EURO
Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: zuzycie oleju... czy przejsc na 10w60?

Post autor: infernoblade »

Da się to ogarnąć bez ściągania głowicy
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: zuzycie oleju... czy przejsc na 10w60?

Post autor: KrecioPL »

Da radę ogarnąć bez ściągania głowicy, tylko trzeba uważać, żeby po rozpięciu zawór nie wpadł do komory spalania :) A sposobów na to jest kilka.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Benet
Posty: 471
Rejestracja: 2016-07-25 17:14
Samochód: Ford Probe 96' 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=23694
Lokalizacja: Szczecin

Re: zuzycie oleju... czy przejsc na 10w60?

Post autor: Benet »

KrecioPL pisze: 2018-09-26 15:16 Da radę ogarnąć bez ściągania głowicy, tylko trzeba uważać, żeby po rozpięciu zawór nie wpadł do komory spalania :) A sposobów na to jest kilka.
Najpopularniejszy i chyba dający najlepsze rezultaty to ustawienie tłoka w GMP i napchanie sznurka przez otwór od świecy :P
Probe 96' 2.0 EURO
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: zuzycie oleju... czy przejsc na 10w60?

Post autor: Romas »

Z tym że ja bym pomyślał o prowadnicach zaworowych, bo jeśli wyrobienie to sam uszczelniacz nie wiele da.
Awatar użytkownika
Benet
Posty: 471
Rejestracja: 2016-07-25 17:14
Samochód: Ford Probe 96' 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=23694
Lokalizacja: Szczecin

Re: zuzycie oleju... czy przejsc na 10w60?

Post autor: Benet »

Przy przebiegu 125 tysięcy raczej mało prawdopodobne, tym bardziej, że pierścienie są jak nówki bo każdy cylinder ma 12 bar. Za to uszczelniacze jak najbardziej mogą przepuszczać bo jednak 22 lata im raczej nie służą i pewnie są twarde jak kamień. No i jakby faktycznie zawór luźno latał w prowadnicy to by nie miał silnik takiej wzorowej kompresji.
Ostatnio zmieniony 2018-09-26 20:13 przez Benet, łącznie zmieniany 1 raz.
Probe 96' 2.0 EURO
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: zuzycie oleju... czy przejsc na 10w60?

Post autor: mysz »

Kompresja może być ok, a pierścienie mogą być zużyte.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1241
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: zuzycie oleju... czy przejsc na 10w60?

Post autor: Spider33 »

Na mazdaspeed zalecają wymianę uszcelniaczy razem z pierścieniami. Czasami po wymianie samych gumek nic się nie poprawia. W moim struclu po wymianie oleju miesiąc temu zrobiło się to samo. Na starym zużytym nawet chmurki nie puścił.
Awatar użytkownika
Benet
Posty: 471
Rejestracja: 2016-07-25 17:14
Samochód: Ford Probe 96' 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=23694
Lokalizacja: Szczecin

Re: zuzycie oleju... czy przejsc na 10w60?

Post autor: Benet »

mysz pisze: 2018-09-27 00:02 Kompresja może być ok, a pierścienie mogą być zużyte.
Powiedz coś więcej bo nie mogę sobie tego wyobrazić :P Innymi słowy to jest test szczelności cylindra, więc jak pierścienie nie uszczelniają już to będzie przedmuch do skrzyni korbowej więc spadek kompresji. Mój silnik trzyma nominał z serwisówki - 12 bar.
Spider33 pisze: 2018-09-27 09:24 Na mazdaspeed zalecają wymianę uszcelniaczy razem z pierścieniami. Czasami po wymianie samych gumek nic się nie poprawia. W moim struclu po wymianie oleju miesiąc temu zrobiło się to samo. Na starym zużytym nawet chmurki nie puścił.
Wiadomo, że zalecają komplet ale przy takim przebiegu to raczej wiek się przyczynił do stwardnienia uszczelniaczy. Z resztą może trochę źle się wyraziłem. Auto nie kopci a puszcza dymka :P To jest typowy objaw dla uszczelniaczy, jak przez noc spływa trochę oleju do cylindra i przy rozruchu poleci dymek. Za dwa miesiące mam zmianę oleju to teraz zamiast synpowera zaleję maxlife bo on się różni tym, że posiada spulchniacze do starej gumy. Żeby być obiektywnym to zostanę przy 5w30 i zobaczymy czy się poprawi.
Probe 96' 2.0 EURO
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: zuzycie oleju... czy przejsc na 10w60?

Post autor: mysz »

Pierścienie kompresyjne, a zgarniające to dwie różne sprawy. Jak masz zwalone zgarniajace to kompresja będzie ok.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: zuzycie oleju... czy przejsc na 10w60?

Post autor: KrecioPL »

Benet pisze: 2018-09-26 15:49 Najpopularniejszy i chyba dający najlepsze rezultaty to ustawienie tłoka w GMP i napchanie sznurka przez otwór od świecy :P
ot dokładnie najprostszy sposób :)

W kwestii wymiany samych uszczelniaczy - Twój samochód, Twój silnik, Ty podejmujesz decyzje. Masz 125k przelotu, więc może się finalnie okazać, że tylko uszczelniacze są wywalone, bo się wiek je zmęczył.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: zuzycie oleju... czy przejsc na 10w60?

Post autor: Romas »

Pomijając to co wnioskujecie, to kompresja idealna w 2.0 to 14.5 bara ;)
Awatar użytkownika
Benet
Posty: 471
Rejestracja: 2016-07-25 17:14
Samochód: Ford Probe 96' 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=23694
Lokalizacja: Szczecin

Re: zuzycie oleju... czy przejsc na 10w60?

Post autor: Benet »

Romas pisze: 2018-09-28 15:04 Pomijając to co wnioskujecie, to kompresja idealna w 2.0 to 14.5 bara ;)
Nieprawda, w serwisówce jest 12. A jak nie wierzysz to stopień sprężania ma 9:1 co po podstawieniu do wzoru daje 12. FS-ZE ma 14.
Ostatnio zmieniony 2018-09-28 17:42 przez Benet, łącznie zmieniany 2 razy.
Probe 96' 2.0 EURO
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”